agrotechnicZ165

Members
  • Ilość treści

    767
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

365 Excellent

O agrotechnicZ165

  • Ranga
    Zaawansowany

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Gdzieś w Polsce
  • Zainteresowania
    Różne

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. agrotechnicZ165

    Zts183P

    Kupiłeś go? Pytam go zdjęcie jest identyczne jak w ogłoszeniu sprzedaży na FB które wrzucili na słowacką grupę o ZTS-ie.
  2. Gratuluje nabytku. Na FB sami mądrzy w komentarzach, pewnie ci z gatunku "nigdy nie zainwestowałem ale się wypowiem".
  3. W filmikach z konstruktorem Bizonów, gość wspominał że problemem w przypadku Giganta była niska kultura techniczna i brak odpowiedniego zaplecza warsztatowego miejsc gdzie pracowały. Gwoździem do trumny była konstrukcja która wykorzystywała części praktycznie nieosiagalne w tamtym czasie, a potrzebnych w budowie tego kombajnu. Oczywiście z czasem podzespoły importowane zastąpiono krajowymi ale no cóż... to były już lata 80-te kiedy wszystko się zwijało i sypało. No ale udało się wprowadzić do produkcji BS-a co można uznać za sukces bo konstrukcyjnie ten kombajn to był makstersztyk.
  4. agrotechnicZ165

    Bizon ZO50

    Co w tym dziwnego? Nikt tego kupować nie chce, stoją w czasem absurdalnych cenach (ponad 40 tysięcy za kombajn bez kabiny i sieczkarni... tylko dlatego że pierwszy właściciel i niby 1000 godzin na liczniku- i gdzie te legendarne "omłócił całą okolicę?"), kto nie miał wątpliwej przyjemności posiadania i serwisowania Bizona ten nie zrozumie że po jakimś czasie jest to zwyczajnie upierdliwość a nie wygoda, a i też trzeba pamiętać że ostatnie sztuki wyjechały z fabryki 30 lat temu. Nie pomaga też wątpliwa jakość części zamiennych- znajomy dla przykładu kupił nową płytę na pomost bo stara przegniła i musiał na nowo nawiercać i wycinać wszystkie otwory bo nie pasowały. Koniec końców albo ktoś kupi po cenie złomu całkiem sprawną maszynę która ma powymieniane paski i nawet może akumulatory świeże na pierwszy kombajn żeby się nauczyć co i jak i podłapać, albo skończą na złomie skoro ten jest w cenie.
  5. To tylko narzędzie pracy. To że Ty używasz chińskiego młotka, a sąsiad kupił najdroższy jaki się da, powoduje, że trzeba dojechać? Ciekawe jakby u Ciebie coś się zawaliło i ktoś by Ci napisał "stać na zetora to i na nową szopę będzie, a jak nie to go możesz sprzedać, c330 obrobisz!". Ha tfu z taką mentalnością bo "ło, Fendto mo"...
  6. A czemu nowszy miałby nie odjechać? Przecież to tylko maska jest puknięta...
  7. agrotechnicZ165

    LONG 5000 Grain Combine

    Nawet nie chodziło o technikę, tylko o zwykły marketing i kwestie serwisowe (w końcu kapitalizm i wolny rynek). LONG zwyczajnie nie był zbyt znaną i popularną marką i nigdy większego uznania nie zdobył, a powyższy kombajn był jego pierwszą próbą wejścia w ten segment na rynku USA, gdzie już ugruntowaną pozycję miały takie firmy jak International Harvester, John Deere, New Holland, Massey Ferguson czy wspomniany przez Ciebie Gleaner. Podobne zjawisko mamy też dzisiaj gdzie w takiej Polsce rządzi CNH, JD czy Zetor, a Landini czy McCormick to marki niszowe i mało popularne. Jeśli chodzi o kombajny rotorowe to dopiero to zaczęło wchodzić na rynek w połowie lat 70-tych ale dzięki znacznemu wzrostowi w wydajności przy jednoczesnym uproszczeniu konstrukcji, szybko zyskały na uznaniu. Dla przykładu taki IH Axial-Flow 1480 importowany również do Węgierskiej Republiki Ludowej, miał przerób na poziomie 17,8 kg/s. Największe wtedy klasyczne kombajny takie jak Bizon Gigant, Fortschritt E516 czy Claas Dominator 106 miały wydajność na poziomie około 12 kg/s.
  8. Nie opłaca się. Musiałbyś przerobić tyle rzeczy że prościej było by drugiego na kołach dorwać.
  9. Usprawiedliwiłbym to zawiechą spowodowaną przeciążeniem galerii od ilości zdjęć śrubek od Bizona Supra w odpowiedniej kategorii ale czasami dla pewności lepiej powtórzyć.
  10. Ty masz starą wersję która opierała się na sprawdzonych 5020 i te ciągniki naprawdę są wytrzymałe i bezproblemowe (w mojej dawnej robocie mają 5080R który lata 4 rok z paszowozem teraz, nakręcili mu 14 tysięcy godzin i pracuje dalej bez zarzutu, jeśli nie liczyć zajechanego rozrusznika). 5R z tego tematu to kompletna nowość- nowa kabina, nowe wnętrze kabiny, przekładnia, etc. A jak wiadomo jest pewna zasada że nie kupuje się pierwszej serii z kompletnej nowości. PS- ja wiedziałem że LBI to zobowiązuje do bycia nie do końca inteligentym, ale Ty rolniku już chyba kwalifikujesz się na jakiegoś kwatermistrza albo innego szefa szefów. Zastanów się 3 razy co piszesz a jak d*pa Cię piecze że ktoś ma a Ty nie to może mniej ostrego jedz? Albo jedź zarób i niech też Cię będzie stać. O, otwórz serwis joderów, skoro takie awaryjne to zaraz będziesz szejkiem albo innym koktajlem śpiącym na kasie.
  11. Tak naprawdę wszystko zależy od przebiegów i ile razy co się posypie. Gadanie typu "do tego przynajmniej są tanie części" jest bez sensu jeśli załóżmy co miesiąc masz coś do roboty i wyłożysz te symboliczne 300 złotych a co innego jak naprawisz coś raz w roku (albo i nie) i zapłacisz 2000 złotych. Ale też każdy ma swój punkt widzenia, ja tylko pokazałem czym się może skończyć jazda z dużym ciągnikiem, znacznie ponad zapotrzebowanie mocy tej maszyny. Rozumiem że NH jeździ z nią bo ma klimę i jest zwyczajnie wygodny, to się rozumie bo skoro jest to trzeba jeździć. U nas w miejsce "warszmaty" przyszła Lely. Wydajność wzrosła bo prędkość robocza większa i bele 150-tki, przez co są oszczędności na siatce. Ale no to nie jest tania zabawka i żeby się spłacała musi latać. A jak coś padnie to wiadomo- teraz to MF i Fendt więc i ceny adekwatne do znaczka... Na focie lely po 3 sezonach pracy.
  12. Czasem dłużej. Na zdjęciu poniżej- prasa z 2008 roku, do momentu sprzedaży ciągle pracowała z JD 6430 Premium który ma 125 koni. Ostatnie 2 lata pracowała z 6150R. Nie było roku żeby czegoś nie poprawiać bo jak szło coś nie tak to ciągnik nie czuł oporów a prasa się rozlatywała. Jak handlarz po nią przyjechał to się dziwił w jakich miejscach był spawania i ile rzeczy było robionych. Chyba nawet widać na zdjęciu z dnia wywozu z placu, spawy na zaczepie przy ramie.
  13. Długo to to nie polata w takim zestawieniu bez większych problemów, ale mimo wszystko życzę powodzenia.
  14. agrotechnicZ165

    PTS 12

    Mniej więcej coś takiego, produkcja Kamazowska, na Litwie by może dorwał za sensowną kasę: https://www.farpost.ru/ulan-ude/auto/spectech/trailer/platform/prodaetsja-pricep-kamaz-67765092.html Ale chyba prościej będzie dorwać krajową D-83 lub pochodną, albo czeską Brnadys do Liaza, z tym że Brandys jest cholernie wysoki.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj