galoni

Wspomaganie na orbitrol MTZ-82

Polecane posty

jahooo    9242

Czy po odłączeniu siłownika i podniesieniu przodu ciągnika zwrotnice chodzą lekko ? Może zacinają się  łożyska na zwrotnicach ?

Warto byłoby zmierzyć ciśnienie w układzie wspomagania.

 

Edit:

 

Turn off hydraulic cylinder (external) from wheels. Lift up front of tractor. Check the front axle. Check steering - without resistance turn left-rigth ? Maybe steering bearings are damaged ?

If you can, check with external meter pressure in hydraulic system

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

He doesn't know You, because he is from Germany.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9242

Wiem, że ma problemy i sobie tłumaczy google translatorem, a ja niestety nie jestem aż tak zaawansowany w niemieckim, aby mu to wytłumaczyć w jego ojczystym języku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mathias5    0

 

Many Thanks.

Steering is easy. Steering bearing new. Pressure about 130 bar.

Have now installed old ZF Orbitrol. All good. But I now have 7.5 steering turns.

Can this be a new orbitol defective?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9242

Yes, its possible. Return defected parts to Mizar. I have 2 times new, defected china-make parts :/

You have small ZF orbitrol - 80 ccm or smaller.

Sometimes your's effect is from crooked shaft  33, if you loosen four mounting  screws from the "new" orbitrol (mount to column) , effect still exist ?

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mathias5    0

 

Old ZF Orbitrol attached to water cooler. On the road super. Better as original and better as Mizar. Wheels completely still.

I want wave 33 Check. But that is new.

Not today. I want beer.

Thank you

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Ja kupiłem tutaj:
Agro-Mar
ul.Bartodziejska 45
62-100 Wągrowiec
Dałem 1580 plus wysyłka, było to w 2012 roku, działa bezawaryjnie do dzisiaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

witam mam taki problem gdy sie zagrzeje olej to sie ciezko kreci kierownica i sama sie przekreca gdy sie jedzie prosto tzn zlapie sie ja w  jednym miejscu reka i sama sie przekreca a kola sa prosto wspomaganie jest na orbitrol przerobione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mko09ijn    0

szybkie pytanie szczególnie do montujących orbitrol pod kierownicą: orbitrol ma wpust/frez wewnętrzny. W kompletach sprzedawanych na aukcjach jest wałek omijający zębatkę serwomechanizmu. Ale czym "napędzić" orbitrol gdy chcemy go zamontować pod deska rozdzielczą? czy elementy oryginalnej kolumny kierowniczej mają taki frez? ( zaraz za pierwszym krzyżakiem?), czy konieczny jest zakup tego wałka orbitrola z kompletu i modyfikacja jego długości? czy może oryginalny wałek ze ślimakiem napędzający zębatkę serwomechanizmu ma taki frez/wieloklin? i wystarczy go wyjąć z serwa, które i tak będzie używane jedynie jako zbiornik oleju i modyfikacja kształtu( długości i srednicy w zalezności od potrzeb). Posiadam MTZ 82 1994r, deska nowego typu, wspornik kolumny kierowniczej wygląda na 85340112001, kolumna na 853401010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38
Napisano (edytowany)

W sklepach rolniczych kupisz wałek do orbitrola są różnej długości a koszt mniejszy niż ten oryginalny do kolumny mtz , wyjdzie ci może ze 30zl , inaczej nie zrobisz musisz dokupić wałek , że starego nic nie dopasujesz ,,
ja też będę teraz robił na orbitrol dziś graty przywieźli na razie koszt 690 ale jeszcze parę rzeczy dojdzie ,

Edytowano przez robert983

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Tak jak kolega wyżej. Kup wałek z frezem. Ja kupowałem z mizar. Koszt 30 zł . trzeba skrócić i trochę stoczyć na końcu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamson330    48
Napisano (edytowany)

Przerabiałem to.

 

Jeśli kupisz krzyżak podwójny to on ma z jednej strony wałek z wielowypustem (do orbitrola) a z drugiej jarzmo (zaciskane śruba) do montażu na osi kierownicy. Mój MTZ jest z 88r., sportowa kabina. Deska starego typu.

 

Kup krzyżak podwójny a te stare (oddzielne 2 szt) wymontuj. Aby założyć krzyżak trzeba mieć jeszcze tulejkę, podkładkę i "zeger". Będziesz też prawdopodobnie musiał przerobić wspornik kierownicy. 

 

Popatrz na moje poprzednie posty w tym temacie.

Edytowano przez adamson330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Moim zdaniem lepiej dać orbtrol z przodu , w razie naprawy sprzęgła czy temu podobnych , rozpinasz wałek od kieronicy nad silnikiem i cala hydraulika zostaje z przodu, ale każdy robi jak uważa ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mko09ijn    0

Rozpołowiałem już MTZ z walkiem u góry - naprawdę trzeba było uważać żeby głową czy okiem nie uderzyć w drążek kierowniczy, a jest akurat na tej wysokości. A mój wałek ma luzy na każdym frezie i krzyżaku i dlatego będę montował orbitrol pod kierownicą. I tak będę musiał zlecić wykonanie nowych przewodów hydraulicznych, więc zanim to zrobię trzy razy pomyśle jak poprowadzić przewody, żeby w razie potrzeby wyjąc cały orbitrol wraz z przewodami i powiedzmy położyć go na silnik i rozjechać na sprzęgle. A jak nie wymyśle jak to zrobić to trudno. będę spuszczał olej rozpinał węże a po robocie spinał i zalewał olej. Decyzja jest taka ze ma byc orbitrol pod kierownica i jeden drążek miedzy kołami. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Orbitrolu pod deską w niczym nie przeszkadza przy rozpoławianiu i robi się to bardzo fajnie. Cztery przewody są połączone nad filtrem powietrza. Osobiście pyśćił bym je wewnątrz prawej półramy i właśnie na wysokości sprzęgła zrobił połączenie nyplami.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Chociaż nie na codzień rozpoławia się ciągnik, to seweryn ma rację. Połączenie przewodów jak najbliżej połączenia silnika ze sprzęgłem. W LTZ tak fabryka schowała przewody za ramę, że trudno było je odkręcić.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

teraz jak bym zakładał orbitrol to tylko pod kierownicą, ale bym kupił troszkę droższy i lepszy bo w jedną stronę mam np, 2 obr a w druga 3. jest tontroche uciążliwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To nie wina orbitrola ale siłownika. kręcąc w jedną się wysuwa, w drugą chowa, z jednej strony wchodzi mniej oleju o tyle ile miejsca zajmuje tłoczysko.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Co do skrętu że w jedną stronę szybciej się kręci to jest tak jak pisze Seweryn ,
Powrócę do tematu umiejscowienia orbitrola , co lepiej odkręcić , jeden drążek nad silnikiem, czy 4 przewody hydrauliczne ? Jak dla mnie prosta odpowiedz;-)
W c360 mam orbitrol pod pulpitem jeśli można go tak nazwać,
a rozbieranie czy tam rozkręcanie nie należy do bez problemowych , z resztą w rusku dając orbitrol za chłodnica mamy tylko jeden krzyżak, który przy sprawnym działaniu wspomagania będzie chodził lata. A druga zaleta to krótkie przewody hydrauliczne i wszystko w jednym miejscu- orbitrol zbiornik i pompa blisko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Orbitrol na serwomechaniźmie to dwa krzyżaki, jeden wieloklin i śmieszna przelotka która zawsze ma luzy tak samo zresztą jak reszta. Zdecydowanie lepiej pod deską zapomnisz o wspomaganiu i luzach  na lata czego o tym drążku powiedzieć nie można.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj