xmatixxx

MTZ 82- Ustawienie zapłonu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
jahooo    9246

Masa ciągnika się nie zmiemi, a on jest po prostu za lekki. I skrzynia nie jest do tej mocy projektowana. Można jeszcze dołożyć turbo do D-240 na 90KM ale w kwestii użyteczności ciągnika nic to nie zmieni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie potwierdzam to że ciągnik jest za lekki ja zamierzam dołożyć na tył jeszcze po dwa obciążniki na koło i może styknie a na przodzie wystarczy te 8 obciążników i waga tuza około 50kg 

Edytowano przez darekchmiel1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    142

Jemu zależało na mocy, bo jak mówie chodzi tylko w prasie. No może jakąś przyczepe pociągnie czasem i tyle. Reszte robią większe traktory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

Panowie szybkie pytanko , na kole zamachowym mam jedna dziure co ten trzpień wpada , i on jest od górnego punktu tłoka czy poczatek tłoczenia paliwa ? Traktor mtz 82 z 1987r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9246

większy problem, jak są dwie dziury, jak jedna, to początek wtrysku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9246

gorzej, jak nie wiesz, że mogą być dwa otwory. rzadko się zdarza, ale jednak

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrev1822    1

panowie chciałem dzisiaj sprawdzic ustawienie pompy. Odkręciłem przewód z pierwszej sekcji i odkreciłem ten kołek.. Otworu nie ma. gdy odkręciłem rozrusznik okazało się że jest po tej stronie co rozrusznik. o co kaman?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrev1822    1

ogarnąłem już ;) było wszystko jak należy prawie. Delikatnie przestawiłem pompe i o wiele lepiej pali. jeszcze luzy zaworowe musze sprawdzić. Jak wygląda sprawa luzów. Ustawia się na rozgrzanym i jaki luz? ).25 czy 0.3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9246

Oba 0,4mm, ja ustawiam na zimno

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9246

Tak piszą we wszystkich ruskich książkach, 0,25 ma być minimum na silniku o temperaturze 70 stopni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chrzan86    0

Witam 😉mam mały problem z odpalniem belarusa, problem jest gdy odpalam go 1raz długo kręci i daje biały gesty dym? Wystarczy że wyjadę z garażu zgaszę i pali od obrotu walu. Dodam że tuleje tłoki nowe głowica, wal, pompa po regeneracji. Kat wtrysku ustawiony poprawnie nawet lekko przyspieszony. Praca ładna miękka, dobrze się wkręca na obroty. Dodam że przed remontem miał tak samo. Moje pytanie takie czy może być przestawiony rozrząd? Bo składając nie ustawiałem na fabryczne znaki tylko tak jak się ustawiło? 

Z góry dziękuję za odpowiedź i jakieś podpowiedzi. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
chrzan86 napisał:

Moje pytanie takie czy może być przestawiony rozrząd? Bo składając nie ustawiałem na fabryczne znaki tylko tak jak się ustawiło? 

Ty tak poważnie? Jakimś cudem z grubsza udało Ci się to ustawić. Skoro piszesz że przed remontem było to samo to raczej nie wina rozrządu. Ruski ciężko palą szczególnie w chłodne dni. Mojego np bez świecy to pewnie ponizej 10°C już bym chyba nie odpalił. Kręci, puszcza jasny dym a złapać nie może. Wystarczy podgrzać świecę i pali po kilku obrotach. Co gorsze, przed wymianą tłoków, pierścieni i uszczelki pali lepiej. Wszystko wskazuje na to że albo uszczelka jest grubsza albo tłoki mają większe komory spalania i teraz ma mniejszy stopień sprężania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chrzan86    0

Po prostu myślałem że to wina pompy wtrysków ale teraz wszystko jest ok więc wpadł mi do głowy ten rozrząd sprawdzę jak będzie plil z świeca. Dzięki za Odpowiedź pozdrawiam 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9246

Po prostu po remoncie kompresja się polepszyła, więc rozrusznik kręci ciut wolniej. U mnie tez tak było, po 2-3 latach wróciło do normy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Jeżeli chcesz go szybko odpalić, zatkaj wlot filtra powietrza, rozrusznik rozpędzi wał, powoli wpuszczaj powietrze. Nawet przy słabym akumulatorze tak odpalam.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Przecież dokładnie tak działa klapa awaryjnego gaszenia silnika. Często jej używam przy odpalaniu i wiele to nie pomaga. Lepiej sprawdza się świeca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Ja to wiem, tylko nie mam tej klapy. A sprawdza się u mnie w 100%.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MariuszKlim    30

Czytałem wasze posty i nigdy nie robiłem w żadnym ciągniku ustawianie zapłonu. Ale zauważyłem że po regeneracji pompy w MTZ nie spala mi paliwa ale zapala ciągnik normalnie. kopci mocno nawet na ciepłym silniku.

Poprawce mnie jak coś źle zrozumiałem:

1. obracam ten trzpień

2. obracam kołem korbowym w prawo aż trzpień wpadnie

3. odkręcam całkowicie ten przewód pierwszego wtryskiwacza

4 zdejmuję pokrywę od pompy 3 śrubki

5. odbezpieczam dwie śruby i odkręcam całkowicie od tej tarczki z otworami nie zdejmując tarczy

6 obracam w prawo środkową śrubę co idzie w pompie aż drgnie paliwo w pierwszej sekcji?

7 Chcę ustawić wcześniejsze spalanie to przestawiam dwie śrubki w prawo kręcąc dalej pompą  o oczko na tej tarczy?

Edytowano przez MariuszKlim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Przeczytałem, ale nie wszystko zrozumiałem.

Na poczatku jak chcesz ustawiać to daj dźwignię gazu ręcznego prawie do oporu czy tam na 3/4. Potem odkręć sobie rurkę od pierwszego wtryskiwacza. Następnie jak zakrecisz wałem korbowym w prawo i ruszy Ci się paliwo na pierwszej sekcji to możesz poszukać sobie w okolicach tego położenia koła zamachowego dziury na owy kołek. Jak już ucelujesz kołkiem to dla lepszych efektów wizualnych i dokładności można wykręcić rozrusznik i z jednej śruby zrobić wskaźnik na zęby wieńca i zaznaczyć punkt w którym wchodzi kołek( takie to ułatwienie, że nie trzeba we dwóch ustawiać i dobrze widać ile brakuje bo z tym kołkiem to takie macanie, ale do zrobienia). Jak już zobaczysz ile Ci brakuje to odkręcasz sobie trzy śrubki z pokrywki, a następnie dwie śrubki które blukują fasolki w środku. W którą strone się przyśpiesza a którą opóźnia nie powiem, bo już nie pamiętam, ale radzę robić to w jak najmniejszych ruchach bo jak wyprzedzenie będzie zbyt duże to bedzie fest twarda praca silnika lub wcale nie bedzie chciał chodzić. Jak już ustawisz to co teoretycznie chcesz to zrób próbę obracajac wałem korbowym i obserwujac drgniecie paliwa na sekcji i dziurę w kole zamachowym na kolem lub przy rozruszniku jeśli zrobisz sobie znak tam.

 

Minus ustawiania na fasolkach jest taki że nie zawsze ucelujesz idealnie w to co byś chciał gdyż jest to skokowe ze względu na konstrukcję. W c 360 można to zrobić bardziej precyzyjnie, ale co zrobić. Mam nadzieję że rozumiesz.

  • Like 1

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio udało mi się okazyjnie kupić silnik rozruchowy od dt 75 za całe 40 zł. Silnik chcialem odpalic ale niestety nie ma iskry. Na iskrowniku znalazłem wystającą śrubę, jakby do podłączenia prądu. Czy moje domysły są słuszne i tam powinien być podłączony prąd?

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj