wasyl75

Stukanie/zgrzytanie w tylnych kołach c330

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
bergman31    640
1 godzinę temu, Domek96 napisał:

Obie półosie są całe 

Co teraz trzeba rozbierać mechanizm różnicowy, a trzaśnięcie było słyszalne jak jeździłem na biegu i teraz bieg włączony a ciągnik stoi w miejscu tylko jak załącze blokadę do kręci się prawe koło

Z skąd pewność, że obie półosie są całe? Półoś to nie wał koła. Jak półoś pęknie, to koło w C330 nieodpadnie. 

Najpierw zdejmij plecak i sprawdź mechanizm różnicowy. Jak będzie cały, to ściągnij lewą zwolnicę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrofix224    26

Ciągnik stoi w miejscu, bo mechanizm różnicowy przekazuje napęd tam gdzie jest mniejszt opór, w twoim wypadku na lewe koło. Gdyby po rozpięciu hamulców i zachamowaniu lewego koła ciągnik ruszył to by była uszkodzona zwolnica lub frez na półosi od strony zwolnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6465    12380

Sprawdź czy jedzie na 6 i 3 biegu.;?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtekc330m    0

Witam. Odnowie trochę temat. Ostatnio robiłem skrzynie w c330m i odrazu wyminilem łożyska na wałku atakujacym oraz ustawiłem cały mechanizm. Problem polega na tym że stuki z mostu zniknęły i o to mi chodziło ale teraz zaczął delikatnie wyć most oraz przy zmianie biegów czuć że ciagnik coś chamuje możliwe że łożyska na wałku atakującym są zbyt ciasno spasowane? Dało się go przekręcić jedną ręką ale wyczuwalny był opór ewentualnie jakie mogą być późnej skutki takiej dalszej eksploatacji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1828

Wszystko się ułoży bo pokasowane luzy to teraz na pewno inaczej niż było i może wydawać się dziwnie. Co do łożysk one się ułożą jak pójdzie w obciążenie teraz ciężej się kręci bo świeżo było poskręcane aby tylko nakrętkę właściwie zabezpieczyć. Co do wycia to wiesz może zbyt mały luz miedzyzebny atak koło talerzowe lub wiesz jak tam był sporo czasu luz to wiadomo zęby są już nienaturalnie dopasowane teraz jak ustawione prawidłowo może głośniej pracować bo na nowo się uklada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez perkins3382
      Witam ile waży mniej więcej plecak w c330 
    • Przez markus18645
      Witam. Mam pytanie odnośnie składania zwolnicy w C330. Nie wiem czy temat był poruszany ale nic nie znalazłem. Dostępny katalog też opisuje ten temat w sposób lakoniczny. Chodzi mi o kolejność zakładania poszczególnych elementów na półosi. Patrząc od strony korpusu na wałku znajduje się bęben hamulcowy, a następnie... i tu problem bo logika wskazuje że pierścień uszczelniający (oring w rowku półosi) na to tulejka dystansowa która ma również odpowiedni rowek, następnie uszczelniacz (simering w którym znajduje się tulejka dystansowa) i odrzutnik oleju. Do tej pory było tak: bęben, oring, otrzutnik simerung w nim tulejka dystansowa. Wg. katalogu to nawet nie będę pisał bo to się kupy nie trzyma. Z góry dziękuję za odpowiedź.
    • Przez ursusikc330m
      Witam jak wybić półoś w Ursusie c 330 próbuję wybić w celu wymiany uszczelniacza ale nie chce nawet drgnąć
    • Przez 12Mati12
      Witam rok temu jak wymieniałem pompe hydrauliki zwróciłem uwagę że wałek atakujący ma luz wzdłużny i tak jak jeździłem i się napędziła na 6 i tak jakby jechała siła pędu było słuchać lekkie chrobotanie ale dosłownie lekkie a ostatnio podczas orki gdy szarpałem się przód tył to na wstecznym gdy miała obciążenie większe było słychać chrobot ale już dużo głośniejszy jak tylko wróciłem do domu zdjełem dekiel ze skrzyni i zerknolem na tryby wszystko wydaje się raczej w porządku (gdy nie ma większego obciążenia to jest cichutko) i teraz moje pytanie wiem że czeka mnie zdjęcie plecaka (akurat to miałem i tak w planie na ten rok bo muszę wymienić wał podnośnik) i czy wyrazie co jak okaże się że to łożyska na walki atakującym po rozjechaniu wyciągnę wałek do przodu czy muszę wyciągać dyferencjał? J drugie pytanie czy ten luz może być spowodowany naprzyklad odkręceniem się nakrętki na walki atakującym lub inną jakaś mniej inwazyjną rzeczą? Jak narazie czekam na pierścienie do tłoka więc nie rozbieram żeby stało ale też nie jeżdżę ale jutro albo w czwartek na wieczór już będę się przymierzał do rozbierania mam nadzieję że obejdzie się bez rozpoławiania😅będę informował o postępie prac na bieżąco za dobre rady serdecznie dziękuję i pozdrawiam 😃
    • Przez perkins3382
      witam czy do wymiany łożyska piasty tylnej zwolnicy w c330 trzeba ściągać zwolnice
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj