PawelACX

Turbo ursus 1614

Polecane posty

PawelACX    0

Witam czy w ursusach 1934 jest inna turbina niż w ursusach 1614/34 ktoś kiedyś mówił że silniki w tych ursusach rużnią się nie tylko pojemnością ale też turbinami chciał bym wiedzić czy to prawda a druga sprawa co myślicie aby do 1614 dać turbo z mana 278km robił już tak kiedyś mam na myśli żeby dać tak ze 2 bary doładowania z góry dzięki za odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec1997    30

Też się zawsze zastanawiałem czy te ciagniki mają taką samą turbosprężarkę a różnią się tylko pojemnością, pompa i wtryskami 

Co do turbosprężarki to u mnie ta oryginalna ładuje 0.5 bara pod max obciążęniem i ciągnik lekko kopci, ale ja mam coś grzebane przy korektorze dawki bo nie ma żadnej reakcji czy dam do niego powietrze czy nie, chyba jest cały czas podparty 

I też się właśnie zastanawiam jaką lepsza turbosprężarką by zastąpić ta oryginalna żeby prędzej wstawała i lepiej dmuchała do cylindrów,, tylko że to nie takie proste dobrać odpowiednia turbosprężarkę 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PawelACX    0

Ja się zastanawiałem nad turbiną mana a z dobraniem turbiny to niewiem czy ta ciężko bo jak ludzie zakładają turbinę do c360 gdzie knstruktorzy tego silnika nie myśleli nawet o turbinie i silnik ten nie jest zakuty i jakoś to chodzi to w 1614 silnik jest zakuty ma ustawioną pompe paliwa i wtryski pod turbo więc jak by dać trochę większą turbine od orginalnej która by dmuchała 2 bary to powinno być git

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec1997    30

2 bary aż, jak dasz większą turbinę od tej oryginalnej to żeby uzyskać te 2 bary musisz konkretnie podlać paliwem żeby ją rozkręcić 

Ja to Myślakem tak żeby mi pompowała do max 1 bara i żeby trochę szybciej wstawała 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PawelACX    0

Moim zdaniem spokojnie wytrzyma bo jak ludzie zakładają do c360 turbo które ładuje tam około 1.2 bara i ten silnik wytrzymuje chociaż nie jest zakuty to silnik w 1614 jest zakuty ma przystosowaną pompe i wtryskiwacze pod turbo to doładowanie 2bary moim zdaniem  wytrzyma spokojnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bialy8011    45

1.2 bara w c 360? Jak powyżej 0.8 trzeba już mieć korby wzmocnione. A tak poza tym to 1614 wystarcza mocy, tam bardziej biegów brakuje... 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PawelACX    0

Zależy dla kogo wystarczy a dla kogo nie ale mi osobiście te 8 biegów do przodu i 4 do tyłu spokojnie wystarcza bo w moim 1201 niema wzmacniacza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170
5 godzin temu, PawelACX napisał:

Moim zdaniem spokojnie wytrzyma bo jak ludzie zakładają do c360 turbo które ładuje tam około 1.2 bara i ten silnik wytrzymuje chociaż nie jest zakuty to silnik w 1614 jest zakuty ma przystosowaną pompe i wtryskiwacze pod turbo to doładowanie 2bary moim zdaniem  wytrzyma spokojnie

Pokaż mi w którym miejscu jest zakuty? Wg wiesz co piszesz? To że silnik jest przystosowany do turbo nie jest równoznaczne z tym że jest zakuty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Jakiś  holset hx35 może bedzie pasował? Tylko trzeba popatrzeć z czego, żeby sterowanie było proste i zastanowić się jakie A/R i rozmiar mają mieć muszle. 

W jakie przyrosty mocy autor celuje? Pewnie 2 bary nie są potrzebne.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rob355    8

Turbo w 1934 daje 2,1 bara max wg info na podstawie danych tech. zetora 18345 który ma ten sam silnik i turbo co ursus 1934. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Na 98% te 2.1 bara to ciśnienie atmosferyczne + 1.1 nadciśnienia które pompuje kompresor. 

Edit:

Nawet z proporcji przez większą pojemność i wyższe doładowanie pasuje, że dla mocy  1934 doładowanie to 1.1 bara. 

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PawelACX    0

Moc jaką chciał bym osiągnąć to jakieś 180km chodziło mi że on jest przystosowany pod turbo a jak kto to nazywa to mi tam bez różnicy ale sory za złe nazewnictwo i z czego w miare pasował by intercooler

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

zmierz sobie ile masz miejsca i szukaj coś , jest firma tuningowa co icki robi i sprzedaje , różne wymiary mają i jednostronne i dwu , do wyboru do koloru

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    222

Przecież to zupełny bezsens... Te fabryczne 160km do małej wagi tego ciągnika i beznadziejnej skrzyni wystarcza bez problemu. Zamiast w to inwestować lepiej sprzedaj i kup coś zachodniego, a przy tej samej mocy katalogowej zachodni ciągnik bedzie z tymi samymi maszynami jechał o 3-4km/h szybciej i bedzie mniej palił. Z wlasnego doświadczenia to wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PawelACX    0

John Deere 7800 ma 170KM i warzy 6590kg czyli tyle co 155KM ursus 1614 z obciążnikami i czego uważasz że te ursus mają beznadziejną skrzynie biegów jak dla mnie ta skrzynia jest lepsza niż w c360 czy c330 i lepsza niż w tych zachodnich gdzie jest dużo sprzęgieł hydraulicznych  i są skomplikowane w naprawie te skrzynie biegów 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec1997    30

Bo jest beznadziejna, co to jest 3 biegi w polu na 155km, jedynie można robić na 1 szosowej albo 3 polowej, a nie wspomne o harczeniu 

Jak by  16 miała skrzynie 4 biegowa i z 4 półbiegi to całkiem inna robota by była 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    222

Ze dwa półbiegi jakby były, to już by to było co innego. 
Ta skrzynia jest tragiczna, z beznadziejnym konstrukcyjnie wzmacniaczem i bez smarowania centralnego. 
Co do wagi, to proponuje zważyć jeden i drugi traktor, to się przekonasz jaka jest faktyczna waga. KAŻDY zachodni o mocy +/- 140KM ma lepszy uciąg w polu od 16-tki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

U mnie w Case MX 150  pompowała  nawet 2 bary  przy zimnym silniku. norma to 1,5 było czasami i nie rzadko. Po remoncie silnika  i regeneracji turbiny jak mam 1 bar  to dobrze, na razie nie szukam zgubionego 0,5 bara. Bo myślę na większym ciągnikiem. 

 Co do wspaniałe 1634 to ciągnik tragedia. To przecież dosłownie  nie mam skrzyni, tylko produkt skrzynio podobny. Niestety tydzień temu nawalił  mój Case i pożyczyłem od szwagra jego wspaniałą  1634 i nigdy więcej tego nie zrobię, wolał był pole szpadlem orać niż drugi raz w ten ciągniko podony produkt wsiąść. 

Naprawdę on ma około 130 koni pod warunkiem że wszystko jest w nim na najwyższym poziomie, sprawdzane osobiście przez szwagra i JD 140 koni zmierzone, który był minimalnie silniejszy od 1634. 

 Po 5 godzinach uprawy a  nocy nie mogłem bez tabletek przeciw bólowych przespać, dwa razy wstawałem a i tak myślałem że głowę mi rozerwie. Tyłek , plecy też bolały. To dziadostwo miało 79 decybeli  w kabinie, mierzyłem,   przecież to więcej niż piła spalinowa  4 metrowy kompaktor to 2 szosową na żółwiu 8 km/h. 

Moim Case po 14 godzinach pracy w polu ja jestem oszołomiony owszem, ale normalnie funkcjonuję  i po godzinie od wyjścia  z kabiny nic mi nie jest. 

 Najlepsze sprzedawać tego dziada 1634 i szukać coś normalnego. za 60-80  można coś fajnego kupić o normalnego, ale o tym dopiero przekonasz się jak  popracujesz na normalnym ciągniku. 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    222

Wracając jeszcze do wagi, to 1634 waży ledwie troszke ponad 5t, a to waga niejednej 4cyl zachodniej.

Edytowano przez Rowan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz100
      Witam chciałbym zmienić paski klinowe od napędu alternatora wentylatora w ursusie 1614 rocznik 1999 ten ze ściętą maską. Stare są strasznie rozciągnięte. Tata wymieniał je kiedys lecz uważam ze sa za małę nie do końca to co powinno być choć nie wiem tego. oznaczenie tych starych to Z1250 ld10x1226. Moje pytanie czy takie powinny tam być czy inne? ktoś moze podpowie? Znalazłęm te mocnijsze z morgi na necie oznaczenie ich to SPA- 1257 ich szerokosć to prawie 13mm a te stare maja 10mm czy to jest duża różnica i będzie to pasować ? Jakie tam orginalne paski były montowane? Czy te co posiadam są dobre czy jednak zbyt małe? Wydaje mi sike że są zbyt bardzo wciete w koła pasowe choc możę ze starości już sie wytarł nie wiem. Dodam iż mam alternator i koło pasowe od wentylatora na dwa paski są tam dwa paski nie jeden.
    • Przez TwojaBabcia
      Witam
      Jaka ilość oleju silnikowego wchodzi do ursusa c385 by była prawidłowa na bagnecie. ?
      Pytam ponieważ u mnie według mojego bagnetu prawidłowy stanu oleju wynosi 15 litrów. po wymianie 
      Mechanik mówi że to o wiele za dużo , i mam dylemat, i chciałbym spytać  się innych użytkowników c385, jaka jest u nich odpowiednia ilosc oleju silnikowego.  
      Pozdrawiam Artur 
    • Przez ArthuR34
      Witam wszystkich,
      wybaczcie jeśli pisze w nie tym dziale- jeśli tak to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu, dziękuję.
      Mój ojciec jakiś czas temu nabył Ursusa 902 i chciałbym się was doradzić w kwestii wspomagania kierwolnicy, nieposiadania przedniego napędu, miękkie przednie zawieszenie.
      Otóż w wyżej wymienionym traktorze jest fabryczne wspomaganie które bardzo ciężko wspomaga (czasem trzeba dużo gazu dać), zaczynają się pojawiać spore wycieki z serwomechanizmu. Dowiedziałem się od znajomego że nieopłaca się tego regenerować ponieważ już to przerabiał i po roku znowu miał problemy- zastąpił to gotowym zestawem zastępczym jaki można kupić w internecie (siłownik, pompa itp.) i po tym zabiegu może paluszkiem kręcić kierownicą a nie tak jak wcześniej.
      czy już ktoś to przerabiał z was lub wie co i jak taki zabieg przeprowadzić ? Jaki produkt wybrać ? czy oferowane w internecie gotowe zestwy są tej samej jakości/trwałości bo jest lekka rozbieżność cenowa?
      czy moglibyście polecić dobry produkt który będzie służył i pieniądze nie pójdą w błoto?
      czy jestem w stanie zamontować to razem z ojcem?
      Następna sprawa to biegi.
      strasznie ciężko wchodzą (wszystkie cztery- prawa dźwignia) - lewa dźwignia od wstecznego i biegów bolowo-szosowych chodzi bez zarzutu. 
       
      i kolejna sprawa to hamulce, hamulce działają ale wydaje mi się że lewe koło chyba trzyma ponieważ prawe koło zaczęło boksować na trawie podczas ruszenia z miejsca i lekko (20cm) się wkopał w ziemię, ogólnie to w środę kiedy szykowałem traktor na strajk to chciałem nim troszkę pojeździć po wsi ponieważ nie jeździłem jeszcze takim traktorem tylko czasami 60-tką więc musiałem ogarnąć biegi i troszkę się do niego przyzwyczaić ale po tych wszystkich usterkach które w nim zalegają dałem sobie spokój, ale na strajku we Wrocławiu byłem, od początku do końca:)
      pozdrawiam
    • Przez Porfavor
      Witam, planuje obecnie remont silnika w swoim Ursusie 385 i myślałem nad dodaniem do niego turbiny. Wiem, że były już tutaj takie tematy ale te najpopularniejsze które znalazłem mają już swoje lata więc chciałem się spytać dziś jak to powinno waszym zdaniem wyglądać. Ursus 385 jest z rocznika 1976 i z tego co sie orientuje ma w sobie silnik z7501. Na youtube itd widziałem sporo doładowanych turbiną c385 i stąd też taki pomysł by dodać mu trochę mocy. Co by było trzeba powymieniać i czy wgl jest sens tak naprawdę? planowałem dodać na pewno wtedy intercooler i rozumiem, że trzeba by było wymienić wtryskiwacze, słyszałem jeszcze o różnicy na ilości pierścieni na tłokach. 
    • Przez Kurwer21
      Witam, w zimę będę najprawdopodobniej malował felgi w c385, i pytanie ile litrów farby około pójdzie na przednie felgi z dwóch stron i tylnie od zewnątrz (środek jest zakonserwowany). może ktoś malował i się wypowie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj