Tomasz3p

Mtz 82 ,,pluje oliwą"

Polecane posty

Tomasz3p    9

Witam Panowie.

Otóż mam taki problem po remoncie silnika gdy się silnik nagrzeje do przez wydech idzie oliwa. Pierścienie na tłokach są dobrze pozakładane Czy to może być wina pękniętej głowicy? Czy może być jakaś jeszcze inna przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Johny6910    41

Mozliwe ze pierścienie ułozyły się przerwami jedną nad drugą, ewentualnie uszczelniacze na zaworach. Ale pęknięta głowica może być najbardziej prawdopodobną przyczyną

Edytowano przez Johny6910

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz3p    9
Pierścienie były dobrze ustawione więc się nie powinny przestawić a uszczelniacze dziś na nowe wymieniłem. Dodam że głowica jest po regeneracji i właśnie od tej pory tak się dzieje , przed remontem wszysko było ok przy starych pierścieniach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekmtz    25

A jakie ilosci ubytku oleju masz w silniku? Może być tak że ci pierscienie olejowe pekły i pluje na którymś tłoku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz3p    9

Ubytki to mam takie że jak porobi z pół godziny to z kolektora wydechowego z łączenia kolanka to cieknie to tak około litra. A olej idzie zdaje się że ze wszystkich bo sprawdzałem bez kolektora

A gdyby pirścień był pęknięty to jak zdejme głowice to będzie widać tego objawy np tłok będzie zalany olejem

Edytowano przez Tomasz3p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeniek    10

Wymieniałeś tylko pierścienie czy całe zestawy naprawcze ,trochę olejem może pluć po remoncie jakiś czas,  ale litr to chyba za dużo .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekmtz    25

No faktycznie litr to musi gdzies porządnie lać może jak zakladali prowadnice na regeneracji to pekla glowica. Skoro tloki są czyste to musisz głowice oddac tam gdzie ci robili chyba jakąś gwaracje dali? Bo juz innej opcji nie widze. A plyn czy woda nieszła do oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Znajomemu to pluł w wydech jak miał kąt wtrysku źle ustawiony. Śmiałem się jak mu wujek taką diagnozę postawił ale grzebnął tam i jak ręką odjął. Tylko u niego to raczej ON pluł. Jeszcze śruby od kolektora wydechowego na klej spróbuj wkręcić bo otwory są na wylot do kanałów olejowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz3p    9

Całe zestawy są nowe to raczej wina głowicy bo też mi się tak wydaje.

A teraz głowica od ts a do zwykłego 82 czymś się różni bo niewiem którą wybrać bo ma być założone turbo

Edytowano przez Tomasz3p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Sprawdź śruby kolektora  o których pisze Mani bo szczególnie na ruskich  które mają luźniejsze gwinty leje się z nich jak diabli. Głowica ts-a  niby się  różni przynajmniej katalogowo gniazdami zaworów jeden ma 6 a drugi 8, zaworami. Ale  jaka w nich różnica pojęcia nie mam.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz3p    9

To jak kupie tą zwykłą to będzie okej? Czy lepiej dopłacić i kupić od ts i być spokojnym że jest taka jak powinna. Bo ta różnica którą opisałeś to chodzi o cyfry onaczjące zwór w katalogu?

Bo ta od ts trochę droższa i żeby nie było tak że ta zwykła z turbo zaraz się rozleci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ja głowicy nie zmieniałem a jeżdżę już parę lat i jak na razie jest ok. Ciężko mi powiedzieć na 100% jak to wygląda bo nie wiem czy są jakieś różnice faktycznie a jeśli tak to jakie.  Osobiście chyba bym dopłacił.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Jeśli już chcesz inwestować w tak drogą głowicę zagadaj ze sprzedawcą żeby ściągnął taką ze świecami żarowymi, ale pod ruskie wtryski (są też czeskie). Ja myślę że to gra nie warta świeczki, dobra oryginalna głowica spokojnie wytrzyma.
  • Like 1

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz3p    9

Ale na samym początku sprawdzę pierścienie i właśnie jakiej firmy polecacie do turbo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli tobie olej dostaje się przez otwory śrub kolektora to po jakiego diabła ty pierwsze chcesz sprawdzać pierścienie? Kolektor odkręć  oleju w kanałach głowicy szukaj. Jelsi nie będzie to ani pierścienie , ani głowica.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz3p    9

No właśnię gwinty śrub są czyste więc to nie to a wolę sprawdzić pierścienie najpierw dla pewności niż kupywać nową głowice. A po drugie nie pisałem że olej idzie z tych otworów.

I jeszczy gdy silnik pracował bez kolektora wydechowego to po przyłożeniu ręki szły spaliny z olejem

Edytowano przez Tomasz3p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Idzie do wydechu same śruby mogą być czyste. A do niego może iść właśnie przez śruby   kolektora. Dowiesz się jak go odkręcisz i sprawdzisz. I tak musisz to zrobić więc zrób to pierwsze bo możesz sobie głupiej rooty narobić.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekmtz    25

Seweryn ma racje u mnie też na starej głowicy lał olej do kolektora i lał po całym silniku szczegulnie jak orałem bo byl na prawo przechylony dopiero przestał leciec jak całe gwinty nasmarowałem silikonem i dokręciłem kolektor miękimi podkładkami. Teraz w nowej głowicy mam fabrycznie wstawione rurki wiec nie powinno być kłopotu. A pierscieni narazie nie ruszaj skoro pisales ze masz czyste tłoki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz3p    9

A jeszcze jedno bo wczoraj jak chwile porobił to w misie olejowej wytwożyło się ciśnienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie.... W pokrywie zaworów  jest odma. Odkręć cztery śrubki, wyczyść sitko które jest pod małym deklem, sprawdź samego węża też może być zawalony styfem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Gdyby była drożna to nie było by ciśnienia bo skąd. Coś przegapiłeś.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz3p    9

Bo była myta a przewodu nie mam założonego. A stwierdziłem po tym że jak wyciągałem korek wlewowy to było ciśnienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez BaRtEk7710
      Witam stoję przed wyborem tura do ciągnika mtz 82 i chciałbym się dowiedzieć jaka polska firma na obecną chwilę przoduje w produkcji ładowaczy czołowych, która robi je najsolidniej.Ładowacz jest potrzebny głównie do bigbagów z nawozem i nasionami
    • Przez kamlar
      Witam,chce usunąć w moim pronarze przelacznik napiecia 12/24 ze względu na to,ze w moim przypadku jest to dość czesto padający układ.
      Chce przerobić na samo 12V. Wiem,ze musze kupić rozrusznik na 12v z reduktorem.
      Może ktoś pomóc w przerobieniu instalacji ? Wiem,że aku (zakladam niedlugo nowe) mają być połaczone równolegle, potem plus na rozrusznik i prad ze stacyjki ma być przełożone z zasilania tego regulatora (który aktualnie budzi rozrusznik) na sam rozrusznik ?
       
      w zał schemat instalcji
      Schemat ideowy instalacji elektrycznej PRONAR 82 II.pdf
    • Przez Piotr2211
      Witam mam problem w ciągu mtz 82 chodzi o siłownik podnośnika w którym Niedziala powrót(wychodzi a nie wraca) jaka moze byc przyczyna ?
    • Przez dziki97
      Witam potrzebuję zrobić w miarę dokładny prędkościomierz do swojego ruska, potrzebny będzie do oprysków i siania nawozów.  Zastanawiam się na prędkościomierzem GPS, mógł bym używać go także  w Fortschricie 323. Posiada ktoś z was takie urządzenie i jak to się sprawuje???? do tej pory używałem telefonu z jakąś tam apka ale to denerwujące.
    • Przez Scappy
      Cześć . Zbliża mi się wymiana głowicy ,bo przepuszcza ona olej do komory spalania . Obecna była już na szlifie i Pan powiedział że następna regeneracja musi być już konkretna,bo zawory głęboko siedzą i może się to nie zamknąć w 900 zł . Myślę że lepszą opcją będzie kupno nowej głowicy i jest kilka ofert na rynku . Co polecacie żeby nie wpaść w niepotrzebne koszty ? Czeka mnie też wymiana pierścieni,może i też tłoków ale to zobaczymy .
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj