fza

Members
  • Ilość treści

    146
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

2 Neutral

O fza

  • Ranga
    Zaawansowany

Ostatnio na profilu byli

2107 wyświetleń profilu
  1. fza

    Regulacje pługa

    dlaczego ziemia klei mi się do odkładnic pługa (poczciwy "dziadek" grudziądzki 2 skibowy). Przyczyną nie jest pordzewiała odkładnica.
  2. Może to wniesie coś do dyskusji o szlifowaniu wału silnika T25
  3. Wymieniałem dwukrotnie linkę do regulacji obrotów nagarniacza (mimo, że była wizualnie dobra) i regulacji brak - dałem sobie z tym spokój. Koła wariatora przesuwają się bez zacięć. Przyczyną jest pancerz który nie trzyma wymiaru, Pod obciążeniem robi się krótszy, sprężynuje. Widziałem przy claasach rozwiązania z dźwignią - to prawdopodobnie rozwiązałoby problem przeciążonego pancerza linki
  4. A nie ma jak stary poczciwy miernik wilgotności zboża N197A - poszukuję do niego instrukcji. Jeżeli ktoś ma, to bardzo proszę o informację.
  5. Witam. Czy szczęki hamulcowe mają możliwość regulacji luzu? Wg katalogu jest pozycja nr 50, czy to służy do tej regulacji, jak to działa?
  6. Mam problem z linką wariatora motowidła. Wariator był rozebrany, wyczyszczony i złożony (wcześniej był martwy) - bez pasa chodzi bez zacięć. Po założeniu pasa, uruchomieniu motowideł, linką nie można zmienić obrotów. Pancerz linki ulega ściśnięciu (uszkodzeniu), a nie można pokonać oporu sprężyny wariatora (oczywiście na obrotach). Posądzam kiepskiej jakości pancerz linki. Walczę z tym i bez skutku (zmiana obrotów motowidła potrzebna) - może coś podpowiecie.
  7. A którego kleju (jakiego koloru) używał Niemiec? - to połączenie prawdopodobnie nie było ruszane, dostęp kluczem utrudniony, będzie problem z odkręceniem. Przy skręcaniu tych śrub wolałbym inaczej zabezpieczyć nakrętki - jak zabezpieczacie przed odkręceniem?
  8. A jak tak sklejone elementy rozkręcić?
  9. W katalogu Merkatora, na stronie z wariatorem bębna, jest pod pozycją 13, klej loctite. Co tu trzeba kleić.
  10. Sprawa mechanizmu różnicowego - okazało się że część nitów łączących wieńce zębate z obudową jest zerwanych. Pytanie: czy zamiast nitów (tych których zakuwanie pokazano wyżej) dawaliście śruby i czy to zdało egzamin. Chodzi o to, że śruby można założyć (tak sądzę) bez demontażu "tych zabawek" - z demontażem jest dość dużo zachodu. Nit w zasadzie jest materiałem miękkim - dlaczego Wania wpakował tam nity zamiast śrub. Kusi mnie założyć śruby ale czy nie narobię tym kłopotu.
  11. fza

    Regulacje pługa

    Ale jak sprawdzić i porównać kąt odkładni w pługach UG.
  12. Przy Mercatorze - ciekawa sprawa. Jeżeli to możliwe to zrób zdjęcia mechanizmu pod osłoną.
  13. Panowie, czy do Merkatora 75 podejdzie heder od któregoś Dominatora (bez konieczności przeróbek) - napęd pasowy, szerokość 3,6m.
  14. Pisząc o specjalistach, miałem na myśli serwisantów. Zadałem pytanie a nie stwierdzenie. Ponieważ brak ich opinii i wobec agresywnego ataku, jako "małorolny" i samouk, nie mam zamiaru ani ochoty polemizować w sprawach technicznych (aby nie być oskarżanym o udzielanie się). No to podejdźmy do sprawy nie politycznie a technicznie. W silnikach spalinowych tej klasy są montowane takie termostaty (np. silnik mercedes, ursus)– tak wygląda termostat zamknięty, to jest w temperaturze poniżej 82 stopni C. A tak wygląda schemat fragmentu układu chłodzenia z pompą i takim termostatem, przy temperaturze silnika poniżej 82 stopni C (czyli przed osiągnięciem temperatury optymalnej). Widoczna pompa wymusza przepływ cieczy chłodzącej w obrębie samego silnika a termostat nie pozwala na przepływ cieczy przez chłodnicę (jest to tak zwany mały obieg)– silnik w stosunkowo krótkim czasie uzyskuje temperaturę optymalnej sprawności. A tak wygląda schemat fragmentu takiego układu chłodzenia po przekroczeniu temperatury 82 stopni C. Termostat umożliwił przepływ płynu do chłodnicy – teraz płyn, za pompą, przepływa częściowo małym obiegiem, częściowo przez chłodnicę (dużym obiegiem). Mając świadomość, że rozmawiamy o kombajnie który pracuje przy temperaturze zewnętrznej powyżej 25 stopni C, jest pytanie - jaki wpływ na pracę silnika (jego moc nominalną i jego żywotność) miałby brak termostatu? A jaką temperaturę osiąga silnik w czasie koszenia można przekonać się albo ją zmierzyć albo założyć korek chłodnicy z uszkodzonym zaworkiem. I tyle mam w tym temacie, nawet przy kolejnych zaczepkach. Dodam- w silnikach maszyn pracujących tylko w okresie letnim, termostat ma za zadanie tylko szybciej uzyskać temperaturę nominalną silnika. Pod pełnym obciążeniem te silniki w zasadzie pracują w górnym zakresie dopuszczalnej temperatury, i w tym zakresie temperatury termostat jest zbędny a nawet częściowo utrudnia przepływ płynu chłodzącego do chłodnicy.
  15. A może w tej sprawie bez emocji wypowiedzą się specjaliści.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj