Skocz do zawartości
XaWi

Zabezpieczenia zaworowe

Polecane posty

XaWi    0

Witam mam problem po remoncie silnika wal tuleje głowica itp po dotarciu ciągnik gdy się rozgrzeje w cięższej pracy słychać zawory ustawiłem je już kilka razy i dalej to samo. Dźwigienki popychaczy po remoncie głowicy są blisko popychaczy lecz jest przerwa parę mm między śruba regulacyjna a laska popychacza wydaje mi się że luzy się zmieniają lub coś innego dźwigienki wymieniłem wszystkie nowe i dalej to samo proszę o pomoc co może być przyczyną odgłos dochodzi tylko pod większym obciążeniu i gdy spadnie temperatura nie słychać już tego czy to normalne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kobra66    3

Jaki to ciągnik? Pewnie rozrząd źle ustawiłeś albo pompę wtryskową i ma spalanie dekoracyjne a być może kolejność ustawienia luzów zawodowych jest nie taka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    797

Napisz po kolei dokładnie jakie luzy, jak ustawiasz bo na razie to wychodzi że za szczelinomierz masz krawężnik.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XaWi    0

Ciągnik ursus 1014. Zawory ustawiam na 0.3 rozrząd na znakach. Spalanie stukowe to raczej cały by było. Zawory po ustawieniu zostaje im szczelina taka zauważyłem że spod sprężyn zawodowych pojawiają się babie z powietrzem i sprężyny o kręcenia palcami czy to normalne. Zawory ustawiane na mijania 1-3 2-4
Ciągnik ursus 1014. Zawory ustawiam na 0.3 rozrząd na znakach. Spalanie stukowe to raczej cały by było. Zawory po ustawieniu zostaje im szczelina taka zauważyłem że spod sprężyn zawodowych pojawiają się babie z powietrzem i sprężyny o kręcenia palcami czy to normalne. Zawory ustawiane na mijania 1-3 2-4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

Zawory ustawiasz na mijankę zawsze tłok przeciwny do tego który ma mijankę a też jest w  górze. Jeśli tak robisz to ok.

A sprężyny znaczy są luźne? W tych silnikach ogólnie nie się one zbyt twarde i napiętą da się obrócić w palcach.

Może sie paliwo zalegające w komorze sprężania zapalać zanim nastąpi wtrysk paliwa a szczególnie właśnie w gorącym silniku. Ciekawe czy grają wszystkie czy tylko niektóre zawory i czy to na pewno zawory?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotreq8111    145

U mnie tak "fachowiec" zrobil głowicę że zawory za mocno wystawały i stukały w tłoki. Radzę zdjąć głowicę i zobaczyć czy nie ma śladów na tłokach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilhelm    402

@iron Nie panewki, tylko osobiście miałem do czynienia z taką sytuacją, że w silniku po remoncie kapitalnym tłoki po nagrzaniu stukały lekko w głowicę. Po splanowaniu ich o 0,2 mm. problem zniknął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    668

to już coś wiemy. często się zdaza ze przez nie odpowiedni olej i wymianę co pięć lat lubią się szklanki zastać i po jakimś czasie zostaje w nich wytarty rowek przez wałek rozrządu a po zalaniu dobrego oleju czy jakieś naprawie się zruszą i zaczynają się problemy z ustawieniem zaworów w mojej 1212 tak było poprzedni właściciel tak o nią dbał ze ja po zakupie liczyłem się z tym ze silnik jest prędzej cz później do remontu ale pół roku tak jeździłem i kilka razy zawory ustawiałem i za każdym razem inny luz był po sezonie silnik do góry nogami wałek sprawdziłem minimalnie zdarty ale szklanki 4 były na 1mm wytarte. także takie kwiatki się dzieją w silnikach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XaWi    0

A więc tak wałek szklanki nowe popychacze itp sprężyny obrocie palcami uszczelka założona 1.5 mm. Zawory na pewno nie wystawiamy ponad głowice ciekawi mnie ze te pęcherza powietrza idą koło sprężyn czy morze być ze się nie domykaja kompresja zarazem ucieka i nie domykaja się spróbuję opóźnić zapłon. Z tego co na słychać to zawory i nie wszystkie czy jeśli zrobił by się za mały luz to tez by stukaly. Znajomy mechanik mówił że to nic tragicznego ale mnie to niepokoji. Gdyż przed remontem nie było czegoś takiego. Żeby spamować tłoka to musiał bym go wyjąć. Pewnie. A gdybym ustawił większy luz zaworowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

A czy tobie czasem silnik twardo nie chodzi bo po remoncie w końcu spręża a tobie wydaje się że zawory klepią?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XaWi    0

No morze też duże spędzanie tylko czemu koło tych sprężyn idzie kompresja. O co ci chodzi ze twardo w jakim sensie. Ciągnik ma 50 MTV po remoncie morze ten dźwięk się uspokoji. A czy za duża dawka paliwa ma coś wspólnego z tym lub wtryski. Mam ustawione na 180

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    668

A pewny jesteś ze to zawory ? ja bym to osluchał dokładniej bo coś mi się wydaje ze to nie zawory. w zetorze 8111 mi pompa wtryskowa stuka jak idzie pod pełnym obciążeniem a te dźwięki łatwo pomylić .najlepiej stetoskop w łapę wziąść i osluchać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    41

Ja stawiam  na głowice , zawory od wolnossącego lup pomieszane dwa rodzaje inne kąty .Miałem  tak  klepał na wolnych obrotach  

Edytowano przez JANCZAK1176

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
carlos1014    0

Witam.

Mam u1014 z 1990r i chcę zmienić uszczelniacze zaworowe. Zrobiłem sobie "sciskacz:" ale nie moge ruszyć wewnętrznego talerzyka z zabezpieczeniami. Zewnętrzny talerzyk idzie normalnie w dół ze sprężyną a zabezpieczenie i wewnętrzny talerzyk są jak przyklejone do trzonka zaworu blush.png  próbowałem je jakoś ruszyć śrubokręcikiem,drutem,szczypcami psikałem wd40 ale nawet nie drgnie. Boje się użyć młotka żeby nie uszkodzić zaworu albo tłoka. Miał ktoś z was kiedyś taki przypadek??? Jak można temu zaradzić???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    23

Przyłóż płaski śrubokręt do wewnętrznego talerzyka z jednej a potem z drugiej strony i uderz młotkiem, powinno puścić. Jak zmieniałem uszczelniacze w samochodzie to też na kilku zaworach talerzyk był zapieczony z zamkami ale po kilku uderzeniach luzowało się.


Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
carlos1014    0

Chce je wymienić bo mam syf (dużo oleju ) w kolektorze ssącym. Turbo jest prawie nowe filtr powietrza czyściutki a zawory chyba są szczelne bo ani kolektor ssący ani wydechowy się nie grzeją ,silnik mocno nie kopci ,tylko na wolnych obrotach słychać z górnej części silnika takie dziwne syk,syk,syk,syk,syk po stronie pompy wtryskowej Co o tym sądzicie? są jeszcze jakieś inne powody oleju w kol.ssącym??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
YeLoN3    0

Nie ma bata zeby po prowadnicach szedl olej chyba ze prawie milimetr bedziesz mial luzu na niej a jezeli juz to wymiana uszczelniacza nic nie da bo zawor bedzie krzywo i odchyli uszczelniacz poza tym na wydechu zawsze jest wiekszy luz na prowadnicy i jeszcze wiecej powinienes miec oleju przy takiej teorii i bedzie plul olejem wtedy. Napewno z powietrZem idzie olej z turbo. Syf w kol ss z turbo zawsze jest nawet w silnikach benzynowych szczegolnie tfsi. Co do cykania to przebijanie paliwa we wtryskiwaczach wiec normalnie jest.

Edytowano przez YeLoN3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez osio
      Otóż ostatnio odkręciłem pokrywę zaworów by wymienić uszczelkę. A jak pisałem wcześniej w jednym temacie, że z odmy wydobywają się spaliny i tak jak ktoś mi podpowiedział , że są wyrobione prowadnice zaworów to tak jest największy luz jest na wydechowych. I teraz nie wiem czy w tym typie da się wymienić to czy można kupić te prowadnice i jakie są tego koszty czy oddawać gdzieś głowicę do regeneracji , a może lepiej za bardzo tego nie ruszać. Proszę o jakiekolwiek informacje
    • Przez adas157
      Witam mam taki problem jak nieraz chodzi ciagnik na wyzszych obrotach to sie cos takiego dzieje ciagnik zacznie klekotac i zadymi jak mu ujme gazu i z powrotem wcisne jest wszystko ok co to za probelm czy to moze byc wina zle ustawionych zaworow prosze o pomoc gory dzieki i jaki powinien byc luz w modelu 3070
    • Przez stiepan
      potrzeboje informacji wskazowek jak wyregolowac zawpry w 3P
    • Przez ssman860
      witajcie! mam taki dylemat: robiłem w maju br. kapitalke silnika, wszystkie części oryginalne "lepszej jakości" wymieniłem: tłoki, tuleje, pierścienie, panewmi, sprawdzane były w zakładzie korby, toczone główki, głowica terz miała w tym samym zakładzie remont kapitalny czyli: prowadnice, gniazda, zawory, planowanie i próba szczelności, wymieniłem też jeden drążek popychacza bo był zgięty pompa wtryskowa po regeneracji, wtryski nowe, nowe uszczelki. docierałem go normalnie na wolnych obrotach tak na 500 obr około przez 4 dni, wtedy juz załozyłem maske, tłumik i zacząłem nim jezdzić najpierw na pusto potem z przyczepą z małym cięzarem. ale zanim załozylem go do przyczepy zacząłem słyszeć stukot a bardziej takie cykanie na obrotach od 600 do 1200 w górnej cześci silnika w okolicach 4 gara od przodu patrząc. Uwazałem ze to zawory, więc tydzien temu znowu je wyregulowałem na 0,3 wszystkiei jest to samo. dodam że silnik ma moc dobrą. Jednak dziś przy orce mnie coś zaniepokoiło: pojezdziłem nim z godzinke no az sie rozgrzał do tych 80 stopni około, no i stało sie cos dziwnego bo cisnienie na obrotach 1500 było tak z 2,5 a gdy pusciłem gaz to spadło do 0! Zgasiłem go, postał z 10 minut, odpaliłem no i wrociło do normy cisnienie juz wtedy trzymał na około 2,5 minimalnie 2. nie mam pojecia co to, moze filtr (bączek) sie przypchał?
      Bardzo proszę o pomoc, myślę ze precycyjnie opisałem
    • Przez BartoszUrbaski
      Witam, mam problem z ciagnikiem case 5140. A dokłądniej problem z 3 półbiegiem, na zimnym silniku wszystko jest okej, dopiero na rozgrzanym silniku ciagnik traci 3 półbieg i wyskakuje pomarańczowa kontrolka taka z wykrzyknikiem w środku (pierwsza kontrolka od lewej strony przy kierownicy) Ciagnik dalej nie chce jechać, dopiero gdy wyłacze z biegu i poruszam rewersem raz do tyłu a potem do przodu to traktor dalej jedzie. Co mam z tym zrobic? Przekaźniki sa sprawne, bezpieczniki też, moze to być wina tarczki i uszczelniacza? Chodzi mi o tą pomarańczową kontrolke.

×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.