Skocz do zawartości
ziom3

C-328 - temperatura płynu chłodniczego

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Temperatura
ziom3    0

.... miał kapitalny remont chodzi w lekiej pracy nie jest obciazany. samom jazdom skazówka jest miedzy zielonym i czerwonym. ??? czemu???/?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek    3

moze byc zakamieniona chlodnica, zaciety termostad, moze byc zabita chłodnica, jest wiele opcji i kazda moze byc przyczyną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MiRol    18

u mnie dzieje się podobnie tyle że u mnie nie jest pomiędzy zielonym a czerwionym tylko całkiem na czerwonym, ale to chyba wina termostatu bo woda sie nie gotuje w chłodnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

RobertN    0

Może wskażnik bo jak by się w silniku gotowała to by para szła. Zobacz czy nie zabita i nie zakamieniona jast chłodnica

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

Może być wentylator założony odwrotnie i zamiast ciągnąć dmucha powietrze w chłodnice

A może problem tkwi w pompie nie pompuje płynu bo ma urwany wirnik. Trzeba popatrzeć czy płyn energicznie wypływa z górnej rury w chłodnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jakub16    118

ja nie mam problemu z grzaniem sie silnika. ciągnik chodzi z agregatem 3 metry. to na pewno chlodnica lub pompa pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

zadam pytanie- czy jak odkręcisz korek w chłodnicy to wizualnie widać że jest przepływ cieczy ??? jesli tak to albo zawieszony termostat - odkręcamy obudowetermostatu wyciągamy go i do wrzącej wody jak się rozszerzy natychmiast to ok -przed próbą tez sprawdzamy czy jest tz zamknięty-grzybek przy obudowie ....albo kłania się chłodnica-dla pewności przedmuchałbym ją kompresorem.Sprawdzić dodatkowo naciąg paska klinowego..... ,ale i też przyczyna samego czujnika temperatury-aby sprawdzić odkręcamy czujnik z głowicy (gotujemy wodę w np czajniku ) lub małym rondelku i zanurzamy do gotowanej wody-wrzenie jesli poleci za zielony jest ok

 

ps

Uwaga aby nie uszkodzić przewód czujnika podczas odkrecania zegaru!! bo inaczej mamy w plecy ok 80 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3
no i podaj jeszcze kiedy miał ten remont bo jak ma nowe części to musi się dotrzeć

bez jaj aby na dotarciu miał taka temperaturę!!

 

miał kapitalny remont chodzi w lekiej pracy nie jest obciazany. samom jazdom skazówka jest miedzy zielonym i czerwonym. ??? czemu???/?

 

sprawdź termostat -przedewszystkim!!!! i to co pisałem wyżej...nikt wróżką nie jest jak nic konkretnego nie napiszesz-co już sprawdzałeś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz7604    72

w 330 328 jest taki dziwny obieg wody że bez termostatu silnik się grzeje. Ja przy okazji remontu wyrzuciłem termostat i miałem teki sam problem. Wstaw nowy termostat lub taka tuleję od przedniej osi (wspornika) miedzianą. U mnie jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
quercus    6

U mnie było to samo z termostatem. Silnik pracował jak ta lala a pewnego dnia odpaliłem 30 min i już okolice czerwonego ;/. No to new termostat i jest GIT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1458

OTO cytat z instrukcji c-330:

" w celu usuniecia kamienia kotłowego nalezy:

-przygotowac roztwór sody; w 10l goracej wody rozpóscic 1kg sody kalcynowanej (NA2CO2)

-NAPEŁNIC TYM ROZTWOREM CHŁODNICE WODY,

-uruchomic silnik i pracowac ciagnikiem co najmniej pół godziny,po czym zatrzymac silnik na 1 godzine i ponownie uruchomic na 2 godziny,

-po tym zabiegu spuscic roztwór z układu chłodzenia, dopóki silnik jeszcze goracy i przepłukiwac układ chłodzenia czysta woda tak długo az wypływajaca woda bedzie czysta . jezeli jednorazowe oczyszczanie nie da pozadanego skutku , nalezy zabieg powtózyc po upływie kilku dni pracy ciągnikiem. "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c330ursus    1

Dlatego mnie to interesuje ponieważ mam instrukcje napraw co C-330 i tam pisze jak chce się lać płyn do chodnic to trzeba odkamienić chłodnicę. Ja właśnie chce zastosować płyn petrygo i wody nie wlewać. co o tym myślicie? (a tą sodę można kupić w normalnym sklepie i czy jak to zrobię jak napisał pawlus224 to nie zepsuje nic ani nie będzie żadnych skutków ubocznych?)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50
Dlatego mnie to interesuje ponieważ mam instrukcje napraw co C-330 i tam pisze jak chce się lać płyn do chodnic to trzeba odkamienić chłodnicę. Ja właśnie chce zastosować płyn petrygo i wody nie wlewać. co o tym myślicie? (a tą sodę można kupić w normalnym sklepie i czy jak to zrobię jak napisał pawlus224 to nie zepsuje nic ani nie będzie żadnych skutków ubocznych?)

W CPN- ie powinieneś kupić środek do płukania układów chłodzenia, sodę to raczej w sklepach chemicznych szukaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1458

Ten tekst jest na 39 stronie,podpunkt 4.2. instrukcji obsługi ciągnika URSUS C-330 wyd. z 1979roku :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c330ursus    1

Parę ładnych lat do chłodnicy w c-330 lałem wodę nic się nie stanie jak do zakamienionej chłodnicy wleje płyn petrygo? Ale tylko tak pytam z ciekawości bo kupiłem już tak jak ktoś tutaj pisał na CPN środek do płukania chłodnicy. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Albo może wskaźnik w zegarze jest uszkodzony i nie wskazuje poprawnie ale to w ostateczności bym sprawdził najpierw termostat bo może się przycinać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

stac sie nie stanie ale zakamieniona chłodnica żle oddaje ciepło przekonal sie o tym znajomy gdy założył nowa chłodnice gdy orał już mu się ciągnik nie grzał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c330ursus    1

Wiadomo że płyn do chłodnicy nie jest tani, a przy większym wysiłku ciągnika płyn tak samo jak woda podnosi swoją objętość i z bocznego wężyka koło korka chłodnicy wychodzi nadmiar płynu. Gdyby tam na końcu wężyka załorzyć jakiś zbiorniczek do którego zbierał by sie nadmiar płynu. Co o tym myślicie? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
quercus    6
Wiadomo że płyn do chłodnicy nie jest tani, a przy większym wysiłku ciągnika płyn tak samo jak woda podnosi swoją objętość i z bocznego wężyka koło korka chłodnicy wychodzi nadmiar płynu. Gdyby tam na końcu wężyka załorzyć jakiś zbiorniczek do którego zbierał by sie nadmiar płynu. Co o tym myślicie? ;)

 

Kolega ma zaspawane jak to zobaczyłem to było tylko :P i mówię mu weź to przewierć bo Ci węże porozrywa. Ale od tamtego czasu maja już jakieś 3 4 lata i jest OK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×