mkrystian90

[c-360 3p] Problem z 5 biegiem, dziwny dzwięk.

Polecane posty

mkrystian90    0
Napisano (edytowany)

Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.

https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view

Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.

Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?

 

Edytowano przez mkrystian90

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mkrystian90    0
1 minutę temu, robert1226 napisał:

Mechanik ma rację. 

Według ciebie ten dźwięk może przenosić się po skrzyni ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robs    4

Myślę ze mechanik ma racje i warto zdjąć podnośnik i zajrzeć do dyfra. Ja miałem podobnie, nakrętka z wałka atakującego się poluzowała, kółko zębate się odsuneło od talerzowego i zaczeło tarabanić, trwało to dłuższy czas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    1588
Napisano (edytowany)

Nie cytuj bez potrzeby .

Oczywiście że tak , wiesz jak idzie napęd przez skrzynie na piątym biegu

A teraz na .kole talerzowym są wzory od luzu .

Edytowano przez robert1226

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

Zmień mechanika, nie od dziś wiadomo że wycie zjeżdżając z góry powoduje most a nie skrzynia 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    1588

Przeczytaj jeszcze raz dokładnie że zrozumieniem co autor napisał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

Przeczytałem, dał do mechanika na wycie podczas jazdy z góry, mechanik wymienił poł skrzyni i nada jest to samo, teraz wpadł na pomysł żeby most zrobić, za co trzeba było od razu sie zabrać, niech autor zmieni wymieniacza-naciągacza na mechanika 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, mkrystian90 napisał:

Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.

https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view

Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.

Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?

 

tak, ma rację, ściągasz podnośnik i masz czarno na białym czy coś gra czy nie, jeśli tylko dlatego oddałeś ciągnik na skrzynie to raczej zostałeś leciutko naciągnięty bo mechanik pewnie wiedział że to wina mostu i teraz czeka aż przyprowadzisz ciągnik do niego 2 raz 🤔

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    1588
11 godzin temu, Mikua napisał:

Przeczytałem, dał do mechanika na wycie podczas jazdy z góry, mechanik wymienił poł skrzyni i nada jest to samo, teraz wpadł na pomysł żeby most zrobić, za co trzeba było od razu sie zabrać, niech autor zmieni wymieniacza-naciągacza na mechanika 

Tylko pytanie czy autor chciał by mu to zrobił i czy by zapłacił za te robotę,  bo z tego co pisze to mechanik mu tak doradzał by to zrobić z on z niego robi głupka i temat na forum zakłada by to zweryfikować. 

Robiłem kiedyś mechanikę to nie masz pojęcia jak ludzie nie mający pojęcia o tym nie dadzą sobie nic powiedzieć mówisz mu ze trzeba to i to zrobić a on ci ze nie bo jemu coś tam się wydaje .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mkrystian90    0

W tym rzecz że właśnie miał mi naprawić czy to skrzynia czy to most, przekazywałem mu nawet że jeśli widzi że coś nadaje się do naprawy to robimy to. Zresztą robił też inne rzeczy które stwierdził że nadają się do naprawy. Obstawiam że po złożeniu traktoru i jeździe probnej nie chciało mu się już z powrotem tego rozbierać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4136

Skrzynia wyć nie będzie, jedynie może coś trzeszczeć stukać pukać, most wyje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
    • Przez jktuning
      Witam mam pytanie czy wie ktoś jak wymontować stare tuleje i wmontować nowe w silniku perkins? bo nie są to tuleje takie jak w zwykłych silnikach z mokrymi tulejami tylko suche.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj