BIZON Z060 Gigant prototyp
 
© maras79

BIZON Z060 Gigant prototyp

  • 1681 wyświetleń

Jeden z pierwszych prototypów kombajnu BIZON Gigant Z060. Pierwszy egzemplarz opuścił bramy fabryki 12-tego czerwca 1973 roku. Egzemplarz ze zdjęć najprawdopodobniej jest z 1973 roku oraz jego numer fabryczny w pierwszej piątce (brak tabliczki znamionowej i możliwości odczytania numeru fabrycznego z tylnej belki). Oryginalna kabina pierwszej generacji z odsuwanymi drzwiami została zastąpiona kabiną NAGLAK, na gardziel powędrował heder z BIZONA Z056 z 1988 roku. Po prawej stronie komory silnika jest widoczny otwór po zdemontowanym drugim filtrze powietrza.

woj. kujawsko-pomorskie


Prawa autorskie

© maras79

Informacje o zdjęciu BIZON Z060 Gigant prototyp


Rekomendowane komentarze

maras79

Napisano (edytowany)

  • Zaawansowany
  • maras79
  • 49 117
57 minut temu, mateusz46 napisał:

Warmińsko mazurskie? 

Błąd, kujawsko-pomorskie 🙂

Edytowano przez maras79

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • janek884
  • 24 155

Jak zaczepiono heder skoro w gigancie jest szersza gardziel?

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • tytanowyJanusz
  • 1031 7445

też mnie to ciekawi 🤔 ale z takim węższym hederem to on zapierdziela że ledwo co kosa nadąża ścinać 😁

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • radzioRS
  • 69 718

Potencjał był tylko komuna na rozwój miała wy.ebane i tak wszystko padło a zachód szedł  z postępem 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Firewall88899
  • 238 1074
potencjał to niby był, ale problemem było to że większość maszyn z okresu komuny już w momencie projektowania byla przestarzała i potem przez 30 lat produkowali to samo bez większych zmian. U nas w latach 80tych bizon to bym szczyt marzeń a popatrzmy co produkowal w tym czasie zachód.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Mikruss
  • 489 4364

akurat gigant nie byl zbytnio przestarzaly a w sumie w tamtym okresie chyba jeden z wydajniejszych kombajnow klawiszowych....

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • FINN
  • 1364 5593
5 godzin temu, janek884 napisał:

Jak zaczepiono heder skoro w gigancie jest szersza gardziel?

 

normalnie.... aby pasował na haki i tyle, a że gardziel szersza to brało tylko środkiem...

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mateuszc355
  • 2173 19442

Ciekawe z jaką prędkością po polu jeździł z tym hederem ?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • FINN
  • 1364 5593

z doświadczenia wiem ,że z takim chederem na pewno miał sporo strat na młocarni, no chyba,ze kosili nim pszenice co dawała min 8t/ha. Bo przy mniejszych plonach na pewno nie domłacał kłosów. taka młocarnia musi być dobrze wypełniona towarem aby dobrze młóciła.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mateuszc355
  • 2173 19442

To w każdym kombajnie tak jest . Mam sąsiada który kombajnem jedzie cały czas równo czy zboże jest tęgie czy słabe kiedyś tak jeździł bizonem teraz tak jeździ johnem deerem i inaczej mu nie przemówisz on wie lepiej i koniec . I jak jest słabe zboże to właśnie nie domłaca i dopiero po kombajnie poplon rośnie.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • agrotechnicZ165
  • 362 765
Dnia 2.07.2021 o 18:56, Firewall88899 napisał:

potencjał to niby był, ale problemem było to że większość maszyn z okresu komuny już w momencie projektowania byla przestarzała i potem przez 30 lat produkowali to samo bez większych zmian. U nas w latach 80tych bizon to bym szczyt marzeń a popatrzmy co produkowal w tym czasie zachód.

W filmikach z konstruktorem Bizonów, gość wspominał że problemem w przypadku Giganta była niska kultura techniczna i brak odpowiedniego zaplecza warsztatowego miejsc gdzie pracowały. Gwoździem do trumny była konstrukcja która wykorzystywała części praktycznie nieosiagalne w tamtym czasie, a potrzebnych w budowie tego kombajnu. Oczywiście z czasem podzespoły importowane zastąpiono krajowymi ale no cóż... to były już lata 80-te kiedy wszystko się zwijało i sypało. No ale udało się wprowadzić do produkcji BS-a co można uznać za sukces bo konstrukcyjnie ten kombajn to był makstersztyk.

Edytowano przez agrotechnicZ165
    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj