Skocz do zawartości

masato

Members
  • Zawartość

    146
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutral

1 obserwujący

O masato

  • Ranga
    Zaawansowany
  • Urodziny 01.01.1985

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Kalisz
  1. Hej. Potrzebuję instrukcję napraw silników f4m 1008. Silnik jest w jakiejś ładowarce. Interesuje mnie najbardziej rozrząd, ponieważ zbliża się wymiana. Mam instrukcję w języku niemieckim, a to dla mnie problem. Bardzo proszę o pomoc. Mój mail: moto3650@go2.pl
  2. Najlepszego!!! 100lat i zdrówka!!!

  3. Kopcenie C360

    Hms my też za dużo nie robiliśmy z regulatorem, ale pewnie da się zrobić.
  4. Sprzęgło C-360

    Załóż łapki od zetora i kapelusze też od zetora i powinno dać się wyregulować sprzęgło. Chyba, że tarcza już wykończona. Ale jak znam życie to najlepiej założyć od zetora kapelusz, łepki, kamienie i tarczę też. Wtedy będzie spokój na długie lata.
  5. Kopcenie C360

    Czyli sielanka, więcej gadania, niż działania.
  6. [quote]Swoją drogą niezłym musisz być "fachowcem" skoro o krasnoludkach piszesz. I do tego rasistowskie podteksty widzę w Twoim poście. I tak sobie teraz pomyślałem, że skoro nie zakałdasz drugiego pierścienia olejowego to może w Twojej "firmie" stosuje się praktyki polegające na niemontowaniu niektórych elementów, które uznajesz za zbędne. Żeby czasami nie okazało się, że ciągnik wyjedzie bez założonych panewek, bo uznasz, że tak będzie lepiej pracował. [/quote] Nie od razu niezłym:P, ale swoje wiem. Powiem tak: wiele muszę się jeszcze nauczyć, żeby być taki jak ojciec. 7 lat praktyki to w sumie nie dużo, ale ojciec ma już około 30 lat praktyki czy coś w ten deseń i cały czas korzystam też z jego wiedzy. Podczas rozbiórki korb z tłokami, a dokładniej wyciąganiu z cylindrów zawsze ujrzymy olej na pierścieniach pierwszych, zawsze są w pełni nasmarowane. Owszem paliwo też odgrywa ważną rolę w smarowaniu pierwszego pierścienia. Minimalne ilości oleju muszą być spalane, dlatego błędne jest stwierdzenie, że silnik nie bierze oleju wcale. W naszej "firmie" jak to nazwałeś praktyki stosujemy takie same jak każdy inny warsztat. To co robimy, świadczy o fachowości:P. Odchodzimy powoli od sprzętów typu c 330, c 360, t 25 i pochodnych choć ojciec to robił całe życie. Teraz raczej dążymy do większego zarobku, a ciągniki rolnicze staramy się omijać. Choć czasem ciężko odmówić namolnym no i się robi. Czyli nastawiamy się na silniki ciągników siodłowych, skrzynie biegów wszelakiego typu. Ogólnie rzeczy na których można więcej zarobić. Napisz mi jeśli możesz czego remonty robisz(jakie sprzęty), a ja Ci napiszę co my robimy i wtedy będziemy dyskutować o fachowości napraw naszych "firm". W jednym z moich postów na tym forum już jednego Pana zgasiłem i wypisałem tam większość sprzętów, które robiłem. Poszukaj i sobie poczytaj:) Ostatni post: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/29941-koncowki-wtryskiwaczy/ jak przerobisz wszystkie wymienione sprzęty, które osobiście przerobiłem sam i z ojcem to rzeczywiście fachowiec z Ciebie będzie. P.s. Nie lubię jak ktoś mi wchodzi na ambicję dlatego się wkurzam , także trzeba brać poprawkę na moje napady urażonej ambicji, ale dobry ze mnie chłopiec:P Piszę to co piszę bo w słowach [quote]Silnik nie powinien w ogóle spalać oleju. Jak zaczyna spalać olej to jest to oznaka jego zużycia.[/quote] tkwi głupota. Wszyscy musieliby wymieniać lub naprawiać silniki. Szczególnie Ci którzy mają samochody osobowe. Owszem zdarzają się sprzęty, które biorą mało oleju, ale zawsze biorą. Pewnie już nigdy nie powrócimy do epoki w której części były "niezniszczalne". Stare zetory chodzą latami, fendt-y, case-y, stare ciężarówki, a dzisiaj tylko liczy się, aby tanio sprzedać. Sam mam starą Corollę e9 w Dieslu i powiem szczerze, że takiego samochodu już nigdy nie będę miał. Teraz już sama elektronika, która psuje się niemiłosiernie. Dosyć tego off topicu.
  7. MTZ 82

    Zajrzyj do zaworów, jak będzie wszystko w porządku to sprawdź sekcje w pompie.
  8. Brednie. Bardzo dużo osób ma problemy po około 100mth na tych najtańszych zestawach. Części które były dawniej to nie te co teraz. Docieranie jest takie jak zawsze, w każdym innym silniku. Nikt nie daje w palnik na start:P. Druga sprawa to zawszę mierzę odchyłki i widzę jak długo silnik będzie się musiał docierać. Jak jest spasowany na 5 setek to trzeba troszkę podocierać. Niewłaściwy montaż? Co tam można niewłaściwie zrobić. Pomierzone wszystko, luzy na zamkach odpowiednie, pierścienie w rowkach też luz mają odpowiedni, tłoki nie walą w głowicę, głowice regenerowane. Filtr powietrza nowy cały lub stary, ale sprawdzony. Zapłon sprawdzony. Wtryski ustawione odpowiednio lub na minimalnie niższe ciśnienie niż ustawa przewiduje(zależy jak sprawna pompa wtryskowa jest). Owszem nikt do nas tych najdroższych zestawów mahle lub oryginałów(niby) nie przywoził, bo każdy myślał, że tanie wystarczy. Problemy zaczęły się od niedawna, także winne będą części. Teraz namawiamy na te najdroższe, choć i tak nikt nie chce wydawać tyle kasy...co potem się zemści. Silnik nie powinien spalać oleju? To w takim razie jak ma się smarować tłok i pierścienie? Każdy silnik bierze trochę oleju. Nie ma innej opcji. Nie ma silników które nie wezmą ani ml. Powiedz mi jakim cudem nie zaciera się pierścień pierwszy na tłoku? Czyż nie ma tam oleju? Owszem silniki niewysilone biorą mniej, ale co zauważalne jest przy turbodoładowanych silnikach samochodów osobowych...norma jest bodajże 1 litr na 1000km. Ja miałem yarisa benzyniaka, 1.5 ts. Owszem nie brał oleju jak się nie dało ostro w palnik, a jak się dało to wziął jak każdy silnik. Ja nie mówię, że ma brać 3 litry od wymiany do wymiany, ale setkę to na pewno weźmie. Antonio86 przecież Ty masz części z innej ery także nie porównuj z nowymi mahle itd. Nie ma co się podniecać, że kiedyś coś zrobiło ileś tam mth. Dzisiaj już nie zrobi. [quote]Mój C-360 3P przepracował 500 mth po remoncie i nie zużywa w ogóle oleju. [/quote] To są kpiny czy jak? Przy dotarciu też oleju nie brał To kurde musiałeś docierać po nocach w domu te elementy Żeby jednak dalej nie prowokować sporów to przyznam, tak silniki nie mogą brać w ogóle oleju. Smarują tłoki krasnoludki, a nadmiar który w ciągu roku przejdzie nad pierwszy pierścień zgarniają murzyni do miski olejowej. To oni strują poziomem oleju w misce;P
  9. Problem z odpalaniem.

    Jak ustawisz za wczesny zapłon to silnik właśnie zimny odpali bez problemu, a ciepły będzie miał problemy. Po rozgrzaniu pojawią się problemy. A dlaczego tak jest to poszukaj sobie lub się domyśl. Jakbyś czytał poprzedni temat, to wiedziałbyś, że też tam pisałem także w koło macieju to samo. Niby sprawdzone były aku, kable, klemy, rozrusznik.
  10. Zobacz ile oleju będzie brał, jak dolejesz z litr od wymiany do wymiany to daruj sobie naprawy. Skoro masz oryginalne części to ich się trzymaj. Takich już dzisiaj nie kupisz.
  11. Fendt naj naj naj, ale dlaczego?

    Mój sąsiad sprowadzi czasem sobie ciągnik na handel. Miał trzy John Deery, w jednym filtr oleju był założony odwrotnie, chyba od skrzyni czy coś, ale nie pamiętam. Mój ojciec to mu robił i w sumie przez przypadek do tego doszedł. Kupił za grosze bo niemiec stwierdził, że coś kaput. Naprawialiśmy wiele wiekowych sprzętów z zagranicy i szczerze to w dużo lepszej kondycji były niż nasze polskie zbyry.
  12. Problem z odpalaniem.

    Ja pier**le ile razy będzie w koło to powtarzane...jak się może zacierać na panewkach skoro na zaciąg silnik chodzi godzinę i jest wszystko dobrze. Tylko nie chce odpalać. Zbyt wczesny kąt wtrysku i tyle. Jakby pompa była słaba to by kręcił, ale nie zapalał, a nie kręci tylko trzyma silnik zbyt wczesna detonacja. Ile razy można w koło powtarzać fakty. p.s. Ogólnie temperatura silnika i paliwa w pompie ma duży wpływ na prace pomp. Może w c 360 nie jest to takie zauważalne, ale np w ciągnikach siodłowych pompy rzędowe czasem zawodzą. Gdy są zimne to silnik pali dobrze, jak się rozgrzeje wszystko to nagle nie chce odpalić i kuleje silnik. Łatwo to sprawdzić polewając pompę wtryskową zimną wodą, pompa stygnie i nagle silnik odpala dobrze i chodzi też dobrze. Także sekcje przepuszczają paliwo zbyt rozrzedzone Jednak w tym przypadku silnik odbija, nie ma siły, aby rozrusznik przerzucił, także stawiam na zapłon.
  13. Nie pseudomechanik tylko na czeskich zestawach tych tanich, już dwie c 330 zrobiliśmy bez drugiego pierścienia zgarniającego i już jest ponad 150 mth i żadnych oznak przedmuchu. Dawniej nie wytrzymywały nawet 100 mth także coś musi w tym być. Prawdopodobnie zbyt słabo się wszystko smaruje. Dawniej zakładano drugi pierścień dopiero po pewnym przebiegu...ale o tym pisałem i już nie mam chęci się powtarzać. P.s. Nie piszę, że jestem czegoś pewien, ponieważ nie założyłem takiej kombinacji pierścieni przy więcej niż np 10 silnikach. Także jak z 5-10 silników będzie tak złożone i wytrzyma powyżej 200 mth, to uważam, że przyniesie to rację mojemu zdaniu. Silnik z jednym pierścieniem nie bierze oleju, przez 150 mth znajomemu praktycznie nic nie brał, tylko przy dotarciu. Jak są dwa pierścienie to nie bierze praktycznie nic, a silnik powinien wziąć pewną ilość. Także to może być już oznaka niedosmarowania. Dawniej pierścienie miały też inne faski niż teraz mają. Zrobiliśmy taki eksperyment bo po rozmowach z właścicielami tych c 330 doszliśmy do wniosku, że tak czy siak robią remont co 100mth, także można spróbować co z tego wyjdzie. P.s. Proszę bez pseudomechaników... jeśli wiesz, że masz większą wiedzę ode mnie to po prostu to udowodnij i poprzyj faktami.
  14. Remont C-360

    Wklejam mój cytat : [quote]Upewnij się, że znaki się pokryją zanim rozbierzesz rozrząd. [/quote] Trzymaj się tego, bo w razie problemu żaden forumowicz do Ciebie nie pojedzie i nie złoży za Ciebie kół, bez znaków.
  15. W C 330 trzeba wyrzucić drugi pierścień zgarniający olej i powinny zestawy pochodzić dłużej niż 100mth. Planowanie tłoków...hms norma w c 360 i tym pochodne. Wystarczy suwmiarkę przyłożyć, nie potrzeba żadnych przymiarów. Można sprawdzić szczelinomierzem lub głębokościomierzem. Ustawienie na 0 może jest dobre, ale do czasu aż wał nabierze luzów, a dokładniej korbowody. W zetorach jest bodajże uszczelka 1,2mm jeżeli tłok wystaje poniżej 0,5 mm nad blok. Z kolei 1,5mm jak powyżej. Tym się sugeruję w przypadku c 360, c 330 i zetorów. W perkinsach jest różnie...różne podrabiane uszczelki, w których nigdy nie wiadomo jaką grubość będą miały po ściśnięciu.
×