Mariusz a po co więcej lać do baku? skoro jazda na max mom obr który dostępny jest w szerokim zakresie daje nam i niskie zużycie paliwa i brak potrzeby mieszania wajchą To co Ty piszesz tyczy się starszych jednostek obecnie się już tego typu zaleceń nie stosuje bo są nie ekonomiczne. Jak masz 100 Nm to łatwo to zdusisz i nawet 200 Nm może nie pomóc w zatrzymaniu tego spadku, ale mieć 200Nm cały czas to opór musi być dużo większy aby taki silnik zdławić.
Muszę poszukać referatu Pana Poncyliusza tam to fajnie wszystko opisane.
Guzik na filmiku widać, że Fendt na ponad 2000 obr ( pewnie to przemek testował ) spala mniej niż NH na 1700
Fendt 380 KM na PTO i 64,5l/h 54,18 kg 183g/kWh 2030 onr/min
NH 347 KM na PTO i 61,2 l/h 51,4 kg 201g/kWh 1720 obr/min