Skocz do zawartości
traktoreczek

Filtr odsrodkowy w T25

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Filtr

Witam w moim ciągniku t25 nie działa filtr oleju ,olej jest czarny i za gęsty (ocena organoleptyczna) jak sadze.

jak odkręciłem pokrywę filtra i odpaliłem silnik to bączek ledwo się kręcił choć obracał się swobodnie

po wymontowaniu i rozkręceniu filtra okazało się ze jest czysty nie ma osadu na ściankach -jak usunąć tą usterkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A wymianę kiedy ostatnio robiłeś i jaki olej wlałeś ?

na wiosnę 10w40ale sprawa dotyczy filtra Edytowano przez traktoreczek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DarekD    56

wymontuj wirnik i przy jego podstawie są dwie dysze ,wykręć albo przedmuchaj sprężonym powietrzem ,bo mogą być zatkane i nie przepływa olej powodujący obrót wirnika .Swoją drogą nie za mocny olej wlewasz ,w sensie jakości ? Mógł on się dobrać do starych osadów i stąd ta sadza .

Edytowano przez DarekD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wymontuj wirnik i przy jego podstawie są dwie dysze ,wykręć albo przedm uchaj sprężonym powietrzem ,bo mogą być zatkane i nie przepływa olej powodujący obrót wirnika .Swoją drogą nie za mocny olej wlewasz ,w sensie jakości ? Mógł on się dobrać do starych osadów i stąd ta sadza .

Sprawdzałem dysze są w porządku myślałem o przytkaniu górnych otworów we wnętrzu filtra którymi jakby nadmiar spływał do silnika(taka rurka w osi filtra)

 

Wiecie morze jakiej średnicy otwory mają mieć dysze? Morze moje mają za duże

 

Wydaje mi się że są oryginalne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

Przecież olej to powinien tak zap****ać przez dysze, że szok.

U mnie przez rok albo 2 nie działał, bo dysze były zatkane skrawkami różnych metali (ciekawe skąd się wzieły)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wladus25    0

Witam mam pytanie. Czy w filtrze odsrodkowym we wladku wymienia sie tulejki? bo ostatnio go czyscilem i ma bardzo duze luzy z gory na dól więc ppodlozylem podkladke skrecilem odpalilem i wzroslo mi cisnienie prawie o 1 wiecej to popuscilem zawor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    18

Jeżeli filtr jest skręcony śrubą od góry to wtedy nie powinien mieć luzów,powinien ładnie się obracać ,ale gdy odkręcisz śrubę z góry to wtedy ma możliwość ruchu góra dół....

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wladus25    0

a u mnie jest skrecony i ma luzy gora dol chyba ze tm powinna byc jakas podkladka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wladus25    0

dobra to wiem juz gdzie spier... mi cisnienie, po remoncie a on jak sie zagrzal to mial 2 teraz juz podlozylem to bylo 5 mam nadzieje ze będzie dobrze dzieki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Filtr odśrodkowy zawsze powoduje straty ciśnienia w układzie.

Po pierwsze przez dysze które go napędzają.

Po drugie przez zużycie się tulejek na których pracuje.

Jak na pierwsze nie mamy wpływu to drugie należny kontrolować, w instrukcji pisze jakie luzy ma mieć bąk i jak sprawdza się jego właściwą pracę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    23

Nowsze władki miały wkłady papierowe.Gdzie można by dostać obudowy do nich?Pytałem już w wielu sklepach i nic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    23

Bo bąk ma już wiele wiosen za sobą,ma bicie i luzy.Zresztą to przestarzałe rozwiązanie,nie cierpię go czyścić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Taki problem to nie problem. :)

Luzy, bicie, to kwestia małego remontu, przecież nic nie ma wiecznie.

To, że wymyślony dawno nie oznacza, że zły. Ma on bardzo dobre parametry filtrowania.

Wkłady filtrujące trzeba kupować i gdzieś utylizować.

A bąka jak się regularnie czyści(silnik czysty) to praktycznie czyszczenie polega na przetarciu go szmata.

Ja tam go lubię czyścić, nie muszę pieniędzy wydawać na wkład i robię to kiedy mi pasuje bez wcześniejszego jechania do sklepu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    23

http://filtry.istore.pl/pl/filtron-om-659-1-filtr-oleju-w-adimiriec-ciagniki.html coś takiego chyba lepiej odfiltruje niż wirujące sitko?

Poza tym nie zabiera ciśnienia oleju a to wielki minus takiego rozwiązania.

Zmieniam olej co 100 mth -turdus- myję bąka,silnik w środku jest czyściutki.Ale trzeba iść do przodu,tak jak to było

z rozrusznikami z przekładnią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×