Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jesli coś weszło do seryjnej produkcji to nie jkest prototypem - a poza tym ten filmik przedstawia fotki które X postów wcesniej zamiesciłem - wielkie mi odkrycie wystarczyło przejzec temat od początku - a tak wogule link do tego filmiku jest jeden post wyzej

 

ciekawi mnie jeszcze sprawa czy @Przemek15 wyraził zgode na uzycie do tego filmiku swoich fotek z FP

Opublikowano

Nie wiem ja tego filmu nie robiłem znalazłem na YT ale cos mi sie wydaje że w tych linkach nie było C-356, przeglądałem ten temat prędzej wiedziałem że te dziwne ursusy tu sa a reszta czy jest nie wiem. Najpierw są prototypy a potem albo wchodzi dany model do produkcji seryjnej albo nie, a na filmiku były prototypy. Przegladałem ten temat czy nie ma czasami tego filmiku i nie zauważyłem ze już jest i wrzucilem, sorki za pomyłke ale przez tą chorobe nie wiem jak się nazywam

Opublikowano

Gdyby te ciagniki mialy troche mniejsze kabiny i w innym ksztalcie maski to byly by nawet fajne-z serii *10.Szkoda,ze ten U710 nie ma napedu.Super jest seria **54,ten niebiesko-czerwony przypomina U-1634 i troche Belarusa.Szkoda,ze musieli wtedy podpisac licencje na Fergussony(chyba).

Opublikowano

No takie fajne ursuski by były ja bym wtedy wzioł C-356 ma c-355 silnik już od c-360 ale sprzet dobry i jaką kabine miał. Ten ciapek 3P to tył mu wygląda jak przy władku tak wysoki, no ten ciapek już by był silniejszy i z tego ze w zwykłym brakuje biegów to by było git bo silniejszy a że dźwiąk inny to szczegół ważne żeby dobrze chodzil, a perkins lepiej pierdzi więc wielkiej różnicy by nie było

Opublikowano

słyszałem kiedyś taką opinię (od nauczyciela w technikum) jak powstał C-360-3P

 

poprostu Ursus po zakupie licencji od MF-a najpierw zajął się wprowadzeniem do produkcji silników a dopiero w drugiej kolejności za resztę ciagnika (skrzynia mosty i takie tam) ale jak to w Polsce bywa cos poszło nie tak i produkcja skrzyń biegów była zbyt mała do ilości zamówień - stad pojawił się nadwyżka silników - co zaskutkowało pjawieniem się C-360-3P który wszedł do produkcji seryjnej, C-330-3P pozostał w fazie prototypu (silnik od 2812) i C-360-4P tez skonczono na prototypie (silnik od 4512)

 

druga wersja jaką słyszałem w sprawie wprowadzenia do produkcji C-360-3P było przygotowanie rynku na przyjecie tego typu konstrukcji - a w szczególnosci silnika który na tamte czasy sporo odbiegał od znanych w Polsce konstrukcji - w ten sposób mechanicy i agromy miały wypracować sobie system zaopatrzenia w częsci i poznać budowe i sposób naprawy danych typów silników

Opublikowano

Z tą licencją od Masseya Fergusona (jak kupili licencje to już Massey był posiadaczem Fergusona) to jest tak, że w fabryce MF-a były prokomunistyczne zwiazki zawodowe. A że wtedy była komuna to "trzeba było wspomóc braci wyzyskiwanych przez kapitalistów", a ponadto Wielkiemu Bratu było potrzebne specjalne żeliwo, które zawirały Fergusony, a że kopiować/szpiegować/kraść im się nie chciało to padł rozkaz odgórny żeby kupić licencję, przez co ruski dostąły to co chciały a ursus dostał 10 lat w D zastoju bo umowy podpisano w 1974 a produkcje dopiero zaczęto w 1984, czyli te MF-y to juzwtedy było przestarzałe G. A w tym czasie moglibyśmy mieć Serie U, a moze nawet i modernizację tej serii (ktos mówił że maski to nei ten teges i w ogóle, ale to były prototypy, a w wielu przypadkach prototypy róznia się zancznie od seryjnych maszyn. A poza tym popatrzcie na zetory z serii UR I. Tez maja kanciaste i dziwne maski i duze kabiny, ale wtedy była taka moda i stylistyka...).

 

 

Podobnie sprawa ma sie z kupnem licencji na autobusy Berlieta (mam pokrywę z logiem BERILET od skrzyni po czymś od jego, w stodole u babci). Tam też byli komuniści w zwiazku zakładowym, a że Berliet padał to trzeba było wspomóc go, więc kupuiono licencję, ale co z tego skoro Berliet i tak potem upadł.... Więc to nei było tak ze to kierownictwo ursusa tak chciało, tylko to były czyny polityczne. A poza tym Wujek Gierek lubił naciągać kredyty, które do 2030 roku będziemy spłacali.....

 

 

A URSUS 3110 to C385 lub 1201 z silnikiem 6 cylindrowym, 100 konnym Perkinsa, przeznaczony na rynek Fiński, gdzie potrzeba było więcej mocy na fińskie ziemie.

  • Like 1
Opublikowano
Z tą licencją od Masseya Fergusona (jak kupili licencje to już Massey był posiadaczem Fergusona) to jest tak, że w fabryce MF-a były prokomunistyczne zwiazki zawodowe. A że wtedy była komuna to "trzeba było wspomóc braci wyzyskiwanych przez kapitalistów", a ponadto Wielkiemu Bratu było potrzebne specjalne żeliwo, które zawirały Fergusony, a że kopiować/szpiegować/kraść im się nie chciało to padł rozkaz odgórny żeby kupić licencję, przez co ruski dostąły to co chciały a ursus dostał 10 lat w D zastoju bo umowy podpisano w 1974 a produkcje dopiero zaczęto w 1984, czyli te MF-y to juzwtedy było przestarzałe G. A w tym czasie moglibyśmy mieć Serie U, a moze nawet i modernizację tej serii (ktos mówił że maski to nei ten teges i w ogóle, ale to były prototypy, a w wielu przypadkach prototypy róznia się zancznie od seryjnych maszyn. A poza tym popatrzcie na zetory z serii UR I. Tez maja kanciaste i dziwne maski i duze kabiny, ale wtedy była taka moda i stylistyka...).

 

 

Podobnie sprawa ma sie z kupnem licencji na autobusy Berlieta (mam pokrywę z logiem BERILET od skrzyni po czymś od jego, w stodole u babci). Tam też byli komuniści w zwiazku zakładowym, a że Berliet padał to trzeba było wspomóc go, więc kupuiono licencję, ale co z tego skoro Berliet i tak potem upadł.... Więc to nei było tak ze to kierownictwo ursusa tak chciało, tylko to były czyny polityczne. A poza tym Wujek Gierek lubił naciągać kredyty, które do 2030 roku będziemy spłacali.....

 

 

A URSUS 3110 to C385 lub 1201 z silnikiem 6 cylindrowym, 100 konnym Perkinsa, przeznaczony na rynek Fiński, gdzie potrzeba było więcej mocy na fińskie ziemie.

 

mylisz się mówiąc że produkcie MFa rozpoczęto w 1984 roku

zaczęto ją w 1976

wiem bo jak kupiłem Mfa 235 z 1979 roku

to napoczątku myślałem że jest on produkcją zachodnią(światła mnie zmyliły)

tu jest link http://www.agrofoto.pl/forum/MF-235-image94747.html

potem spojrzałem na tabliczke i sie okazało że ursus

więc postanowiłem poszperac w internecie na jego temat dla pewności

i wyszło że 1976 rok to rok w którym ruszyła produkcje MF w ursusie

Opublikowano

Montaż ciągników MF z części dostarczonych przez licencjonodawcę rozpoczął się w 1978 (czyli jak przypadek powyżej), a 1984 uruchomiono produkcję seryjną z polskich części, do tej daty części angielskie były sukcesywnie zastępowane przez polskie

Opublikowano
Montaż ciągników MF z części dostarczonych przez licencjonodawcę rozpoczął się w 1978 (czyli jak przypadek powyżej), a 1984 uruchomiono produkcję seryjną z polskich części, do tej daty części angielskie były sukcesywnie zastępowane przez polskie

 

poprzedni właściciel wspominal coś że jest na angielskich częściach

Opublikowano (edytowane)

Dnia 24.08.1972 w URZĘDZIE PATENTOWYM PRL zgłoszono patent "Kołowy ciągnik rolniczy zwłaszcza typu lekkiego i średniego"

Twórcy wynalazku: Bogumił Bajdecki, Wacław Bolimowski, Jerzy Dąbrowski,

Mieczysław Dziedzicki, Leszek Husak, Jerzy Kowalczyk, Edward Pawlikowski, Henryk Szczygieł, Jan Tarasik, Jerzy Wyglądała, Władysław Zawadzki, Janusz Zieliński

Uprawniony z patentu tymczasowego: Zrzeszenie Przemysłu Ciągnikowego „URSUS", Ursus (Polska)

http://hotfile.com/dl/93119974/4f03da6/PL79464B2.pdf.html"]http://hotfile.com/dl/93119974/4f03da6/PL79464B2.pdf.html[/url]

Edytowane przez adikpl1
Opublikowano (edytowane)

to jest ciagnik z tej samej serii jak ten z filmu , tak pewnie miala wygladac seria 34 ,ale na szczescie zmienili maski

Edytowane przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Marcin70707
      Witam. Chcę od restaurowac mojego Perkinsa w takim stanie jak wyszedł z fabryki w 1988😊. Dlatego potrzebuje kodów lakieru bloku i blach. Gdyby ktoś mógł mi je udostępnić byłbym bardzo wdzięczny😊. Szukam również szablonu to namalowania napisów na masce. Bardzo proszę o kontakt jeśliby ktoś miał bądź też proszę aby ktoś mi podał wymiary napisów i jak byłoby najlepiej je wykonać żeby wyglądało to estetycznie a nie "w miarę". Serdecznie pozdrawiam 😊😊😊

    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v