Tomasz3p

Mtz 82 ,,pluje oliwą"

Polecane posty

Gość   
Gość

Na pewno nie powie tego partacz, który byle jaki silnik przerobi na turbo w stodole.   :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Sam szukaj informacji bo w sklepie nie dowiesz się niczego co było by przydatne. nawet pronar nie potrafił mi odpowiedzieć na proste pytania.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Silniki z turbiną mają przystosowane do tego głowice, więc odpowiedź jest prosta i jednoznaczna czy ma być taka czy nie.

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Które ze starych nie miały głowic przystosowanych do turbiny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz3p    9

No wlaśnie pytałem się w moto agro to powiedzieli że niczym się nie różni niby mówią że uszczelniaczami ale gdzieś dzwonili i powiedzieli że niczym tylko te od 1025 są wzmocnione

4 minuty temu, Sean napisał:

Które ze starych nie miały głowic przystosowanych do turbiny?

Podobno pierwsze ts miały silnik D240

Albo mtz 805 turbo mają silnik D240

Edytowano przez Tomasz3p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Sam ruski  głowica taka sama do pewnego rocznika stosowana zamiennie.  Potem wprowadzono inna numerację zaworów i gniazd zaworowych i ciężko powiedzieć czy się różnią. Prawdopodobnie nie bo same kąty są te same więc pozostaje materiał. A i tu są wątpliwości bo zawory stosowane zamiennie. Forszaj sześciogarowy taka sama,  w dużym ursusie stosowana zamiennie. Kopałem w tym ze 6 lat temu i więcej przykładów ciężko mi z głowy wystrzelić. W starych konstrukcjach  fabryka uturbiając silniki nie wiele w nich zmieniając nie wprowadzali wydajniejszej chłodnicy, jet-oila, nawet nie odprężali. SW-400 jeszcze stopień sprężania podnieśli.  Współczesne silniki już tak różowo nie jest ale też wymagania wzrosły kolosalnie,  silniki technicznie też inaczej wyglądają.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Głównie różnią się kątami, a  i uszczelniaczami na zaworach ssących, a wizualnie są takie same, jak już wspomniałeś o Ursusach to owszem zamienne, ta do turbo przystosowana nie ma znaczenia czy w wolnossącym będzie pracowała, ale na odwrót to nie bardzo. W każdym razie, Ursusy mają przystosowaną do turbo i na pewno Bizon, oczywiście te z silnikiem CT nie czasem z SW400.

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W sw-400 technicznych różnic nie znam jedyne co ciekawe że stopień sprężania podnieśli a nie  zmniejszyli jak to najczęściej bywa choć nie zawsze.  Ruska głowica ma kąty gniazd zaworów i samych zaworów takie same. Ursusy chodzą zamiennie w obu kierunkach na bank. w pierwszych modelach doładowanie było tak marne że wcale mnie nie dziwi brak różnic.  W wielu przypadkach starych silników które miały turbiny bez WG, pompy bez korektorów tylko dosłownie turbosprężarka dolepiona  gdzie doładowanie mało kiedy przekraczało 0,5 bara   różnic względem wolnossącego w silniku n ie było. Zresztą wcale mnie to nie dziwi  doładowanie silnika do 0,5 bara uważa się bezpieczne dla każdego silnika. 

W ruskim bo o nim mowa filozofii też nie ma a nie jedna różnica która przechwalają się specjaliści jest  tylko w numerze katalogowym gdzie zamiast początek 240 wpisali 245 i kasują za tą część 30% więcej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz3p    9

Przecież do zwykłego mtz dużo ludzi zakłada turbo i nic się z nimi nie dzieje i niepowinno😂. A gdy stara głowica wymaga wymiany i chcieć ją wymienić na turbo to można zainwestować w tą ze świecami żarowymi tak jak pisał Zbyszekbrzuze

A w ursusach jest jedna i ta sama głowica na 100%

Edytowano przez Tomasz3p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A guzik są nie różnice w ruskim w głowicy. Ta sama historia jest z wałkiem rozrządu. Co ja się nasłuchałem teorii jakie to inne fazy są i wzniosy krzywek. Pronar mi nie potrafił odpowiedzieć na pytanie. A jedyna różnica w w wałkach rozrządu jest w tym że wolnossący d-240 ma wałek podparty w trzech miejscach a d-245 w pięciu. Zresztą późniejsze wolnossące też go otrzymały. Wznios, fazy idento.  Luzy zaworowe są inne ustawiane dla  obu  i kąt wyprzedzenia wtrysku paliwa.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
13 minut temu, seweryn20 napisał:

W sw-400 technicznych różnic nie znam jedyne co ciekawe że stopień sprężania podnieśli a nie  zmniejszyli jak to najczęściej bywa choć nie zawsze.  Ruska głowica ma kąty gniazd zaworów i samych zaworów takie same. Ursusy chodzą zamiennie w obu kierunkach na bank. w pierwszych modelach doładowanie było tak marne że wcale mnie nie dziwi brak różnic.  W wielu przypadkach starych silników które miały turbiny bez WG, pompy bez korektorów tylko dosłownie turbosprężarka dolepiona  gdzie doładowanie mało kiedy przekraczało 0,5 bara   różnic względem wolnossącego w silniku n ie było. Zresztą wcale mnie to nie dziwi  doładowanie silnika do 0,5 bara uważa się bezpieczne dla każdego silnika. 

W ruskim bo o nim mowa filozofii też nie ma a nie jedna różnica która przechwalają się specjaliści jest  tylko w numerze katalogowym gdzie zamiast początek 240 wpisali 245 i kasują za tą część 30% więcej.

SW 400 żaden nie miał turbiny, a różnice są w stosunku do CT, Ursusy owszem teraz mają zamienne bo katalog tych powiedzmy od 85 roku ma tylko jedną głowicę i jest to głowica przystosowana do turbiny, tak jak i silniki bez turbiny, ale fabrycznie wychodziły już z trzema pierścieniami, wzmocnionymi korbowodami i głowicami do turbo. Rusek no cóż, po nich to wszystkiego można się spodziewać, modyfikowali coś jak dopiero podpatrzyli u innych

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

SW-400 z turbiną jest 115 koni potem Ct a to dalej te same silniki.  Późniejsza duża seria nie wiem jak przedstawia się z różnicami aż tak daleko nie zaleciałem interesowały mnie tylko same początki. To normalne że z czasem ewoluuje technika i różnic pojawia się coraz więcej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
2 minuty temu, seweryn20 napisał:

SW-400 z turbiną jest 115 koni potem Ct a to dalej te same silniki. 

W czym był montowany silnik SW400 z turbo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Na stronie producenta nie podają a jedynie wiki bizon rekord i autobus szynowy.   Sam producent podaje znów że SW-400 jest silnikiem produkowanym na licencji leyland , później modernizowany przyjął oznaczenie CT. A i tak w sumie kupa tam nieścisłości.  Wiki pisze ze jest i podaje dane silnik o oznaczeniu sw-400 doładowany, a na forach raz że nie ma a raz że jest..... Ciekawe.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nie było i nie ma silnika SW400 z turbiną, mało tego czytałem gdzieś że ten silnik w ogóle nie nadaje się do założenia turbiny, Bizon Rekord ma silnik CT, jak i Autosany, wizualnie podobny do SW jednak różnice są znaczące. Wiem bo mam ten silnik w Bizonie.

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No właśnie wygląda na to że potocznie używają nazwy sw-400 przy silniku CT. W każdym razie w nich różnic jest sporo i sporo podobieństw i ten silnik nie jest przykładem minimalnej ilości zmian po założeniu turbiny. Ciekawi mnie dla czego zwiększyli stopień sprężania  skoro najczęściej silnik się odpręża przy doładowaniu... Musze pokopać z ciekawości może wiki znów cygani.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nazwa SW400 jest bardziej oklepana niż CT może dlatego go porównują do turbo.  :D Różnice są widoczne od strony zbiornika ziarna i pompa wodna jest też inna w CT..

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No i właśnie wszystko na to wskazuje. Dziwi mnie... chociaż może i nie że wiki tak cygani i że ogólnie jest o całej rodzinie tych silników tak mało informacji a jak by nie patrzyć kupę roboty dobrej  w Polsce zrobiły :)

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118
13 godzin temu, kukum napisał:

(...) dzisiaj rusek na 2 dni ciezkiej roboty bierze mi 1 litr oleju ktoś powie a tyle to nic (...) jak mam problem ksiazka instukcja nie parzy w oczy zeby sie czegos dowidziec z a w sprawie tych instrukcji to jeden gosc dał na dysk google instrukcje do bezmała kazdej wersji mtz gdzies na forum jest to  tylko trzeba poszukac

Litr na 2 dni to mało?

"jeden gość" - ciekawe, kto xD

 

Hehehe xD laptop się zapowietrza, muszę filtry poczyścić

Edytowano przez LTZ55a
  • Haha 1

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Aleś poszedł po bandzie :)

 

On się jąka kilka razy powtórzyć musi ku, ku, ku, ku, kumurunem jeżdżę xD

Edytowano przez seweryn20
  • Haha 1

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz3p    9
56 minut temu, LTZ55a napisał:

Litr na 2 dni to mało?

"jeden gość" - ciekawe, kto xD

 

Hehehe xD laptop się zapowietrza, muszę filtry poczyścić

Znajomy ale nie ja😂, pokaż mi kompletz do turbo za 500zł z uszczelkami😀

LTZ55a to niezłego masz laptopa😂

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Oj kupują ludzie ten syf i traktują jak pełnowartościowe części. Komplety i wały CCCP wytrzymają ale współczesne, to strach nawet do zwykłego Motordetala turbo dołożyć. A z ciekawości jakie komplety Kolega kupił?

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez BaRtEk7710
      Witam stoję przed wyborem tura do ciągnika mtz 82 i chciałbym się dowiedzieć jaka polska firma na obecną chwilę przoduje w produkcji ładowaczy czołowych, która robi je najsolidniej.Ładowacz jest potrzebny głównie do bigbagów z nawozem i nasionami
    • Przez kamlar
      Witam,chce usunąć w moim pronarze przelacznik napiecia 12/24 ze względu na to,ze w moim przypadku jest to dość czesto padający układ.
      Chce przerobić na samo 12V. Wiem,ze musze kupić rozrusznik na 12v z reduktorem.
      Może ktoś pomóc w przerobieniu instalacji ? Wiem,że aku (zakladam niedlugo nowe) mają być połaczone równolegle, potem plus na rozrusznik i prad ze stacyjki ma być przełożone z zasilania tego regulatora (który aktualnie budzi rozrusznik) na sam rozrusznik ?
       
      w zał schemat instalcji
      Schemat ideowy instalacji elektrycznej PRONAR 82 II.pdf
    • Przez Piotr2211
      Witam mam problem w ciągu mtz 82 chodzi o siłownik podnośnika w którym Niedziala powrót(wychodzi a nie wraca) jaka moze byc przyczyna ?
    • Przez dziki97
      Witam potrzebuję zrobić w miarę dokładny prędkościomierz do swojego ruska, potrzebny będzie do oprysków i siania nawozów.  Zastanawiam się na prędkościomierzem GPS, mógł bym używać go także  w Fortschricie 323. Posiada ktoś z was takie urządzenie i jak to się sprawuje???? do tej pory używałem telefonu z jakąś tam apka ale to denerwujące.
    • Przez Scappy
      Cześć . Zbliża mi się wymiana głowicy ,bo przepuszcza ona olej do komory spalania . Obecna była już na szlifie i Pan powiedział że następna regeneracja musi być już konkretna,bo zawory głęboko siedzą i może się to nie zamknąć w 900 zł . Myślę że lepszą opcją będzie kupno nowej głowicy i jest kilka ofert na rynku . Co polecacie żeby nie wpaść w niepotrzebne koszty ? Czeka mnie też wymiana pierścieni,może i też tłoków ale to zobaczymy .
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj