traktoreczek

Filtr odsrodkowy w T25

Polecane posty

avel1    0

moja matka kiedyś smarowała maszyne do szycia olejem jadalnym i potem zostawiła ją na jakieś 2 miesiące, olej wysechł i pięknie posklejał wszystkie części, przesmarowałem (odmoczyłem) ją penetrusem ale już nie pracowała jak kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Rzepakowy do frytek najlepszy,wczoraj sprawdzałem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yaro1976    13

No dobra ale czy można dokupić przystawkę do t25, aby zamienić tego bąka na pp? jak ktoś już wcześniej pytał? Bo można by było samemu przerobić ale czasu brak. Pomijając dewagacje na temat wyższości bąka nad pp, ja chętnie bym wywalił bąka. Zrobiłem to kilka lat temu przy zetorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wladus25    0

panowie wyczscilem filtr i na malych obrotach cisnienie mi spada nie wiem mam pozatykac te dwie dysze zeby bylo lepiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

Filtr odśrodkowy zawsze powoduje straty ciśnienia w układzie.

Po pierwsze przez dysze które go napędzają.

Po drugie przez zużycie się tulejek na których pracuje.

Jak na pierwsze nie mamy wpływu to drugie należny kontrolować, w instrukcji pisze jakie luzy ma mieć bąk i jak sprawdza się jego właściwą pracę.

 

Czyli jest pewne, że bąk nie ma mieć luzu góra dół? Robiłem zmianę oleju i jest tam na bąku ta gruba podkładka ale ona dochodzi do końca gwintu i do niego dopiera a bąk jest niżej i ma luz góra dół. Nie wiem czy ma mieć bo wcześniej nie zwracałem uwagi .

Raczej dołożyć mu tam jakąś podkładkę chyba nie bardzo bo będzie ocierać o bąka pewnie?


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Jest pewne, że nie powinien mieć luzu poprzecznego.

Luz osiowy 04-1 mm.

Pasowanie tulejek wirnika do jego ośki ma być praktycznie jak wału korbowego i panewek. inaczej będziemy mieć straty ciśnienia.

 

Kolego @Waldus25 to musiałeś mieć nieźle zasyfiony filtr skoro pojawiły po czyszczeniu ujawniły się spadki ciśnienia.

Nie zatykaj dysz bo ona maja być drożne inaczej filtr nie będzie właściwie działał.

Raczej zajmij się kontrolą luzów wirnika i jego regeneracją, a ciśnienie powróci.

Zmierz średnicę otworów w dyszach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yaro1976    13

Ten bąk ma się swobodnie (lekko) kręcić. Delikatny luz góra dół dopuszczalny. Przez ten luz ciśnienia nie polepszysz niestety. Jeżeli ciśnienie na rozgrzanym motorze się zapala zobaczyłbym zawór ciśnieniowy, być może np pękła sprężynka i dobrze nie domyka więc przepuszcza znikomą ilość oleju przez cały czas. A jeżeli on jest dobry to doraźnie można też zalać nieco inny olej np coś z 15W50 lub nawet 60. Ta druga liczba oznacza, że po rozgrzaniu silnika oliwa jest trochę jakby "bardziej gęsta".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wladus25    0

ja juz mialem problemy z tym cisnieniem ale jak troche dluzej pochodzi to lapie 120 i cisnienie spada do 2 na max obr a na min do 0 boje sie zeby sie tylko nie zatrł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shred    0

Witam. Mam ten sam problem w sensie bączek się u mnie wogóle nie kręci. Odpalam silnik i nic. Olej jest czarny i lepki. Dysze w bączku już przeczyściłem, więc to nie to. Ciśmnienie pokazuje 2,8-3 bar. O co może chodzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Witam- nie może być tak aby wirnik filtra, tgz. bączek się nie kręcił, jeśli się nie kręci to znaczy nie oczyszcza oleju, a zatem tak jak by go tam w ogóle nie było to siła odśrodkowa wirnika sprawia że zanieczyszczenia zawarte w oleju przyklejają się na ściankach filtra.Wirnik koniecznie musi się kręcić ,aby spełniał swoją rolę :rolleyes: Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shred    0

Problem rozwiazany. Zapchane było jedno oczko na osi wirnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Są jakieś postępy na odcinku filtrów pp do władka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fza    3

Na zimnym silniku ciśnienie oleju około 3 atm, na gorącym 1 atm. A bąk kręci się bardzo wolno - oceniam na około 200 obr/min. Wszystko czyste, sprawdzone kilka razy, luzu na bąku nie ma, ręką kręci się bez zacięć. Pytanie do tych co rozbierali silnik i znają magistralę olejową - co może być przyczyną. Pomiar ciśnienia jest na końcu magistrali, bąk jest wcześniej - te 3 atm ciśnienia powinny dać mu kopa i obrotów kilka tysięcy. Jakie powinny być obroty tego bąka przy nominalnych obrotach silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Bąk dostaje olej bezpośrednio z pompy. Sprawdzałeś obroty na dużym gazie, czy tylko na wolnych? Nie tylko ciśnienie, a przepływ w l/min daje kopa filtrowi.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Zależne także od wielkości otworków w dyszach filtra. Jak będą duże to i jego obroty mniejsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tygrys2    0

Witam wszystkich. wczoraj rozebrałem se filtr oleju we władku ale pierwsze rzecz jaka mnie zdziwiła ze filtr powinien si ekrecic swobodnie ale tez nie chodzi gora dół i co zauwazyłęm na osce jest zerwany gwint co przykreca sie filtr do oski aby byłna stałe w jednej pozycji i krecił sie swobodnie .teraz pytanie do kupie tak oske bo szukałem na allegro ale niema. nieche kupował całego filtr i bo tylko oska mi jest potrzebna.. prosze o odpowiedz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Powinny być w sprzedaży, ale to dość rzadko wymieniana część. W dobrym sklepie powinni mieć albo zamówią.

Filtr może mieć luz góra- dól od 0,4 do 1mm.

Jeśli uszkodzony jest tylko gwint i tylko w jednym miejscu to może wystarczy dołożyć druga nakrętkę, jeśli oczywiście wystarczy miejsca pod pokrywą filtra.

 

przykreca sie filtr do oski aby byłna stałe w jednej pozycji i krecił sie swobodnie

To albo na stałe w jednej pozycji, albo kręcił swobodnie. Jestem za, a nawet i przeciw. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tygrys2    0

Powinny być w sprzedaży, ale to dość rzadko wymieniana część. W dobrym sklepie powinni mieć albo zamówią.

Filtr może mieć luz góra- dól od 0,4 do 1mm.

Jeśli uszkodzony jest tylko gwint i tylko w jednym miejscu to może wystarczy dołożyć druga nakrętkę, jeśli oczywiście wystarczy miejsca pod pokrywą filtra.

 

 

To albo na stałe w jednej pozycji, albo kręcił swobodnie. Jestem za, a nawet i przeciw. :P

 

 

 

filtr niemoze sie podnosi bo inaczej olej bedzie wyciekał, ale krecic sie swobodnie tylko teraz musze poszukac tej oski aby kupic a jak nie znajde to pojade do tokarza i mi napawa i nagwintuje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Podałem książkową tolerancje luzu. więc nie pisz że luzu ma nie być.

Olej będzie wyciekał jeśli tulejki i ośka w miejscu pracy będą zużyte, ale nie przez minimalny luz góra - dół.

Troszkę oleju musi wydostawać się między osią a tulejkami bo inaczej nie były by smarowane.

Jeśli masz możliwość, ja bym naprawiał starą.

A danie dwóch nakrętek nie wystarczy? Aż tak popsuty jest gwint?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stasiu84    1

 

 

filtr niemoze sie podnosi bo inaczej olej bedzie wyciekał, ale krecic sie swobodnie tylko teraz musze poszukac tej oski aby kupic a jak nie znajde to pojade do tokarza i mi napawa i nagwintuje...

Widze że się znasz na rzeczy możesz powiedzieć co zrobić u mnie filtr ma duży luz góra dół ciśnienie oleju jest słabe dodatkowo wycieka olej z pod pokrywy filtra wymieniałem uszczelkę ale na nic bo podczas pracy silnika pod ta pokrywą jest pełno oleju .Próbowałem pod filtr dać dodatkową podkładkę ale wtedy się kręci było kilka mechaników ale każdy mówi że jest to nie do zrobienia 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klepka077    6
Ile takie cudo? Bo to rzecz dużo wygodniejsza jak Bąk. Montuje się ta podstawe plug and play zamiast filtra odsrodkowego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Miało być 100 zł ale zdrożało do 170. Cwaniak z Ukrainy zarobił na mnie. Wiózł od września.

A co do montażu- zrobię to w 2018... Nowa uszczelka, victor reinz i zakręcić. Filtr założę chyba bardziej firmowy

 

I zamontowane, Różnica w ciśnieniu duża, musiałem zawór poluzować.

Edytowano przez volvo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RobertT25    1

 Wreszcie są dostępne  korpusy filtra na internecie kosztuje 220zł  Polecam

 

 

 

Edytowano przez RobertT25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj