Skocz do zawartości

Polecane posty

ssman860    2

witajcie! mam taki dylemat: robiłem w maju br. kapitalke silnika, wszystkie części oryginalne "lepszej jakości" wymieniłem: tłoki, tuleje, pierścienie, panewmi, sprawdzane były w zakładzie korby, toczone główki, głowica terz miała w tym samym zakładzie remont kapitalny czyli: prowadnice, gniazda, zawory, planowanie i próba szczelności, wymieniłem też jeden drążek popychacza bo był zgięty ;) pompa wtryskowa po regeneracji, wtryski nowe, nowe uszczelki. docierałem go normalnie na wolnych obrotach tak na 500 obr około przez 4 dni, wtedy juz załozyłem maske, tłumik i zacząłem nim jezdzić najpierw na pusto potem z przyczepą z małym cięzarem. ale zanim załozylem go do przyczepy zacząłem słyszeć stukot a bardziej takie cykanie na obrotach od 600 do 1200 w górnej cześci silnika w okolicach 4 gara od przodu patrząc. Uwazałem ze to zawory, więc tydzien temu znowu je wyregulowałem na 0,3 wszystkiei jest to samo. dodam że silnik ma moc dobrą. Jednak dziś przy orce mnie coś zaniepokoiło: pojezdziłem nim z godzinke no az sie rozgrzał do tych 80 stopni około, no i stało sie cos dziwnego bo cisnienie na obrotach 1500 było tak z 2,5 a gdy pusciłem gaz to spadło do 0! Zgasiłem go, postał z 10 minut, odpaliłem no i wrociło do normy cisnienie juz wtedy trzymał na około 2,5 minimalnie 2. nie mam pojecia co to, moze filtr (bączek) sie przypchał?

Bardzo proszę o pomoc, myślę ze precycyjnie opisałem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

Ciekawe w której części silnika to puka bo może to być coś z pompą nie tak i będzie wtedy stukać. A co do ciśnienia to kiedyś w c360 po remoncie miałem różne hopki z ciśnieniem ale po zmianie oleju wszystko się uspokoiło prawdopodobnie jakieś opiłki wchodziły pod zawór

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zorzyk2    50

Może to być końcówka wtryskiwacza, czasami potrafi tak głośno pracować, spróbuj zamienić wtryskiwacze i posłuchaj czy cykanie nie zmieniło lokalizacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ssman860    2

dzieki! na 90 procent to jest bąk, bo po zgaszeniu silnika powinien jeszcze z 3 sekundy sie pokręcić a teraz jak zgasze to cisza no a jak odpalam to od razu po rozruchu jest na 0 a jak przygazuje gwałtownie to od razu wskoczy na 4,5 a nawet 5 na zimnym silniku. no te bąki to są takie niepewne mozna sie przez nie niezle urządzić, kiedyś przy c328 jak mi sie zapchała jedna dysza to mi ośke ukręciło od niego! :angry: nie ma co czekać trzeba zmienić olej a lprzynajmniej wyczyścić tego skubańca. Tak ptzatym to ja jeżdże na Turdusie oryginalnym paczkowanym. To w sprawie tego ciśnienia, bo o to cykanie to na 99 procent to jest wtrysk! przypomniałem sobie że ten jeden wymieniłem na nówke w maju 2008 a te trzy pozostałe są z 2007 roku bo tez były dobre, wiec jeden jest inny i to pewnie jego sprawka ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ssman860    2

no i d*pa zimna... dziś wyczyściłem filtr mimo że był tylko minimalnie przybrudzony i szału z ciśnieniem nie ma! :angry: Jak jest zimny to mam 4,5 na wolnych (ok 600 obr) a jak pojezdze w pługu i sie zagrzeje do 80 to mam 2 z haczykiem przy 1600 obr/min a jak puszcze gaz na tak 800 obr to mi spada do 1 a nawet do 0,8 ;) Nie mam pojęcia już co jest grane, przecież to jest silnik prawie nowy, nowe panerki, gary, układ zasilania ;) Prosze o porady jeszcze jakieś jak kto ma :) A jakie są objawy obróconej panewki???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    389

u mnie w 8111 jest dokładnie tak samo z ciśnieniem .sam nie wiem co to może być, i też mi coś stuka jak sie zagrzeje ale u mnie to chyba popychacz w pompie wtr.bo zawory to chyba 5 razy sprawdzaliśmy i nic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ssman860    2
u mnie w 8111 jest dokładnie tak samo z ciśnieniem .sam nie wiem co to może być, i też mi coś stuka jak sie zagrzeje ale u mnie to chyba popychacz w pompie wtr.bo zawory to chyba 5 razy sprawdzaliśmy i nic

u mnie to co cyka to wtrysk prawdopodobnie bo sie zgrywa z podawaniem paliwa z pompy, czuć gdy sie ściśnie przewód. No a z tym ciśnieniem to stawiam na spieprzony olej, robią teraz zwykłe gówno! Pamietam jak go sprowadziłem ze Szwecji i miał w sobie Mobil 1 to u mnie jeszcze sezon na nim pracował a jak go spyściliśmy to miał kolorek jak herbatka, czyściutki i miał taką konsystencje że spokojnie na nim ze 2 sezony bym jeszcze pobrykał! A ciąnienie na nim to nigdy mi nie spadło niżej niż 2,5 chodźby chodził na 200 obr No ale mobil to droga inwestycja wiec zmieniłem na Turdus... i mam wrazenie ze coraz to gorszy szajs robią, nie wspomne już ze przez luźny turdus w kwietniu po dolewce mi pierścienie popękały i tłok sie przytarł i spalił! Teraz tylko paczkowany kupuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ssman860    2

no i chyba zgadłem że to wina oleju! dziś rano jak wyjezdzałem do orki dolałem troche więcej olejutak żeby buło na ponad 3/4 podziałki no i jak ręką odjął! (odpukać) po rozruchu 4,8 a po rozgrzaniu do 80 a nawet ciut wiecej miałem prawie stale 2,5 a na wolnych obrotach to tak 2 czyli mniej więcej prawidłowo jak wynika z pomiarów diagnostycznych dla c385! ;) czyli diagnoza prosta: wy***przyć rzadki olej i zalać nowym! ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    389

powiem wam tyle nie kupujcie oleju z beczki chyba ze oryginał zaplombowany .ja w tym roku kupiłem oleje w oryginalnych bańkach i róznica nie ziemska jest.do bizona na 60 ha. skoszonych nie dolałem nic poziom jak był po zalaniu to tylko troche sie obniżył, a ciągnik o połowe mniej bierze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ssman860    2
powiem wam tyle nie kupujcie oleju z beczki chyba ze oryginał zaplombowany .ja w tym roku kupiłem oleje w oryginalnych bańkach i róznica nie ziemska jest.do bizona na 60 ha. skoszonych nie dolałem nic poziom jak był po zalaniu to tylko troche sie obniżył, a ciągnik o połowe mniej bierze

ja do swojego sagana kupuje tylko paczkowany Turdus z plombą teraz, mimo ze kiedyś z beczki kupowałem i też nic nie brał, tylko czasem w orce jak miał ciężko to może z 2 mm na podziałce ubyło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kingway    0

coś mi puka, stuka w silniku obawiam się że to wałek napędzający pompę paliwową a co wy na to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wypadła ci laska popychacza. Ciężkie Ursusy tak mają...zdejm pokrywkę zaworów i zobaczysz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz2    9

u mnie tak stuka ale u mnie to raczej na korbowodzie którymś luzy ma i tak napieprza :):) a i ciśnienia nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kingway    0

no tak samo jak u mnie bo silnik jest po remoncie i ciśnienie zagineło , ale kiedyś już korbowód mi pękł ,ale ciszej stukało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz2    9

a zmieniałeś te tulejki na korbowodach? u mnie własnie nie były zmieniane i tam ma luz przed remontem nie było tego tak słychać bo wtedy luzy miał wszedzie i się rozchodziło a teraz tylko na jednym korbowodzie i tak napiernicza że silnik zagłusza :) z 2 km mnie słychac jak jadę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
APT    1

Witam przy bronowaniu zgasł mi silnik gwałtownie i poleciał dym, tempuratura wody 60 stopni, olej ciśnienie "4"

miał ktoś z Was taką awarie?

pompa wtryskowa, pierścienie czy panewki?

pomocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martin6666    0

Obróciło panewkę z pewnością, jeśli stukał to masz remont gwarantowany.

Tak jak kolega wyżej pisał zdejmij miskę iluknij, która poszła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rkuban    14

"silnik stuka" rzeczywiście to pasuje do panewki ale z kąt w takim razie dym we wlewie oleju. Moim zdaniem powinieneś się przyjrzeć górze silnika (tłokom pierścieniom zaworom), poza tym przy obróconej panewce raczej trudno jest utrzymać ciśnienie na poziomie 4 bar. Pompa daje dym z tłumika stuki i może spowodować zgaśnięcie ale dymu we wlewie oleju raczej nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Wygląda na pęknięte pierścienie, zatarty tłok, bo pojawiły się przedmuchy do skrzyni korbowej. Stukać też będzie od tego tylko wyżej, blok przenosi dźwięk. Jak zdejmiesz misę to zobaczysz która gładź cylindrowa jest uszkodzona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×