Skocz do zawartości
mad

Renault 103.54 do lasu.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mad    0

Witam, zamierzam kupić ciągnik który pracowałby w lesie z "płytą" przy zrywce tartaczki i stosówki (przyczepa 10t z żurawiem) dodatkowo mam 20ha pola. I tutaj mi się nasuwają pytania, główna kwestia to wymiary a zwłaszcza szerokość. Wiem że na stronach z danymi technicznymi szerokość reni to 248 cm, co niestety  na nasze warunki jest za dużym wynikiem. Miałbym prośbę do użytkowników o informacje jaka jest szerokość 103-ki po maksymalnym zwężeniu albo czy jest możliwe uzyskanie szerokości 210 cm. Chodzi mi tylko i wyłącznie o 103.54, 103.14 nie biorę pod uwagę ze względu na promień skrętu.
Chodzą mi jeszcze po głowie dwa ciągniki, MF 3060/3070 i case 4240 momenty obrotowe mają lepsze z szerokością też lepiej ale tak czysto teoretycznie narazie jestem nastawiony na Renault. Na 6-cio cylindrowce nie ma miejsca, chyba że renia 110 nie różni się dużo od 103. 

Jeszcze jedno pytanie. Czy posiada ktoś 103.54 i jest z okolic Wrocławia. Jeśli tak, to czy istniałaby możliwość odwiedzin w celu obejżenia ciągnika ale to już najlepiej na priv.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    483

jesli chcesz 6 to pomysla nad 106.54, co prawda nie ma ramy jak 110 ale jest krotsza co przeklada sie na zwrotnosc

przy minimalnym rozstawie ciagnik bedzie bardziej wywrotny, do tego wysoka kabina

Na Twoim miejscu szukalbym mniejszej 4 w kabinie RS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonkszi    62

maska i kabina plastikowa do lasu to trochę głupota co innego jak raz w roku jedziesz do lasu po drzewo ale bedziesz dość czesto w lesie więc masz  zwiekszone prawdobodobieństwo że coś uszkodzisz. A nie wiem czy widziałes elementy kabiny i maski np do reni są dość kosztowne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Dawidg09    0

ja bym tobie polecał kupić valmeta (valtre), ja mam model 6200 (ok 80 km) szerokość 216cm. Pracuje nim ok roku w lesie z przyczepą palms 92 i radzi sobie doskonale, w kabinie dość miejsca na nogi nawet jak z tyłu zamontujesz rozdzielacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    36

Na max zwężona będzie miała poniżej 2m. 2,48 to max na jaki można koła rozstawić. Ja mam ustawione na 2.05 i na dużych przechyłach już byłem, czasami ze strachem a jednak się nie wywróciła.

Co do wysokości to akurat kabina jest wysoka, reszta (czyli to co waży) jest dość nisko więc środek ciężkości jest nisko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mad    0

Na max zwężona będzie miała poniżej 2m. 2,48 to max na jaki można koła rozstawić. Ja mam ustawione na 2.05 i na dużych przechyłach już byłem, czasami ze strachem a jednak się nie wywróciła.

Co do wysokości to akurat kabina jest wysoka, reszta (czyli to co waży) jest dość nisko więc środek ciężkości jest nisko.

Bardzo mnie to cieszy, wręcz idealna szerokość, przechyły i wywrotność brałem pod uwagę,  jeżdże MTZ 82 i rozstaw mam 1.90 też jest dość wysoka ale utrzymuje się na 4 kołach, więc czysto teoretycznie tego sie nie bałem.

 

Izydor

Mniejsza 4-ka poniżej 80KM miłaby u nas ciężko, ruski czasem ma dość, choć pewnie nie ma co porównywać tych ciągników.

 

Jonkszi

 

Plastiki to nie problem. Zabudowa leśna załatwi sprawę, jedyne co może ulec uszkodzeniu to końcówki tylnych błotników i przewody, niestety wszystko trzeba zabezpieczyć innego wyjścia nie ma. To nie jest perwszy "plastikowy" ciągnik który wjedzie do lasu.

 

Dawid

 

Valmeta też bralem pod uwagę, dużo ich ciągników jeździ po lasach, są do tego "stworzone", ale są poza moim zasięgiem finansowym, przynajmniej te 

co widziałem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mad    0

Poszukuję schematu działania skrzyni w 103.54.
Jakie są różnice w skrzyni mechanicznej i elektrohydraulicznej? W mechanicznej mamy tylko 2 zakresy ( I i II), żółw- zając czy są jeszcze jakieś przełożenia? W niej chyba nie ma półbiegów pod obciążeniem? Rewers działa z użyciem sprzęgła czy bez sprzęgła? Jak wygląda sprawa w elektrohydraulicznej? Tutaj zapewne rewers działa bez sprzęgła. Czy w skrzyni 16x16 są biegi pod obciążeniem czy tylko w wersji 24/8? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    36

No raczej są skoro to jest 16x16. Masz wajchę z 4 biegami. Rewers mechaniczny czyli z użyciem sprzęgła. Półbiegi pod obciążeniem w wersji 24x8 chociaż krąży fama że można było zamówić w fabryce półbiegi do mechanicznego rewersu. Katalog masz na stronie Claasa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mad    0

Czyli jedyne udogodnienie w skrzyni 16/16 z elektrohydrauliką to rewers bez sprzęgła. Pytam, bo na niektórych ogłoszeniach w opisie występują pólbiegi przy skrzyni 16/16.
A jak wygląda działanie skrzyni 24/8?
Przepraszam za takie pytania ale jestem zielony i wolę sie upewnić.

Mam jeszcze pytanie do wydajności pompy hydraulicznej. Według danych ma wydajność 74l/min. Jest to realna wydajność, jesli tak, to przy jakich obrotach silnika i pytanie czy taka wydajność będzie na wyjściach zewnętrznych?

Edytowano przez mad

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    36

Ale że co jest w 16x16 w .54? Masz zakres szosowy i polowy, potem masz 4 biegi, i na koniec masz żółw/zając co daje razem 16. Ta wersja nie występowała z elektrohydraulika. izydor6280, chyba ze starszymi reniami Ci się pomyliło.

24x8 to wersja z elektrohydraulicznym rewersem i półbiegami pod obciążeniem. Fama krąży że można było do tej skrzyni wziąć rewers mechaniczny ale ja tego nie widziałem nigdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mad    0

To już prawie wszystko wiem.

Jak "wyglądają" półbiegi? Z tego co się dowiedziałem to na kazdy bieg mamy 3 polbiegi z tym ze w rzeczywistosci tak naprawde sa 2 bo 3 to bieg nominalny.

Tylko nie wiem na jakiej zasadzie działają, mamy 2 w gore czy 2 w dol?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    483

jako ze pisalem na szybko to troche rozwinie poprzednia wypowiedz

wiekszosc 16 w tym modelu oczywiscie miala 4x2x2 ale byly rozniez wersje 4x4, czyli bez polbiegu

 

na kazdy bieg masz zolwia i zajaca, czyli polowke w dol i w gore

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    483

w .14 nie bylo skrzyni 16 bez polbiegow, byla ale 12

w 103.54 wystrpowaly 3 rodzaje, 16 bez polbiegow, z polbiegami i tractronic

jesli dalej masz watpliwosci zapraszam na rozmowe z kolega @Reno1, bo ma wlasnie ta pierwsza  ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mad    0

Mam kolejne pytanie?
Ile 103-ka jest w stanie podnieść i utrzymać na podnośniku i żeby można było jeszcze normalnie jeździć bez podrywania przodu. Teoretycznie podnosi 6200kg ale to jest chyba niemożliwe, i  jeszcze jedno, jakie obciążenie wytrzymuje przednia oś? Oginalne obciążniki ważą chyba 500kg komplet.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    36

500? Oj sam główny balast to 200 kg, dochodzą 8 obciążników po 38 kg i 2 po 42 i razem już ładnie wychodzi pod 600. Chociaż jakby tuza założyć to można i 1t założyć.

6t podniesie. Ja mam założony pług ponad 2t i daje rade na wolnych obrotach. Na ramionach to pewnie daje w okolicy 4,5 do 5t więc o podnośnik bym się nie martwił. Ale u mnie są 2 pomocnicze siłowniki.
Ile przód zniesie to nie wiem. Ale z 2t na tuzie wg mnie powinien dać rade.

Edytowano przez dzikidaniel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mad    0

Wole kupić "goły" ciągnik i sam go uzbroić. Parę rzeczy w nim mi się nie podoba co wiąże się z przeróbkami a w to nie chce bawić, czasem takie przerabianie nastręcza więcej problemów niż budowa od podstaw. Po drugie strasznie ta renia wygląda, mój ciągnik jeździ nieprzerwanie od 10lat w lesie i w połowie nie jest tak sponiewierany. Po trzecie nie chce mechanicznej skrzyni. Ale dzięki ;-)

 

Wychodziły białe 103.54?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    483

wszystkich obciaznikow na przodzie powinno byc 12 (10+2), co daje +/- 550kg

w 4cyl. jest ten problem ze nie ma ramy, wiec nie mozna przesadzac z dociazaniem  ;)

 

byly biale .54, wiekszosc serii SS po przyjezdzie do naszego pieknego kraju jakims cudem zmienia kolor na zolty i czasem zielony :huh:  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mad    0

No właśnie taki mały minus. Choc jeszcze sie nie przyglądałem ciągnikowi to myśle że nie będzie problemu ze zrobieniem ramy, w sumie i tak będzie potrzebna. Pytam o obciążenie przedniej osi bo będę chciał założyć myglarke a niestety jej używanie obciąża przód.

 

Izydor, jest może jakaś strona o renówkach, czy jedynie pozostaje instrukcja obsługi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    36

Co ma rama do obciążenia przedniej osi? Obciążenie najwyżej szybciej wyrobi przód. Rama jest po to by nie rozłamać traktora, a można tego dokonać bez żadnego balastu.

Obciążniki nie wiem jak zliczasz ale jeśli podajesz te 12 sztuk licząc 10 po 38 kg i 2 po 42 to nie wiem jakim cudem wychodzi 550, a jak dołożysz oryginalny balast na który są zakładane obciążniki to masz ponad 650 kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203

Co ma rama do obciążenia przedniej osi? Rama jest po to by nie rozłamać traktora

 

 

Skoro wiesz to się zastanów zanim coś napiszesz... Chyba, ze sam sobie chcesz w postach odpowiadać :D

Im większe obciążenie przodu tym większe ryzyko przełamania traktora. Rama, jak napisałeś jest po to żeby to ryzyko zmniejszyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez johenek
      Witam
      szukałem na forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje wszystkie pytania, więc przepraszam jeśli był już taki temat ale zależy mi na czasie
       
      Podiołem się naprawy ciągnika koledze i mam kilka pytań:
      1. Od czego jest ten pedał co się znajduje między pedałem sprzęgła a pedałem hamulca?
      2. jak podciągnąć sprzęgło(jest to wersja z reversem elektrohydraulicznym i wydaje mi się że jest sprzęgło sterowane elektrycznie)?
      3. czy posiada ktoś schematy elektryki i instrukcję obsługi, bo ja mam ale po francusku
      4. dlaczego świeci się cały czas kontrolka od włączonego WOM-u mimo że jest on wyłączony?
       
      A teraz kilka ważniejszych rzeczy:
      Największym problemem jest to że nie można odpalić ciągnika ze stacyjki. Po przekręceniu stacyjki na zapłon to się zapalają kontrolki i coś
      piszczy, po odczekaniu aż skończy piszczeć, przekręcam stacyjkę na rozruch i cisza. Jedynie jakiś przekaźnik kliknie wszystkie kontrolki gasną. Po przez zwarcie styków rozrusznika silnik zawsze odpala, ale po odpaleniu czasami zapala się kontrolka STOP i piszczy.
      Sprawdzałem kontrolką i po przekręceniu stacyjki na rozruch, stacyjka nie podaje prądu na kabel wzbudzający( ten cienki co się przykręca do elektromagnesu).
       
      Drugim problemem jest to że nie ma prądu prawie w całej kabinie. Działają jedynie światła drogowe, kierunkowskazy, klakson, wycieraczka, spryskiwacze szyb, załączanie przedniego napędu. Resztę rzeczy nie działa, czyli: ogrzewanie, światła robocze, lampa błyskowa, radio, światełko wewnątrz.
       
      Jeśli ktoś by wiedział jak rozwiązać jakiś problem to proszę o jak najszybszą odpowiedź,
    • Przez solek01
      Orientuje się ktoś ile m^3 drzewa może być w stuletnim lesie,zakładając że jest to las sosnowy i drugi
      wariant grab, buk, dąb, lub inaczej ile może być warte drzewo z takiego lasu?
      Z tego co wyczytałęm to las który ma sto lat można wyciąć!!!
       
    • Przez johenek
      Witam
       
      Mam parę pytań dotyczący tego silnika:
      1.Z jakim momentem powinna być dociągana głowica( na forum wyczytałem że z siłą od 200 od 210Nm, ale nie jestem pewien czy nie za duża)
      2. Z jakim momentem powinny być dokręcane stopy korbowodów
      3. Jaki luz zaworowy należy ustawić
    • Przez johenek
      Cześć
       
      Mam takie pytanie jak wyłączyć blokadę tylnego mostu w Renault 103,54(wersja mechaniczna), wiem że na pewno dźwignią co jest z tyłu z prawej strony za fotelem, tylko nie wiem czy ją należny obrócić, czy wcisnąć, a może wyciągnąć. Dzisiaj miała być pierwsza jazda tego ciągnika od 8 lat, ale niestety nie było jak bo załączona jest blokada tylnego mostu, jeździłem renią 103.54TX to tam był wystarczyło wcisnąć pedał pod kolumną kierowniczą aby załączyć, natomiast aby wyłączyć wystarczyło wcisnąć hamulec.
       
      A to parę dodatkowych pytań:
      1.Macie jaki sposób aby otworzyć drzwi prawe, które są zamknięte na klucz i w dodatku w zamku jest złamany kluczyk?
      2.Czy to prawda że do skrzyni(w tym hydraulika i tylny most) wchodzi 70litów oleju ?
       
      PS:Liczę o jak najszybszą odpowiedź, bo jutro przyjeżdża ciężarówka po zboże a ciągnikiem blokuje wjazd do wiaty w której jest zboże 
       
    • Przez Anka92
       

      Witam.
       
      Ojciec planuje budowę obory dla bydła opasowego na około 40 sztuk. Do dyspozycji nie ma zbyt wiele miejsca dlatego chciałby wybudować oborę przy granicy z lasem (sąsiad jest naszą daleką rodziną więc o jego ewentualną raczej nie trzeba się martwić). Czy jest taka możliwość żeby wybudować to w granicy zgodnie z prawem? Ojciec ma kilka innych pomysłów i proszę Was o poradę który z nich będzie najbezpieczniejszy.
      Innym rozwiązaniem byłoby wybudowanie obory np. 5 metrów od granicy, postawienie wysokiego płotu w granicy przy lesie sąsiada i połączenia go z dachem obory. W ten sposób powstałaby wiata-garaż do maszyn. Czy takie rozwiązanie jest możliwe?
      Lub jest jeszcze inne rozwiązanie.W granicy stawiamy garaż z plandeki (są firmy które produkują tego typu "budynki") lub garaż blaszany lub garaż oparty na betonowych płytach ogrodzenia a kawałek dalej oborę i budynki się nie łączą.
      Chcielibyśmy żeby wszystko było zgodnie z prawem budowlanym tak żeby nie mieć nic do ukrycia i nie płacić kar.
      Proszę o porady  
×