Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam mam pytanie muszę zdjąć miskę w mf 3080 muszę  odjerzdzać przodem czy da radę ją zdniąć normalnie tak jak np w c 360 bez niczego ponieważ mam jeden korbowód do wymiany bo przy tłoku sie wybił pomożecie doradzicie pierwszy raz rozbieram wiec chce wiedzieć co mnie czeka proszę o odpowiedz i poradę czekam na wasze odp 

Opublikowano

Witam. Mam problem ze skrzynia 32x32 w massey 3050. Chodzi o to że jak przełącze na żólwia I wbije jaki kolwiek bieg to jest zgrzyt nie ważne czy A czy B przód czy tył. Na zającu jest wszystko okej wszystkie biegi działają tak jak powinny. W czym może tkwić problem? Szczerze mówiąc używam tylko zająca nie ma okazji przechodzić na żółwie Ale jednak siedzi w głowie to że coś tam nie gra w tej skrzyni.

Opublikowano

Duze są różnice w budowie skrzyni bez ab ? plan zaklada dostanie sie do skrzyni zeby wymienic lozyska igielkowe na dolnym wałku bo po rozgrzaniu oleju szarpie traktorem przy zmienianiu biegow nawet na luźnym rewersie i ogółem słychać niepokojące dźwięki w tej okolicy ,ale tak to wszystko dziala traktor jezdzi wporzadku (mf 3065) .Rozumiem ze bez wyciagania skrzyni sie nie obejdzie ,przerabiał ktos moze temat dolnych walków ?

Opublikowano

weź to na pisz po polskiemu, bo nie wiem o co się tym razem rozchodzi ;) ale strzelam: te teflonowe pierścionki muszą być spasowane z pokrywą speedshifta (nie może być w niej za dużych rowków, bo olej nie dotrze na tłoki)

Opublikowano
7 godzin temu, lukbold napisał:

weź to na pisz po polskiemu, bo nie wiem o co się tym razem rozchodzi ;) ale strzelam: te teflonowe pierścionki muszą być spasowane z pokrywą speedshifta (nie może być w niej za dużych rowków, bo olej nie dotrze na tłoki)

tarcze muszę wymienić bo pękły a mi o te pierścionki teflonowe. a te satelity mam  tylko kropki na  3 satelitach a w tym środku zębatki brak kropek jak to zgrać żeby

było db ?   

Opublikowano

Witam panowie. Problem dotyczy MF 3070 skrzynia AB, żółw Zając i 4 biegi. Wbijając jaki kolejek bieg  czy to na A czy B, czy żółw czy zając ciągnik stoi. Problem pojawił się po tym jak od spodu skrzyni wykręciła się śruba zabezpieczająca od dźwigienki biegów pełzających, po czym ta wysunęła się że skrzyni. Wsuwając ja na miejsce porusza się bez żadnych oporów. Nie wiem czy to jest przyczyną problemu z biegami i dlatego proszę was o pomoc, może ktoś miał taki przypadek. Pozdrawiam.

Opublikowano

Pewnie przekładnia ustawiła się na luzie, między pełzakami a normalnym przełożeniem. Co mi przychodzi do głowy, to spuścić olej, odkręcić lewą pokrywę i wszystko zobaczysz i naprawisz-ustawisz prawidłowo.

Opublikowano

Dzięki kolego za zainteresowanie moim problem, a lewą pokrywę patrząc z tyłu ciągnika?. A odkręcając ja trzeba na coś zwrócić uwagę żeby nic nie spadło,czy odkręca sie i wyciąga na bok?.

Opublikowano

Tak, patrząc od tyłu, jest do niej przykręcony zawór podnośnika (na zewnątrz), w środku wchodzi w nią rurka ale nie stanowi problemu. Warto dla lepszego dostępu najpierw zdjąć lewe tylne koło.

Opublikowano (edytowane)

Być może opierdzielilo Ci kołek tuleji na wałku, u mnie jakis mądry założył zawleczke. Przy odkrecaniu zaworu podnośnika dobrze oczyść śruby i uważaj żeby Ci nie zmielilo tej śruby. Dobrze jest potraktować młotkiem I ostrym śrubokrętem w kierunku odkręcania. Jak będziesz już tam grzebał włóż sobie jakąś szmatke do środka bo jak Ci coś wyleci z ręki to będziesz dekiel od spodu zdejmowal ^^. Oringi pod zaworem są takie podwójne I Oryginal tani nie jest Ale stare będą spłaszczone więc wymień od razu I przy okazji te na rurce od pompy do zaworu co ida bo są tanie. Ja brałem wszystko Oryginal z AGCO

Koła nie zdejmowalem, mimo że ważne 90kg I 180cm wzrostu to dałem radę wymienić siłownik reduktora ten W lewym dolnym rogu. 20190427_174549.jpg

Edytowane przez KamilStachurski
Opublikowano

Sam się młotkiem potraktuj jak nie wiesz że istnieje coś takiego jak klej do gwintów który zaleca instrukcja napraw to się nie bierz za robotę bo kolejne rozkręcanie po takiej twojej operacji tanie może nie być poza tym są teraz takie specjalne bardzo skomplikowane w budowie i drogie narzędzia do wyjmowania zgubionych części z trudnych miejsc image.png.b48532515c574bcece4cd5431dbb818e.png Ja takowym wyjąłem kawałek pilnika z cylindra w ciągniku przez otwór wtryskiwacza

Opublikowano (edytowane)

A czy nie lepiej włożyć tam szmatke I nie pierdzielic się później z wyciąganiem czegoś? Nie wiem ja tam lekko puknalem jedna śrubę młotkiem i śrubokrętem I tragedia się tej srubie nie stała, więc nie rozumiem o co Ci chodzi. Nie musisz naskakiwac od razu z jakaś złością, chyba Ty powinienes wziąć ten młotek wyładować negatywne emocje. 

A klej do gwintów wiem co to jest ale źle mnie zrozumiałeś bo ja lekko puknalem jedna srube żeby zruszyc i odkręcić A nie docisnąć.

Edytowane przez KamilStachurski
Opublikowano

@emilchaja jeżeli ma biegi pełzające, to na dolnym wałku w miejscu tulejki i łącznika ma założoną przekładnię planetarną i jak pisze wychaczyły mu się widełki od jej sterowania a prawdopodobnie przekładnia ustawiła się w pośrednim położeniu i nie ma żadnych biegów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez danielhaker
      Nabyłem paleciak z wagą, która ma zbity wyświetlacz. Powiedzcie, czy wyświetlacz (PLOTECH E169497) który znalazłem w Chinach będzie pasował do mojego? 



      Ewentualnie gdzie mogę taki znaleźć?
       
    • Przez pawcio21
      witam mam pytanie bo słyszalem ze mozna wsawic stary cep w klepisko zeby bylo rowne jak jest krzywe ? Czy ktos cos takiego robil i jak to wstawic prosze o odpowiedz . Podobno lepiej mlóci tak slyszalem ale mechanik juz nie zyje to co robił  
       
    • Przez 9997jarek
      Witam tak jak w tytule PROBLEM z elektryka w 512 (nie czyta: polbiegow , napędu na wszystkie koła, wałka przekaznika, obrotów silnika i oka ) skrzynia działa tylko mechanicznie jak się włączy awaryjne tryb. Bezpieczniki i mikrobezpiecznika działają. Byl odpalany rozruchem. Może zna ktoś z was dobrego mechanika? 
    • Przez Elektryk
      Z racji, że elektryczne siłowniki w kombajnach są dość chodliwym towarem w sezonie żniwnym, to może moja mała porada zaoszczędzi komuś odrobinę kasy i nerwów jak plony czekają na omłot, a my musimy latać po okolicznych szrotach.
      Na początku tylko wspomnę, że w pierwszej kolejności warto wymienić uszczelniacz na tłoczysku, wylać wodę z siłownika i dać w to miejsce smaru.
      Jeżeli po tym zabiegu dalej jest problem z siłownikiem to sprawdzamy, czy silnik działa podłączając go na krótko. tu chyba nie trzeba wyjaśnień. Jeżeli siłownik na krótko działa, a z magiczną kostką już nie to warto do niej zajrzeć i przekonać się co jest w środku. A okazuje się, że wiele tam nie ma. Raptem 2 diody i przekaźnik. Cewka przekaźnika zasilana jest przez 2 diody połączone przeciwsobnie a każda z nich jest podłączona równolegle do kontraktonu, który jest normalnie zwarty. Zasada działania jest banalnie prosta, jak podłączymy zasilanie to zasilanie przekaźnika idzie przez jedną diodę , ale przez drugą nie przejdzie bo jest odwrotnie wpięta i tu do akcji wchodzi kontrakton. Dopóki siłownik nie dojdzie do skrajnej pozycji jest on zwarty. Jak mamy skrajną pozycję kontrakton się rozwiera i siłownik staje. Żeby siłownik poszedł w drugą stronę wystarczy podać kostce napięcie o odwrotnej polaryzacji. Wtedy dioda z kontraktonem który był rozwarty zaczyna przewodzić natomiast druga nie przewodzi, ale za to jest zwarta przez drugi kontrakton dopóki nie dojedzie do drugiej skrajnej pozycji. I tyle tu filozofii.
      Teraz to co może się popsuć:
      1.Mogą puścić luty ze starości lub od przegrzania się zaśniedziałych wsuwek. Tu naprawa jest prosta. Wsuwki czyścimy lub wymieniamy i poprawiamy luty. Na zdjęciu jedna wsuwka całkiem wypadła.

      2. Może uszkodzić się przekaźnik. Oryginał raczej trudno dostać od ręki, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zamontować tam przekaźnik "świateł do malucha"  12v 30A wystarczy. Oryginał jest co prawda ze stykiem przełączalnym, ale tak naprawdę wystarczy nam styk normalnie otwarty.
      Nowy przekaźnik możemy podłączyć na przewodach według poniższego obrazka:

      3. Diody raczej będą sprawne, ale możemy je sprawdzić multimetrem ustawionym na symbol diody. Czarna sonda tu gdzie mamy pasek, czerwona z drugiej strony. Jak miernik pokaże ok 600-700 (wynik w mV) to dioda sprawna. Do pomiaru trzeba odłączyć kontrakton lub wylutować diodę.
      4. Kontraktony badamy omomierzem lub "brzęczykiem" mają być zwarte i rozwierać po zbliżeniu magnesu.
      Opis zrobiony po pewnym czasie, więc zastrzegam prawo do drobnych nieścisłości. Jak znajdę zdjęcia gotowej przeróbki to dorzucę.
    • Przez janek68
      Przy ruszaniu z miejsca ciągnikiem case maxum 110mx  przy obrotach silnika poniżej 1200 ob/min słychać metaliczne  uderzenie z okolicy skrzyni biegów, natomiast przy ruszaniu powyżej 1200 obr/min jest ok. Czy ktoś miał taki przypadek proszę o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v