Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sama nazwa usługi na fakturze nie jest szczególnie ważna , ( może być przebudowa , zmiana rodzaju pojazdu), ważne aby były tam dane pojazdu. W uwagach lub jako załącznik do faktury opis zakresu zmian. Do tego zaświadczenie od firmy (z GUS) o posiadaniu stosownego PKD , działalności gospodarczej.

Opublikowano (edytowane)

Najpierw to przyczepa ma mieć ważny przegląd

 

Potem firma XXX ma wystawić oświadczenie (dokonać przebudowy ;) ).

tekst z jednego z oświadczeń o przebudowie:

 

FIRMA XXXXX (tutaj dane firmy) posiadający zgodnie z rozporządzeniem RM z dnia 07 października 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji działalności (Dz. U. nr 128 z dnia 22.10.1997 poz. 829 z późniejszymi zmianami) kod działalności gospodarczej PKD 50.20.A (obsługa i naprawa pojazdów mechanicznych), oświadcza, że dokonał zmian konstrukcyjnych w pojeździe:

1. Marka, Typ: XXXXX

•        Nr rejestracyjny: XXXX

•        Nr podwozia, nadwozia, ramy (VIN): XXXXX

•        Rok produkcji: XXXXX

 Data pierwszej rejestracji: XXXXX

 

zmieniając (zgodnie z art. 66 ust. 4 pkt 6 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r.- Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. nr 98 z dnia 19 sierpnia 1997 r. poz. 602 z późniejszymi zmianami). Rozporządzeniem MTiGM z dnia 1 kwietnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. nr 44 z dnia 15 maja 1999 r. poz. 432), i zał. Nr 3 do rozporządzenia MTiGM z dnia 14 grudnia 2000 r. w sprawie szczegółowych czynności organów związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. nr 4 z dnia 23 stycznia 2001 r. poz. 37)) jego rodzaj z przyczepy ciężarowej uniwersalnej na przyczepę rolniczą.

 

 

Kto ma taki kod PKD? Każdy blacharz który robi samochody i tam pytać.

 

Diagnosta ma wystawić kwit z dodatkowego badanie technicznego (dbt zk) a tam będzie oprócz danych coś w stylu

DODATKOWE-SKIEROWANY PRZEZ  STAROSTĘ: IDENTYFIKACJA I DANE
 
1. uwagi
Zmiana rodzaju pojazdu z przyczepy ciężarowej uniwersalnej na przyczepę ciężarową rolniczą. Przyczepa ciężarowa rolnicza.
Zmiana układu hamulcowego z dwuobwego na jednoobwodowy.
Zmiana instalacji z 24 na 12 .
Pozostałe dane techniczne pozostają bez zmian.
Oświadczenie XXXXX (dane z oświadczenia firmy co "dokonała zmian").

 

 

Jeżeli ktoś wam pomoże zaciągnąć przyczepę do miasta gdzie jest i stacja kontroli pojazdów (taka co może dokonać zmian konstrukcyjnych) oraz firma która wystawi oświadczenie o przebudowie a w wydziale komunikacji nie będzie kolejek to temat do załatwienia w 1 dzień.

Przerobiłem to tak, że tato pojechał z przyczepami na przegląd a ja w tym czasie załatwiałem papierki, on chwilę poczekał aż odbiorę z wydziału komunikacji kwity, ponownie na stację i potem ja do wydziału złożyć dokumenty.

 

Edytowane przez Nikita_Bennet
Opublikowano

Trzeba jeszcze po dwa zdjęcia z przodu przyczepy i z tyłu przyczepy. Jeden komplet zostaje u diagnosty, drugi idzie do archiwum WK i ma "dokumentować" wykonane zmiany. Z tego, na co u mnie zwracają uwagę to wyróżnik poj. wolnobieznego (duży trójkąt), trójkąty odblaskowe z tyłu, chlapacze z tyłu.

Co do przeróbki układu hamulcowego, to pytałem diagnosty, nie ma takiej potrzeby, bo nowe przyczepy mają układ dwuobwodowy montowany seryjnie. Chyba, że nie masz takiego ciągnika, bo na przegląd najlepiej przyjechac ciągnikiem, który współpracuje z przyczepą, żeby te hamulce miały szanse zadziałać.

Z tego co mówił diagnosta, w każdym powiecie WK ma inne wymagania, u mnie to wygląda tak, jak opisałem.

Jak robiłem pierwszy przegląd na ciągnik, to też pytał, gdzie będę rejestrował, żeby problemów nie było i wiedział, co ma wpisać.

Opublikowano

U mojego widziałem zdjęcia w formacie  "analogowym", ale skąd je wziął, nie wiem. Widziałem tylko gotowe papiery u diagnosty i podpytałem, co i jak, bo mnie też to czeka.

Opublikowano (edytowane)

Mam problem z przyczepą gdyż rok produkcji z umowy nie zgadza sie z rokiem z tabliczki a rok w dowodzie jest wytarty (Stary dowód). Co zrobić w tej sytuacji? Przegladu nie mogę zrobic bo w dowodzie nie ma roku produkcji. Chce zrobić przegląd i ją zarejestrować

Edytowane przez pawelkx
Opublikowano

W CEPIKu nie ma żadnych informacji. Na pewno dokumenty były podstawione, tabliczka była zamalowana. W jaki sposób można sprawdzić czy rok produkcji z umowy zgadza się z rokiem z dowodu(wytarte)?

Opublikowano

To ,że nie ma danych w CEPIK , może oznaczać ,że nie miała robionych przeglądów. Jedziesz na diagnostykę i nie ma opcji aby nie zrobić przeglądu.  Jeżeli jest tablica rejestracyjna , tabliczka znamionowa  i numer ramy , i jest to zgodne z dowodem ( pole numeru rej. , nr. ramy , daty rej. ) są czytelne , oraz jest sprawna to musi być OK. Diagnostę nie powinna interesować umowa , a jeżeli WK będzie miał zagwozdkę to skieruje na ustalenie danych. Tak naprawdę w takiej sytuacji diagnosta powinien od razu przy przeglądzie zrobić ustalenie danych na podstawie danych katalogowych i z natury ( z tabliczki znamionowej) oraz zaopatrzyć to swoim komentarzem. 

Opublikowano (edytowane)

Witam kolegów, mam pytanie czy wie któryś z was czy na Słowacji to przyczepy wyrejestrowywali z jakiegoś powodu (dodatkowy podatek) mam na oku przyczepę tylko że ma dowód 1 a dowód 2 jest tylko skan nie jest potwierdzony przez urząd jest tylko potwierdzenie wyrejestrowania które złożył posiadacz przyczepy i nie wiem czyn taką przyczepę u nas zarejestruję bez oryginału dowodu 2 dajcie znać jeśli coś wiecie na ten temat

 

Edytowane przez adamgaleon
Opublikowano
Mam okazję kupić prawdopodobnie d47 6ton sztywna, w cenie złomowej przyczepy nie trzeba remontować ale mam taki zamiar i remont wyniesie tak do 15 tys. przerobienie na wywrot itd. Tylko że mam taki problem na przyczepę nie będę miał żadnych dokumentów, czy będzie możliwość jej zarejestrowania?
Opublikowano

Poniżej 20 tys . kupisz przyczepę wywrotkę  z papierem . Za remont 15 tys. to jakoś dużo , 8-10 tys to realny  koszt odbudowy. Obecnie zakup odpowiedniej dokumentacji do przyczepy graniczy z cudem, tym bardziej ,że jest masę przyczep bez rejestracji. Poza tym sam dowód to nie wszystko , bo musi być też ład związany z przeniesieniem własności. Chcę też zwrócić uwagę na różnice w cenie przyczep zarejestrowanych jako rolnicze i jako ciężarowe.

Opublikowano

A kupić nowej to już nie watro co? Kombinujecie z tymi starociami, a na nowe można duży rabat dostać a zakup takiej przyczepy to jak lokata, co jak co z maszyn rolniczych to chyba przyczepy najmniej na wartości tracą, a na pronarki czy metalfach naprawdę można dużo utargować

Opublikowano (edytowane)

Ale piszesz głupoty, lokata , to nie lokata to skarbonka, przecież nie sprzedasz drożej niż kupiłeś, zawsze stracisz.

Po drugie ile przyczepę w roku używasz, ja na 100 ha tylko zboza 1 przyczepę 12 t  uzywam 25 razy w roku, tandema trochę więcej  z 30 razy i sti rok. HL z 5 razy nasypie, a kupilem nowe bo na PROW brałem.

Edytowane przez tomek73
Opublikowano

a co, codziennie po 300 km chciałbyś przyczepą robić,  a wsadzić w starą przyczepę w remont to co też to się straci, jak miałbym kupić starą przyczepę za kilkanaście tyś wsadzić w remont kilka jeszcze to wole kupić nową i wiem co mam, a chodzi mi o to że ten sprzęt mało traci na wartości

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v