Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rex15    265

Niestety nie znam sie na aku i dlatego pytam, a z vartą wyskoczyłem, bo znajomy polecił, ale jeśli są tańsze, a równie dobre to jak najbardziej bym kupił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1457

YouTube- kanał MrAkumulator. Tam jest kilka testów popularnych akumulatorów, coś dla napewno siebie znajdziesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sandro    0

Mr Akumulator nawet robił testy porównawcze polskich akumulatorów i udowodnił że nie ma sensu przepłacać za markowe. Jenox robi dobre polskie akumulatory i to w fabryce w Polsce. Zobacz sobie na stronie producenta modele

https://www.jenox-akumulatory.pl/produkty

Edytowano przez Sandro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Astronauta    1
Dnia 26.11.2019 o 17:46, Sandro napisał:

Mr Akumulator nawet robił testy porównawcze polskich akumulatorów i udowodnił że nie ma sensu przepłacać za markowe. Jenox robi dobre polskie akumulatory i to w fabryce w Polsce. Zobacz sobie na stronie producenta modele

https://www.jenox-akumulatory.pl/produkty

Już jakiś czas temu pisałem o Jenox ale koledzy nie wypowiadali się pozytywnie aczkolwiek bez konkretów ;) ja nadal jestem zadowolony :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hobbysta33    1

Jakość aku jest ważna, ale ważniejsza jest obsługa i regularne doładowanie (zwykły aku z elektrolitem) do napięcia ok. 16V i wysycić przez jakieś 2-3h. Znam przypadki (zajmuje się obsługą), że ludzie potrafią zjechać aku w rok czasu. Ja mam w samochodzie Jenox szaro-niebieski Classic już 4 rok i ma się dobrze. Autool pokazuje 85% sprawności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Ja bym nie zlecił tobie obsługi akumulatora, zresztą nick o tym swiadczy. Ładowanie prostownikiem do 16V uszkodzi elementy elektroniki w samochodzie i pokrzywi płyty w akumulatorze. 

Edytowano przez asharot

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868

@asharot  mylisz się i to bardzo, polecam obejrzenie  tego filmiku z testów https://youtu.be/q2wqoMq8nGw

Nie sztuka powielać mity o przeładowaniu, krzywych płytach itd, czasem warto sięgnąć głębiej do tematu ładowania  rozładowanego akumulatora poza pojazdem.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1828
26 minut temu, asharot napisał:

Ja bym nie zlecił tobie obsługi akumulatora, zresztą nick o tym swiadczy. Ładowanie prostownikiem do 16V uszkodzi elementy elektroniki w samochodzie i pokrzywi płyty w akumulatorze. 

Ładowanie prostownikiem do 16V akumulatora kwasowo-ołowiowego to jest normalne zjawisko i co w tym dziwnego. Jeśli mowa o aku o mniejszej pojemności jak zaczynasz ładować ile pokazuje amperomierz z 5A przy aku całkowicie naładowanym czyli koniec łądowania przedział napięcia 15,8 - 16,2V mierzony na słupkach natomiast wskazanie amperomierza w granicy 0,5 - 1A. Takie właśnie ładowanie przedłuża żywotność aku i osiągnięcie właściwej gęstości. A nie te ładowarki do dobije do 14,4 max 15V i kończy ładowanie... Kanał na Youtube mrAkumulator i będzie wszystko jasne 

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Dokładnie, najpopularniejsze są dziś ca/ca gdzie napięcie jest jeszcze odrobinę wyższe. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hobbysta33    1
4 godziny temu, asharot napisał:

Ja bym nie zlecił tobie obsługi akumulatora, zresztą nick o tym swiadczy. Ładowanie prostownikiem do 16V uszkodzi elementy elektroniki w samochodzie i pokrzywi płyty w akumulatorze. 

Najpierw zrób sobie kolego parę doswiadczeń, później napisz wnioski z tego co otrzymałeś. Mnie nie przekonują twoje wywody z gazetek, twoje teorie. Mam kolegę, który sprzedaje aku i trafiają się bardzo dobre okazy z odzysku. Myślę, że mogą je zdawać osoby, które o ładowaniu wiedzą tyle co ty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

baju, baju i pieszczą się z tymi akumulatorami jak babą a prawda taka, że ja kupisz szajs to nic mu nie pomoże... jakimś dziwnym trafem do Bizona kupiłem ukraińską używkę i jakieś 7-8 lat prostownika nie widziała a wiadomo ile Bizon jest używany. Tak samo aku Centry 2x6V  w C330... co drugi dzień w zimie przywiezie bal sianokiszonki i.... prądnica daje to rady naładować... a więc da się ? 3P na prądnicy też ma jakaś centre chyba 110Ah i kilka lat bez problemów. Za to MFach Centra pada w 3-5 lat.. zobaczymy ile virtz strzyma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446
2 godziny temu, Hobbysta33 napisał:

Najpierw zrób sobie kolego parę doswiadczeń, później napisz wnioski z tego co otrzymałeś. Mnie nie przekonują twoje wywody z gazetek, twoje teorie. Mam kolegę, który sprzedaje aku i trafiają się bardzo dobre okazy z odzysku. Myślę, że mogą je zdawać osoby, które o ładowaniu wiedzą tyle co ty.

Może tacy hobbyści jak ty, zamiast zregenerować rozrusznik to wymieniają akumulator bo łatwiej i szybciej

Co wam da ładowanie do 16V skoro po 2-3 rozruchach silnika i tak napięcie spadnie do nominalnego ponieważ regulator napięcia nie pozwoli naładować więcej jak 14.5V ?

Edytowano przez asharot

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Ładowanie w pojeździe jest ładowaniem buforowym, prostownikiem ładujemy akumulator w pełni. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1828
1 godzinę temu, asharot napisał:

Co wam da ładowanie do 16V skoro po 2-3 rozruchach silnika i tak napięcie spadnie do nominalnego ponieważ regulator napięcia nie pozwoli naładować więcej jak 14.5V ?

Masz znikome widać pojęcie o ładowaniu akumulatora 😝 16V to jest już koniec ładowania i w tym momencie powinno się już je przerwać, elektrolit silnie gazuje przy tym napięciu elektrolit uzyska zakładana prawidłową gęstość czyli około 1,28. A że jak aku postoi czy uruchomisz pojazd to i tak wiadome że będzie miał napięcie nominalne spoczynkowe około 12.6-12.8V zależne od jego kondycji toż ciągle nie będzie w granicy tych 16V... A to że regulator daje do 14,4 to o niczym nie świadczy weź sobie miernik cęgowy zapnij na przewodzie głównym między aku a rozrusznikiem czy na tym idacym od alternatora i zobacz wtedy ile wędruje amper do aku tuż po odpaleniu i jakiś czas gdy aku zostanie doładowany czy jak zapalisz światła a ciągle będziesz miał około tych 14,4V 😉

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek3773    230

Dobry aku i sprawny altek- przepis na zywotność .W samochodach i ciągnikach użytkuję ca/ca . Najstarszy ma 11 lat lub więcej i chodzi. Nie sprawny rozrusznik to morderca dla aku. I tyle w temacie

 

 

 

Na rozładowanym aku to i 16v popłynie z altka

Edytowano przez jacek3773

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Niesprawny rozrusznik, uszkodzony przewód masowy, niedbale założone klemy. Przyczyn może być 100. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1828

Z altka 16v a nawet i 20 popłynie zgadza się ale tylko i wyłącznie gdy jest uszkodzony regulator. W sprawnym regulatorze nie popłynie więcej jak 14,5V jedynie natężenie się zmienia tak jest skonstruowany regulator.

Sprawny rozrusznik i połączenia do podstawa.

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hobbysta33    1
8 minut temu, jacek3773 napisał:

Dobry aku i sprawny altek- przepis na zywotność .W samochodach i ciągnikach użytkuję ca/ca . Najstarszy ma 11 lat lub więcej i chodzi. Nie sprawny rozrusznik to morderca dla aku. I tyle w temacie

 

 

 

Na rozładowanym aku to i 16v popłynie z altka

Jeżeli płynie 16V z altka to go oddaj do regeneracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek3773    230
1 minutę temu, hubertb napisał:

Niesprawny rozrusznik, uszkodzony przewód masowy, niedbale założone klemy. Przyczyn może być 100. 

No kable to raczej oczywiste   .  grzałka się robi .ale wdzyscy -panie nowy aku i słabo kręci 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    7906

Podający altek też zrobi robotę.Mi pad altek to w piątek i sobotę jeździłem i tak ileś razy był odpalany to przy moim akumulatorze to nie zrobiło różnicy

@jacek3773 szwagier kupił do samochodu w zeszłym roku i po miesiącu była wymiana bo w październiku nie miał siły obrócić 1.9tdi

Edytowano przez stempos1980
Dopisanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Ja mam 120Ah w 7211, ponieważ jest obwieszony dodatkowym oświetleniem altek 100A. Można sobie zapomnieć gdzie jest akumulator. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez Reno123
      Witam jestem posiadaczem Renault 103.54 mam problem z hydraulikom. Po odpaleniu rurka od pompy hydraulicznej do rozdzielacza mocno drży , przewody do hydrauliki wywrotu są ok nie wiem co powoduje drganie i jak to usunąć . Czy to może być przez rozdzielacz. Po dłuższej pracy słabnie wspomaganie. Proszę o poradę 
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj