karol2306

New Holland T6.145 DC - terkotanie/stuki w silniku nowy ciągnik

Polecane posty

karol2306    12

Cześć

Posiadam NH T6.145 DC z mają 2021r. Ma 220 mtg. Od 150mtg zauważyłem że dziwnie pracuje silnik tzn. klekocze na wolnych obrotach. Podejrzenie padło na zawory. Serwis przyjechał i wyregulował zawory. Tylko na 3 cyl było poprawne ustawienie ale to nie zniwelowało tego klekotania. Jest trochę ciszej ale jest to dalej słychać. Miał ktoś podobny przypadek? Odgłosy słychać w okolicy wałka rozrządu (w połowie silnika). Dodam że zaczęło być to słychać po wymianie oleju na 100mtg. Możliwe że to wina oleju tzn jest za rzadki? Chodź wlany orginalny przez serwis.  W poniedziałek będzie na serwis w celu diagnozy i naprawy silnika.

Pozdrawiam

Edytowano przez karol2306

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    45

Nie przegap okresu gwarancji. Wszystkie naprawy serwisowe dokumentuj na piśmie. Rejestruj też wszystkie połączenia telefoniczne. Może to być przydatne podczas dochodzenia swoich praw w przyszłości.

Jeśli usterka nie zostanie usunięta w okresie gwarancyjnym, żądaj wymiany silnika, bo te stuki mogą  sugerować poważną wadę silnika i na pewno nie jest tu winny olej silnikowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid1146    9

A masz przedni wom? Ewentualnie sprawdź czy to nie pasek sprężarki on też dziwnie tyrkocze przy dobijaniu jak się ślizga często w nowych ciągnikach to występuje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    1113

Współczucie .U znajomego na gwarancji serwisanci z CNH panicznie szukali pojemników  po oleju które wrzucił na śmietnik od razu po wylaniu -czemu ?Okazuje się że serwis kupuje byle co aby tylko w przybliżeniu  pasowały parametry i to w 1000l mauzerach przelewają do markowych opakowań mają zakrętki z plombami  (na aliexpres dostępne w kolorach jak trzeba  za grosze)  i zamiast 9 zł kasują 30 zł .Bo jeżeli stuki  od razu po wymianie to coś może być na rzeczy -cudów nie ma .A czytałem o przypadkach gdzie odmówili naprawy bo stukanie czy podejrzany dźwięk to nie usterka -nie straszę będą problemy

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol2306    12
5 godzin temu, Dawid1146 napisał:

A masz przedni wom? Ewentualnie sprawdź czy to nie pasek sprężarki on też dziwnie tyrkocze przy dobijaniu jak się ślizga często w nowych ciągnikach to występuje 

Nie mam przedniego wom. Sprężarka sprawdzona i to nie ona. Niedaleko ma kolega taki sam model i u niego jest wszystko ok

Edytowano przez karol2306

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    45

U kolegi silnik w okresie gwarancji zaczął mocno pobierać olej. Pobieżne przeglądy nic nie poprawiały. Wówczas  wystosował pismo do centrali serwisu NH. W  odpowiedzi otrzymał zapewnienie, że tak w tych silnikach być musi. Ale nikt kto zna się na rzeczy,  to w to zapewnienie nie uwierzy. Ciągnik był umiarkowanie obciążany, ale pomimo tego pobierał dalej olej. Na miesiąc przed końcem gwarancji, nie oszczędzając już ciągnika, wykonał orkę w ciągu 8 godzin, silnik pobrał prawie 5 litrów oleju. Na drugi dzień odprowadził ciągnik na plac serwisu i spisał odpowiednie notatki i to go uratowało, bo serwis cały czas zwalał winę na niego.

Po rozebraniu przez serwis silnika okazało się, że trzeci i czwarty cylinder ma ślady zatarć, a na czwartym cylindrze praktycznie nie było już pierścieni i były przebarwienia od temperatury. Ewidentnie było widać że nie krążył właściwie tam płyn chłodniczy. Stan jego był zawsze prawidłowy, a czujnik temperatury, który jest z przodu, nie pokazywał przegrzewania się silnika.

Bez zdiagnozowania, co było przyczyną braku obiegu płynu chłodniczego, zaproponowano remont tego silnika, na co  się nie zgodził. Przepychanki trwały co najmniej pół roku. Ostatecznie sam słupek silnika bez osprzętu został wymieniony na nowy. Działo się to kilka lat temu i od tamtej pory  ten ciągnik jest w normalnej eksploatacji i żadnych poważnych awarii silnika nie było.

Edytowano przez wujekk110
Uzupełnienie tekstu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    1113

W latach 90 tych w MF na gwarancji tuleje zaczęły przesuwać się w bloku silnika (są mrożone do montażu otwory pod tuleje w minusie ) po trzeciej wymianie -naprawie ciągnik nie odebrany z serwisu -jeden dzień spóźnienia -przywieźli nowy inny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toorano    182
Dnia 8.01.2022 o 10:06, karol2306 napisał:

W poniedziałek będzie na serwis w celu diagnozy i naprawy silnika.

i co stwierdzili ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol2306    12
7 godzin temu, toorano napisał:

i co stwierdzili ?

Na razie nic nie wiem. Jak będę miał info to dam znać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol2306    12

Aktualizacja

Odebrałem ciągnik z serwisu. Sprawdzili wszystko co możliwe oprócz rozbierania silnika i nic nie wyszło. Jedyna usterka to  zapchany wydech w stanie krytycznym.

Mam jeździć dalej i czekać czy coś wyjdzie w dalszym użytkowaniu.

Poinformowano mnie również o polityce CNH po okresie gwarancyjnym i możliwości wykupienia przedłużenia gwarancji. 

Co o tym sądzicie?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    1113

Jak stuka silnik a nie potrafią naprawić - wymiana na nowy jak skrzynia to to samo =nie daj się robić w konia płacisz setki tysięcy żeby się wk***iać  

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    45

Widać że w NH dalej stosują dawniej wypracowaną metodę, aby przeciągnąć okres gwarancji i nie poczuwać się do winy.

Postępuj tak jak sugeruję  @RU 68, bądź czujny i nie daj się wrobić. Jeśli stuka dalej, odprowadź ciągnik do serwisu. Dzień odstawienia ciągnika żądaj potwierdzenia na piśmie. Gwarancja przedłuża się o okres naprawy w serwisie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    1113

Mało zawieź ciągnik do serwisu jest zima masz czas jak zadzwonią po odbiór a będzie stukać nie odbieraj i tak do skutku a za drugim razem powiedz że przyjedziesz z telewizją czy wyrażą zgodę ( a nie mogą zabronić i będą robić w spodnie z emocji )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toorano    182

po 220 mtg zapchany wydech, to niech znajdą przyczynę !

jak ciągle stuka, to na serwis, bo gwarancja się skończy i będziesz musiał po sądach latać

jak nie mogą kolejny raz usunąć usterki, to wymiana ciągnika na nowy, miałem tak z deszczownią, serwis nie mógł naprawić, pojechała do fabryki, wróciła i nadal to samo, wymienili na nową, a że nie produkowali już tego modelu, to dali większą i chcieli dopłaty, nie zgodziłem się na dopłatę (napisałem aby dali o takich samych parametrach jak kupiłem) i została ta większa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol2306    12

Małe sprostowanie. Serwis powiedział że może rozbierać silnik i weryfikować ale w przypadku gdy nic nie znajdą to złoża i np gdy ulegnie awarii za kilka miesięcy to nie będzie już podlegał gwarancji. A w przypadku gdy nie będzie ruszany "będzie fabryczny" to będzie podlegał na  naprawę pogwarancyjną. Jest też możliwość wykupienia przedłużonej gwarancji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    1113

Żart -mają usunąć usterkę albo wymienić silnik (nie daj się manipulować a czas ucieka na twoją niekorzyść )Jak ci wyjdzie bokiem korbowód i zapłacisz kilkadziesiąt tyś albo kupisz nowy silnik to będzie płacz .Zaproponuj żeby na piśmie przedłużyli gwarancję na silnik aż się rozsypie albo aż naprawią .Zapłać kilka stów zamów rzeczoznawcę aby na piśmie mieć podkładkę że twoje roszczenie jest zasadne 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    45

To nie tylko żart.. Trudno nazwać to traktowanie przez urzędasów New Holland za coś normalnego, to jest po prostu cwaniactwo i uważanie siebie za Dominanta a Ciebie za nic nie znaczącego klienta.

W wypadku kolegi, którego przypadek opisałem powyżej, ciągnik odstawiony został tuż przed końcem gwarancji do serwisu (dealer do końca wmawiał winę użytkownikowi), dopiero nieugięta postawa kolegi zmusiła do rozebrania silnika. Zniszczenia były widoczne na elementach; tłoki, tuleje, głowica. Ponieważ na wale korbowym i panewkach nie było widać śladów zużycia (ciągnik był nowy z małym przebiegiem), zaproponowano mu remont. Po zasięgnięciu porad mechaników, postawił się i zażądał wymiany silnika. Ponieważ niezależny ekspert stwierdził że te zatarcia i przebarwienia wynikają ze złego obiegu płynu chłodniczego, co może mieć związek z niewłaściwym przekrojem kanałów wodnych w odlewie - korpusie silnika. Jest to trudne do zdiagnozowania i raczej nienaprawialne.

Powiem szczerze nie było to łatwe, przekonać znawców New hollanda do tego, dopiero dalsze pisma z uzasadnieniem swojej decyzji wywarły pressje i dokonano wymiany silnika bez osprzętu. Osprzęt przełożono ze starego silnika.Tak jak zaznaczyłem, ciągnik pracuje ponad 10 lat bez zarzutów.

Dla dilera i świadczonego przez niego serwisu decyzja o wymianie silnika skończyło się  źle. Centrala New hollanda obciążyła ten serwis za ten silnik, a że taką decyzję podjął, bo chciał być dobry dla klienta, centrala zerwała z nim współpracę. Już od kilku lat ten diler nie funkcjonuje na rynku.

Ten przykład pokazuje kto rządzi - fachowcy zza biurka w centrali - dileler nie ma nic do powiedzenia i w przypadku podjęcia decyzji która generuje jakieś duże dodatkowe koszty zostaje mocno skarcony. A jeśli chce dalej współpracować musi się odwoływać do takich sztuczek.

Wspomnę jeszcze że kolega dzwonił i rozmawiał z jakimś wysoko postawionym urzędasem w centrali, usłyszał  to, że nowy silnik pobiera duże ilości oleju i to jest rzecz normalna, tak musi być. Wszystko było mówione po to, aby przeciągnąć okres gwarancji.

Podczas tych przepychanek zbieraj jak najwięcej dokumentów na piśmie, oraz rejestruj wszystkie rozmowy telefoniczne w tej sprawie. I nie pozwól na to że jak rozbiorą silnik,( choć nie znajdą przyczyny stukania), to Ci nie przedłużą gwarancji. To tak nie funkcjonuje. Przed rozbiórką miej  zapewnienie o przedłużenie gwarancji na piśmie. Jeśli nie, pozostaje tylko droga prawna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    1113

Co mogę podpowiedzieć to zapłacić kilka zł niech prawnik wyśle wezwanie przedsądowe  do usunięcia usterki pod rygorem skierowania na drogę prawną (na jego firmowym papierze i pieczątkami .Mój syn by ći to napisał ale ma takie obłożenie że łeb mu pęka .Ale pismo takie zwykle działa 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    45

Ten dźwięk może pochodzić z układu przeniesienia napędu silnika ma skrzynię biegów, jest on słyszalny jako taki dźwięczny miękki odgłos, nie jest to taki twardy donośny. Czy jest taki czy taki, to jest i należy go zdiagnozować skąd pochodzi i co jest przyczyną, aby nie doszło do poważniejszej awarii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez driver24
      Wystąpił w moim t6 błąd 12806. Wiem, że to błąd coś związany z pneumatyka, hamulcami przyczep, ale może ktoś spotkał się i wie coś więcej co jest przyczyną?
    • Przez Gpio4
      Witam posiadam New Holland TS 110 rok 2000, skrzynia 16x16, rewers przy kierownicy, pompa hydrauliczna z trzema filtrami.

      Po dłuższej pracy ciągnika szarpie przy ruszaniu, poza tym nie świecą kontrolki wskazujące bieg ale tylko w zakresie 5-8 i najczęściej biegiem włączonym jest 8. Objaw szarpnięcia nie występuje przy zmianie kierunku bez sprzęgła. Wszystko mija jak ciągnik ostygnie. Olej i filtry wymienione, kalibracja zrobiona (od 122 do 160).
      Proszę o podpowiedź co może być powodem takiej sytuacji i co z tym można zrobić.
    • Przez varadero112
      Witam, czy jest ktoś może zorientowany jak wygląda technicznie i cenowo zmiana osi sztywnej na amortyzowana w New Holland T6090. Mamy go na skrzyni Power Command z podłokietnikiem a kiedy była mowa o osi (co nie było tak powszechne jak teraz) naganiacz (dealer) powiedział że za dużo nie zmieni w komforcie operatora (teraz myślę że po prostu miał taki na sztywnej który musiał sprzedać i mu się udało). A teraz kiedy poszedł bardziej w transport to odczuwalne są braki miękkiej osi ;/ rozważam powazniejsza inwestycje i stąd ten post, może spotkał się ktoś kiedyś z takim czymś ?
    • Przez Dastan
      Jaki balast na przedni TUZ można zawiesić w tych NH?  Ciągniki nie mają ramy więc raczej nie ma co przesadzać?
    • Przez Pjotrr
      Witam, parę dni temu chciałem odpalić ciągnik ale był za słaby akumulator, naładowałem i podłączyłem drugi jednak nie zapalił, okazało się że rozrusznik był zepsuty. Wymieniłem rozrusznik ciągnik odpalił ale wyskoczył szereg błędów, po jednym błędzie ze skrzyni, silnika, tylnego podnośnika, układu chłodzenia i blokady tylnego mostu (skręt kół do automatycznego załączania). Moim zdaniem ciągnik utracił pamięć i trzeba to jakoś zaktualizować. Kalibrację skrzyni biegów zrobiłem i błąd związany ze skrzynią znikł. Ktoś może byłby w stanie coś podpowiedzieć, albo ewentualnie jak zrobić kalibrację tylnego mostu? Kalibrację tylnego podnośnika zrobię bo jest w instrukcji obsługi 
      Jeśli ktoś miał podobny problem lub może pomóc będę bardzo wdzięczny za pomoc 😀
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj