wasyl75

Stukanie/zgrzytanie w tylnych kołach c330

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Uziu92    7975

podkładka ma może ze 2-3mm bynajmniej te co ja kupiłem , nakrętka z tego co pamiętam góra centymetr , a gwintu na wałku jest dużo, ok. 5cm , kiedyś jak będę pompę wymieniał lub coś innego , gdzie zwale pokrywę to wrzucę fotkę . Też mi się wydawało że się nie upcha ale weszło więc tak zrobiłem + zapunktowannie spawarką nakrętki do wałka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mich3P    125

Koledzy ale rozmawiacie chyba o dwóch innych nakrętkach. Koza opisuje tą na dolnym wałku która jest na początku skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radoslav    6

Witam

Przeprowadzałem remont tyłu, skłoniło mnie do tego właśnie takie  delikatne strzelanie w tylnym prawym kole, powtarzające się mniej więcej w podobnym momencie co obrót ( dźwięk jak by przeskakiwało łożysko, strzelanie kulek)

Zmieniłem łożyska, skręciłem atak, a dalej jest to samo. Czy możliwe jest to że to jest wynikiem jakiś naprężeń związanych że jedna felga jest założona odwrotnie( wystaje poza błotnik)?? Ogólnie to felga jest sfatygowana mocno, ale nie wydaje się że coś się odkręciło,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Witam,

 

problem wygląda tak, jazda pod górę wszystko ok, z góry na każdym biegu po puszczeniu gazu słychać bardzo głośny chrobot dochodzący z tylnego mostu, jak wcisnę blokadę to wszystko się uspokaja. Co to może być? Macie jakieś propozycje zanim zacznę go rozbierać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

No chyba najprościej to właśnie rozebrać i zobaczyć co się stało. Po co ci informacja że pewnie cos z mechanizmem róznicowym od pisania i czytania się nie naprawi Także klucze w dłoń i do roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Chodzi mi o to że może ktoś miał taką sytuację i będę wiedział czego szukać. Nie znam się na tym za bardzo więc samo odkręcenie wiele mi nie da :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    520

To moze być łożysko na mechanizmie by poszło... moim zdaniem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Rozebrane. Okazuje się że mechanizm różnicowy ma duże luzy względem obydwu półosi. Przesuwa się w lewo i prawo o dobry centymetr. Dlatego wciśnięcie blokady uspokaja chrobot. Co trzeba by zrobić żeby zlikwidować ten Luz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Wymień obydwa łożyska na mechanizmie i problem powinien zniknąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0
Napisano (edytowany)

Łożyska które siedzą w tych stożkach od pochwy?

Zeby to zrobić trzeba wyjąć półosie tak?

Zauważyłem że nakrętka łożyska mechanizmu z lewej strony kręci się luźno, czy jej dociagniecie coś by dało?

Edytowano przez Rasoir

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Tak 2 łożyska o oznaczeniu 30214.

Musisz wyjąć półosie bo inaczej nie wyjmiesz mechanizmu.

Samo dociągnięcie już by raczej wiele nie pomogło przy tak dużym zużyciu łożysk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1829

Wymień obydwa łożyska na mechanizmie i problem powinien zniknąć.

Kolego po to są te dwie duże nakrętki na mechanizmie, aby nimi kasować luz łożysk i ustawiać luz międzyzębny i od tego trzeba zacząć. A nie od razu wymieniać łożyska... Jak nie da się skasować bo mało regulacji wtedy można wymieniać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Dokrecilem te nakrętki i dla pewności smarknąłem parę cheftów żeby się nie odkrecila i wszystko ustało. Teraz jest cisza i spokój:) myślę że jeszcze chwilę na tym pojezdze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1829

Proste że pochodzi i to jeszcze sporo czasu... po to są tam te nakrętki aby kasować luz. Mało kiedy łożyska w tym miejscu się wymienia na nowe. Dociąga się tylko je kasując luz tam jest sporo regulacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KULAWA_KOZA    156

Dokrecilem te nakrętki i dla pewności smarknąłem parę cheftów żeby się nie odkrecila i wszystko ustało.

 

Pod nakrętkami są podkładki zabezpieczające i nimi się zabezpiecza nakretkę , a nie spawać nakretki.Przyjdzie ci kiedyś zmieniać mechanizm to będą się sypać pioruny z nieba :) :lol: :DPo za tym to ze się tłucze mechanizm i jak sie jedzie od góry to przyczyną może być jeszcze

np.odkręcona nakretka na wałku dolnym,

Edytowano przez KULAWA_KOZA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusC330mm    0

Hej, mam taki problem od dłuższego czasu i mam wrażenie że to coraz bardziej narasta, Otóż sprawa wygląda tak że jak puszczam sprzęgło w c330 wbijając wsteczny albo 4 lub przy zmianie na 5 czy 6 to przy normalnym puszczeniu sprzęgła słychać taki stuk w zwolnicy i ciągnik jedzie dalej. Jak puszczę wolno żeby te tryby zdążyły się wolno zazębić to nie słychać tego. Nie wiem dokładnie od czego to bo podejrzewam kilka rzeczy ale jest to wkurzająca sprawa. Dodam że nie zawsze występuje w jednej zwolnicy, przy wstecznym zazwyczaj słychać to w prawym kole a przy biegach do przodu w lewym ale pewnie jest to uzależnione które koło w danym momencie będzie ciągło. Do tego wszystkiego jak się np orze czy nawet 6 się jedzie na całym gazie to jakoś dziwnie trzęsie ciągnikiem tak jakby coś nierówno pracowało albo miało luz i myśle że ma to coś wspólnego z tym stukiem przy ruszaniu. Może ktoś coś wie na ten temat, proszę o info :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusC330mm    0

Też tak właśnie kolego myślę że powoduje to luz w koszu satelitów i wtedy daje mocny "zryw" na półośkę, A że w zwolnicy są luzy miedzy zębami wału koła a dużym kołem to i słychać trzaśnięcie i pewnie może być tylko gorzej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zibibo    1

W moim słychać też takie stukanie,ale to są wyrobione wielokliny na wałku piasty koła w zwolnicy na którym siedzi duży tryb i ma on luz na wieloklinach 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johnybravo    2

Witam. Od jakiegoś czasu  w tylnym prawym kole słychać piski/zgrzyty obcieranie metalu. Podniosłem prawą stronę na podnośniku zakręciłem tylnym kołem na luzie kreci się bez pisków/zgrzytów jednak tak jakby przyhamowywało (po kilku swobodnych obrotach zatrzymuje się i trzeba je mocniej pchnąć żeby ruszyło). Drugie koło kręci się swobodnie cały czas.

Co to może być? Nie wiem czy można tak jeździć? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad1990    52
Ja tak miałem w MFie to poszło łożysko to przy kole. Obudowa była gorąca po chwili pracy... Jeśli to faktycznie to to nie radzę jeździć bo wytrze obudowę i biedzie dużo większy problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Może najpierw niech kolega napisze w czym mu tak piszczy bo nie wiadomo czy to wózek-taczka czy przyczepa czy ciągnik...ale tak czy inaczej nie ma co czekać i jeździć aż koło odpadnie tylko rozbierać i wymieniać łożyska. Im szybciej tym będzie taniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez perkins3382
      Witam ile waży mniej więcej plecak w c330 
    • Przez markus18645
      Witam. Mam pytanie odnośnie składania zwolnicy w C330. Nie wiem czy temat był poruszany ale nic nie znalazłem. Dostępny katalog też opisuje ten temat w sposób lakoniczny. Chodzi mi o kolejność zakładania poszczególnych elementów na półosi. Patrząc od strony korpusu na wałku znajduje się bęben hamulcowy, a następnie... i tu problem bo logika wskazuje że pierścień uszczelniający (oring w rowku półosi) na to tulejka dystansowa która ma również odpowiedni rowek, następnie uszczelniacz (simering w którym znajduje się tulejka dystansowa) i odrzutnik oleju. Do tej pory było tak: bęben, oring, otrzutnik simerung w nim tulejka dystansowa. Wg. katalogu to nawet nie będę pisał bo to się kupy nie trzyma. Z góry dziękuję za odpowiedź.
    • Przez ursusikc330m
      Witam jak wybić półoś w Ursusie c 330 próbuję wybić w celu wymiany uszczelniacza ale nie chce nawet drgnąć
    • Przez 12Mati12
      Witam rok temu jak wymieniałem pompe hydrauliki zwróciłem uwagę że wałek atakujący ma luz wzdłużny i tak jak jeździłem i się napędziła na 6 i tak jakby jechała siła pędu było słuchać lekkie chrobotanie ale dosłownie lekkie a ostatnio podczas orki gdy szarpałem się przód tył to na wstecznym gdy miała obciążenie większe było słychać chrobot ale już dużo głośniejszy jak tylko wróciłem do domu zdjełem dekiel ze skrzyni i zerknolem na tryby wszystko wydaje się raczej w porządku (gdy nie ma większego obciążenia to jest cichutko) i teraz moje pytanie wiem że czeka mnie zdjęcie plecaka (akurat to miałem i tak w planie na ten rok bo muszę wymienić wał podnośnik) i czy wyrazie co jak okaże się że to łożyska na walki atakującym po rozjechaniu wyciągnę wałek do przodu czy muszę wyciągać dyferencjał? J drugie pytanie czy ten luz może być spowodowany naprzyklad odkręceniem się nakrętki na walki atakującym lub inną jakaś mniej inwazyjną rzeczą? Jak narazie czekam na pierścienie do tłoka więc nie rozbieram żeby stało ale też nie jeżdżę ale jutro albo w czwartek na wieczór już będę się przymierzał do rozbierania mam nadzieję że obejdzie się bez rozpoławiania😅będę informował o postępie prac na bieżąco za dobre rady serdecznie dziękuję i pozdrawiam 😃
    • Przez perkins3382
      witam czy do wymiany łożyska piasty tylnej zwolnicy w c330 trzeba ściągać zwolnice
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj