stiepan

Ursus C-360 3P -Regulacja zaworów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Karol445    89

To masz wszystko napisane  Kawa na ławę wywalona i jeszcze pytasz ?? Czego tu nie rozumieć? Wykręć pierwszy wtryskiwacz, włóż kawałek pręta albo patyka nawet i dojdziesz gdzie co jest U mnie na połaczeniu wał korbowy koło zamachowe od nowości nie było kołka więc koło można ustawić w różnych pozycjach więc nie patrzę nawet co tam gdzie jest ponabijane tylko sprawdzam prętem na tłoku

Edytowano przez Karol445

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sqowron    26

Hejka jaki luz na zaworach ustawić w c 360 ? Z tego co wiem to ssące 0,18 - 0,22  a wydechowe 0,28 - 0,32 ale w praktyce może być chyba trochę luźniej nie? np ssący 0,25 a wydechowy 0,35 ?? Dobrze mówię? A teraz pytanie jak je ustawiać chyba na przemian tylko który z którym 1-4 2-3 ? Czy jak bo nie mam pewności ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sqowron    26
19 minut temu, akmaly napisał:

Luz musi być, choć ciasne są w modzie.

To lepiej ciaśniej czy luzniej?? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
1-3-4-2 0,2 ssące, 0,3 wydech i musi chodzić, to nie prom kosmiczny.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5

Witam. Jak w temacie. Poustawiałem se ostatnio zawory bo miały za duże luzy już. Po ustawieniu pojawił się stukot z okolic tych dekielków zaworowych. Zawory ustawiałem ssący na 0.20 wydech 0.30mm w kolejności 1.3.4.2 z odkręconymi po koleji przewodami paliwowymi techniką gdy pojawi się paliwo. No ni niby wszystko jak książka pisze a zaczeło po zabiegu stukać. Gdy dotkne dekielka nad pierwszym garem to na nim czuć takie jakby uderzenia i to samo na 3cim. Zdejmowałem te dekle na odpalonym silniku i nic o nie nie stuka a dzwięk słychać. 2 i 4 dekielek po przyłożeniu ręki nie czuć tego. Coś zknociłem? A jak ustawiałem na odkrèconych przewodach od pompy paliwowej to nie miałem dodanego na max gazu. Nie wiem czy to moało znaczenie. Dziwi mnie to bardzo. Ci zknociłem? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Sprężyny ocierają o pokrywy. Ustaw pokrywy na środek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5
7 minut temu, Sean napisał:

Sprężyny ocierają o pokrywy. Ustaw pokrywy na środek.

Chodzi o dekle? Kurna no ale ja zdjołem z 1go i 3go dekle a wraz stukot słychać. A może ociera o 2gi albo 4ty? Ale tak jak ręką dotykałem to na 1wszym i 3cim czuć pod ręką takie jakby stukot. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Słuchaj, nie słyszałem tego, trudno powiedzieć na odległość jak to ustawiłeś, ale ocieranie sprężyn o dekle jest jak najbardziej możliwe, zdejmij wszystkie i zobacz czy słychać stuki, jak słychać to jest inna przyczyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5

Wiesz co tak siedze i rozkminiam nad tym stukaniem i jedyna rzecz w jaką ingerowałem przy ustawianiu zaworów to było wymiana popychacza na 3cim garze ssącym na nowy bo stary jakiś krótki już był i mało regulacji zostało. Pewnie się kuźwa nie wstrzeliłem im na dole przy wałku rozrządu i za wysoko stoi. Jest taka opcja czy to niemożliwe? Co prawda takie poprawki czy zdejmowanie głowic w c360 i c330 u siebie robiłem nie raz i nigdy wcześniej to mi się nie zdarzyło no ale. Jest taka opcja że nie wskoczył gdzie trzeba? 

Edytowano przez bernijol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jest taka opcja, jednak jakby ciągle był w tej pozycji a luz ustawiony do tej pozycji, to klekotu by nie było, nie byłoby tylko smarowania na tym popychaczu, jednak gdyby opadł do kielicha, byłby klekot bo duży luz, ewentualnie wcale by nie otwierał zaworu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5

Sprawdze to niezwłocznie. Po ustawieniu zaworów nie jeździłem im tyle co odpaliłem dwa razy. A to nie jest klekot taki jak przy luźnych zaworach tylko stukot bardziej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5

Nie wiem co to może być za fokusy bo ani sprężyna nie ociera ani jedna ani ten popychacz nie był nieprawidłowo wsadzony, znaczy był w kielichu. Teraz tak się przysłuchał konkretnie to na wszystkich garach jest taki stukot. No stukot może za dużo powiedziane raczej klepanie. Latem robiłem remąt tzn. Nowe zestawy naprawcze i głowice po regeneracji. Możliwe że to te nowe zawory tak klepoczą? Wcześniej tego niezauważałem a raczej wagi nie przywiązałem dopóki szwagra 60tki nie posłuchałem z otwartą maskà. No jego jakoś tak bez klekotu pracuje. Nie wiem. Może poprostu ten typ tak ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Dla pewności możesz ustawić zawory jeszcze raz, zawór może stukać, jeśli sprężyna będzie pęknięta. A tak w ogóle, to u mnie w 330m każdy zawór lekko stuka przy każdym ruchu, regulowałem to na nowo i dalej stukają.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
11 godzin temu, bernijol napisał:

Nie wiem co to może być za fokusy bo ani sprężyna nie ociera ani jedna ani ten popychacz nie był nieprawidłowo wsadzony, znaczy był w kielichu. Teraz tak się przysłuchał konkretnie to na wszystkich garach jest taki stukot. No stukot może za dużo powiedziane raczej klepanie. Latem robiłem remąt tzn. Nowe zestawy naprawcze i głowice po regeneracji. Możliwe że to te nowe zawory tak klepoczą? Wcześniej tego niezauważałem a raczej wagi nie przywiązałem dopóki szwagra 60tki nie posłuchałem z otwartą maskà. No jego jakoś tak bez klekotu pracuje. Nie wiem. Może poprostu ten typ tak ma.

Czy Ty aby nie jesteś przewrażliwiony na tym punkcie? nie we wszystkich egzemplarzach odgłos zaworów jest identyczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5
1 godzinę temu, Sean napisał:

Czy Ty aby nie jesteś przewrażliwiony na tym punkcie? nie we wszystkich egzemplarzach odgłos zaworów jest identyczny.

Może być taka opcja😂😂😃

LTZ55a ustawiłem jeszcze raz, to znaczy posprawdzałem bo korekta była na jednym wydechowym, troche jak by to szczelinomież za ciasno wchodził, ale to raczej nie powoduje tych obiawów. Nie wiem to chyba tak jak kolega Sean stwierdził że przewrażliwienie. Coś mi sìę tak wydawał o że klepie. Znaczy jest takie klepanie ale to chyba na wszystkich garach, ale to raczej nie klawiatura tylko same zawory tak jak by w gniazdach. To takie moje odczucie. Może dlatego że nowe, chociaż nie wiem czy nowe a stare mają znaczenie, dopasowane do gniazd i tak muszą być. Odpale jutro może 30stke podłucham jak to tam jest 😃.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jak są dobrze ustawione to jest ok, kup sobie takie koreczki do uszu i wtedy już na pewno odgłos będzie dobry.   :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

A u mnie od kilku dni niespodziewanie 330M ma problemy. Od czasu do czasu przerywa przez 2-3 sekundy, jakby się zawór nie domykał, po czym puszcza ze 3 iskry.

Więc nie uniknę regeneracji głowicy.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biszu    7

Witam.

Jaki polecacie luz zaworowy taki jak podaje serwis(0.2-0.3),czy macie z praktyki jakiś inny luz ustawiony w naszych harpaganach. 

Pozdrawiam. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez osio
      Otóż ostatnio odkręciłem pokrywę zaworów by wymienić uszczelkę. A jak pisałem wcześniej w jednym temacie, że z odmy wydobywają się spaliny i tak jak ktoś mi podpowiedział , że są wyrobione prowadnice zaworów to tak jest największy luz jest na wydechowych. I teraz nie wiem czy w tym typie da się wymienić to czy można kupić te prowadnice i jakie są tego koszty czy oddawać gdzieś głowicę do regeneracji , a może lepiej za bardzo tego nie ruszać. Proszę o jakiekolwiek informacje
    • Przez adas157
      Witam mam taki problem jak nieraz chodzi ciagnik na wyzszych obrotach to sie cos takiego dzieje ciagnik zacznie klekotac i zadymi jak mu ujme gazu i z powrotem wcisne jest wszystko ok co to za probelm czy to moze byc wina zle ustawionych zaworow prosze o pomoc gory dzieki i jaki powinien byc luz w modelu 3070
    • Przez ssman860
      witajcie! mam taki dylemat: robiłem w maju br. kapitalke silnika, wszystkie części oryginalne "lepszej jakości" wymieniłem: tłoki, tuleje, pierścienie, panewmi, sprawdzane były w zakładzie korby, toczone główki, głowica terz miała w tym samym zakładzie remont kapitalny czyli: prowadnice, gniazda, zawory, planowanie i próba szczelności, wymieniłem też jeden drążek popychacza bo był zgięty pompa wtryskowa po regeneracji, wtryski nowe, nowe uszczelki. docierałem go normalnie na wolnych obrotach tak na 500 obr około przez 4 dni, wtedy juz załozyłem maske, tłumik i zacząłem nim jezdzić najpierw na pusto potem z przyczepą z małym cięzarem. ale zanim załozylem go do przyczepy zacząłem słyszeć stukot a bardziej takie cykanie na obrotach od 600 do 1200 w górnej cześci silnika w okolicach 4 gara od przodu patrząc. Uwazałem ze to zawory, więc tydzien temu znowu je wyregulowałem na 0,3 wszystkiei jest to samo. dodam że silnik ma moc dobrą. Jednak dziś przy orce mnie coś zaniepokoiło: pojezdziłem nim z godzinke no az sie rozgrzał do tych 80 stopni około, no i stało sie cos dziwnego bo cisnienie na obrotach 1500 było tak z 2,5 a gdy pusciłem gaz to spadło do 0! Zgasiłem go, postał z 10 minut, odpaliłem no i wrociło do normy cisnienie juz wtedy trzymał na około 2,5 minimalnie 2. nie mam pojecia co to, moze filtr (bączek) sie przypchał?
      Bardzo proszę o pomoc, myślę ze precycyjnie opisałem
    • Przez BartoszUrbaski
      Witam, mam problem z ciagnikiem case 5140. A dokłądniej problem z 3 półbiegiem, na zimnym silniku wszystko jest okej, dopiero na rozgrzanym silniku ciagnik traci 3 półbieg i wyskakuje pomarańczowa kontrolka taka z wykrzyknikiem w środku (pierwsza kontrolka od lewej strony przy kierownicy) Ciagnik dalej nie chce jechać, dopiero gdy wyłacze z biegu i poruszam rewersem raz do tyłu a potem do przodu to traktor dalej jedzie. Co mam z tym zrobic? Przekaźniki sa sprawne, bezpieczniki też, moze to być wina tarczki i uszczelniacza? Chodzi mi o tą pomarańczową kontrolke.

    • Przez XaWi
      Witam mam problem po remoncie silnika wal tuleje głowica itp po dotarciu ciągnik gdy się rozgrzeje w cięższej pracy słychać zawory ustawiłem je już kilka razy i dalej to samo. Dźwigienki popychaczy po remoncie głowicy są blisko popychaczy lecz jest przerwa parę mm między śruba regulacyjna a laska popychacza wydaje mi się że luzy się zmieniają lub coś innego dźwigienki wymieniłem wszystkie nowe i dalej to samo proszę o pomoc co może być przyczyną odgłos dochodzi tylko pod większym obciążeniu i gdy spadnie temperatura nie słychać już tego czy to normalne
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj