galoni

Wspomaganie na orbitrol MTZ-82

Polecane posty

andrzej7979    0

a więc tak.głównie chodziło mi o to ze mtz miał bardzo czuła kierownice przy prowadzeniu na szosie ,po wykasowaniu wszystkich możliwych luzów było chyba jeszcze gożej .Pompe jak napisałem wyżej założyłem nsz 14 chodziło mi o tura na orginalnej (nsz10) cieżko sie kręciło, trzeba było gazowac. Sprawe rozwiązał zawor rozdzielajacy (nie wiem czy to fachowa nazwa)poprostu zasilanie z pompy podłonczone jest z góry do zawora z jednej strony na samym dole jest wyjscie na orbitrol (srednica otworu  przepływu oleju jest Fi 3 mm) z drugiej strony jest na przelew . narazie mam prowizoke jak zrobie mocowania to wstawie fote .

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

My dziś się bierzemy do zakładania. Zbiornik gotowy chwyt gotowy tylko pod kierownicą zostało zrobić uchwyt na orbitol ale to już kolega z af będzie to mi robił :) Jak się spisze nowe wspomaganie to dam znać wkrótce :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

No i podziałaliśmy z Pawłem, orbitrol zamontowany w fabrycznym miejscu pod kabiną. Trochę w tym mojej twórczości, Cały dzień budowałem podstawę, ale fajnie się wpasował. Niedługo będą zdjęcia.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Daleko macie do siebie?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ostatnio widziałem na trasie do Krakowa stał przy drodze niebieski z kartką do sprzedania :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Ten maluszek służy mi dzielnie już prawie 4 lata jako wóz serwisowy, spalanie od 4,5 do 6 zależy od pory roku i rodzaju dróg.

post-10681-0-80401000-1489696996_thumb.jpg

Mocowanie orbitrola wygląda tak:

post-10681-0-47095300-1489696312_thumb.jpgpost-10681-0-37685400-1489696328_thumb.jpgpost-10681-0-41344800-1489696342_thumb.jpgpost-10681-0-56799700-1489696352_thumb.jpg

Pomalowanie zostawiłem Koledze.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Dziś uruchomione wszystko. Działa super. Kręci się paluszkiem. Jeszcze tylko kosmetyka tam przyszlifować przyciąć i bedzie git. Zdjęcia jakby ktoś chciał przerabiać a nie ma pomysłu. Tak to wygląda. Uchwyt siłownika trochę się przytnie i zeszlifuje ale ważne że spełnia zadanie.

post-170175-0-29509900-1489739732_thumb.jpg

post-170175-0-26018700-1489739738_thumb.jpg

post-170175-0-10052100-1489739810_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Pawle jak tam się sprawuje nowe wspomaganko? Miał być film z pracy...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Słuchajcie chłopaki, znajomy dziadek jechał swoim MTZ 82 91r. tuż przede mną. Dlaczego przednie koła mu buksowały jakby miały poodpadać? Ma wspomaganie orginalne.

Potem jak wracał z pola, to koła już się dobrze kręciły. Spotkaliście się z takim czymś?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Jechał po prostej drodze a koła przednie oba naraz latały na boki szybko jakby miały ogromny luz.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

witam mam taki problem  oralem mtzem i dosc sie oleje nagrzaly i podjechalem potem pod balota zeby  podwiesc pod obore chwyclem go i chcialem zkrecic a mtz jechal prosto kierownica sie krecila a kola staly prosto  jak puscilem balota to kola zaczely zkrecac wspomaganie mam przerobione na orbitrol jaka moze byc tego przyczyna?jak dotknolem silownika od skretu to byl goracy a teraz wieczorem jak ostygl wszystko dzialalo czy juz pompa sada czy orbitrol czy moze za malo jest oleju do wspomagania?? dzis jak jest wystygniety to na zgaszonym silniku nie idzie krecic kierownica czyli wszystko w normie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Jakoś nie ma czasu na nagranie filmiku cały czas w polu. Odpowiedź do kolegi wyżej może być za mało oleju i się grzeje i siłownik ma trochę nieszczelność dlatego z ciężarem nie można skręcić bo olej robi się jak woda a jak wystygnie znów gęsty i wtedy jest ok. Albo jest mało i się pieni i dlatego nie można. Sprawdź najpierw olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

A na gorącym oleju i zgaszonym silniku da się kręcić?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Ja już praktycznie skończyłem prace polowe. Mnie ciekawi jak to pracuje w turze. Zbieram się już drugi rok, żeby i u siebie przerobić. Drążek ci nie wadzi o ramę ani o kardan?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Trochę na mocnym przechyle trze się o ramę ale na razie się wygiął. Jak się wygnie to trudno ustawi się jeszcze raz zbieżność i będzie ok :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Słuchajcie chłopaki, znajomy dziadek jechał swoim MTZ 82 91r. tuż przede mną. Dlaczego przednie koła mu buksowały jakby miały poodpadać? Ma wspomaganie orginalne.

Potem jak wracał z pola, to koła już się dobrze kręciły. Spotkaliście się z takim czymś?

Luzy gdzie się tylko da i taki efekt.

U mnie też tak było na oryginalnym wspomaganiu. Doraźnie pomaga ustawienie kół rozbieżnie ale wiadomo, że na dłuższą metę nie najlepsze rozwiązanie.

Jeśli szkoda na orbitrol to przynajmniej siłownik przy osi i podpiąć pod oryginalny rozdzielacz. Ja tak miałem i już był bez porównania lepiej. Oczywiście luzy na przegubach drążków tak czy inaczej skasować trzeba, ale przynajmniej omijamy kolumnę gdzie też lubi złapać sporo luzu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

A na gorącym oleju i zgaszonym silniku da się kręcić?

 

tak  na goracym kreci sie kierownica bez oporow a na zimnym nie da sie  kreic bo jest opor i  silownik troche sie poci

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

sprawdzić siłownik czy nie przepuszcza, jeśli nie to albo niewłasciwy olej albo orbitrol kaput


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

olej jest hydrauliczny od samego poczatku czyli od 3 lat i nie bylo zadnego problemu pierwszy raz tak nie chce skrecac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mathias5    0

 

Witam,

I Mathias z Niemiec, tłumaczone za Pomocą Google.

Masz Problem-z Orbitrol. Orbitrol zakupiony nowy w Mizar.

Gdybym wtedy sterować Sam twarde Koła następnie obraca.

Oglądać film.

PROSZĘ o pomoc

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj