wasyl75

Stukanie/zgrzytanie w tylnych kołach c330

Polecane posty

Maniek101    144

No na równym tez u mnie cicho z górki słychać takie gwizdanie coś jak turbina w aucie :) A wogóle to umnie same górki juz wyjazd z garażu jest na dość sporą góreczkę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

dzis troszke jezdzilem z przyczepa ale akurat z gorki nie jechalem ale jak zwalnialem to moze cos ciutke bylo slychac takiego swistu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    144
Napisano (edytowany)
:) i jak sie nic nie odkręci itp to spokój, w moim przypadku na kolejne 30 lat :D Edytowano przez Maniek101

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

dokladnie jak sie nie odkreci to i u mnie ze 20 lat wytrzyma ale mam nadzieje ze pojde z postepem i z duchem czasu i flota ciagnikow sie zmieni na nowsza :) i nie bede juz musial tego naprawiac przynajmniej u siebie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    144

u mnie raczej sie nie zmieni bo mam tylko ją i większego mi nie trzeba bo nie mam dużo do roboty :). Ale choć sie zmienia flotę to 1 c 330 to obowiązek, musi być w domu :) !!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamtychy11    0

Witam serdecznie. Widzę że dawno nikt tu nie zaglądał, ale mam problem. Mianowicie podczas ruszania w moim ciapku z tyłu strasznie coś wali. Najpierw to była tylko prawa strona a teraz już obie. Kilka dni temu odkręcałem śruby na złączeniu zwolnicy i pochwy bo były poluzowanie ale nic to nie dało. Dzisiaj zajrzałem pod dekielek zwolnicy od wewnętrznej strony ciągnika (przy zaczepach) i jak ruszałem traktorem (normalnie na ziemi) to słyszałem stuki, ale na boki niestety nie ruszałem kołem. Myślę że nie było to ruszane praktycznie od nowości aczkolwiek mogę się mylić bo to zdaje się most z c325. Co radzicie? Da się jakoś wymienić te łożyska w zwolnicy bez zdejmowania jej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
woly    0

Witam.Kolego musisz ściągać całą zwolnicę,ja tak robiłem.Wymień cztery wszystkie łożyska,jak trzeba to i uszczelniacze,ja rozebrałem na części wszystko,przemyłem ropą,założyłem nowe łożyska i uszczelniacze.Załóż też nowy simering w pochwie półosi.Do tego trzeba odkręcić pochwę,a wcześniej spuścić olej z mostu.Jeśli Ci nie cieknie olej z mostu na zwolnice ,to lepiej nie ruszać pochwy,zająć się samą zwolnicą.W zwolnicy może być już wyrobione małe koło zębate.Zobacz jego stan i ewentualnie wymień.Złożyć wszysko do kupy w lolejności odwrotnej i gotowe.Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2xandrzej360    66

Witam przy hamowaniu silnikem strasznie wyje skrzynia biegów na 2 i 5 biegu co moze być przyczyną i jak tą awarie usunąć ?

dodam jeszcze ze pod obciązeniem skrzynia pracuje normalnie .

Edytowano przez 2xandrzej360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mich3P    125

Witam, mam problem przy jezdzie z góry podczas hamowania silnikiem na 5 biegu rzęzi wyje(pozostałe biegi są w porządku) Co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

Wyje bardziej w skrzyni czy moście? Może być wałek ataku, a mogą tez być tryby w skrzyni.

 

Brak polskich znaków, proszę się poprawić!

Pozdrawiam kris14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

Możesz sprawdzić, w c 330 chyba pokrywę idzie szybko zdjąć, ale już nie pamiętam. Wałek by Ci ryczał na wszystkich wysokich biegach jak byś hamował silnikiem.

 

Radzę zakolegować się z klawiszem Alt na klawiaturze :)

Edit: kris14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1829

To i zapewne łożysko było by słyszalne tak samo jak i wałek na wyższych biegach  ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559
KULAWA_KOZA    156

Macie pomysły :) a jak kiedys przyjdzie wam rozkręcić skrzyń to jak to zrobicie ???

Rozwiązanie to ....

Podkładka xc9ldshcxwpg.jpgalbo taka taka 5tjrdm4yxo0t.jpg+ nakrętka w000i1mnxg1x.jpgi tyle w temacie.Podkładka składa sie z 2 warstw , jedna warstwa z blachy około 1.5mm zgrzana z blachą około 0.8mm, ja stosuje takie zabezpieczenia nakrętki i jak dotąd nie zawiodło mnie :)

Edytowano przez KULAWA_KOZA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1829

Do tego dodatkowo dobry mocny klej do gwintów na pewno nie zaszkodzi  ;)

Tylko że kolega ma zwykłą C-330 nie "M" ale oczywiście nie twierdzę że w zwykłej nie może się odkręcić  :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

ta podkładka to jest czasem...... warta , u mnie ten cypelek zabezpieczający właśnie odpadł i się nakrętka odkręciła , dlatego musiałem cały most robić.... Teraz jest dane 2 takie podkładki i 2 nakrętki , spawarką zabezpieczone jeszcze , wole dmuchać na zimne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez perkins3382
      Witam ile waży mniej więcej plecak w c330 
    • Przez markus18645
      Witam. Mam pytanie odnośnie składania zwolnicy w C330. Nie wiem czy temat był poruszany ale nic nie znalazłem. Dostępny katalog też opisuje ten temat w sposób lakoniczny. Chodzi mi o kolejność zakładania poszczególnych elementów na półosi. Patrząc od strony korpusu na wałku znajduje się bęben hamulcowy, a następnie... i tu problem bo logika wskazuje że pierścień uszczelniający (oring w rowku półosi) na to tulejka dystansowa która ma również odpowiedni rowek, następnie uszczelniacz (simering w którym znajduje się tulejka dystansowa) i odrzutnik oleju. Do tej pory było tak: bęben, oring, otrzutnik simerung w nim tulejka dystansowa. Wg. katalogu to nawet nie będę pisał bo to się kupy nie trzyma. Z góry dziękuję za odpowiedź.
    • Przez ursusikc330m
      Witam jak wybić półoś w Ursusie c 330 próbuję wybić w celu wymiany uszczelniacza ale nie chce nawet drgnąć
    • Przez 12Mati12
      Witam rok temu jak wymieniałem pompe hydrauliki zwróciłem uwagę że wałek atakujący ma luz wzdłużny i tak jak jeździłem i się napędziła na 6 i tak jakby jechała siła pędu było słuchać lekkie chrobotanie ale dosłownie lekkie a ostatnio podczas orki gdy szarpałem się przód tył to na wstecznym gdy miała obciążenie większe było słychać chrobot ale już dużo głośniejszy jak tylko wróciłem do domu zdjełem dekiel ze skrzyni i zerknolem na tryby wszystko wydaje się raczej w porządku (gdy nie ma większego obciążenia to jest cichutko) i teraz moje pytanie wiem że czeka mnie zdjęcie plecaka (akurat to miałem i tak w planie na ten rok bo muszę wymienić wał podnośnik) i czy wyrazie co jak okaże się że to łożyska na walki atakującym po rozjechaniu wyciągnę wałek do przodu czy muszę wyciągać dyferencjał? J drugie pytanie czy ten luz może być spowodowany naprzyklad odkręceniem się nakrętki na walki atakującym lub inną jakaś mniej inwazyjną rzeczą? Jak narazie czekam na pierścienie do tłoka więc nie rozbieram żeby stało ale też nie jeżdżę ale jutro albo w czwartek na wieczór już będę się przymierzał do rozbierania mam nadzieję że obejdzie się bez rozpoławiania😅będę informował o postępie prac na bieżąco za dobre rady serdecznie dziękuję i pozdrawiam 😃
    • Przez perkins3382
      witam czy do wymiany łożyska piasty tylnej zwolnicy w c330 trzeba ściągać zwolnice
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj