Skocz do zawartości
Junkers

Belarus 952 dymienie przy odpalaniu

Polecane posty

Junkers    42

Witam,

jako ze nie znalazłem podobnego tematu postanowiłem napisać nowy,

temat dotyczy Belarusa 952.4 i tego że przy odpalaniu zimnego silnika szczególnie po nocnym przestoju, strasznie i to dosłownie dymi na szaro, nie na czarno ani nie na niebiesko, często za pierwszym razem sinik nie załapuje, czasami załapie na 1s. Czas dymienia to ok 10s. Przy ciepłym silniku problemu tego nie ma, tylko takie małe przydymienie na czarno jak w każdym dieslu.

Po poczekaniu 30sek jak się nagrzeją świece żarowe i zacznie migać od nich kontrolka i dopiero odpalaniu, problem nieznacznie prawie wcale maleje.

 

Serwis (jako że ciągnik ma 90mth i miesiąc u mnie) mówi że to mogą być wtryskiwacze albo któryś z nich, ale one nie podlegają gwarancji, nie wiem czy mówią prawdę, bo ręki nie dają sobie uciąć, dlatego pytam Was zanim zacznę coś grzebać?? Ja myślę, że jak nie wtryski to może być coś z pompą albo kątem wtrysku, albo turbina, albo coś źle z urządzeniem od normy emisji spalin. Filtr powietrza jest typu suchego i jest cysty ale i tak go czyściłem.

 

Podałem maksymalną ilość danych, ale podaję jeszcze 2 filmiki ukazujące problem, dodam że takie dzwonienie to przednie ucho silnika które wpadało w rezonans, podłożyłem gumę między to ucho a głowicę i jest cicho.

http://www.youtube.com/watch?v=qEL0916pKj0

Pies jeszcze się nie przyzwyczaił...

Edytowano przez Junkers

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Biały dym zaraz po odpaleniu zimnego silnika gdy jeszcze temperatury są niższe to norma, spaliny wyganiają wodę jaka się skropliła w wydechu.

Biały dym po odpaleniu trwający dłużej to także oznaka za niskiej temperatury zapłonu. Może ona być spowodowana lejącymi wtryskami, gorszą kompresja, spalonymi świecami żarowymi, złym katem początku wtrysku.

Możesz rozjaśnić bo nie do końca rozumiem "Po poczekaniu 30sek jak się nagrzeją świece żarowe i zacznie migać od nich kontrolka i dopiero odpalaniu, problem nieznacznie prawie wcale maleje."

 

Tylko świeca działa bo z tego co zrozumiałem eliminuje białe dymienie po jej rozgrzaniu. Czyli mamy do czynienia właśnie z za niską temperaturą zapłonu.

Kata wtrysku nikt nie ruszał więc powinien być dobry.

Najłatwiej chyba najpierw sprawdzić wtryski, przy okazji jeśli masz możliwość sprawdzić ciśnienie w cylindrach.

Najdziwniejsze, że takie rzeczy w ciągniku który ledwie się dotarł.

Może trafiłeś na kiepskie paliwo.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

W tym tygodniu założyłem nowe końcówki do wtryskiwaczy. Jak ciągnik kupiłem chodził ładnie. Nawet zimny nie kopcił, spaliny były czyste. Potem coraz bardziej zaczął walić białym dymem na wolnych, pod obciążeniem i przy dodawaniu gazu na czarno. Wtryski dałem do roboty i jak ręką odjął. Tylko lekki czarny dymek przy dodawaniu gazy przez chwilkę. Ruskie końcówki są ponoć kiepskie, szybko tracą ustawione ciśnienie. Daj sprawdzić. Szkoda nerwów i paliwa. Jeśli leją a końcówki są ruskie wymień na polskie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Junkers    42

1.Możesz rozjaśnić bo nie do końca rozumiem "Po poczekaniu 30sek jak się nagrzeją świece żarowe i zacznie migać od nich kontrolka i dopiero odpalaniu, problem nieznacznie prawie wcale maleje."

 

2.Tylko świeca działa bo z tego co zrozumiałem eliminuje białe dymienie po jej rozgrzaniu. 3.przy okazji jeśli masz możliwość sprawdzić ciśnienie w cylindrach.

4.Może trafiłeś na kiepskie paliwo.

 

1.Jeśli przekręcę kluczyk to zaczynają się grzać świece żarowe(w tym modelu wystają w komorę spalania i mają bezpośredni kontakt z paliwem) i miganie kontrolki od świec sygnalizuje że upłynął czas bodajże 30sek ich grzania.

1. i 2.Odpalanie na świecach tylko nieznacznie minimalizuje problem.

3.Czym to sprawdzić?

4.Paliwo kupuję tam gdzie każdy w okolicy w promieniu min. 5km i nikt nie miał zastrzeżeń.

 

1.Potem coraz bardziej zaczął walić białym dymem na wolnych, pod obciążeniem i przy dodawaniu gazu na czarno.

2.Ruskie końcówki są ponoć kiepskie, szybko tracą ustawione ciśnienie. Daj sprawdzić. Szkoda nerwów i paliwa. Jeśli leją a końcówki są ruskie wymień na polskie.

 

1.Tu o czarnym dymie nie ma mowy.

2.Jakie kupić najlepsze, jakiej firmy??

 

I mam jeszcze oddzielne pytanie, czy jest jakaś książka serwisowa(napraw), interesuje mnie jak wyjąć wtryski i dokladnie jakie powinno być na nich ciśnienie i coś nt. ciśnienia w cylindrach??

Edytowano przez Junkers

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Mój kopcił na czarno. Tyle że ciągnik ma 20 lat i to też mogło się do tego przyczynić. Znajomy pompiarz założył mi wuzetem. Kupę wtrysków zawiozłem już do niego i nikt jeszcze na nie nie narzekał. Zobaczymy jak się spiszą w ruskim. Mam tylko instrukcję obsługi w pdf. Na PW poślij mi swój adres to ci ją podeśle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fergusonki    36

witam, mam podobny problem a mianowicie zaraz po odpaleniu zimnego silnika Massey Feguson 3125 dymi na szaro biało(i to trwa dosyć długo bo tak z 5 min jak jade a jak odpale i będę czekał aż przestanie dymic to z 10/15min.). zauważyłem również że jest słabszy tzn. przy pługu PHX 4 skiby zwyczajnie nie miał większego problemu ale w tym sezonie jak zacząłem orać (gline) to dymił na czarno i miał wyraźnie ciężko (to to nawet mnie nie dziwi bo glina bardzo duży opór daje a szczególnie mokra) ale orałem również ziemie lekkie typu piachy i traktor również dymił na czarno i po jeździe nie zauważyłem żeby miał ciężko i wgl 125km na 4 skiby na piachu to moim zdaniem powinien śmigać i ni dymić. Co o tym sądzicie ? Co naprawić, wymienić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Zacznij od najprostszego... końcówki. Nie są one wieczne szczególnie przy naszym paliwie. Z tego co piszesz to każdy objaw jest typowy dla lejących wtryskiwaczy. Warto raz za czasu dać tylko wyregulować wtryski. Nie jest to majątek a wraca się w paliwie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Według mnie nie. To trwałe urządzenie rzadko się psuje a zużycie nie objawia się kopceniem silnika na czarno które jest efektem zbyt dużej ilości paliwa w stosunku do powietrza, kiepskim rozpylaniem paliwa lub rozregulowanym silnikiem. Dajk wtryski sprawdzić bo to raczej ich wina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    32

Najdziwniejsze są w dzisiejszych czasach te gwarancje może lepiej by było gdyby ich nie było... Nie dość, że trzeba czekać tyle na serwis to jeszcze potrafią powiedzieć, że to się nie zalicza do gwarancji dla mnie to jest żałosne. Kiedyś podobno gwarancja to było coś a teraz chyba zostaje tylko nazwa na papierze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

Moim zdaniem coś jest z dolotem powietrza jakaś niedrożność,ja mam podobnego belarusa 3lata i nie miałem żadnych problemów z dymieniem nawet przy dużym obciążeniu,nie sądze że w twoim rusku tak szybko siadły juz wtryskiwacze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

po mojemu tak jak by go cos zalewalo az nie daje rady tego przepalic i tak zakapca. sprawdzales stan oleju ? czy nie ma w nim ropy ?. To nie jest typowy zimny start i napewno nie przy tych temperaturach. a jak odpala bez swiecy ? sproboj odpalic bez niej czy bedzie to samo czy cos sie zmieni. byc moze wtryski go tak podlewaja ale to by dymil i przy pracy rozgrzany choc mozliwe ze pompa nie wytwarza odpowiedniego cisnienia na starcie i nie rozpyla wtrysk dobrze tylko sobie ciurka i gasnie. Kojarzy mi sie podobny przypadek z uruchamianiem, podobnym dymieniem i gasnieiem, tylko ze to bylo w ursusie. Tam bylo podobnie, skonczylo sie na regeneracji i ustawieniu pompy wtrys. ale to przecies nowy traktor wiec szukamy dalej narazie. masz mozliwosc sprawdzenia dolotu ? czy turbina nie pluje olejem. ?

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Turbina pluła by olejem w każdym momencie pracy silnika a nie tylko przy starcie i waliło by szarym czy niebieskim dymem. Tam z komina perfidnie lecą sadze z paliwa. Regulacja silnika profilaktycznie, drożność filtrów jak nic nie zmieni to wtryski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kikalek    0

W Belarusach z normą spalania Tier IIIa (niektórzy mówią Euro3) to tak jest niestety dławią się swoimi spalinami przy uruchamianiu . Jest na to rada zaślepić EGR. Może także to być wina świec żarowych . Jeżeli kontrolka pokazuje dobrze sprawdź nad rozrusznikiem są 2 bezpieczniki w odudowach każdy od 2 świec żarowych. Ale jeżeli silnik tylko dymi ale pracuje równo to spaliny, a jak pracuje nierówno to świece żarowe. Napewno nie wtryskiwcze i pompa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Myślałem o zaślepieniu EGR tak jak to zrobiłem w swoim samochodzie, ale wszelkie modyfikacje i przeróbki są zabronione na gwarancji, najpierw zacznę od wymiany końcówek wtryskiwaczy, jak to nie pomoże to będziemy szukać dalej, najwyżej powiem serwisantom o EGR to go najwyżej zaślepią w co wątpię, ale mośkom pokazałem nagranie w telefonie to kiwają głowami i aby o tych wtryskach mówią. Świece żarowe i ich bezpieczniki sprawdzę jutro ale ciągnik powinien palić bez świec żarowych bez najmniejszych problemów do lekkich mrozów <_<

Zaślepienie EGR może nie być takie łatwe, w samochodzie był podciśnieniowy to wystarczyło zamiast tego zaworu założyć blachę, a tutaj jest podłączony chyba czujnik pod prąd i coś tam jeszcze...

Edytowano przez Junkers

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

jezeli silnik jest wysterowany mechanicznie i pompa paliwowa to EGR raczej nie powinien miec zadnego czujnika ale nie widzielm tego wiec nie powiem. Jezeli wchodza kabelki to jest to prawdopodobnie czujnik polozenia zaworu ale do czego on potrzebny w silniku w ktorym nie steruje komputer ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    376

Dziwnie wygląda ten dym o_O U mnie tylko trochę czarnego dymku poleci i tyle a u Cb jak z ciuchci ... Nie możesz tego EGR po prostu zatkać na chwilę i zobaczyć co się będzie działo ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

To nie takie proste, nie zagłębiałem się w temacie 'egieeru' do momentu jak Kikalek o nim napisał i tym samym wprowadził na trop, jest tam połączone gdzieś k/turbiny i na dolocie i gdzieś jeszcze, jutro popatrzę. Ciekawe czy ktoś ma jeszcze na forum Belarusa .4 z silnikiem MMZ i jak mu on odpala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W Belarusach z normą spalania Tier IIIa (niektórzy mówią Euro3) to tak jest niestety dławią się swoimi spalinami przy uruchamianiu .

Dokładnie tak jest. Niewiele można na to poradzić. Sprawdziłbym jeszcze kolektor dolotowy czy nie jest zbytnio zatkany.

Zaślepienie EGR może nie być takie łatwe, w samochodzie był podciśnieniowy to wystarczyło zamiast tego zaworu założyć blachę, a tutaj jest podłączony chyba czujnik pod prąd i coś tam jeszcze...

 

Taki EGR też można zaślepić stosując odpowiedni emulator...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Dobra przyjrzałem się dokładnie, turbo jest na takim trójniku gdzie odchodzi króciec na tłumik i na wyjście spalin na EGR, spaliny kierują się na taką cylindryczną puszkę(jakby po piwie tylko 2 razy większa) i z niej rurką ok 3/4cala do takiego jakby zaworu(być może jest to elektrozawór). Dalej idzie przewód ok 1/2cala w dolot przed turbem, tu spaliny wchodzą do dolotu i zasyfiają cały układ powietrzny w tym intercooler <_<

Do zaworu jest podpięta wtyczka 6pinowa ale w gniazdku 'zaworu' są tylko 2piny co wskazywało by na kabel 2żyłowy, a reszta wyjść we wtyczce jest po prostu pusta. Kabel idzie od samego spodu pompy wtryskowej, tak w okolicach pod1sekcją. Odłączenie/podłączenie w czasie pracy silnika tej wtyczki od zaworu nie wpływa na jego pracę na wolnych czy tam szybkich obrotach.

Jutro spróbuję odpalić zimny silnik na odłączonej wtyczce, a jaby były rozwalone wtryski to by miały wpływ również i przy ciepłym silniku i nie tylko przy odpalaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

sprobuj zaslepic go blaszka jak robi sie to w samochodach jak sie da,. niech sobie chodzi na " sucho"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kikalek    0

Witam. Co w temacie tego dymienia? Serwis coś poradził? Czy wystarczyło zaślepić EGR? B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Po niedzieli wybieram się do nich żeby pogadać w sprawie odjęcia i zaślepienia egr przeze mnie. Nie chce żeby mi przyjeżdżali osobiście do tak prostej czynności i jeszcze płacić krocie za dojazd. Tematu nie zostawię bez odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

trzeba podziekowac za to " zielonym" bo to ich wymysl :D

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    6

tak trzeba im szczególnie podziękować ale to wina producenta że tak ci siadło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez PronarRafal
      Witam dzisiaj przyszły mi Led`y wesem`a CRV1 12/24V i zastanawiam się jak je zamontować w Pronarze 82SA . Dodam że montuje je na tyle ciągnika . Robić je na przekaźnikach ? bo w Pronarze mam spore spadki napięć . Jakie przekaźniki będą najodpowiedniejsze ? typ 541 będą dobre ? Jak to wszystko podłączyć ? Proszę o wyrozumiałość i przydatne odpowiedzi .
    • Przez dzony9203
      Witam, ostatnio rozładował mi się akumulator.
      Nie wyłączyłem akumulatorów wyłącznikiem i zostawiłem wajchę od biegów w pozycji odpalania.

      Czy pozostawienie wajchy w tej pozycji i zostawienie na ponad tydzień może rozładować akumulatory?
      Pozdrawiam.
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam Panowie jestem nowy na AF , więc proszę o wyrozumiałość . Do rzeczy , macie jakiś sprawdzony sposób na owijającą się trawę / lucernę na wale napędowym przedniego napędu w pronarku 82 SA ? ,ponieważ podczas prasowania dosyć często przy większych pokosach owija się materiał na wale napędowym i w ubiegłym sezonie owinęło mi się tak na wale kardana że aż powykrzywiało te osłony oryginalne a mianowicie wg. katalogu przednią i pośrednią i teraz mam takie pytanie .Czy są jakieś osłony na cały wał ? bo te oryginalne osłaniały tylko łączenia (krzyżaki) szukałem sporo ale nigdzie nie mogę tego znaleźć . Czy może od czegoś innego można podpasować ?
    • Przez zbigniew1968
      Witam,
      mam taki problem. Na moim 952 miałem zamontowany podnośnik Stoll na joystiku podłączony bezpośrednio pod pompę hydrauliczną. obecnie zdemontowałem go. Problem polega na tym, że nie wiem co zrobić z otworami gdzie podłączony był podnośnik? Zaślepić czy powinno się coś tam podłączyć, połączyć itd... Nadmienię że dwa węże były podłączone do pompy a trzeci do zbiornika oleju.
      Czy ktoś z Was mógłby mi podpowiedzieć coś w temacie, za co góry dziękuję.
    • Przez Delbeta
      Witam
       
      Mam problem z ładowaniem prądu w belarus 820 2016 rok i okazało się po wyciągnięciu wsuwki od bezpiecznika świec żarowych że ładownaie wzrosło a wskazówka jest na zielonym polu (wcześniej na żółtym 12.5 max )  Mam pytanie gdzie kabel od świec jest przymocowany do stacyjki bo wychodzi na to że nawet na właczonym silniku świece grzeją co powoduje spadek napięcia i rozładowywanie akumulatorów .
×