Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
42 minuty temu, bergman31 napisał:

Pod Twoją nieobecność przyjedzie policja i stwierdzi brak trójkąta wyróżniającego na pozostawionej przyczepie. Za to mogą zabrać dowód rejestracyjny, 

___.....….....….…............…...........

@Roki212

Mogą , za niedziałające oświetlenie i ogólnie za niesprawność.

Opublikowano

Tabliczka jest na ramie tam gdzie powinna być, tylko jej stan jest marny, nabity numer to na niej widać ale nadruku prawie wcale, popytam jeszcze na innych SKP.

Opublikowano
8 godzin temu, bergman31 napisał:

 

@Roki212 chyba trochę niejasno napisałem albo mnie źle zrozumiałęś. Miałem na myśli stary używany traktor (np. Ursus C330 z 1980roku) bez kabiny, zarejestrowany, z wpisem w dowodzie rejestracyjnym, że ma 1 miejsce. Teraz aby uzyskać wpis na 2 miejsca, należy zrobić zmiany konstrukcyjne. Niestety, w takim przykładowy C330 lub C360 bez kabiny jest to praktycznie niemożliwe, bo nie da się spełnić warunków technicznych. 

Ja nie odnosiłem się do ilości miejsc bo nie mam wiedzy z tym związanej i nie chce pisać czegoś o czym nie mam pojecia😉 tylko odniosłem sie ogólnie do kabiny ze pojazdy z pierwsza rejestracja przed 31 grudnia 1993 nie musiały mieć kabiny czyli daj taka c 330 ale znów jak ktoś sobie taką miał nie zarejestrowana i chciał zarejestrować obecnie to już oczywiście bez kabiny nie zarejestruje itd

 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, packo napisał:

Tabliczka jest na ramie tam gdzie powinna być, tylko jej stan jest marny, nabity numer to na niej widać ale nadruku prawie wcale, popytam jeszcze na innych SKP.

Jedź do tej stacji kontroli pojazdów, gdzie był ostatnio zrobiony przegląd. Pogadaj z tym diagnostą, co ostatnio podbił dowód rejestracyjny. Skoro on zrobił przegląd 2 lata temu, to musiał widzieć w CEPiKu, że jest błąd w dowodzie rejestracyjnym. Jeśli nie będzie chciał pomóc, to zgłoś sprawę do WK, do której podlega tamta stacja kontroli pojazdu. W razie niechęci współpracy pani z WK, poproś o rozmowę z naczelnikiem wydziału. A jak nie pomogą, to idź do Starosty Powiatowego lub Prezydenta Miasta.

Diagnoście za niesprawdzenie danych w dowodzie rejestracyjnym i ich porównaniu z CEPiKiem oraz katalogiem danych, grozi zabranie uprawnień. Mało tego, wszyscy poprzedni diagności, którzy wcześniej robili przegląd tej przyczepy, mogą także stracić uprawnienia. 

Według mnie, to ta przyczepa przez 22 lata nie widziała stacji diagnostycznej.

Edytowane przez bergman31
Opublikowano

No ja też bym zaczynał od tego diagnosty co ostatnio podbił ten przegląd i jakim prawem go podbił skoro jest błąd. Nawet go postraszył że sprawę zgłoszę dalej bo mam podejrzenie że przyczepy nie było na przeglądzie tylko sam dowód... Bo skoro widział błąd to powinno być to sprostowane mają tam opcje zgłaszania w systemie jeśli są rozbieżności system a stan faktyczny. Na norcom gdzieś o tym właśnie czytałem że mają system zgłaszania i prostowania błędów 

  • Like 1
Opublikowano

Pewnie jest tak jak piszesz i na upartego można narobić bigosu wielu ludzikom, no i faktycznie diagnosty ona dawno pewnie nie widziała. Byłem dziś na jeszcze innej SKP, starszy pan uśmiechnął się pod nosem, po patrzył w kompa, CEPiK, jakieś dwie inne aplikacje, wszędzie ją widać tak jak jest w DR. Pogadaliśmy miło i spokojnie, zadzwoniłem do swojego WK i diagnosta se pogadał z panią, która mnie odprawiła wczoraj i wypytał jaki papier ona chce. Póki co ustalone, że zrobi mi badanie dodatkowe z opisem że prawidłowo to powinno być IFA, a nie Autosan, zrobi se fotki tabliczki itp. na podkładkę i ma być po kłopocie. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

9 minut temu, Roki212 napisał:

No ja też bym zaczynał od tego diagnosty co ostatnio podbił ten przegląd i jakim prawem go podbił skoro jest błąd. Nawet go postraszył że sprawę zgłoszę dalej bo mam podejrzenie że przyczepy nie było na przeglądzie tylko sam dowód... Bo skoro widział błąd to powinno być to sprostowane mają tam opcje zgłaszania w systemie jeśli są rozbieżności system a stan faktyczny. Na norcom gdzieś o tym właśnie czytałem że mają system zgłaszania i prostowania błędów 

Gadałem i z nim, póki co kozaka udaje, zrobił jak zrobił, na badaniu na pewno się zgadzało, skoro jest wbite w DR, on nic poprawić nie może. Na razie mu odpuszczam, bo mam do niego ponad 100 km. A nie mam zbytnio chęci i czasu walczyć, ale kto wie, może i do tego dojdzie jak tu na miejscu nic nie ugram.

Opublikowano

Bo właśnie liczy się podejście diagnosty, nikt nikomu nie chce szkodzić ale jak tamten co podbijał by coś marudził to wiadomo że on nie widzi swojej w tym winy. 

Trafiłeś na innego co ma inne podejście do tematu i powinno dać się rozwiązać problem 😉

  • Like 1
Opublikowano

Dokładnie, zaszkodzić komuś jest teraz idealna okazja, tylko po co... choć pewnie już temu poprzedniemu do myślenia trochę dałem. 

Opublikowano
3 godziny temu, bergman31 napisał:

Jedź do tej stacji kontroli pojazdów, gdzie był ostatnio zrobiony przegląd. Pogadaj z tym diagnostą, co ostatnio podbił dowód rejestracyjny. Skoro on zrobił przegląd 2 lata temu, to musiał widzieć w CEPiKu, że jest błąd w dowodzie rejestracyjnym. Jeśli nie będzie chciał pomóc, to zgłoś sprawę do WK, do której podlega tamta stacja kontroli pojazdu. W razie niechęci współpracy pani z WK, poproś o rozmowę z naczelnikiem wydziału. A jak nie pomogą, to idź do Starosty Powiatowego lub Prezydenta Miasta.

Diagnoście za niesprawdzenie danych w dowodzie rejestracyjnym i ich porównaniu z CEPiKiem oraz katalogiem danych, grozi zabranie uprawnień. 

Bez przesady ! Może od razu do prezydenta. Ja mam taką przyczepę co na tabliczce napisano Autosan a w dowodzie ma Sanok.

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, packo napisał:

 

Gadałem i z nim, póki co kozaka udaje, zrobił jak zrobił, na badaniu na pewno się zgadzało, skoro jest wbite w DR, on nic poprawić nie może. Na razie mu odpuszczam, bo mam do niego ponad 100 km. A nie mam zbytnio chęci i czasu walczyć, ale kto wie, może i do tego dojdzie jak tu na miejscu nic nie ugram.

Z tego co wiem, to diagnosta jeśli stwierdzi błąd lub niewłaściwe dane w dowodzie rejestracyjnym, nie ma prawa podbić przeglądu. 

3 godziny temu, Roki212 napisał:

Bo właśnie liczy się podejście diagnosty, nikt nikomu nie chce szkodzić ale jak tamten co podbijał by coś marudził to wiadomo że on nie widzi swojej w tym winy.  

Nie chce widzieć swojej winy, bo może stracić uprawnienia.

42 minuty temu, andrzej78 napisał:

Bez przesady ! Może od razu do prezydenta. Ja mam taką przyczepę co na tabliczce napisano Autosan a w dowodzie ma Sanok.

Nadzór nad stacjami kontroli pojazdów ma Starostwo Powiatowe, a konkretnie Wydział Komunikacji. Jeśli jednostka podrzędna nie wie co zrobić lub nie widzi swojego błędu, to kieruje się sprawę do jednostki nadrzędnej.

Pełna nazwa producenta brzmi: Sanocka Fabryka Autobusów "Autosan". W tym przypadku, to chociaż miejsce produkcji się zgadza. Na tabliczce masz tylko Autosan, czy pełną nazwę producenta? Kiedyś w przypadku polskich przyczep wpisywano jako markę nazwę miasta w którym ją wyprodukowano, np.: Sanok, Kluczbork, Barwice, Piława. Było to prawdopodobnie spowodowane długą, wielowyrazową nazwą producenta przyczepy, a producent ten nie posiadał swojej marki.

Widziałem w Internecie zdjęcie starego dowodu rejestracyjnego przyczepy: marka: p-pa,  model: D44-B

Edytowane przez bergman31
Opublikowano
Dnia 10.02.2021 o 22:20, packo napisał:

Czy komuś zdarzyło się prostować/korygować w dowodzie rejestracyjnym markę przyczepy? Kupiłem HW 60.11, która ma w DR wpisane Autosan HW60.11, zamiast IFA

Sprawa nie jest tak oczywista. Oczywiście należy to wyprostować, ale warto dotrzeć do wcześniejszych dokumentów. Rozmawiałem ze znajomym diagnostą  i okazało się że katalogach występuje przyczepa Autosan HL  oraz Autosan HL 80,11. Co do przyczep HW - ?

Opublikowano

Pytanie w jakich katalogach, bo w CEPiK i pochodne bazy powiązane występują, tak jak i moja Autosan HW60.11 występuje. Bo ktoś kiedyś tak wprowadził. Rozmawiałem z przemiłą panią z WK gdzie ta moja była tyle lat zarejestrowana i na pytanie jak to możliwe że jest tak jak jest, to mi temat rejestracji przedstawiła następująco, jeśli klient przedkłada im stosowne dokumenty, że to jest to i to, to paczają w katalog/bazę CEPiK, jak jest takie coś to klik i po temacie, a jak nie ma to mogą ręcznie dopisać jakiegoś cudaka tylko najpierw występują do ITS o zgodę, co w zasadzie jest formalnością i po otrzymaniu zgody na dopisanie klik klik i po temacie. A co innego pewnie katalogi samego ITS, takie jak kiedyś widziałem książkowe lub pewnie teraz elektroniczne, tam jest chyba to co dana fabryka produkowała i podejrzewam, że mój przypadek nie przeszedł nad gorliwej weryfikacji z katalogiem ITS. Z tego co wiem z SKP, to ogólnie w CEPiK jest taki misz masz w tych danych, parametrach, wagach, DMC, że głowa mała i jak widać jedne WK porządkują nawet najstarsze pomyłki, a inne nie. Kto postępuje bardziej słusznie nie wiem, jakby nie patrzeć, ja teraz zapłacę za czyjeś pomyłki z przed wielu lat. Może i słusznie, a może to tylko niepotrzebna walka z wiatrakami.

Opublikowano (edytowane)

Według tego co mówił mój zaprzyjaźniony diagnosta , wystarczy badanie z ustaleniem danych, z opisem co i jak , oraz przegląd i wówczas do rejestracji.

Ale wiadomo co kraj to obyczaj.

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano
47 minut temu, packo napisał:

to ogólnie w CEPiK jest taki misz masz w tych danych, parametrach, wagach, DMC, że głowa mała i jak widać jedne WK porządkują nawet najstarsze pomyłki, a inne nie. Kto postępuje bardziej słusznie nie wiem, jakby nie patrzeć, ja teraz zapłacę za czyjeś pomyłki z przed wielu lat. Może i słusznie, a może to tylko niepotrzebna walka z wiatrakami

Bo to właśnie wszystko wina systemu badań technicznych, przez tyle lat diagności nie porównywali tego co jest w dowodzie wpisane ze stanem faktycznym czy z tabliczka znamionowa pojazdu jaki pojawił się na badaniu i w razie jakichś niejasności korygowali błędy wydając stosowne zaświadczenia aby to potem WK mogło poprawić u siebie jak i w dowodzie. Teraz jak tworzyli ta bazę cepik przeklepali jak leciało z baz WK i powstało bardzo dużo takich pojazdów z dziwnymi danymi. I to teraz właśnie aby to naprostiwac diagnosci powinni porównywać dane pojazdu jaki się pojawi z danymi z cepik i jak nie zgadza się ze stanem faktycznym to wprowadzać korekty do cepik aby to naprostiwac bo to diagnosta widzi pojazd przed sobą na badaniu a nie WK

Opublikowano

Jak widzi.... lub jak chce widzieć, lub jak chce mu się poprawiać czyjeś błędy.

Jak mu się nie chce, to tak jak u mnie stwierdził jeden, że to rzeczoznawca konieczny iiiii 400-500 zł nie moje za opinie rzeczoznawcy. Do czego kuźwa, do odczytania napisów na tabliczce.... Ale może to w obawie o kolegów, którzy klepali przeglądy wcześniej.

Opublikowano

No właśnie widzi nie widzi chce lub nie chce zobaczyć i temu jest jak jest 😉 kierowców to jest komu cisnąć, a takich pseudo diagnostów nie ma komu, aby zwracali uwagę na błędy w danych cep i je prostowali przy takich przeglądach. Wpiszą błędny stan przy badaniu czy kontroli na drodze i kto winny no kierowca

Opublikowano (edytowane)

 

Dnia 10.02.2021 o 15:23, andrzej78 napisał:

Na początek do wydziału po czerwone tablice i dowód . Kombinuj dokumenty z przeróbki ( fakturę itd  ) i wówczas na przegląd.

najlepsze rozwiązanie - czerwone tablice na twój wniosek bo tańsze a potem to co opisywałem w temacie o mojej GKB/SZAP.
Nic w przepisach się nie zmieniło, tylko zmiany konstrukcyjne no chyba że faktycznie przyczepa jest rolnicza jest to np D46B (czyli rolnicza) a ktoś się zawalił wypisując dowód to wtedy może diagnosta ogarnie to bez zmian konstrukcyjnych.

 

 

 

Dnia 10.02.2021 o 22:20, packo napisał:

Czy komuś zdarzyło się prostować/korygować w dowodzie rejestracyjnym markę przyczepy? Kupiłem HW 60.11, która ma w DR wpisane Autosan HW60.11, zamiast IFA HW 60.11, kupiłem ją od człowieka, który miał ją od 22 lat, wszytko na bieżąco przez te lata, przeglądy i OC. Dowód rej. wymieniony na nowy w 2019 roku, wbity przegląd. Dziś chciałem przerejestrować i zonk. Nie da rady bo gdzieś tam w katalogu nie ma takiej przyczepy, nie wiem w jakim katalogu, w CEPiK jest widoczna tak jak w DR. Ogólnie no fakt, zamiast Autosan powinno być IFA, tylko czemu przez 22 lata było ok, hahaha, no pani w WK nie potrafiła wyjaśnić. Odsyłam mnie do diagnosty, a diagności do rzeczoznawcy....

niech ten diagnosta da namiary na rzeczoznawcę, jedź, zrób opinię i wyprostuj to.
Ogólnie jeżeli jest problem z ustaleniem pewnych danych to właśnie po to diagności wysyłają do rzeczoznawcy. Mają do tego prawo. Kiedyś się pytałem - u mnie ok 300 zł chciał.
Tak samo jak pojazd jest lewy/gorący to po to wysyłają do rzeczoznawcy.

Edytowane przez Nikita_Bennet
Opublikowano

Nie o takie coś. Chodzi o przyczepę, która jest legalnie zarejestrowana, ma dowód rejestracyjny, a w nim wpis "przyczepa budowlana". Czy ciężko zmienić ten wpis na "przyczepa rolnicza? Czy od "budowlanej" jest podatek od środków transportu? Jakieś inne opłaty?

Opublikowano

1. co to ma wpisane obecnie w Dowodzie? Dokładnie?

2. ściągnij coś takiego jak  wykaz symboli indeksowych pojazdow i maszyn tabela nr 1 i tam jest wszystko w jakich kategoriach ma się mieścić. Tutaj masz część.

 

 

RODZAJ POJAZDU

PODRODZAJ POJAZDU

KATEGORIA

KOD

NAZWA

KOD

NAZWA

HOMOLOGACYJNA

1

2

3

4

5

01

MOTOROWER

 

BEZ PODZIAŁU

L1e, L2e

02

MOTOCYKL

01

OSOBOWY

L3e, L4e, L5e

02

CIĘŻAROWY

99

INNY*

03

SAMOCHÓD OSOBOWY

01

KARETA (SEDAN)

M1

02

HATCHBACK

03

KOMBI

04

COUPE

05

KABRIOLET

06

WIELOZADANIOWY

07

VAN

99

INNY*

04

AUTOBUS

01

MIEJSKI

M2, M3

02

MIĘDZYMIASTOWY

03

TURYSTYCZNY

04

SZKOLNY

99

INNY*

05

TROLEJBUS

 

BEZ PODZIAŁU

---

06

SAMOCHÓD CIĘŻAROWY

01

SKRZYNIA

N1, N2, N3

02

FURGON

03

WYWROTKA

04

POJEMNIK

05

CYSTERNA

06

SKRZYNIA/ŻURAW

07

FURGON/PODEST

08

CIĘŻAROWO-OSOBOWY

09

TERENOWY

10

WIELOZADANIOWY

11

VAN

99

INNY*

07

SAMOCHÓD SPECJALNY

 

BEZ PODZIAŁU

M1, M2, M3, N1, N2, N3

08

CIĄGNIK SAMOCHODOWY

01

SIODŁOWY

N1, N2, N3

02

BALASTOWY

99

INNY*

09

CIĄGNIK ROLNICZY

01

KOŁOWY

T1, T2, T3, T4 (T4.1, T4.2 lub T4.3), T5

02

GĄSIENICOWY

99

INNY*

10

PRZYCZEPA LEKKA

01

CIĘŻAROWA

O1

02

SPECJALNA

99

INNA*

11

NACZEPA CIĘŻAROWA

01

SKRZYNIA

O2, O3, O4

02

FURGON

03

WYWROTKA

04

POJEMNIK

05

CYSTERNA

06

DŁUŻYCOWA

07

NISKOPODWOZIOWA

99

INNA*

12

NACZEPA SPECJALNA

 

BEZ PODZIAŁU

O2, O3, O4

 

 13

PRZYCZEPA CIĘŻAROWA

01

SKRZYNIA

O2, O3, O4

02

FURGON

03

WYWROTKA

04

POJEMNIK

05

CYSTERNA

06

DŁUŻYCOWA

07

NISKOPODWOZIOWA

99

INNA*

14

PRZYCZEPA SPECJALNA

 

BEZ PODZIAŁU

O2, O3, O4

15

PRZYCZEPA CIĘŻAROWA ROLNICZA

01

SKRZYNIA

R1, R2, R3, R4 (każda z tych kategorii z indeksem „a” lub „b”)

02

FURGON

03

WYWROTKA

04

POJEMNIK

05

CYSTERNA

06

DŁUŻYCOWA

07

NISKOPODWOZIOWA

99

INNA*

16

SAMOCHODOWY INNY

01

CZTEROKOŁOWIEC

L7e

02

CZTEROKOŁOWIEC LEKKI

L6e

99

INNY*

 

 

 

3. Wg. mnie da się to ogarnąć poprzez kwit ze Zmian Konstrukcyjnych + diagnosta który potwierdzi że przyczepa spełnia warunki przyczepy rolniczej po tych zmianach konstrukcyjnych.

Opublikowano

No to mam zagwozdkę. Muszę poczekać kilka dni, bo sprzedający jest akurat na wczasach. Dopiero potem do niego podjadę i dokładnie sprawdzę. Przez telefon info, że w do wodzie budowlana. Dzięki za zainteresowanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzyszofl
      Witam grupowiczów. Ma ktoś z was instrukcję obsługi do przyczepy POM Złocieniec PW4 na sprzedaż? Z chęcią odkupię, ponieważ potrzebuję wielu informacji na jej temat oraz powiększy moją kolekcję. Pozdrawiam


    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v