Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Każdy nowy przedsiębiorca w dzisiejszych czasach musi kombinować, tak jak robił to Zarajczyk. Wyczuł duży potencjał w autobusach i według mnie to był duży krok do przodu. Na rynku ciągnikowym dużo nie nawojują, bo konkurencja jest zbyt duża. Zetor też nie długo padnie. Światowe giganty kontrolują rynek i nawet gdyby Ursus miał najnowocześniejszą i najbardziej innowacyjną przekładnię to i tak by było im się ciężko wbić, "bo sprzęt nie jest sprawdzony". Jak jakiś JD czy NH się sypie to ludzie nie biorą tego do siebie w takim stopniu jak negatywnych opinii o Ursusie, bo to nie do pomyślenia, że Sześćdziesiątka pracuje bez zarzutu 20 lat, a nowy C-380 się psuje po 100mth. Te ciągniki musiałyby być choć w połowie tak niezawodne jak C-360 czy inne, ale wiadomo, w tych czasach to nie przejdzie, a ludziom myślenia nie zmienisz.

Opublikowano

To są wymówki. Idąc od początku - skoro chciał robić składaki to poco wozi się na renomowanej marce? Nawet dobrego katalogu do tego niema. Firma powstała bo Unia dawała kasę na ciągniki i kropka. Zetor nie tyle padnie co dostanie się pod jakieś skrzydła bo tam jest co przejmować. UrsuZ zniknie jak tylko skończy się ostatni eurocent.

  • Like 1
Opublikowano

@DTaras Jest zawsze Vigus. Ktoś, kto nawet by chciał łyknąć "dzieło" Zarajczyka, może odkupić to razem z projektami Vigusa i np zmodernizować, dodać jakieś funkcjonalności. Ostatnio w newsach RPT nr 2 (luty 2019) przeczytałem, że Pronar dysponuje budżetem prawie 1 mld (dokładnie jakieś 800 mln, jak wynika z prezentacji wyników finansowych i wypowiedzi prezesa tej marki). Mają dobre zaplecze, myślę że Zarajczyki za Ursusa (całego) nie będą chciały nie wiadomo jak wiele i jakby Pronar to od nich odkupił za powiedzmy 100 mln, to mogliby klepać ciągniki pod nazwą Ursus (podrasować wygląd, ogłosić kupno, żeby nikt nie miał strachu brać tych ciągników i byłoby zarąbiście). Tylko też nie do końca wiadomo, jak to się dalej potoczy. Może się właściciel nie prędko zmieni, pieron wie.

Grunt że Zarajczyk się nawzdymał hajsem 😀😀.

Opublikowano

Cześć Martinez dawno nie dyskutowaliśmy. Ciekawy jest ten Twój pomysł. Zawsze marka zostałaby w naszych rękach. Tylko nie 100 mln a 10mln no max 30mln. Kupili za bezcen 8,1mln robili jak robili nic specjalnego nie wymyślili prócz Vigusa także jeżeli mieliby sprzedać komuś tylko ciągniki ich projekty + logo to takie 10-30mln zł. W sumie wystarczyłoby sprzedać logo Vigusa i design, bo fakt faktem nowe maski są piękne po prostu. Co zrobią ich sprawa. My nic nie zdołamy zrobić pisząc tutaj.

  • Like 1
Opublikowano
1 godzinę temu, DTaras napisał:

Co Wy z tym Vigusem? To przestarzały klunkier. Jedyny ratunek to przeniesienie do budżetów czyli pomocniczych maszyn.

A ja mam pare pytań, bo widzę, że  kolega chyba ma dostęp do większej porcji informacji niz łatwo dostępne dane w internecie na temat vigusa. 

Co czyni tą skrzynie przekładnią na tle innych w tym samym przedziale cenowym "przestarzalym klunkierem"?

Ta skrzynia ma jakies bolączki o ktorych jeszcze się nie mówi? Jak wygląda jej sterowanie? Bardziej jak w kirowcu k700, czy zarządza nią jakiś sterownik? Jak wygląda przechodzenie między przełożeniami? Jest plynne i szybkie?

Chętnie zobaczyłbym jej schemat i przekrój, może ma ukryte możliwości rozbudowy?

Opublikowano

Tyle znawców vigusa a jeszcze ta skrzynia jest na etapie testów, Co najlepsze juz parę lat. Jedynie inżynierowie urusa mogą coś powiedzieć na jego temat bo tylko oni mają z nią styczność. Jeżeli w tym roku vigus nie trafi do sprzedaży to ursus upadnie. Popyt na c380 się skończył. 

Opublikowano
7 godzin temu, MARTINEZUrsus napisał:

@DTaras Jest zawsze Vigus. Ktoś, kto nawet by chciał łyknąć "dzieło" Zarajczyka, może odkupić to razem z projektami Vigusa i np zmodernizować, dodać jakieś funkcjonalności. Ostatnio w newsach RPT nr 2 (luty 2019) przeczytałem, że Pronar dysponuje budżetem prawie 1 mld (dokładnie jakieś 800 mln, jak wynika z prezentacji wyników finansowych i wypowiedzi prezesa tej marki). Mają dobre zaplecze, myślę że Zarajczyki za Ursusa (całego) nie będą chciały nie wiadomo jak wiele i jakby Pronar to od nich odkupił za powiedzmy 100 mln, to mogliby klepać ciągniki pod nazwą Ursus (podrasować wygląd, ogłosić kupno, żeby nikt nie miał strachu brać tych ciągników i byłoby zarąbiście). Tylko też nie do końca wiadomo, jak to się dalej potoczy. Może się właściciel nie prędko zmieni, pieron wie.

Grunt że Zarajczyk się nawzdymał hajsem 😀😀.

Pronar miał fajne ciągniki serii P5- były naprawdę obiecujące. Z tym że Pronar widział iż konkurencja na tym rynku jest coraz większa i nie ma szans z dużymi graczami, więc wycofał się z tej części działalności i szczerze wątpię aby był zainteresowany do powrotu, szczególnie że bardziej rozpoznawalna marka produkująca ciągniki jaką jest Zetor też bardzo cienko przędzie. Nie ma miejsca na rynku dla Pronara, Ursusa czy Zetora, przynajmniej w tych cenach jakie proponują, a do poziomu cen Belarusa nie są w stanie dojść, więc jest jak jest i powoli zwijają się z "rynku ciągnikowego" na rzecz CNH, JD i Agco

Opublikowano
1 godzinę temu, DTaras napisał:

Z informacji dostępnych jest opisane sprzęgło. Powinno to wszystko wyjaśnić.

I co to wyjasnia? Doszukać się można, że jest wielotarczowe mokre.  Jakie to ma znaczenie przy kwalifikacji CAŁEJ przekładni jako "przestarzały klunkier" jak nawet nie wiadomo jak to sprzeglo jest sterowane, nie mowiac o reszcie???  Może  jest opcja, że całkowicie zarzadza nim jakiś sterownik? Która przekladnia adekwatna parametrami i ceną oferuje wiecej? I co oferuje innego?

Opublikowano

Vigus to jest złom. Nadaje się tylko na hutę. W temacie skrzyń Semi Powershift zostało juz wszystko powiedziane. Chcieli zrobic kolo na nowo. Znaczy wyludzic moje pieniądze na badania. Pieniądze podatników.

Opublikowano

Czytam komentarze i widzę zę Vigo to vigus tamto to proponuję przez kolegów zrobienie bądź zmodernizowanie jakiś skrzyń i wtedy się wypowiadanie. To że czytacie na internecie (bo wiedza na takie tematy jest ogólni dostępna) to nie znaczy że tak jest. Być może jesteście konstruktorami tej skrzyni ? Jeśli tak to zwracam honor! Ursus próbuje od czegoś zacząć ( moim zdaniem jest przepaść 20 letnia ) można wyklinać go itd... ale jeżeli sami Polacy nie widza sensu badania i rozwoju skrzyni która penie jest tańsza a jakością nie odstaje od konkurencji (zapewne ) i teraz pytanie kluczowe jeżeli byście mieli ograniczony budżet to woleli byście klepać to samo i po jakimś czasie nie mieć niczego nowego ? Czy zacząć badania i opracować jakąś skrzynie ( np.Vigus ) Ja zdecydowanie wybrał bym bym 2 opcje a to że wam się tyłeczki przyzwyczaiły do guziczków i joysticków to  już nie moja wina. Technika idzie do przodu elektronika też jest to nie rozłączalny element ale  Czy do Rolnictwa są aż tak potrzebujecie te wszystkie bajery ?  

  • Like 1
Opublikowano
sumek666 napisał:

Vigus to jest złom. Nadaje się tylko na hutę. W temacie skrzyń Semi Powershift zostało juz wszystko powiedziane. Chcieli zrobic kolo na nowo. Znaczy wyludzic moje pieniądze na badania. Pieniądze podatników.

I tak i nie. Spójrz na koncern SDF. Posiadali skrzynie o 9 stopniowym automatycznym powershift'cie, dostępnym na 3 zakresach i równolegle robili serię Agrotron, która ma tylko 4 biegi zmieniane pod obciążeniem. Których traktorów jeździ więcej? Dodam że to Agrotrona skopiowano jako Lamborghini r6 oraz Same Iron. Próbowano nawet ożywić tamtą skrzynie i dać jej niemiecki silnik (Deutz Agrotron L720) ale nadal sprzedaż była zbyt niska na produkowanie takiego ciągnika. Jaki wniosek? Nie potrzebna. Jest w rolnictwie nieskończona ilość biegów zmieniany h pod obciążeniem ale skrzynia solidna i trwała. Bo nawet ubranie skrzyni w inne barwy nie przynosi zysków.

  • Like 1
Opublikowano
5 godzin temu, Querty napisał:

Czytam komentarze i widzę zę Vigo to vigus tamto to proponuję przez kolegów zrobienie bądź zmodernizowanie jakiś skrzyń i wtedy się wypowiadanie. To że czytacie na internecie (bo wiedza na takie tematy jest ogólni dostępna) to nie znaczy że tak jest. Być może jesteście konstruktorami tej skrzyni ? Jeśli tak to zwracam honor! Ursus próbuje od czegoś zacząć ( moim zdaniem jest przepaść 20 letnia ) można wyklinać go itd... ale jeżeli sami Polacy nie widza sensu badania i rozwoju skrzyni która penie jest tańsza a jakością nie odstaje od konkurencji (zapewne ) i teraz pytanie kluczowe jeżeli byście mieli ograniczony budżet to woleli byście klepać to samo i po jakimś czasie nie mieć niczego nowego ? Czy zacząć badania i opracować jakąś skrzynie ( np.Vigus ) Ja zdecydowanie wybrał bym bym 2 opcje a to że wam się tyłeczki przyzwyczaiły do guziczków i joysticków to  już nie moja wina. Technika idzie do przodu elektronika też jest to nie rozłączalny element ale  Czy do Rolnictwa są aż tak potrzebujecie te wszystkie bajery ?  

Pytanie-zaryzykujesz wydać 10-letni budżet gospodarstwa żeby kupić ciągnik marki która nie wiadomo ile czasu będzie jeszcze istnieć, ze skrzynią której jest może pięć sztuk na całym świecie?

  • Like 1
Opublikowano

Ale jaki prestiż. 5 sztuk na świecie :D

querty nawet nie chce mi się z Tobą dyskutować. 

Problem z Ursusem jest taki jak z naszą reprezentacją. pompują się i ludzi do granic możliwości a później pękają jak zwykły balonik. 

Trzeba było nie pokazywać tej skrzyni, na stronie nie pisać 100 różnych modeli z opisem "dostępny wkrótce", wielkich konferencji i obietnic. Ludzie uwierzyli, że Ursus może ale jednak nie może. 

  • Like 4
Opublikowano
11 godzin temu, MF675ursus napisał:

Pronar miał fajne ciągniki serii P5- były naprawdę obiecujące. Z tym że Pronar widział iż konkurencja na tym rynku jest coraz większa i nie ma szans z dużymi graczami, więc wycofał się z tej części działalności i szczerze wątpię aby był zainteresowany do powrotu, szczególnie że bardziej rozpoznawalna marka produkująca ciągniki jaką jest Zetor też bardzo cienko przędzie. Nie ma miejsca na rynku dla Pronara, Ursusa czy Zetora, przynajmniej w tych cenach jakie proponują, a do poziomu cen Belarusa nie są w stanie dojść, więc jest jak jest i powoli zwijają się z "rynku ciągnikowego" na rzecz CNH, JD i Agco

Niestety, ludzie są już tak przyzwyczajeni do "germańców", że Ursus to tylko dla nielicznych jest fajny. Ci, co mają większy budżet, to nie patrzą na cenę, tylko komfort i guziczki (to jest normalne, że każdy woli wygodę).

11 godzin temu, sumek666 napisał:

Tak sobie myślę, że z tym Pronarem ciekawy pomysł. Mają doświadczenie, zaplecze techniczne, pieniądze. Brakowało im marki do tej pory. 

Cieszę się, że moja koncepcja się spodobała ;) Ale niestety, może być tak, że nikt nie spojrzy na Ursusa, który wyszedł z Pronara. No chyba że by poszli na zaawansowaną technologię i porobili telewizory, joysticzki, wygodne podłokietniki, EHRy, to wtedy może by byli chętni.

Ale to jest tylko marzenie i nie sądzę, że tak się to potoczy.

Opublikowano

Dokładnie, zachodnie najlepsze ale jak sprowadza się zagraniczne mięso, mleko czy inne produkty rolne to wielkie poruszenie bo swojego nie kupują. To działa w obie strony. Tak samo jest z maszynami. 

  • Like 2
Opublikowano

Teraz panuje taka moda ,że w ciagniku powinien być taki sam komfort jak w aucie po co? Rozumiem komfort pracy też musi być no ale bez przesady. Ciągnąć dalej temat vigusa to chyba bezsens skoro i tak ma nie być montowany to szkoda sobie zawracać tym głowe,

Opublikowano

Jeżeli Ursus z Vigusem ma wejść na rynek, to cały ciągnik musi być dopracowany pod każdym względem. Kilku rolników pewnie by kupiło takiego Ursusa, ale jeżeli byłyby z nim jakiekolwiek problemy, to sprzedaż upadnie. Tak było z 11054. Początkowo się sprzedawały, ale teraz większość osób patrzy na ten model krzywo. Gdyby 80-tka była dopracowana, to nadal by się dobrze sprzedawała. No i jeszcze ten serwis.

Opublikowano

Oby  Ci ten dysk nie wyskoczył, wtedy już tak pewnie pisać nie będziesz :) Coś wiem o tym, bo chcą mnie kroić, a nic przyjemnego nie jest ledwo chodzić, czy mieć problem się wyprostować nie mówiąc o problemach przy dłuższej jeździe samochodem czy ciagnikiem ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v