Skocz do zawartości

rkuban

Members
  • Zawartość

    124
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

14 Good

2 obserwujących

O rkuban

  • Ranga
    Zaawansowany
  • Urodziny 06.02.1974

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Iłów
  1. Jaki wybrać zetor 5211 czy 7211

    wszystko zależy od środków, zalety zetora są duże przede wszystkim łatwość obsługi i napraw. Paliwo i rzekome wysokie spalanie to bzdura zetor pali w okolicach średniej dużo zależy od zużycia ciągnika jego elementów zasilania silnika i układu zaworowego oraz stylu pracy, ale to dotyczy każdej marki. Jeśli myślisz o zetorze na 30ha to zdecydowanie seria 70xx polecam 7245 jest z napędem, ale jaki by nie był to przy tym areale kupno ciągnika bez przedniego napędu to błąd o seri 50xx zapomnij jest za słaba to może zastąpić naszą 60-tkę ale żyłując tak słaby traktorek spalanie może być rzeczywiście wyższe od średniej. Na rynku wtórnym na pewno znajdziesz ciągnik zachodniej marki w cenie zetora ale koszty napraw tych zachodnich zabytków potrafią zniszczyć. weź pod uwagę że nikt na zachodzie nie jest głupi i np.taki niemiec nie sprzeda dobrego ciągnika za bezcen, jeśli jest taka okazja to często potem odbija się takiemu nabywcy czkawką. Żeby kupić dobrą zachodnią maszynę to na pewno będzie ona dużo droższa od zetora. dzisiaj do zetora kupisz używany silnik albo skrzynie w niezłym stanie za nie duże pieniądze często bardziej się to opłaca niż remontować z użyciem marnej jakości zamiennikami części. Moje zdanie zetor serii 70xx lub większy.
  2. Opony Przyczepa do zboża 5T

    Na 7-tonówce pronara (tandem) miałem opony 11.5/8015.3 , pronar zalecał i taka była wlepka na obręczach aby nabijać 6,4 bar. W ciągu roku spadł mi cały komplet opon koszty około 2,5 tys po średnio 500 zł opona (Mitas), a woziłem po asfaltach max 5 ton na pokładzie. Opony się przegrzewały i pękały szczególnie efektywnie na zakrętach. od roku mam założone nowe obręcze 17" i opony radialne z lawety używki oczywiście całość mnie kosztowała 3000 i od tamtej pory latam z max prędkością przy ładunku 8-9 ton. jeśli kogoś interesuje takie rozwiązanie służę informacją, polecam naprawdę warto dostawca przesyła kurjerem gotowe kółka wystarczy pod lewarować i wymienić kompletne koła. Dodam tylko że stare koła sprzedałem, na giełdzie dogadałem się z producentem osi przyjechał i szajs zabrał za przyzwoitą kasę która była częściowym zwrotem wcześniejszej inwestycji. Woytek ma rację na każdej oponie jest podane max ciśnienie ale niestety w skali psi, więc musisz sobie to przełożyć na bary chyba że masz ciśnieniomierz w obu tych skalach.
  3. wszystko pięknie, ale jak ktoś tu zauważył brakuje zaworu nadmiarowego, tz w starym układzie taki zawór jes własnie w korpusie tych dwóch słoi. natomiast zakładajac taką przystawkę filtra PP musiz zdiąć michę olejową i zawór nadmiaru wkrecić na wyjściu pompy przez śrubę przelotową inaczej na wyższych obrotach będzie ci wydmuchwać olej wraz z uszczelką bądź nawet może rozerwać filtr. Przerobić możesz w każdej chwili przystawka od 4011 pasuje z małymi doróbkami. Ja bym ci proponował wykręcić zawór nadmiaru z tego co masz i jego jaki i samo gniazdo zaworu przedmuchał, wykrecając uważaj na sprężynę żeby ci nie strzeliła w kosmos.
  4. Problem z podnośnikiem Mtz 1221

    Chyba mogę ci pomóc (mam nadzieję). Mam pronara 1221 to to samo tylko w innym opakowaniu. Na jesieni miałem podobny problem, do twoich objaw dorzucę jeszcze jedną . Podczas pracy ładowaczem podnosiły mi się ramiona tylnego tuza ot tak po prostu bez powodu i to przy otwartym rozdzielaczu choć to podobno nie możliwe. Opadały dopiero po zgaszeniu pataja i to też bez jakiejkolwiek ingerencji z mojej strony. Nie miałem pojęcia co jest, ale zauważyłem że jest mało oleju w zbiorniku co było dziwne bo przed sezonem wymieniłem wszystko i stany był ok. a wycieku nigdzie nie było, więc dolałem ale to nie pomogło. Gwarancja już minęła ale pozostał mi kontakt z jednym z serwisantów i z niego skorzystałem. Chłopak przyjechał zdjął pokrywę filtra i cały bok ciągnika spłyną olejem co się okazało zaciął się ten zawór co jest w obudowie filtra i sam filtr aż zassało do środka. Po wymianie filtra i rozbiórce zaworu (sama rozbiórka wystarczyła, po ponownym złożeniu zawór działa, niby cudowne uzdrowienie w jakie ja nigdy nie wierzyłem ale w tym przypadku.....) wszystko zaczęło działać jak należy. Nawet olej się znalazł bo co się okazało olej nie spływał do dołu tylko zostawał na górze. Jeszcze jedna uwaga podczas pracy w moim przypadku zaczął hałasować rozdzielacz, momentami nawet dość mocno. Oleju już po tym wszystkim nie uzupełniałem chociaż nie mało go wyleciało górą po rozkręceniu, ale po wyjęciu filtra olej spłynął na dół i stan był na 3/4. Sprawdź może podczas pracy jak zaczynają się problemy poziom oleju w szybce może masz ten sam problem co ja jeśli oleju brak a przed pracą olej był to zdejmuj pokrywę i rusz zawór a jak byś miał filtr to też go przy okazji wymień. Nie lubię stawiać diagnozy "na telefon" bo może się okazać nie trafiona ale w tym przypadku niczym nie ryzykujesz więc ..... a nuż, mam nadzieję że pomogłem, zacznij od kontroli poziomu oleju. Pozdrawiam A i jeszcze jedno gość zgarnął ode mnie 120 zł chociaż filtr był mój ale z dojazdem to chyba jeszcze nie tak tragicznie, gdy bym wiedział ze to taki myk wystarczy to sam bym go zrobił. Teraz przyszło mi do głowy jeszcze coś. Jak wymieniałem po raz pierwszy filtr sam, popełniłem błąd bo zamiast rozkręcić dwie nakrętki po bokach tego słoja kryjącego filtr to ja się dobrałem do tej środkowej skręcającej właśnie ten zawór. Zawór potem skręciłem ale być może za mocno, ten mechanik powiedział że należy go skręcać tylko tyle aby ta podkładka co się zciska sprężynę pod nią była na równo z krawędzią cylindra zaworu, może być minimalnie pod krawędzią ale mini mini, najlepiej równiutko z nią. Dobrze jest też dać drugą nakrętkę kontrującą aby zapobiec ewentualnemu rozkręceniu, tylko nie samo kontrującą bo gorący olej rozpuści plastyk i nakrętka traci swoje właściwości.
  5. Podgrzewacz do pronara 1221A

    no... ten model jest jakimś rozwiązaniem, jutro oblukam jak ewentuanie ją zainstalować.
  6. Podgrzewacz do pronara 1221A

    zwrócić zawsze możesz, według prawa masz 10 dni na odstąpienie od umowy bez podania przyczyny zwrotu. adapter odpada z boku tam gdzie brakuje gwintowanych otworów nie da się nic zrobić a z tyłu nie zdało by egzaminu bo trzeba by daleko wyprowadzić do boku a wtedy grawitacja by nie działała i grzałka by nie spełniała założonych wymagań i prawdopodobnie długo by nie popracowała.
  7. Podgrzewacz do pronara 1221A

    no właśnie nie, grzałka by napewno pomogła ale niestety ten typ to niewypał. Sprzedawca napewno się nie ucieszy ale będę musiał mu zwrucić towar. Do tego dzisiaj spadła mi tylna szyba, rozkręcił się jeden zawias drugi nie wytrzymał i całość zrobiła bęc. naszczęście spadła na glebę i się niepotłukła ale jazda bez szyby to lipa, trza szukać zawiasu.
  8. Podgrzewacz do pronara 1221A

    Witam Odświeżam temat. Mam pronarka 1221 od dwóch lat na początku na niego narzekałem, ale teraz się obaj do siebie dotarliśmy i jest jak cię mogę. Pronarek jest u mnie od nowości tj. od 2011 i zeszłej zimy pojawił się problem z odpalaniem dla mnie nie mały, bo mam pług śnieżny i dorabiam zimą odśnieżaniem dróg gminnych. Rozwiązaniem wydało mi się złożenie takiej grzałki, tak, więc czytając to i inne fora nabrałem takiego przekonania, że ta grzałka będzie pasowała, że nawet nie zdiołem boczka żeby zobaczyć gdzie ona ma być zamontowana. Zakupiłem grzałkę, zdiołem boczeki a tu zong zaślepka i owszem jest w bloku, ale nagwintowanych otworów, aby ją przykręcić już nie ma i co teraz, ktoś gdzieś pisał, że w tym modelu taka zaślepka jest z tyłu silnika od strony kabiny no i jest, ale na cztery śruby nie na trzy jak ma grzałka a do tego ni czorta nie widzę jej w ty miejscu, bo poprostu jej tam nie zmieszę. Poradźcie, co z tym fantem zrobić wiercić i gwintować czy zwrócić grzałkę i szukać innego rozwiązania. Zima już za płotem zaraz się wprosi w gościnę a mój pronar nie lubi mrozu jak i ja zresztą, a odpalać musi na żądanie, co w zeszłoroczne mrozy wcale nie było takie proste.
  9. Seradela

    to może ci pomóc http://www.modr.mazowsze.pl/porady-dla-rolnikow/produkcja-roslinna/446-prawidlowa-uprawa-seradeli-na-nasiona.html
  10. Kupno PRONARA 1025A

    @[url="http://www.agrofoto.pl/forum/user/55926-adam0702/"] Adam0702[/url] z 1 szosowej z przyczepą 7t w tandemie ruszanie jest możliwe tylko na pół sprzęgle co w moim przypadku skutkowało już naprawą. z czwórki w dolnym zakresie i owszem rusza się ok ale co z tego jeśli trzeba się zatrzymać żeby wrzucić górny zakres, bo brak jest możliwości zmiany zakresu pod obciążeniem. Skutek...., i tak palę sprzęgło na szosowej 1. W polu ta maszyna, powiedzmy jako tako się sprawdza ale do transportu się w ogóle nie nadaje. @ [url="http://www.agrofoto.pl/forum/user/20647-wlamaj1/"]wlamaj1 [/url]w moim 1221 jest wskaźnik ciśnienia oleju i ciśnienie jest stałe niezależnie od obrotów 0.8. A dzieje się tak dlatego że pompa jest tam bardzo wydajna i utrzymuje stałe ciśnienie za pomocą zaworu regulacji ciśnienia (przelewu).
  11. Seradela

    pobudzę ten temat zeszłego roku posiałem 0,5h seradeli i jest ok. bardzo ładnie to wyszło, nawet byłem zaskoczony ilością zbioru. Ilością, bo jakością to tak sobie. Teraz należało by to ziarno jakoś oczyścić przed siewem zważywszy że udało mi się zebrać razem z seradelą odrobinę owsika, którego raczej nie chciał bym już oglądać. Napiszcie czym to czyścicie, bo tradycyjny młynek się mi nie sprawdził.
  12. Haracz z traktor

    Dobra, więc tak, dzwoniłem do wydz. kom. W starostwie i co się dowiedziałem. Sam pataj, nie bulimy, ale jeśli podczepimy np. agregat powyżej 3m do 3,5m szerokości to już tak, 100zł za 12 miesięcy. Kombajny i pataje np. z dwoma przyczepami, które przekroczą 23m długości też. Teraz ciekawostka, uprzejmy pan mi zasugerował żeby policją się bardzo nie przejmować oni braku tych zezwoleń się bardzo czepiać nie będą, ale inspekcja transportu drogowego to, co innego ci nie przepuszczą. Ja na swoim terenie inspekcji nie widuję, więc-..................... i kropka.
  13. [quote name='pawlus224' timestamp='1354644368' post='1027149'] W Farmtracach montują i petlasy i mitasy bez reguły , nie wiem od czego to zależy , bo do mitasów się nie dopłaca . [/quote] a ursus jest na continentalu [color=#ff0000][b]Nie cytuj poprzedniego posta![/b][/color]
  14. Haracz z traktor

    Wertuję te przepisy wczytuję się po dwa razy i tak naprawdę to muszę przyznać, że już sam nie wiem, ponieważ albo ja tego nie rozumiem albo one się wzajemnie wykluczają. Więc wycofuję się z twierdzenia o ciągnikach. Jutro dzwonię do starostwa niech odpowiedzą mi jasno, o co tu chodzi, (jeśli będą potrafili). Jeśli chodzi o kombajn to chyba wszystkie tego typu sprawy załatwia się w wydziale komunikacji np. w Starostwie
  15. Haracz z traktor

    OK. W necie znalazłem jeszcze coś takiego, cytuję: „Pojazd lub zespół pojazdów, którego naciski osi wraz z ładunkiem lub bez ładunku są większe od dopuszczalnych, przewidzianych dla danej drogi w przepisach o drogach publicznych, lub którego wymiary lub rzeczywista masa całkowita wraz z ładunkiem lub bez niego są większe od dopuszczalnych przewidzianych w przepisach niniejszej ustawy (art. 4 ust. 25 Ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr19, poz. 115 z późn. Zm.))” W dalszej części tego przepisu jest mowa o ciągnikach rolniczych zaliczonych do kategorii II. Pisze tam o tym dość zawile, ale z tego, co zdążyłem się w tym połapać to jednak za sam ciągnik tez trzeba bulić
×