Skocz do zawartości
Junkers

Belarus 952 dymienie przy odpalaniu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Junkers    42

Witam,

jako ze nie znalazłem podobnego tematu postanowiłem napisać nowy,

temat dotyczy Belarusa 952.4 i tego że przy odpalaniu zimnego silnika szczególnie po nocnym przestoju, strasznie i to dosłownie dymi na szaro, nie na czarno ani nie na niebiesko, często za pierwszym razem sinik nie załapuje, czasami załapie na 1s. Czas dymienia to ok 10s. Przy ciepłym silniku problemu tego nie ma, tylko takie małe przydymienie na czarno jak w każdym dieslu.

Po poczekaniu 30sek jak się nagrzeją świece żarowe i zacznie migać od nich kontrolka i dopiero odpalaniu, problem nieznacznie prawie wcale maleje.

 

Serwis (jako że ciągnik ma 90mth i miesiąc u mnie) mówi że to mogą być wtryskiwacze albo któryś z nich, ale one nie podlegają gwarancji, nie wiem czy mówią prawdę, bo ręki nie dają sobie uciąć, dlatego pytam Was zanim zacznę coś grzebać?? Ja myślę, że jak nie wtryski to może być coś z pompą albo kątem wtrysku, albo turbina, albo coś źle z urządzeniem od normy emisji spalin. Filtr powietrza jest typu suchego i jest cysty ale i tak go czyściłem.

 

Podałem maksymalną ilość danych, ale podaję jeszcze 2 filmiki ukazujące problem, dodam że takie dzwonienie to przednie ucho silnika które wpadało w rezonans, podłożyłem gumę między to ucho a głowicę i jest cicho.

http://www.youtube.com/watch?v=qEL0916pKj0

Pies jeszcze się nie przyzwyczaił...

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Biały dym zaraz po odpaleniu zimnego silnika gdy jeszcze temperatury są niższe to norma, spaliny wyganiają wodę jaka się skropliła w wydechu.

Biały dym po odpaleniu trwający dłużej to także oznaka za niskiej temperatury zapłonu. Może ona być spowodowana lejącymi wtryskami, gorszą kompresja, spalonymi świecami żarowymi, złym katem początku wtrysku.

Możesz rozjaśnić bo nie do końca rozumiem "Po poczekaniu 30sek jak się nagrzeją świece żarowe i zacznie migać od nich kontrolka i dopiero odpalaniu, problem nieznacznie prawie wcale maleje."

 

Tylko świeca działa bo z tego co zrozumiałem eliminuje białe dymienie po jej rozgrzaniu. Czyli mamy do czynienia właśnie z za niską temperaturą zapłonu.

Kata wtrysku nikt nie ruszał więc powinien być dobry.

Najłatwiej chyba najpierw sprawdzić wtryski, przy okazji jeśli masz możliwość sprawdzić ciśnienie w cylindrach.

Najdziwniejsze, że takie rzeczy w ciągniku który ledwie się dotarł.

Może trafiłeś na kiepskie paliwo.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796

W tym tygodniu założyłem nowe końcówki do wtryskiwaczy. Jak ciągnik kupiłem chodził ładnie. Nawet zimny nie kopcił, spaliny były czyste. Potem coraz bardziej zaczął walić białym dymem na wolnych, pod obciążeniem i przy dodawaniu gazu na czarno. Wtryski dałem do roboty i jak ręką odjął. Tylko lekki czarny dymek przy dodawaniu gazy przez chwilkę. Ruskie końcówki są ponoć kiepskie, szybko tracą ustawione ciśnienie. Daj sprawdzić. Szkoda nerwów i paliwa. Jeśli leją a końcówki są ruskie wymień na polskie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Junkers    42
(edytowany)

1.Możesz rozjaśnić bo nie do końca rozumiem "Po poczekaniu 30sek jak się nagrzeją świece żarowe i zacznie migać od nich kontrolka i dopiero odpalaniu, problem nieznacznie prawie wcale maleje."

 

2.Tylko świeca działa bo z tego co zrozumiałem eliminuje białe dymienie po jej rozgrzaniu. 3.przy okazji jeśli masz możliwość sprawdzić ciśnienie w cylindrach.

4.Może trafiłeś na kiepskie paliwo.

 

1.Jeśli przekręcę kluczyk to zaczynają się grzać świece żarowe(w tym modelu wystają w komorę spalania i mają bezpośredni kontakt z paliwem) i miganie kontrolki od świec sygnalizuje że upłynął czas bodajże 30sek ich grzania.

1. i 2.Odpalanie na świecach tylko nieznacznie minimalizuje problem.

3.Czym to sprawdzić?

4.Paliwo kupuję tam gdzie każdy w okolicy w promieniu min. 5km i nikt nie miał zastrzeżeń.

 

1.Potem coraz bardziej zaczął walić białym dymem na wolnych, pod obciążeniem i przy dodawaniu gazu na czarno.

2.Ruskie końcówki są ponoć kiepskie, szybko tracą ustawione ciśnienie. Daj sprawdzić. Szkoda nerwów i paliwa. Jeśli leją a końcówki są ruskie wymień na polskie.

 

1.Tu o czarnym dymie nie ma mowy.

2.Jakie kupić najlepsze, jakiej firmy??

 

I mam jeszcze oddzielne pytanie, czy jest jakaś książka serwisowa(napraw), interesuje mnie jak wyjąć wtryski i dokladnie jakie powinno być na nich ciśnienie i coś nt. ciśnienia w cylindrach??

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796

Mój kopcił na czarno. Tyle że ciągnik ma 20 lat i to też mogło się do tego przyczynić. Znajomy pompiarz założył mi wuzetem. Kupę wtrysków zawiozłem już do niego i nikt jeszcze na nie nie narzekał. Zobaczymy jak się spiszą w ruskim. Mam tylko instrukcję obsługi w pdf. Na PW poślij mi swój adres to ci ją podeśle.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fergusonki    36

witam, mam podobny problem a mianowicie zaraz po odpaleniu zimnego silnika Massey Feguson 3125 dymi na szaro biało(i to trwa dosyć długo bo tak z 5 min jak jade a jak odpale i będę czekał aż przestanie dymic to z 10/15min.). zauważyłem również że jest słabszy tzn. przy pługu PHX 4 skiby zwyczajnie nie miał większego problemu ale w tym sezonie jak zacząłem orać (gline) to dymił na czarno i miał wyraźnie ciężko (to to nawet mnie nie dziwi bo glina bardzo duży opór daje a szczególnie mokra) ale orałem również ziemie lekkie typu piachy i traktor również dymił na czarno i po jeździe nie zauważyłem żeby miał ciężko i wgl 125km na 4 skiby na piachu to moim zdaniem powinien śmigać i ni dymić. Co o tym sądzicie ? Co naprawić, wymienić?


Massey Ferguson podbija swiat :D

Moje Stado Ferdków : Massey Ferguson 6480, Massey Ferguson 5475, Massey Ferguson 3125...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796

Zacznij od najprostszego... końcówki. Nie są one wieczne szczególnie przy naszym paliwie. Z tego co piszesz to każdy objaw jest typowy dla lejących wtryskiwaczy. Warto raz za czasu dać tylko wyregulować wtryski. Nie jest to majątek a wraca się w paliwie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fergusonki    36

a czy jest możliwe że pompa ma wine?


Massey Ferguson podbija swiat :D

Moje Stado Ferdków : Massey Ferguson 6480, Massey Ferguson 5475, Massey Ferguson 3125...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796

Według mnie nie. To trwałe urządzenie rzadko się psuje a zużycie nie objawia się kopceniem silnika na czarno które jest efektem zbyt dużej ilości paliwa w stosunku do powietrza, kiepskim rozpylaniem paliwa lub rozregulowanym silnikiem. Dajk wtryski sprawdzić bo to raczej ich wina.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    32

Najdziwniejsze są w dzisiejszych czasach te gwarancje może lepiej by było gdyby ich nie było... Nie dość, że trzeba czekać tyle na serwis to jeszcze potrafią powiedzieć, że to się nie zalicza do gwarancji dla mnie to jest żałosne. Kiedyś podobno gwarancja to było coś a teraz chyba zostaje tylko nazwa na papierze.


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

Moim zdaniem coś jest z dolotem powietrza jakaś niedrożność,ja mam podobnego belarusa 3lata i nie miałem żadnych problemów z dymieniem nawet przy dużym obciążeniu,nie sądze że w twoim rusku tak szybko siadły juz wtryskiwacze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    2066
(edytowany)

po mojemu tak jak by go cos zalewalo az nie daje rady tego przepalic i tak zakapca. sprawdzales stan oleju ? czy nie ma w nim ropy ?. To nie jest typowy zimny start i napewno nie przy tych temperaturach. a jak odpala bez swiecy ? sproboj odpalic bez niej czy bedzie to samo czy cos sie zmieni. byc moze wtryski go tak podlewaja ale to by dymil i przy pracy rozgrzany choc mozliwe ze pompa nie wytwarza odpowiedniego cisnienia na starcie i nie rozpyla wtrysk dobrze tylko sobie ciurka i gasnie. Kojarzy mi sie podobny przypadek z uruchamianiem, podobnym dymieniem i gasnieiem, tylko ze to bylo w ursusie. Tam bylo podobnie, skonczylo sie na regeneracji i ustawieniu pompy wtrys. ale to przecies nowy traktor wiec szukamy dalej narazie. masz mozliwosc sprawdzenia dolotu ? czy turbina nie pluje olejem. ?

Edytowano przez Uziu92

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796

Turbina pluła by olejem w każdym momencie pracy silnika a nie tylko przy starcie i waliło by szarym czy niebieskim dymem. Tam z komina perfidnie lecą sadze z paliwa. Regulacja silnika profilaktycznie, drożność filtrów jak nic nie zmieni to wtryski.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kikalek    0

W Belarusach z normą spalania Tier IIIa (niektórzy mówią Euro3) to tak jest niestety dławią się swoimi spalinami przy uruchamianiu . Jest na to rada zaślepić EGR. Może także to być wina świec żarowych . Jeżeli kontrolka pokazuje dobrze sprawdź nad rozrusznikiem są 2 bezpieczniki w odudowach każdy od 2 świec żarowych. Ale jeżeli silnik tylko dymi ale pracuje równo to spaliny, a jak pracuje nierówno to świece żarowe. Napewno nie wtryskiwcze i pompa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42
(edytowany)

Myślałem o zaślepieniu EGR tak jak to zrobiłem w swoim samochodzie, ale wszelkie modyfikacje i przeróbki są zabronione na gwarancji, najpierw zacznę od wymiany końcówek wtryskiwaczy, jak to nie pomoże to będziemy szukać dalej, najwyżej powiem serwisantom o EGR to go najwyżej zaślepią w co wątpię, ale mośkom pokazałem nagranie w telefonie to kiwają głowami i aby o tych wtryskach mówią. Świece żarowe i ich bezpieczniki sprawdzę jutro ale ciągnik powinien palić bez świec żarowych bez najmniejszych problemów do lekkich mrozów <_<

Zaślepienie EGR może nie być takie łatwe, w samochodzie był podciśnieniowy to wystarczyło zamiast tego zaworu założyć blachę, a tutaj jest podłączony chyba czujnik pod prąd i coś tam jeszcze...

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    2066

jezeli silnik jest wysterowany mechanicznie i pompa paliwowa to EGR raczej nie powinien miec zadnego czujnika ale nie widzielm tego wiec nie powiem. Jezeli wchodza kabelki to jest to prawdopodobnie czujnik polozenia zaworu ale do czego on potrzebny w silniku w ktorym nie steruje komputer ?


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    418

Dziwnie wygląda ten dym o_O U mnie tylko trochę czarnego dymku poleci i tyle a u Cb jak z ciuchci ... Nie możesz tego EGR po prostu zatkać na chwilę i zobaczyć co się będzie działo ?




Księga życzeń i zażaleń na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

To nie takie proste, nie zagłębiałem się w temacie 'egieeru' do momentu jak Kikalek o nim napisał i tym samym wprowadził na trop, jest tam połączone gdzieś k/turbiny i na dolocie i gdzieś jeszcze, jutro popatrzę. Ciekawe czy ktoś ma jeszcze na forum Belarusa .4 z silnikiem MMZ i jak mu on odpala.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W Belarusach z normą spalania Tier IIIa (niektórzy mówią Euro3) to tak jest niestety dławią się swoimi spalinami przy uruchamianiu .

Dokładnie tak jest. Niewiele można na to poradzić. Sprawdziłbym jeszcze kolektor dolotowy czy nie jest zbytnio zatkany.

Zaślepienie EGR może nie być takie łatwe, w samochodzie był podciśnieniowy to wystarczyło zamiast tego zaworu założyć blachę, a tutaj jest podłączony chyba czujnik pod prąd i coś tam jeszcze...

 

Taki EGR też można zaślepić stosując odpowiedni emulator...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Dobra przyjrzałem się dokładnie, turbo jest na takim trójniku gdzie odchodzi króciec na tłumik i na wyjście spalin na EGR, spaliny kierują się na taką cylindryczną puszkę(jakby po piwie tylko 2 razy większa) i z niej rurką ok 3/4cala do takiego jakby zaworu(być może jest to elektrozawór). Dalej idzie przewód ok 1/2cala w dolot przed turbem, tu spaliny wchodzą do dolotu i zasyfiają cały układ powietrzny w tym intercooler <_<

Do zaworu jest podpięta wtyczka 6pinowa ale w gniazdku 'zaworu' są tylko 2piny co wskazywało by na kabel 2żyłowy, a reszta wyjść we wtyczce jest po prostu pusta. Kabel idzie od samego spodu pompy wtryskowej, tak w okolicach pod1sekcją. Odłączenie/podłączenie w czasie pracy silnika tej wtyczki od zaworu nie wpływa na jego pracę na wolnych czy tam szybkich obrotach.

Jutro spróbuję odpalić zimny silnik na odłączonej wtyczce, a jaby były rozwalone wtryski to by miały wpływ również i przy ciepłym silniku i nie tylko przy odpalaniu.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    2066

sprobuj zaslepic go blaszka jak robi sie to w samochodach jak sie da,. niech sobie chodzi na " sucho"


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kikalek    0

Witam. Co w temacie tego dymienia? Serwis coś poradził? Czy wystarczyło zaślepić EGR? B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Po niedzieli wybieram się do nich żeby pogadać w sprawie odjęcia i zaślepienia egr przeze mnie. Nie chce żeby mi przyjeżdżali osobiście do tak prostej czynności i jeszcze płacić krocie za dojazd. Tematu nie zostawię bez odpowiedzi.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    2066
(edytowany)

trzeba podziekowac za to " zielonym" bo to ich wymysl :D

Edytowano przez Uziu92

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    6

tak trzeba im szczególnie podziękować ale to wina producenta że tak ci siadło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez patrykb2736
      Mam problem od jakiegoś czasu temperatura płynu w ciężkiej robocie wchodzi na czerwone normalnie 98, chłodnica wyczyszczona, kamień odpada bo płynem zalane, miał ktoś podobny problem?
    • Przez Papier
      Witam ,
      Posiadam Belarusa 1221.3 w którym rozleciał się alternator na łożyskach. Z racji ze w garażu znalazłem samochodowy 120a chciałbym go założyć.
      Taki o oznaczaniach B+,D+,W     Pytanie czy nie trzeba nic przerabiać by podpiąć ?
      A taki był założony.
       
      Jestem trochę zielony w elektryce więc wole sie spytać.
       
       
       
    • Przez Papier
      Witam ,
      Posiadam Belarusa 1221.3 w którym rozleciał się alternator na łożyskach. Z racji ze w garażu znalazłem samochodowy 120a chciałbym go założyć.
      Taki o oznaczaniach B+,D+,W     Pytanie czy nie trzeba nic przerabiać by podpiąć ?
      A taki był założony.
       
      Jestem trochę zielony w elektryce więc wole sie spytać.
       
       
       
    • Przez jacek1994
      Witam wszystkich,
      mój tata posiada belarusa 72 z 94 roku w sumie już bardzo dawno wystąpiły problemy z luzami w układzie kierowniczym ale teraz już problem robi się zbyt poważny. Ciągnik ledwo mieści się na ulicy. W pewnym momencie wymieniliśmy pompę ale nic to nie dało i pojawił się kolejny problem. Mianowicie jest dość spory opór przy skręcie w lewo zaś w prawo skręca się normalnie. Co dalej robić ? Czy może to być uszkodzony siłownik ?   Czy może układ jest zapowietrzony ? jest gdzieś jakaś regulacja czy odpowietrznik ? 
    • Przez panmino
      Chciałbym przenieść rozdzielacz hydrauliczny bliżej panelu z dźwignią podnośnika w MTZ 1025, ponieważ jest on za daleko i niewygodnie się go obsługuje. Jak się do tego zabrać? Ktoś z Was przerabiał taki temat? Wiem tylko, że stary należy pominąć i założyć nowy. Trzy sekcje z pływaniem, jak w oryginale.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.