mad

Renault 103.54 do lasu.

Polecane posty

mad    1

W lesie, zdarza się że ciągnik idzie z przodem w powietrzu, dlatego dla mnie rama jest obowiązkowa. Choć jak kto lubi ;-)

 

A co ma rama do obciążenia, może w sumie niewiele. Z ramą czy bez, obciążenie przedniej osi będzie takie samo, jedynie lżej bedzie miało lączenie wspornik osi/ silnik i łączenie skrzynia/silnik. Przy przedobrzeniu z balastem bez ramy możliwe właśnie że wspornik nam klęknie. Może nie samo założenie obciążenia ale skutki długotrwałego jeżdżenia po dziurach lub właśnie dzwiganie i opadanie przodu Teoretyzuje... :-)

Edytowano przez mad

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    227

No ja od drugiej strony zacznę: jak mocno dociążysz przód to rzadziej będzie w powietrzy przez co minimalizujesz szansę na rozłamanie ciągnika. Jak przód będzie lekki to jak będzie częściej go podnosić i będzie większa szansa że coś się stanie. Rama z kolei da o wiele większe bezpieczeństwo jeśli chodzi o możliwość przełamania.

PS. Też jestem zdania że bez rany do lasu to błąd ale nie wiem po co pisać że obciążniki z przodu spowodują wcześniejsze przełamanie się maszyny?


C328, U-912, R 103-54, Ares 710, Ares 630, Axion 850

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Nie twierdzę że obciążenie duże przodu spowoduje przełamanie traktora tylko, że ryzyko wypadku związanego z przeładowaniem ciągnika przy większym obciążeniu w stylu, że kilka razy przód poderwie, szarpnie, opadnie itc jest jednak większe dlatego rama będzie konieczna. No i tak jeszcze od trzeciej strony to przód nie będzie wstawał jak go dociąży to zacznie więcej z tyłu targać i na jedno wyjdzie. Jednym słowem na takie akcje najbezpieczniej ciągnik z ramą :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

zamiast tworzyc rame moze lepiej kupic adaptacje pod ladowacz lub pomysl nad 106.14, podobny wielkoscia tylko ze 6cyl.


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mad    1

Też myślałem nad adaptacją do tura ale i tak musiałbym przerabiać przód. Wszystko wyjdzie jak już ciągnik będzie na podwórku.

A co do 6sciu cylindrów, chodzi mi po głowie reno 106, 110 i mf 3080/85 ale musze wreszcie wygospodarować trochę czasu, znaleźć handlarza którychy miałby te wszystkie ciągniki i je porównać. Też mnie zastanawia spalanie takiej szóstki w lesie. 1/3pracy jaką wykonuje to rywka tartaczki, wtedy obroty i obciążenie są takie jak podczas orki a czsem ciężej(tutaj raczej szóstka będzie oszczędniejsza). 2/3 to zrywka papierówki gdzie jest dużo lże,j załadunek i rozladunek to obroty na poziomie 800-1000. Przejazdy to 1500 obrt. jak jest równo,2000 obrt. w trudnych warunkach(tutaj nie mam pojęcia czy 4t czy 6 będzie oszczędniejsza). Za dużo ciągników do wyboru i nie wiadomo na co się zdecydować ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysw5    8

Ja mam od roku 103.54 TX z elektrohydraulicznym rewersem.

Ciągnikiem bardzo fajnie się jeździ, jest cichy, zwrotny, półbiegi to naprawdę fajna wygodna rzecz.

Jedynym mankamentem je to, że po wymianie oleju w skrzynie na taki jak ma być zaczął się ślizgać na półbiegach przy mocniejszym obciążeniu i będzie czekać mnie naprawa  :(.

Co do spalania to mam porównanie tylko do 60-tki, ale w mojej ocenie przy lekkim pojeżdzaniu pali sporo więcej, chociaż jakby w polu wykonał tę samą pracę to z pewnością spaliłby nie więcej niż 60-tka. Ja go używam głownie przy turze, odśnieżaniu no i na 20-to arowym ogródku :) .

Tur to Mailleux MX-120, naprawdę kawał solidnej ramy a przy tym i ciężaru. Łyżkę mam o szerokości 2m i jak nabiorę pełną ziemi to opony się konkretnie uginają, ale ciągnik bardzo fajnie sobie z tym radzi. Przednia oś jest naprawdę solidna.

Zimą trochę ciężko pali, bez konkretnego podgrzania płomieniówką nie ma co startować - dla porównania 60-tka pali dużo lepiej.

 

Ogólnie jestem z niego zadowolony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

Co do obciążenia to można zalać koła przednie lub tylne roztworem chyba chlorku wapnia z woda i tez pare kilogramów przybedzie a przy tym niebedzie obciązona balastem rezednia oś tylko opona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez LordxViruS
      Witam. Od kilku dni jestem posiadaczem ciągnika rolniczego Renault 103.54. Jak to zwykle bywa przesiadając się do takiego ciągnika z zwykłego Ursusa C-360 mam lekkie problemy z obsługą jego możliwości. Jest to Renault z 93 roku, z podnośnikiem ehr. Potrzebuję pomocy w rozróżnieniu co służy do obsługi czego w kabinie. Dołączam zdjęcie z panelem sterowania który znalazłem w internecie, bo niestety nie mam dostępu teraz do mojego ciągnika aby samodzielnie zrobić zdjęcie. Jedna dźwignia jest przekreślona, ponieważ mój ciągnik jej nie ma. Tak samo przekreślony jest jeden przycisk na prawo za fotelem, ponieważ mój ciągnik posiada tylko dwa. Pozostałe dźwignie i elementy pooznaczałem cyframi dla ułatwienia opisu. Jeśli ktoś wie do czego służą to proszę o pomoc. Z góry dziękuje

    • Przez everto
      witam,
       
      posiadam renówke 103.54 z 95 roku. wersję tracfor ( na pewno bo i w papierach ma tracfor)... rewers elektrohydrauliczny, ehr, 3 półbiegi. itd
       
      Kręci ona do 2350 obr/min i ani Boże mój więcej, przy tych obrotach idzie max 32 km/h. 

      moje pytanie brzmi czy ona jest jakoś zablokowana ??
    • Przez kredx
      Witam jestem nowy i jestem na kupnie ciągnika do pracy w lesie przy wyciągarce (5-7T). Chciał bym się poradzić, jaki ciągnik ( model, marka) polecilibyście do takiej pracy. Zależy mi żeby był z lat 1980 - 1990 mało elektroniki, żeby był prosty, dostępne i tanie części, jakiś sprawdzony model pod względem awaryjności. Moc tak około 75-100KM. Wymagania sporo ale Mój budżet to tak około 23 tysiące. Chętnie rozważę każdą opinie, propozycje, uwagę. Dziękuje za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.
    • Przez CheM
      Witam. Zastanawiam się już od dłuższego czasu nad Zalesieniem około 2ha grntów ornych. Chciałbym sie dowiedzieć jakie sa warunki i czy jest to opłacalne. Ile można otrzymać dotacji  na 1 ha max i przez jaki czas. Jeżeli ktoś jest w temacie prosił bym o informacje. Pozdrawiam
    • Przez everto
      Witam
      posiadam renault 103.54 na rewersie elektrohydraulicznym i 3 półbiegami z 95r. Mam z nią taki problem że mianowicie przełączenie rewersu trwa zbyt długo około (3-5 sek).Po przełączeniu z N (jak ciągnik stoi) na przód/tył trzeba te 3-5 sek odczekać i podczas jazdy jak zmieniam kierunek przód-tył również około tylu trzeba odczekać. Czas ten jest jednakowy i na wolnych obrotach silnika jak i na wysokich.Jest to dość denerwujące i utrudnia prace w polu. Dodam że podczas zmiany nie następuje szarpnięcie.
      Był u mnie serwisant new hollanda prywatnie po godzinach i stwierdził że wg niego trzeby by wyregulować "czas napełnienia sprzęgieł". Niestety on nie posiada do renault odpowiedniej aparatury.

      Stąd moje pytanie. Poszukuję speca który się tego podejmie. Okolice Płocka, Płońska lub Wyszogrodu. Ktoś coś?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj