News
Marrus

Star 266 lub 244 użyteczność w rolnictwie ?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Star
Marrus    0

Chwilę myślałem i doszedłem do wniosku że najlepiej jest takim starem jechać po zboże , ziemniaki , bale jak ktoś ma daleko . Ma 4x4 lub 6x6 . Ten 4x4 ma skrzynię ładunkową mogącą pomieścić 14 ( 2 rzędy) bali oraz 6m2 jakiegoś surowca ( zależy jakie burty ) ( skrzynię ten 6x6 ma na pewno większą ) . Można też dopiąć jakąś przyczepę np. HL8011 i zestaw idealny albo laweta na bale . I w pole nic mu nie straszne :

I do pola można jechać i do skupu oddalonego o kilkadziesiąt km bo przecież to ciężarówka :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja bym właśnie sie zastanowił przciez teraz ciąginkiem też możesz jechac 50 km/h i w takiego stara by trzeba sporo zainwestować. A pozatym to kolejne opłaty a ciągnik jest częściej wykorzystywany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Niezły filmik ;) ,ale mysle ze jak ktoś ma porządne ciągniki to bedą one praktyczniejsze w gospodarstwie niż star bo to dodatkowe opłaty koszty amortyzacji i pewnie niezły apetyt na paliwo ;) .Ale jesli masz okazje tanio kupić w dobrym stanie i stać Cie na to to kup sobie :)

Edytowano przez MarcinZetor8011

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marrus    0

No właśnie a starem pojedziesz daleko i szybko . Do lasu też się nadaje . A części tanie . Ale i star silniejszy bo on ciągnie na 6x6 i jest dociążony 14 balami i ciągnie np . 14 na np. lawecie to pójdzie po błotach i torfach takich co traktor z 4x4 podobnej mocy ( 150KM ) zagrzebałby się na miejscu z 28 balami . A tym sobie pykasz 100km/h bez wysiłku . Wiadomo że komfort nie ten co w JCB . No ale Stara kupisz za 25 tyś fajnego a JCB za jakieś 75 tyś i starem pojedziesz 100km/h a JCB 60km/h różnica w uciągu też jest duża .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Filipoo    14

i na stara trzeba miec prawka kat C <_< taki 266 w bardzo dobrym stanie w zeszłym roku był za podajze 23tys w kazmierzu u dundra przebieg mały bo to z wojska pojazd jak i reszta zasobu samochodowego(ciezkiego sprzetu)od stara 266 mam kolumne kierownicza w majorku :D(przynajmiej gadali ze z 66 ja wyciagneli)i za nia zapłaciłem nie całe 3 stówki ful czesci tam ma. jak cie stać to kupuj :) naduze gosp sie napewno przyda nawet do wozenia bel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    282

Starem 100km/h i jeszcze tym 266 ja jeszcze takiego nie widziałem a daleko jechać tylko do pierwszej kontroli ITD


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jelcyn    0

Jak jest okazja i przyda sie to czego nie.. Pamiętam jak starem 200 jechaliśmy po drewno leciał 120 km/h ale to było coś z tyłu czarno huk niesamowity :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prometeusz    2

w wojsku jezdziłem starem 266 i na maxa poleci 80km\h ale w terenie to idzie pięknie, z tym, że chleje jak czołg, na trasie na pusto to około 30l\100km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Tez takim jeździłem(BeSamem). Linówka podkręcona szła do 120, a normalnie to do 100, czy 105km/godz. Moim zdaniem 244 byłby lepszy, a przy transporcie dłużycy tylko z takich korzystano.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mustang261    0

najlepiej to takiego stara szukac na przetargach agencji mienia woskowego , napewno sa tam padla ale i nieraz cos zdrowego mozna kupic , pamietam wojsko ale tam im sie wstawialo , pamietam jak kumpel dostal swojego 2200km przejechane i wiecej jak 65 to niechcialo isc , po 3 miesiacach juz latal 110 no coz palic palily ale kazdy mial dawke zwiekszona , mysle ze jak by sie popracowalo nad nim to moglo by byc przyzwoicie . jednak do samej gospodarki to troche nie oplacalne , ale jak juz by mial robic w lesie , to robote zrobi i ciagnika nie obijasz o drzewa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    138

Niestety koszty utrzymania takiego stara nie są niskie, podatek drogowy + OC przy max zniżkach to ok 1500zł rocznie, no i krokodyli należało by omijać z daleka :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek    2

Takiego stara mógłby zarejestrować jako pojazd specjalny i zostaje wtedy tylko OC :) ale i tak samochód nie ukrywajmy jest drogi w utrzymaniu a szczególnie star ;( bardziej polecał był jakiegoś liaza 4x4 (liaza sam miałem i jeżeli chodzi o samochody bloku wschodniego to był on naprawdę bardzo dobry wkoncu one szły na zachód a stary nie zabardzo nie licząć 266 do afryki i wogóle z przednim napędem chodził super wiem bo wtedy zajmowałem sie kamieniarstwem i kurde no pojechało się do kłodzka po marmur ładował się na zestaw z przyczepą 30ton i nie było ze pod górkę albo coś takiego bynajmniej wszystkie inne autka wymiękały jelcze się gotowały stary to w ogóle nie dawały rady z ładunkiem) Albo jakiegoś steyr-a albo coś zachodniego iveco czasami mozna tanio znaleźć ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    57
Moim zdaniem 244 byłby lepszy, a przy transporcie dłużycy tylko z takich korzystano.
Czyżby, a nie Star 266 wiódł prym w przemyśle drzewnym razem z Pragami, no chyba że o przewóz na większe odległości ci chodzi
ale i tak samochód nie ukrywajmy jest drogi w utrzymaniu a szczególnie star

Możesz podać jakieś sensowne argumenty?

liaza sam miałem i jeżeli chodzi o samochody bloku wschodniego to był on naprawdę bardzo dobry wkoncu one szły na zachód a stary nie zabardzo nie licząć 266 do afryki

Star też szedł na zachód ;) i to w ilościach o jakich Liaz mógł pomarzyć.

ładował się na zestaw z przyczepą 30ton i nie było ze pod górkę albo coś takiego bynajmniej wszystkie inne autka wymiękały jelcze się gotowały stary to w ogóle nie dawały rady z ładunkiem)

Jaki to Liaz? Star serii 200 miał 150KM, ciekawe Liaz 4x4 to zapewne 151 a one miały 290KM więc dlaczego je porównujesz, ciekawe czy jakbyś na Jelcza 632 trafił z Silnikiem Steyr to pisałbyś to samo :P

Stare Iveco to wrogom się poleca ;) nie znam nikogo kto by był zadowolony z pojazdu tej marki z przed 2002 roku


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Ano dlatego, że zwrotniejszy i w terenie lżej idzie. Kiedyś takim 266 na wilgotnym piasku(plaża) do przodu jechał ledwo ledwo na wszystkich napędach, a wracałem po śladach na wstecznym. W lasach przy wywozie dłużycy dominowały 244 oraz Pragi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    57

To Mnie zaciekawiłeś, Star 266 jest wyposażony w pojedyncze ogumienie wszystkich kół z terenowym bieżnikiem czasami zastępowanym przez terenowo-drogowe z 244 jednak jedynie na przedniej osi, Star 244 ma z tyłu bliźniaka czyli automatycznie w terenie idzie gorzej ze względu na fakt że tył musi rozepchać koleinę przedniej osi, 244 miał uzupełniać 266 więc konstrukcyjnie miał gorsze właściwości terenowe m in nacisk na jedną oś większy o 250kg, nie pamiętam czy miał reduktor, nie wspominam o kątach i prześwitach, także ciekawe, Praga była notabene Czechosłowackim odpowiednikiem Stara 266 i była używana masowo co sam podkreśliłeś a nasz terenowy Star już nie :blink: tylko uterenowiony


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    551

Koledzy mamy Stara 200 jest bo jest, ale czy jest potrzebny?

Jakbym dziś miał kupić to bym nie kupił (kupiony roczny w 1994 r), do gospodarstwa wszystko przywiozą, może nieraz taniej nająć niż trzymać własny. Transport nieopłacalny ładunek ok. 12 ton, można nająć i załadują ok. 24 tony.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Praga jest dużo starsza konstrukcyjnie i ma inną charakterystykę całego zespołu napędowego, a na dodatek wąskie koła i bliźniaki. Taki 266 na nawrotach każdym kołem rzeźbi nową koleinę i ma mniejszy nacisk na jednostkę powierzchni( co jest plusem na miękkim podłożu), a minusem tam gdzie po wytłoczeniu błota z koleiny(szerokie koło pcha dużo przed sobą) styka się z dość twardym podłożem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    57

Aha, a jak wytłumaczysz, że wszystkie ciężarówki wojskowe wysokiej mobilności oraz cywilne terenowe mają pojedyncze ogumienie które gorzej sprawdzi się w manewrach w błocie? Wuj miał 244 i 266 jeździły w piaskowni także widziałem jak sobie radzą w terenie i 244 nigdy nie przebił 266 czy to na pusto czy z ładunkiem dlatego mnie to zastanawia, w dodatku mam zrytą psychę po studiach i z punktu czysto teoretycznego 266 także góruje nad 244.

Nie wiem jaki różnice w zespole napędowym między starem a pragą widzisz ale ok, pragi nie rozbierałem


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Co innego solówka, a co innego ciągnik siodłowy, bo takowe woziły dłużycę. Gdzie tak szkodzą psychice? :D Na pojedynkach założysz koła terenowe, a na bliźniaku jakoś ich nie widzę. Co do wojskowego zastosowania to plusem są trzy osie i w przypadku awarii przekładni któregoś z mostów, czy wałów napędowych można posiłkować się pozostałymi. W rajdzie Dakar trójosiowe sobie nie radzą, nawet kamazy są dwuosiowe gdy 99% ich produkcji to pojazdy na 3 osie.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemol87    61

mam stara 1142 i na miejscu autora postu nie kupowalbym samochodu ciezarowego,specjalistycznego jesli bedzie uzywany sporadycznie

star to samochod starej mysli konstukcyjnej(apatyt na paliwo,kiepski komfort jazdy) oraz ja od swojego place 2 tys OC po60%znizki(pelna stawka wynosi 5tys)

plus 1000 podatku drogowego

wiec koszt utrzymania samochodu nie jest maly

tak jak pisał kolega wyzej,obecnie wszystko dowioza do gospodarstwa

Edytowano przez przemol87

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    57

Na każdej technicznej :lol:

W rajdzie Dakar Kamaz ma 1200KM a w serii najmocniejszy ma 380 ;) no chyba że Deutza można znowu zamawiać to 440 :)

Kamaz dużo robi 4 osiowych ostatnio i dwu osiowe wracają do łask

Edytowano przez Lukasz1987

Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Ciągnik balastowy jest z silnikiem 540KM. Mi nie chodziło o moc a liczbę osi tych rajdowych terenowych wersji. Pierwsze egzemplarze miały silniki 750-konne. Liczba osi w ciężarówkach seryjnych jest podyktowana DMC i dopuszczalną ładownością w powiązaniu do liczy osi i nacisków(aby były dopuszczone do ruchu ulicznego).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    57

Już wiem wszystko dlaczego 244 a nie 266 :) 244 jak to stwierdził leśnik ma gównianą trakcję i właściwości terenowe w porównaniu do 266 ale ma bliźniak który może i siada szybciej w terenie (dalej nie wiem jak 244 pokonał u ciebie 266 :blink:) ale dzięki bliźniakowi jak pierdzielnie koło w lesie przy załadowanym składzie to można dojechać do cywilizacji je zmienić 266 leży i kwiczy. 244 były w dużej mierze wykorzystywane w przewozach na dalsze dystanse, a w pracy wokół komina królowały 266 i pragi

Edit: widziałeś ten ciągnik na żywo czy folder zdjęcie na stronie www? bo ich na pewno do 2010 nie produkowali chyba że zaczeli więc prosiłbym abyś dał znać bo jakby nie patrzeć to rarytas :rolleyes:. Jak już się bawimy w pierwsze dakary to kamaz zaczynał od 230KM :D serwis ma 750KM

Edytowano przez Lukasz1987

Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez asus921
      Witam
      Mam problem z napedem pompy hydraulicznej, aktualnie naped na podwojnym kole pasowym, dwa paski 1120 (13mm szerokosci), przy wiekszym obciazeniu paski zatrzymuja sie i piszcza. Po zalozeniu nowych chwile byl spokoj, bo potrafilo silnik zadusic, a sie nie slizglo. Jednak znowu sie poluznily i to samo. 
      Chcialbym to przerobic, tylko jak najlepiej ? Zamiast kol pasowych zamontowac zebatki i dopasowac jakis lancuch ? Jezeli lancuch to jaki? Najzwyklejszy napedowy? Czy moze jednak wieksze kola i szersze paski, ale na to nie ma zabardzo miejsca, kolo juz prawie dotyka wentylatora. Najlepiej byloby spiac pompe bezposrednio, ale na to tez nie ma raczej miesjca.
      A moze macie jakies inne pomysly?
      Postaram sie dodac jutro jakies fotki.
      Silnik 70 KM, pompa dwusekcyjna strzelam, ze okolo 20/10 cm3
    • Przez pawelgruta
      Witam !
       
      Jakie szerokie opony  do przodu C 330 4x4 ?
       
       Mam na sprzedaz most i przekladnie do C 330 M . Most razem z  silownikem skretu.  Dorabiam napedy 4x4 do C 330 . Ładowacze czolowe z rama wzmacniajaca ciagnik udzwig 1 t. .Wykonuje modyfikacje hydrauliki.




    • Przez arturooo
      Tworzę wywrotkę skorupowa jednoosiową, ok 8t. Kilka zdjęć poniżej :
      rama, ramka pod kołyskę siłownika ze wzmocnieniami od spodu (trzeba było coś na spawać bo górna krawędź stopki ceownika nie jest równoległa z dolną krawędzią stopki i nakrętka nie przylegała by całą płaszczyzną. Wstawione tez wzmocnienie w ceownik z blachy 8mm.
      Wspornik osi czy może inaczej się to fachowo nazywa (między osią a ramą) z teownika szerokostopowego HEB 120 ale sciołem stopy o jeden cm czyli na 100mm żeby były sparte na osi jak najbliżej piasty. Ceownik 200 na główna ramę ma ok 80mm więc po 1cm na str zostaje na położenie ładnej spoiny. Ścięty pod skosem i zadekowany blacha 8mm. Przykręcany do osi na 4 śruby M16.
      Oś hamowana ( hamulec nie wiem jeszcze czy będę montował) chyba od rozrzutnika. Opony 400/60/15. Na razie tyle, prace będą posuwać się powoli bo pracuje przy przyczepie dorywczo, ale postaram się wrzucać na bieżąco.
       
       




    • Przez Keben123
      Witam.przymierzam się do budowania agregatu  uprawowo siewnego 2,7 m jaki jest koszt i czy warto  warto samemu budować taki agregat ?
    • Przez RoRo
      Witam chcialem pomalowac sobie pług na czerwono, jaka farba pomalowac najlepiej??Chcialem pistoletem pod kompresor, i gdzie kupic takie farby zeby to jakos tanio wyszlo?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.