tomb2

Remont i malowanie przyczepy - pytania i odpowiedzi

Polecane posty

tomek73    579

Robiłem do D-47 to materiał wyniósł mnie z  3,5-4  tyś za podobne w firmie z Allegro chcieli  ponad 5 tyś. Ale gorzej wykonane. Zdjęcia w galerii.

Edytowano przez tomek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

No ładnie ci wyszło. Myślałem o podobnej konstrukcji tyle, że tradycyjnie otwierane ale tak jak u ciebie z jednym słupkiem na środku. Używałeś blachy 2,5x1,25? Czy mógłbyś podać z jakiej blachy giąłeś trapez aby burta wyszła 50cm bo gdyby przeciąć blachę na pół to by było 62,5, a to chyba trochę dużo, przy okazji jakie wymiary mają te trapezy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Tak blachy 1250 x 2500 x 2 mm, ocynk, cięte wodą i gięte  na 45", Blachy w burtach z  tego co pamiętam są szerokości 425 mm  burty na profilach 50x50  przy zawiasach i słupkach 3 mm reszta 2 mm. Trapez w środku 140  mm, Komputer na giętarce wszystko wyliczał, my tylko miej więcej ustalali wymiary, a potem blachę przytrzymywaliśmy. 

Trochę ciężkie te burty, jest co dźwignąć.

Kost to podałem z zamkami, zawiasami rączkami, jedna 180 zł , to jakieś 700-800 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

dzięki kolego, widzę że masz do dyspozycji nieźle wyposażony zakład, u mnie niestety mają tylko stare giętarki i wszystko zależy jak dobrze metrem zmierzy i przytrzyma sie rękoma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziomek1994    3

Panowie przymierzam się do remontu swojej przyczepy jednoosiowej i stad mam do was jedno pytanie. Aktualnie przyczepa stoi na kolach od żuka i jak wiadomo dużego ładunku na nich nie przewiozę, ostatnio jak załadowałem 1.5 tony to opony siadły ze nie dało rady jechać. Stad zastanawiam się nad wymiana kol od żuka na felgi od D47. Czy to jest gra  warta świeczki? Czy lepiej trochę odłożyć i kupić dwuosiowa? A może znalesc opony z większą nośnością i założyć je na felgi od żuka? Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28759

kolega kiedyś do felgi 17.5 cala od ciężarówki wspawał środek od felgi od żuka, ale namierzył się żeby dobrze było tyle że szkoda gadać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pedro    16

Z jakiej firmy lakier akrylowy polecacie do pomalowania ram w d47? bo podkład epoksydowy bedzie Novol 360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

średnio mi się widzą tego typu rozwiązania, pewnie zacieknie woda i po kilku latach dół zacznie ruda jeść


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

W jakim sensie zacieknie woda i będą rdzewieć? Przecież tam nie ma gdzie zacieknąć ponieważ cała burta jest gięta z jednego arkusza blachy. Według mnie jeśli chodzi o rdzewienie to powinne być bardziej odporne niż klasyczne burty gdzie blacha jest punktowo łapana do profili i to najczęściej w takich miejscach rdzewieje. Pozostaje kwestia sztywności takiej burty, nie wiem jak to wygląda. Z innych minusów to nie podoba mi się, dolna krawędź jest węższa od górnej i jak mamy podwójne burty to wtedy łatwo woda może zaciekać do środka, a także dolny profil wydaje się dość wysoki przez co ewentualne okienko w bocznej burcie będzie umieszczone wysoko. No chyba żeby zrobić je w podłodze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

bedzie zaciekać w tym miejscu gdzie jest nałożona blacha na siebie, bo raczej dobrze tego nie uszczelnią, wcieka w profil i gotowe


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

masz na myśli to miejsce gdzie jest zagięta blacha w profil? Jeśli tak to nie widzę takiej możliwości bo tam jest zrobiony spaw po całej długości najpewniej laserem, jeśli dospawamy boki to nie ma żadnego miejsca aby się mogła gdzieś gromadzić woda. Te burty zakłada większość producentów przyczep.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ene    1

Właśnie widuję takie burty w nowych przyczepach i ciekawy jestem jak to się sprawuje. Cena myślę że była by do przyjęcia jeśli było by ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Jak dla mnie super,jeśli bym robił to właśnie z takich blach.

Wzór bardziej odporny na korozje od tradycyjnych trapezowych gdzie nie ma dojścia żeby pomalować od środka poprzeczki.

Jak boisz się że będzie rdzewieć na zawinięciu blach można położyć masę uszczelniającą poliuretanową,

dobrze pomalowana i bez tego wytrzyma ze 20-lat albo i dłużej.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

cenowo to tak średnio na jeża bo komplet tych profili wyjdzie kilka stów więcej niż zakup gotowych trapezowych burt, a i jeszcze trzeba je samemu dociąć na wymiar i przyspawać boki, zamki także trochę roboty jeszcze dojdzie. Mi osobiście nie podoba się, że dół jest węższy niż góra i na łączeniu burt będzie łatwo zaciekała woda do środka przyczepy no chyba, że się tam czymś uszczelni lub da szeroką plandekę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

a tak w ogóle to jakie typy burt się u was sprawdzają lub czy macie jakies zastrzeżenia do któryś? Głównie chodzi mi o trapezówki czy zmniejszenie ilości słupków np 1 na środku lub  tylko po bokach wpłynie na sztywność burt, blacha w podwójny trapez? Widzę, że często kąt trapezu jest bardzo ostry czasem nawet około 90st czy czasem nie zostają tam resztki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

bedzie zaciekać w tym miejscu gdzie jest nałożona blacha na siebie, bo raczej dobrze tego nie uszczelnią, wcieka w profil i gotowe

 

Tam nic nie zacieknie bo po całości jest idealnie szczelnie zespawane laserem.

Co do sztywności to mam na przyczepie 5,2m długości takie burty 2x60cm i przy wożeniu wapna czy obornika lekko się rozginają na boki ale po wysypaniu wracają, nic się nie wygina. Do wożenia zboża czy piachu spinam łańcuchem i nie ma żadnego problemu. Są dużo wytrzymalsze niż klasyczne burty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

a czy w miejscu gdzie się schodzi nakładka z burtą nie zacieka woda do środka przyczepy bo widać, że nakładka jest węższa niż dolna burta? Czyli uważasz, że te profile są wytrzymalsze na rozginanie niż klasyczne burty z trapezówki, bo ktoś tu pisał, że się wybrzuszyła...? I mam jeszcze pytanie jak rozwiązać spinanie łańcuchem jeśli będzie tylko otwieranie górne? Wystarczy, że zepnę tylko nadstawki? Chciałem niby te profile bo szybka robota  ale dostawca od miesiąca zwleka z zamówieniem (w sumie sam nie wie czy ma i czy będzie miał w kolejnym tygodniu...), a czasu mało i jakby co to zrobię sobie klasyczne burty z płaskich blach i profili to bym mógł zrobić na wysokość 1,1m (Brandys 8t).  Jak jest z wytrzymałością drugiej opcji przy długości burt 4,5m doradził by ktoś czy warto czekać jeszcze na te profile czy składać z profili i blach. Szczerze to nigdy nie miałem jeszcze podwójnych burt na przyczepach wiec nie wiem jak się one zachowują przy konkretnych rozwiązaniach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Zasław ma ciekawie rozwiązany problem zaciekania.

Jeśli trapez byłby tańszy i lepszy niż furhmann to do żadnej nowej przyczepy by furhmana nie zakładali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

jakieś szczegóły odnośnie tego silikonu bo nie słyszałem o takim sposobie?

I czemu są takie skomplikowane zawiasy łączące burty z nadstawką, wygląda jakby się tam coś regulowało?

 

Tak sobie czytam opinie o przyczepach z tymi burtami to powiem, tak średnio to wygląda. Np. użytkownicy Pronarek, Wieltonek już 6, 8t narzekają, że bez łańcuchów się dość mocno rozchodzą na boki, problemy ze szczelnością przy słupkach no i sporo osób zgłasza, że jednak woda zacieka na tych łączeniach burt przez to, że dolna jest szersza mimo różnych patentów stosowanych przez producentów i jedynym rozwiązaniem jest szeroka plandeka aby zakryła górne burty. Nie rozumie dlaczego to tak zrobili nie dość, że zacieka woda to tak wąski profil na nadstawkach praktycznie nic nie trzyma tylko opiera się na dolnym profilu czyli defakto wszystko idzie w ten jeden profil. Jak się samemu robi to to przecież są dwa kształtowniki 5x5.

Edytowano przez grego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

No fajnie ale z takim traktowaniem klienta to niech spie... przez miesiąc kręcili, przekładali, a niby piszą że od ręki (chodzi o furhmanna w zasadzie tylko jeden gość je sprzedaje w ogłoszeniach). Robie sam na 8 tonówkę materiał wyniósł mnie 1400zł troche pospawać i wyjdzie niemal o połowę taniej. Zastanawiam się czy robić to dolne otwieranie czy dać sobie spokój bo nigdy wcześniej tego nie zakładałem więc nie wiem jak za pierwszym razem wyjdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Clark
      Wiem, że temat wałkowany wielokrotnie ale mam kilka pytań a odpowiedzi nie znajduję. Otóż: wyczytałem, że stary olej można wypchnąć sprężonym powietrzem i teraz pytanie w jaki sposób?
      Rozbieranie całego układu odpada. Jedynie co pozostaje to czyszczenie za pomocą układu ciągnika ale to strata kilku albo nawet kilkunastu litrów oleju a tani on nie jest. Wpadłem więc na pomysł aby wstępnie wydmuchać układ sprężonym powietrzem a następnie podłączyć pod ciągnik i wypłukać resztę.
    • Przez Hinco
      Czy teraz można zarejestrować jednoosiówke SAM do traktora? Bo kiedyś ojciec zrobił do samochodu i problemu nie było, a jakby sie dało traktorową rejestrnąć byłoby miło..
    • Przez MichaKpiski
      Chcę przerejstowac przyczepę Sanok D47A (wywrotka) , w dowodzie mam wpisane rok produkcji, numer podwozia , dopuszczalną łatwość 3500, Pani w starostwie powiedziała że diagnosta będzie musiał ustalić pozostałe dane. Czy ktoś by się podzielił pozostałymi danymi jakie ma wpisane w dowodzie ? z góry dziękuję
    • Przez PawelS
      Witam potrzebuję opinii na temat firmy Perfect-Agro Koluszki, gdyż prawdopodobnie będę u nich zamawiał przyczepę, są one całkowicie odnowione i wyglądają jak nowe a cena to jest 1/2 w porównaniu do Nowej np Pronarki. Czy ktoś z użytkowników kupił od niech przyczepę i czy jest zadowolony jak z trwałością i wykonaniem >? Za każdą informację będę wdzięczny 
      http://www.remonty-przyczep.com/ 
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj