Skocz do zawartości
Tadeusz1212

Głowica C-360

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie



elektrotech    3

blok za bardzo nie jest na to podatny- glowica jak nic.............

 

blok za bardzo nie jest na to podatny- glowica jak nic.............

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

te blaszki to nazywa się szczelinomierz :D i tym mierzy się się luzy, a nowy blok raczej nie powinien byc krzywy ale mogł się akurat jakiś wadliwy trafic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



ASOGCURSUS    20

Kto tu mówił o krzywym bloku jeszcze tego nie widziałem pisałem o zaniżonych tulejach i trzba splanować żeby nie była zaniżona nowy blok też może mieć zaniżoną tuleję (kołnierz za niski po pewny czasie tuleja osiada) po splanowaniu trzeba też tłoki splanować ponieważ będą stuki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

osio    0

Otóż , chciałem się dowiedzieć czy ktoś coś wie na temat smarowania uszczelki pod głowicą jakimś środkiem uszczelniającym np.http://www.allegro.pl/item965108064_hylomar_m_80ml_tubka_masa_uszczelniajaca_elastycz.html

Bo ja słyszałem gdzieś, że silniki perkinsa fabrycznie były składane na jakieś uszczelnienia;D

A , jeszcze lepsza jest uszczelka miedziana czy jakaś inna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

samczyk1991    82

Ostatnio wymieniałem w swoim, składasz bez dodatkowych uszczelniaczy , tylko uszczelka miedziana ;)

Ten uszczelniacz nic Ci nie da, sama uszczelka wystarczy , jak dobrze skręcisz głowicę to musi trzymać, no chyba ,że ja przepali ,ale już przed tym nie da się uchronić ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Peron    18

Mi też właśnie przedmuchało uszczelkę między garami i nie było komresji. Była miedziana. Teraz założyłem inną, podobno ma być lepsza. Niczym nie smarowaliśmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

samczyk1991    82

Mi po niecałych 1000mth wydmuchało ją na maxa ,między garami i na szpilkach. Niestety taki badziewny materiał ;)

ddb19c38006254bc.jpg

Dodam ,że kapitalka tylko na nowych częściach w tym głowica nówka ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

elektrotech    3

poprostu myślę że kiepska jakość -czy blok był planowany chyba nie..

 

słyszałem jednego magika co smarował smarem grafitowym ale nieznam efektów-poprostu głowica ma być prosta i blok -wtedy gwarancja ze uszczelka dobrze siądzie i nie bedzie przedmuchu -jak i też dorez trzeba wyczyscić po poprzedniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marcinx    0

Mi też właśnie przedmuchało uszczelkę między garami i nie było komresji. Była miedziana. Teraz założyłem inną, podobno ma być lepsza. Niczym nie smarowaliśmy.

 

Może źle była przykręcona ta głowice i dletego uszczelkę przedmuchało.

 

Mi po niecałych 1000mth wydmuchało ją na maxa ,między garami i na szpilkach. Niestety taki badziewny materiał ;)

ddb19c38006254bc.jpg

Dodam ,że kapitalka tylko na nowych częściach w tym głowica nówka ;[

 

 

Może źle głowice przykręciłeś (od złej strony) i uszczelkę przedmuchało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chaner123    5

a jakiego klucza używacie do dokręcania. wiadomo nie każdy ma klucz dynamometryczny

 

ale druga ważna sprawa czy po kilku dniach pracy dociągacie śpilki - uszczelka jeszcze się układa i przydało by się sprawdzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

samczyk1991    82

Ale ,że przepaliło przy szpilkach i to 2 . Raczej to niespotykane ;)

Może źle głowice przykręciłeś (od złej strony) i uszczelkę przedmuchało.

Głowicę zaczynamy dokręcać od środka.

Co do tego dokręcania ,kiedyś ojciec jak dokręcił starą głowicę, która była od nowości na rękę to uszczelka latami trzymała do końca czyli kapitalki ,którą musieliśmy zrobić bo ciśnienie oleju tracił, więc taka mała rzecz jak strona od której powinno się dokręcać nie jest ,aż tak ważna głowica jest prawie symetryczna .

 

Gdyby uszczelka puściła pomiędzy garami to bym twierdził ,ze to nasza wina, ale jak ją przepaliło w 3 miejscach to już chyba coś nie tak ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

macieja910    0

@samczyk1991 właśnie, że prawidłowa kolejność dokręcania jest niesamowicie ważna. Przekonałem się już o tym nie raz. Jeżeli zaczniesz ze złej strony głowica się nie ułoży prawidłowo i na bank uszczelke dmuchnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

samczyk1991    82

Może i tak, tym razem dokręciliśmy zgodnie z informacjami z instrukcji i radami z AF, zobaczymy ile wytrzyma , jak znowu dmuchnie , to blok i głowica do planowania, ale i tak twierdze ,że te nowe części to taki badziew ,że szok ;[

Tuleje z zestawów firmy GMP, zapadły się minimalnie, ale jeszcze zaryzykowaliśmy bo szkoda wymieniać komplety które są jak nowe ;), jak trzeba będzie robić to trudno się mówi :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

osio    0

Może i tak, tym razem dokręciliśmy zgodnie z informacjami z instrukcji i radami z AF, zobaczymy ile wytrzyma , jak znowu dmuchnie , to blok i głowica do planowania, ale i tak twierdze ,że te nowe części to taki badziew ,że szok :(

Tuleje z zestawów firmy GMP, zapadły się minimalnie, ale jeszcze zaryzykowaliśmy bo szkoda wymieniać komplety które są jak nowe ;), jak trzeba będzie robić to trudno się mówi :)

To jak ci się zapadły tuleje to długo nie pojeździsz;D

Ja miałem tak jak by jedną zapadniętą to szybko wydmuchiwało, ale dodam że go za mocno przeciążałem w prasie belującej. Ale rzeczywiście jak tuleje GMP to szkoda;)

Zależy co będziesz robił nim i ile ale wróże Ci , że wytrzyma 2 czy 3 miesiące ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

luki0489    8

@samczyk1991 też tak kiedyś miałem w fergaju a winna była jedna szpilka bo po splantowaniu głowicy była za długa i wkręcała się do końca a głowicy nic nie trzymała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jacus    100

z instrukcji warsztatowej napraw-uszczelke nalezy pokryc cienka warstwa substancji uszczelniajacej 'welseal',niestety nie pisza co to dokladnie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

samex69    31

Kilka razy wymieniałem uszczelki pod głowicą w moim Ferdku które wypalało dlatego że go przeciążałem i głowica nie była szlifowana. Od czasu jak Ferdzio ma lżej i po szlifie głowicy nie było problemu.Kolejność dokręcania jest ważna ale ważne jest też to aby dokręcać w trzech krokach.Zawsze składałem na sucho i do puki za mocno nie dostał w "dupe" było dobrze.Jeśli więcej jak 2 razy dmuchneło uszczelkę to obowiązkowo trzeba szlifować głowicę i blok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

osio    0

z instrukcji warsztatowej napraw-uszczelke nalezy pokryc cienka warstwa substancji uszczelniajacej 'welseal',niestety nie pisza co to dokladnie jest.

 

Właśnie ja to tez wyczytałem wczoraj ;[ znalazłem taki inny uszczelniacz który jest przeznaczony do głowic itp. Hylomar Universal Blue

http://www.motor-land.com.pl/data/pdf/chemia.pdf

Tylko to jest brytyjskie i nie mogę znaleść nigdzie tego do kupienia w Polsce:(

Myślę ,że taki uszczelniacz napewno by się nadawał ;) A jak tak piszą w książce napraw , że należy posmarować uszczelniaczem, więc napewno składali tak te silniki :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


masato    1

U nas wymiana gumek na cylindrze(mowa o jednym cylindrze dokładnie 4)...czyli zdjęcie miski, sprawdzenie z którego cylindra leci(powietrzem),zdjęcie głowicy, wyjęcie korby z tłokiem, wyjęcie cylindra ściągaczem, wyczyszczenie bloku, umycie i czyszczenie głowicy,nowe zaślepki boczne na 3 głowicy bo z nich leciało, sprawdzenie szczelności głowicy 4, włożenie cylindra gumki + silikon, nowa uszczelka, dokręcenie głowicy, reg zaworów itd itp kosztowało 200zł.

 

Około 10h pracy czyli 200zł.

Bo w 6 też można, ale chyba na brudy i bez oglądania wszystkiego.

 

Pracy rzetelnej, czyszczenie najbardziej zabrudzonej dziury bloku czyli czwartej to około 1h. Łagodzenie krawędzi, aby nie ściąć gumek. Smarowanie bloku silikonem, i cylindra.

Przy czym części kosztowały 15 zł.

 

A zdjęcie głowicy i założenie przy c 360 to około 1h pracy. Przy czym chyba nie interesujemy się kompletnie niczym. Nie sprawdzamy nic itd. Bo taki remont to się zdarza raz na jakiś czas, że bez komplikacji przejdzie. Albo jakiś gwint zerwany w bloku, albo coś jeszcze.

 

Samo rozebranie to rzekłbym chwila, ale wszystko trzeba obejrzeć, sprawdzić szczelność głowicy czy czasem jakaś zaślepka nie jest już kiepska, wyczyścić dobrze blok bo wątpię, że zrobimy to przez 5 min. I właśnie to zajmuje najwięcej czasu. Po za tym jeśli jest wtrysk w głowicy i wszystko jest oryginalnie to sory ale musimy go wyjąć, czyścić gniazdo.

 

Dlatego lepiej poświęcić na głowicę 2-3h i wszystko sprawdzić. Co z tego, że ktoś to zrobi przez 1 h, jak ja już to robiłem setki razy i wiem, że muszę to robić przez 2 h spokojnie i rzeczowo.

 

Szybko to można dziecko zrobić...a nie silnik.

 

Bartek 6820, zależy jak idzie praca, jak jest zadbany ciągnik to szybko i tanio :). Przecież jak będzie Ci się wszystko urywać i zostawać w rękach to nie weźmiesz tak samo jakby poszło wszystko bez problemów.

Druga sprawa, że jak zdejmujesz głowicę to pasowałoby zajrzeć do zaworów, a to już może być dłuższe spotkanie z czasem:D, podobnie jak sprzęgło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

andre6704    0

Kto tu mówił o krzywym bloku jeszcze tego nie widziałem pisałem o zaniżonych tulejach i trzba splanować żeby nie była zaniżona nowy blok też może mieć zaniżoną tuleję (kołnierz za niski po pewny czasie tuleja osiada) po splanowaniu trzeba też tłoki splanować ponieważ będą stuki

mmożna kupić specjalne podkładki pod kolnierz tulei żeby ją podnieść tylko by wyciągnąć tulej potrzebny jest ściągacz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez piotrekkkk
      Czy można założyć do świec żarowych jakiś czujnik, czy oznacza że świece są dostatecznie rozgrzane do uruchomienia silnika?
    • Przez UrsusJohnDeereTeam
      Witam.Mam problem z odpaleniem szescdziesiatki.Otoz gdy mialem stary rozrusznik wraz z bendixem odpalał normalnie,lecz gdy rozrusznik sie spalil i zalozylismy nowy rozrusznik i nowy bendix pojawil sie problem.Otoz gdy proboje ja odpalic slychac jakby chodzil tylko sam rozrusznik,szczegolnie tak sie dzieje gdy jest zimno(w lato nie bylo takiego problemu,gorzej jest teraz w zime).Dodam ze zeby na wiencu sa wszystkie w porzadku.
      W czym moze byc problem.Bede bardzo wdzieczny za odpowiedzi.Pozdrawiam
    • Przez mafia5855
      Moja chłodnica strasznie się grzeje przy cięższych pracach polowych. Na dole chłodnicy znajduje się już rdza ok7cm². Czy mam ją wymienić czy może jakieś płyny pomogą bo zależy mi na jak najtańszych kosztach. Z góry dziękuję.
    • Przez abuk14
      Witam
      Gdy uruchomiłem dziś ciągnik po kilku minutach pracy uszłyszałem dziwne stuki dochodzące z dolnej części silnika. Podejrzewam panewki albo pompę olejową.
      Nie mam teraz zbytnio czasu i jezeli możecie, napiszcie co to może być, bo nie chcę się teraz grzebać.
    • Przez Sqowron
      Hejka jaki luz na zaworach ustawić w c 360 ? Z tego co wiem to ssące 0,18 - 0,22  a wydechowe 0,28 - 0,32 ale w praktyce może być chyba trochę luźniej nie? np ssący 0,25 a wydechowy 0,35 ?? Dobrze mówię? A teraz pytanie jak je ustawiać chyba na przemian tylko który z którym 1-4 2-3 ? Czy jak bo nie mam pewności ? 
×