Skocz do zawartości

Lukasz1987

Members
  • Zawartość

    1819
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

57 Excellent

8 obserwujących

O Lukasz1987

  • Ranga
    Scania king of the road

Contact Methods

  • ICQ
    -
  • Yahoo
    -
  • Jabber
    -

Profile Information

  • Płeć
    Nie powiem
  • Lokalizacja
    Jestem, jestem
  • Zainteresowania
    motoryzacja, militaria, off-road
  1. Fendt + Rabe Albatros

    bushmaster obawiam się że to człowiek bez jakiejkolwiek wiedzy zaślepiony magią fendta [quote]akurat głupi nie jestem i wiem co mówię w danym temacie jak jestem czegoś pewny się mogę nawet wymądrzać ale tak jest jak mówię[/quote] nikt ci nie zarzuca że jesteś głupi ale pisząc to co napisałeś powyżej zaczynam zmieniać zdanie i w dodatku cóż za argumentacja to co mówię tak jest, a ja mówię że fendt jest najbardziej paliwożerny że wszystkich i rozmawiałem z rolnikami nie tylko z kraju ale i zagranicy i weź mi udowodnij że tak nie jest
  2. Krukowiak

    wy byście wszystko chcieli za darmo, kurna popatrz na wyposażenie, my za krukowiaka 2,5 tyś 21m daliśmy 150 tyś zł ale oś amortyzowana, korekta dyszla i komp co poprzez gps steruje każdą dyszą oddzielnie oraz system prowadzący belkę w zadanej odłegłości od łanu kurna za każdego zachodniego chcieli ponad 220 tyś zł wię różnicy jest 70 tyś!!!! Więc jak cena powala? Chyba że do biardzkiego porównujesz
  3. Kverneland Rau

    [quote name='pawel6485' date='14 marzec 2013 - 18:06'] Po prostu na pierwszy rzut oka nie wygląda to ciekawie. Bierzesz każdy argument pod uwagę np praca gabarytowo dużym ciągnikiem do tego ukształtowanie terenu.... i głupi przejazd może skończyć się nie ciekawie....   [/quote] I jest co pod nie trzeba małe ciągniki które nie zawsze dają sobie rady w każdych warunkach [quote]Dobrze się spisują te Rau'y. [/quote] tak dobrze że w Łukowej po 4 latach już nie chcą na niego patrzeć
  4. Czwórka czy szóstka?

    [quote name='Termik32' timestamp='1363786544' post='1108706'] Lukasz - jeżeli myślisz że coś co nie podchodzi pod rozmiar nominalny przerabia się jeszcze raz to gratuluje. Wycofuje się z tej dyskusji - każdy ma swoje racje. Szanuję zdanie każdego i na siłę nie będę przekonywał że jest inaczej. Hubertuss - kolega je sprzedaje bo w takim przedziale siedzi i ma klientów. [b]Dlaczego nie kupujecie 3-5 letnich ciągników?[/b] Są klienci którzy nigdy nie kupią nowego nawet gdy mają na niego pieniądze - też maja swoje pewne zasady itp. Transport krajowy jest poganiany takimi sprzętami i nic na to nie poradzimy. Średnia wieku może statystycznie jest taka jak podałeś - ale czy widujesz często takie auta? Co do mojej znajomości branży rolniczej czy transportowej - abyś poczuł się lepiej to - ziemię widzę w doniczkach, świnie na obrazkach, bydło w TV, a sypiam razem kurami. Co do głupoty - tylko głupiec twierdzi że nim nie jest - więc tez się do niej przyznam - nie twierdzę że jestem też najmądrzejszy, ale stwierdzę że głupotą byłaby dalsza polemika w tym temacie - po prostu coś tam wiem, oporny na wiedzę też nie jestem i z chęcią uczę się, poznaję nowe itp. Statystyka to fajna nauka opiera się na pewnych danych i daje wyniki nie do końca zgodne z rzeczywistością. W Kazachstanie brakuje 110 tys dzieci mimo że oficjalnie one są jaka jest więc średnia wieku w Kazachstanie?. To samo jest z tymi autami ujętymi w statystykach. [/quote] Widzisz twój problem polega na tym że wspólnie z Ojcem prowadzimy firmę transportową i znam bardzo dobrze specyfikę rynku oraz panujące w nim tendencje na rynku lokalnym w sposób dość dokładny na rynku ogólnym, a dodatkowo dzięki zaangażowaniu na uczelni w tej chwili odbywam staż w renomowanym koncernie motoryzacyjnym i poznałem w znaczmy stopniu jego podejście do budowy pojazdów nie tylko silników i to co piszesz to jakiś bełkot. Żadna renomowana fima nie pozwoli sobie na stosowanie bubla w swoim produkcie, także tłumaczenie że stosuje się części nie spełniające norm to kolejna twoja bzdura wyssana z palca. Ojciec wykorzystuje ciągnik w skali 1,2-2 tyś h rocznie więc po 5-6 latach i tak maszyna będzie sprzedana, także po co ją kupować na rok góra 3? Jeśli dane Instytutu Pojazdów Samochodowych to dane nieprawdziwe to dalej myśl że ciężarówki w Polsce mają max 3-5 lat
  5. Czwórka czy szóstka?

    Tylko te 2-5 KM trzeba karmić co przekłada się na większe zużycie paliwa. [quote]Żąda[color=#ff0000]sz[/color] dowodów a sam twierdzisz że zależy od zastosowanych materiałów - otóż materiały na ogół wszystkie mają takie same- czy myśłisz że tłoki jedne są z takiego a inne z innego stopu? trudno jest wykonac w serii np 50000 tuleii czy tłoków o x rozmiarze tak by wszystkie mieściły się w wąskim przedziale. Tak jest ze wszystkimi częsciami. Cała zabawa polega na tym ż jakich par jest zrobiony dany silnik.[/quote] No właśnie na większość pytań udzielasz odpowiedzi typu :"bo tak" ten sam materiał jest tylko w danym silniku np BMW NY34W1 o mocy 103kW ale natomiast silnik NY34z1 o mocy 125 kW ma 90% innych części z innych materiałów. Trudno jest wykonać taką serię ale się je wykonuje a elementy nie spełniające wymogów dokładności są ponownie przerabiane a nie stosowane w silnikach o mniejszej mocy!!!! Dlatego ceny elementów które mają bardzo dużą dokładność są tak duże gdyż w nich zawiera się cena produkcji elementu który nie zmieścił się w normie dokładności i poszedł na złom. No chyba że specjalnie dla ciebie wyprodukowali silnik z odpadów to ok. Kolejny przykład jak to interpretujesz informacje aby pasowały ci do koncepcji. Co z tego że są opłaty jak średni wiek to 14,8 roku. A przebieg ponad 1 mln km. Tego nie zmienisz w ciągu roku czy dwóch na to trzeba kilku ładnych lat. Zobacz sobie siatkę dróg płatnych i dowiesz się że starsze maszyny mają gdzie jeździć bez opłat.
  6. Czwórka czy szóstka?

    [quote]Poczekajmy kilka lat na opnie użytkowników tych wspaniałych 4 - zobaczymy jak bedą o nich pisali wspominając 6 z jakimi mieli do czynienia.[/quote] U Ojca na gospodarstwie jest wynajęte 140KM w 4 i a ma swoje 140KM w 6 garach. Po roku użytkowania jakoś nie słyszałem aby narzekał na 4 gary. Pracują praktycznie w tym samym przygotowanie pasz, produkcja warzyw, wywóz nieczystości. Puki nie puści się 4 garów do bardzo ciężkiej roboty typu gruber/spulchniacz to 4 gary jest oszczędniejsze. W przypadku ciężkiej roboty spalanie jest praktycznie takie same. Więc w czym niby 6 garów ma być lepsze? Stabilność? rozstaw osi 4 garów jest w przypadku valtry n większy niż w niektórych 6 garowcach. Zwotności? dobre sobie. Spalaniu? też nie. Jeśli chodzi o elastyczność silnika to przy obecnych zaawansowanych systemach wtrysku liczba garów oraz kąt obrotu dla pracy efektywnej nie ma już praktycznie większego znaczenia, bo wydłużając czas spalania oraz IMEP jesteśmy w stanie dla silnika 4 garowego uzyskać lepsze parametry podczas obciążeń niż dla silnika 6 garowego. Dopóki ciągniki nie miały CR to jeszcze można było mówić że 6 garów jest lepsze niż 4. W chwili obecnej to tylko utarta w głowach wielu domorosłych specjalistów od silników opinia całkowicie oderwana od rzeczywistości. [quote]Co do silników Scani - nie słyszałęm o 7 cylindrach ale mają dobre 5 cylindrówki o mocach nawet 360 PS. [b]Choć mają technologię by zbudować taki silnik 4 cylindrowy to z powodów tzw nieefektywnych kątów pracy silnika nigdy tego nie zrobią [/b]- 5 cylindrów gwarantuje zachodzenie się faz pracy poszczególnych cylindrów przez co kultura pracy oraz efektywnośc takich silników rośnie w stosunku do 4. Dla porównania - ten sam silnik - ta sama pojemność ta sama technologia - tylko jeden 4 a drugi 6 cylindrów. Spalanie 6 będzię większe choć nie wiele - ale różnica spalania z nawiązką przełoży się na nadwyżkę mocy.[/quote] Scania ma silniki modułowe dlatego jest 5 i 6 cylindrów a będzie 7 oraz 4 cylindry (wspólnie z MAN), 7 już oficjalnie zaprezentowali o 4 było w gazetce Scanii więc nie wiem skąd wziąłeś takie sensacje że 4 garów nie będzie [quote]Co do wspomnianych oporów wewnętrznych - są niewielkie w stosunku do osiąganych różnic mocy - a jeżeli chcesz znać różnicę tych oporów porównaj moce rozruszników 4 i 6 cylindrowców.[/quote] Jak niewielkie czlowieku o czym ty piszesz? opory wewnętrzne silnika w 94% to opory układu tłokowo-korbowego przy 50% większej ilości cylindrów i długości wałku korbowego opory zwiększają się prawie o 50%!!! a to nie jest niewielki stosunek. [quote]Większe żyłowanie sprzętu to mniejsza żywotność[/quote] Co to jest wyżyłowanie silnika? Coś takiego nie istnieje. Żywotność uzależniona jest od jakości zastosowanych materiałów a nie tego czy silnik ma 4 czy 6 bądź 8 cylindrów. [quote]tzw wspólczyniki bezpieczeństwa w projektowaniu zjechane do minimum[/quote] Kolejne kłamstwo. od 1995 roku współczynniki bezpieczeństwa przy projektowaniu silników spalinowych w EU się nie zmieniły bo reguluje to umowa między producentami. [quote]dlatego te najmoćniejsze są najbliżej oryginału projektowego - czym niższa moc tym gorsze pasowania części co za tym idzie mniejsza żywotność - przyśpieszone zużecie pewnych par elementów.[/quote] że co? masz dowód na te brednie czy tak po prostu to sobie napisałeś? [quote] Owszem kupują takie [color=#FF0000][u]ciągniki[/u][/color] z przebiegami rzędu 600-800 (oby takie przebiegi były faktyczne) i uwierz mi że opłacalność znikoma tego interesu - jednego stać na nowe innego nie - i nic tutaj nikomu nie sugeruję [/quote] kolejna bzdura !!! średni wiek pojazdu ciężarowego w Polsce to 14,8 roku więc mają ponad 1 mln km więc chcesz powiedzieć że ok 70% przedsiębiorstw jest nieopłacalnych a dalej istnieją?
  7. Claas Xerion 3800

    [quote name='shock' date='18 luty 2013 - 17:16'] Jedna wielka składanka. W okolicy 2 gospodarzy (300 ha i 700 ha) mięli na próbach i jak na tą moc to nic szczególnego. Był zapięty do  kockerling'a i jak przyszła górka to małym biegiem dopiero wjechał, a na tym samy polu robi to samo Fendt 927 o 80 KM słabszy i jedzie cały czas z tą samą prędkością. Pewnie Ci, którzy od samego początku samego siedzą na Claas'ach powiedzą, że nie mam racji, ale to są fakty; ) . Tak samo Top Farms kupił Xeriona i tak szybko jak kupili sprzedali ( chyba była wina skrzyni, ale już nie pamiętam). Fajną rzeczą jest kabina zabrana z lexiona ; )) [/quote] A co teraz nie jest składanką? W sumie JD w większych modelach. Kilka kwestii, Xerion nie ma biegów tylko zakresy a dokładnie 8 przy czym jest to skrzynia mechaniczna z hydrauliką, w przypadku Fendta mamy 2 zakresy i jest to skrzynia hydrauliczna wspomagana mechaniką. Więc niby jak ty tam biegi znalazłeś. kolejna kwestia Xerion 3800 ma 344KM znamionowej mocy Fendt 240KM więc na zdrowy rozum ciągnik o tak dużej różnicy mocy nie będzie miał problemów z taką samą maszyną jak ciągnik o o 100KM słabszy. Kwestia trzecia. Fendt waży 15t z balastem a Xerion z balastem na kołach 900/85 R38 waży 18t, więc nawet z praw fizyki nie ma opcji że którykolwiek Fendt będzie miał większy uciąg niż Xerion, nie licząc Trisixa. No i doświadczenie że tak powiem z własnego podwórka sąsiad brata ma na gospodarstwie Fendta 933 Vario SCR i Xeriona 3300 moc niby ta sama, i to chodzi w gruberze, głęboszu i pługu, a nie w siewniku talerzówce i uprawowym jak Fendt ciekawe dlaczego? Kabina jest tak jak kolega wyżej napisał z Jaguara
  8. Fendt naj naj naj, ale dlaczego?

    [quote name='Niebieskooka' timestamp='1359321102' post='1064553'] Fendt jest dla mnie naj, naj, naj..., bo jest po prostu piękny. 936 Vario Black Beauty jest tak piękną maszyną, że jak pierwszy raz zobaczyłam na żywo to mi opadła szczęka. Dla mnie marzeniem jest mieć choćby Fendta 516 Vario. Fendty to moja miłość, a tego nie da się wytłumaczyć logicznie. Tyle w temacie. [/quote] cytując JJ kurtyzany też są ładne ale czy ożeniłbyś się znioł, wersja dla ciebie pleyboje są ładni ale czy wyszła byś za niego [quote name='tomek666' timestamp='1359321766' post='1064571'] Dobra pompa , zaj....ty podnośnik , silnik rewelacja , układ [color=#b22222]c[/color]hydrauiczny i zawieszenie nic dodać nic ująć .... Podobnie John Deere ale Fendt to Fendt [/quote] naucz się pisać posty wnoszące coś do tematu bez płędów i dopiero się wykazuj. Pompa czego? akurat zawieszenie w serii 900 sypie się momentalnie jak się pracuje na bliźniaku i na forum jest na to sporo dowodów [quote name='Rolnik1111' timestamp='1359322568' post='1064590'] Witam Czy to prawda że przekładnie Vario naprawia się tylko w niemczech? Tak że oddaje się taką skrzynie do servisu i oni wysyłają ją do zakładu w niemczech który się tym zajmuje i dają sprawną skrzynie. [/quote] Tak, masz opcje albo nowa albo regenerowana Fendt trzyma wszystko w swoich rękach żadnych części na rynku do Vario [quote name='Niebieskooka' timestamp='1359629109' post='1067515'] Nie sądzę, żeby tak było. Pewnie trzeba sprowadzić nieraz jakieś części, ale tak ze wszystkim do Marktoberdorfu jeździć to byłoby dla Niemców zbyt skomplikowane. Lepiej produkować drogie części. Ale aż muszę to sprawdzić, bo to tylko moje przypuszczenia. [/quote] To się mylisz, części nie ma są tylko skrzynie nowa i regenerowana, uszkodzoną zabiera Fendt [quote name='hubertuss' timestamp='1359632248' post='1067560'] Skrzynie wymontuje serwis nawet w polsce. Niestety vario nie naprawi kowal w stodole. Są dwie opcje albo fabrycznie nowa skrzynia, albo oddanie starej i kupno uzywanej po regenreacji własnie w niemczech. Choć nie wiem czy napewno w tym samym zakładzie gdzie produkuja nowe. [/quote] Nie naprawi bo nie ma części, układ jest prosty w obsłudze więc skrzynia jest naprawialna ale skoro można zarobić
  9. delikatnie mówiąc niezbyt pochlebna opinia, niby jak Hubert o Fendzie 927
  10. wg wszystkich ostatnich testów i porównań to perkins pali najwięcej ze wszystkich silników także kupując Valtrę masz lepszą jakość wykonania, lepszy konstrukcyjnie ciągnik i mniejsze spalanie
  11. Claas Arion 620 CIS

    Kubota ma małe silniki to samo Zetor, a jak z Perkinsem Stage IIIb to nie wiem, ale trzeba patrzeć na te ponad 140KM
  12. Claas Arion 620 CIS

    [quote]albo adblue albo dps[/quote] raczej dpf bo dps to deer power system, choć w sumie only jonhy na egr i dpf został
  13. @adikpl1 kony może i handlowcem nie być, ale związek z Arganią ma na pewno i to nie przez to że ma tam kolegów tylko że Jego ojciec jest właścicielem czyli w sumie jest handlowcem arganii na tym forum, bo z tego co mówił JJ to Janek ma syna więc to prawdopodobnie on. A swoją drogą to my (Ja i Ty) oceniamy co o danej osobie myślimy i za kogo ją mamy a nie musimy twierdzić tak jak nam to dana osoba wmawia. [quote][color=#1C2837][font=arial, verdana, tahoma, sans-serif][size=3]elektronika o jakiej pewnie jeszcze nie widziałeś na oczy.[/size][/font][/color][/quote] a co do tego fragmentu to tak nie widziałem i nie zobaczę bo pryszczyciele Kvera i Hardiego nigdy w życiu nie pojawią się na gospodarstwie Ojca właśnie przez tą elektronikę którą sami dla siebie robią więc jak coś się schrzani to jedyne miejsce gdzie można kupić części zapasowe jest dealer a niech nikt mi nie próbuje wmówić że u dealera jest taniej niż kupić zamiennik, jak to jest w przypadku Lemkena, Krukowiaka, Dammana, Pilmeta, Agrifaca, Burego. [quote]Trzeba było też zacytować moje komentarze z działu o zwierzętach[/quote] Żeby się dowiedzieć, że zadajesz dużo pytań a nie udzielasz żadnych informacji poza tymi które są już na forum
  14. [quote name='mymmym' timestamp='1355512067' post='1032769'] Poczekaj w nowym roku a zobaczysz nowości. Zetor ma z czego kopiować, łatwo jest coś zmienić jak ktoś już to wymyślił... Co do spalania to mnie nie przekonasz do Zetora .... Landpower nie zmienia tylko kabiny ale także wprowadza pare nowości ... ale skąd możesz o tym wiedzieć ?? Przecież testów jeszcze nie pokazali Tobie... MC to nie Landini ehhh. [/quote] I co zobacze? po raz kolejny ten sam model z nowym silnikiem (bo normy Tier cisną) oraz nowymi światłami i schowkiem w kabinie? Czy może nową maskę pokażą? Ale Ja nie mam zamiaru cię przekonywać bo widzę że jesteś ślepo zapatrzony w coś co nie jest niczym specjalnym i ustępuje w znacznym stopniu konkurencji. Jakie to nowości? wymień je a nie tylko kropki potrafisz wstawić. Skąd wiem? bo się interesuję i śledzę rynek maszyn rolniczych, żeby w razie co doradzić Bratu i Ojcu zakup dobrem maszyny aby nie zrobili krok w tył. Testy są ogólno dostępne i pokazali je wszystkim a nie tylko Mi Landini od MC różni się tym czym NH od Case czyli w sumie niczym w większości modeli. [quote name='kony111' timestamp='1355512314' post='1032777'] Nie wiem jak Landini, ale McC wprowadził w tym sezonie 4 nowe modele, więc sądzę, że Landini podobnie. Te nowe modele mają dużo zmian. Ale nie Ty jako wielki obrońca Zetora i tak napiszesz swoje. [/quote] Nie jestem obrońcą Zetora (wolę Valtrę i ni raz o tym pisałem) ale nie mogę zrozumieć jak ludzie mogą zachwycać się czymś co wprowadzono kilka ładnych lat temu a obecnie modernizuje się owe modele tak jak to robił Ursus, nowy silnik i lifting z zewnątrz. Rozumiem sprzedajecie MC i jestem Ci mocno nie na rękę. Zaraz napiszesz, że Ja twierdzę iż MC nie ma dobrych ciągników. Uważam że miał, nawet bardzo dobre serie, cała seria ZTX oraz seria MC jednak w chwili obecnej pierwszego już nie ma a drugi został w tyle w porównaniu z konkurencją. Co do tych nowych modeli to napisałem już o nich powyżej
  15. Claas Arion 410-Opinie

    z tego co zacytowałem jasno to można ale wyczytać że 500 i 600 występuje jako Cebis a 400 jako CIS
×