adikpl1

Co z tą Pol... Fabryką

Polecane posty

https://www.olx.pl/oferta/nowosc-ciagnik-ursus-150-km-CID757-IDuc6DN.html#d9403c6188;promoted 
 

ogłoszenie dealera który znajduję się 10KM ode mnie. Będę w Zakrzewie to zobaczę czy mają na placu ciągnik. 
bo jeżeli ogłoszenie nie zwiera prawdziwych zdjęć tylko studyjne to prawdopodobieństwo jest takie że nie ma go na placu. W 2015 roku pojechałem do nich obejrzeć C-380 i się okazało że go nie ma, gdyż ciągnik z ogłoszenia znajduję się w Lublinie na placu czy gdzieś indziej..

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Z dużym prawdopodobieństwem można założyć, że większość osób piszących tu na forum i tak nie ma w planach zakupu ciągnika Ursus, a raczej Polmot Lublin z logo Ursusa. 

Podniecacie się tą firmą choć od początku widać na jakiej zasadzie działa, rozwój, inwestycje, szał w mediach - jedno jest pewne, jeśli nie byłoby kasy z UE i państwa ( Afryka GO ) to taka firma nigdy by nie powstała. 

Wcześniej, czy później i tak upadnie, prezes i zarząd zarobi swoje, a reszta niech się martwi. Od początku jest to zwykła prowizorka. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@akmaly Ty dziwisz się, czemu się wszyscy podniecają. To jest logiczne - wszyscy się cieszą z tego, że powstają dalej ciągniki marki Ursus i nie są wcale takie złe.

Kolejna sprawa - jaka prowizorka? Wszystko przebiega, tak jak powinno i gadanie o upadku jest bez sensu, bo to może nastąpić za kilkadziesiąt albo i nawet sto lat. Fendt został kupiony przez AGCO już ile lat temu, a jakoś Niemcy nie narzekają, a tutaj ciągle coś nie pasuje przy Ursusie i wiecznie ktoś niezadowolony. Wiem, może nie są idealni i jeszcze mają sporo do poprawy w zakładach w Lublinie i w ciągnikach, ale widać, że się starają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja się tyle obawiam że jak miałby zawitać Nowy Ursus na moim podwórku (a bardzo bym chciał, aby takowy był) to że nie dostanę od producenta odpowiedniego wsparcia. Na chwilę obecną stracili moje zaufanie. ciągniki mają idealny design co mnie przekonuje i zachęca do tych traktorów kabina maska i te koła czarno czerwone majstersztyk, ale doczepie się właśnie do kabiny. ogólnie wygląd zewnętrzny jest w porządku ale sama praktycznosc i wygoda takie 5/10. jakość plastików bardzo dobra. poprawili właściwie dodali zabudowę dzwigni regulacji podnośnika o która prosiłem w mailach, przedłużyli także te rączki od sterowania. zegary te nowe od firmy eltem super podobają mi się, choć wolałbym aby we wszystkich modelach była montowana kolumna kierownicy włoskiego producenta Cobo. Transmisje Carraro T100/T120 to niech dają w końcu z rewersem elektro hydraulicznym we wszytkich ciągnikach a nie cały czas tych mechaników się trzymają. kabina niby 4 słupki ale widoczność do tyłu porażka i nie jestem gołoslowny bo jechałem co prawda chwilę C-380 Ale podczas cofania sprawia trudności nie widać wszystkiego przez te szerokie słupki. A tak to chwali im się ze idą w stronę tych silników kohlera. Nie miałem z nimi styczności niestety na codzień ale po danych technicznych stwierdzam że moze to okazać się dobra decyzja. poczekajmy jak ludzie zaczną oceniać Arbosy które mają te same jednostki kohlera co Ursus ma w planach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Spoko, każdy ma swoje zdanie ale poczekajmy jeszcze trochę i zobaczycie sami.

Porównanie z Fendtem przemilczę bo szkoda klawiatury. 

Jakie zaufanie, jaki Ursus? Znaczek zapewni Ci zaufanie?

Nie ma Ursusa, jest Polmot który w celach finansowych ( do programu Afryka Go ) musiał stać się w pełni polską firmą, a najłatwiej było kupić znaną upadającą polską markę.

Nie ma to nic wspólnego z poprzednim Ursusem. Najlepszym przykładem jest wsparcie dla rolników, którzy kupili jeszcze warszawskie ciągniki.

Design - DF wypuści nową serię to i Ursus się zmieni:)

Silniki, skrzynie - czy ktoś w ogóle ogarnia jaka jest lub będzie montowana:) najgorzej jak zastosują jakiś wynalazek i za kilka lat będzie dopiero problem z częściami. 

Obecny Ursus to firma stworzona i zarządzana przez handlowców z dobrym zapleczem kontaktów, zresztą wystarczy poczytać kim był tatuś prezesa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Podzielam twoje zdanie akmaly. Też tak uważam że polmot wykorzystuje logo Ursusa do celów takich jak wspomniałeś. Ale co ja, Ty i inni mamy z tym zrobić? Jest już pozamiatane... nie odkrecimy tego. Stało się. Ursus wg mnie jest w nie właściwych rękach, które blokują jego rozwój. Koncern zagraniczny mający swoje zaplecze i wieloletnie doświadczenie z pewnością by lepiej wykorzystał potencjał Ursusa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jaki rozwój Ursusa ? Kupili logo . Jak by nie to , to nawet na żadnej nowej maszynie by tego napisu nie było .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Adrian_URSUS_1999 Może nie tyle w niewłaściwych, tylko zbyt biednych. Przecież porównanie finansów polmotu do Agco nie miałoby najmniejszego sensu, bo gigant z Ameryki dysponuje nawet i chyba miliardami złotych. No i faktycznie, oni by Ursusa rozwineli, ale to już by nie było to samo, ponieważ Ursus nie należałby do Polaków i stracił by ten akcent polskości.

@zetorki12 Kupili całą markę.

A wracając do Fendta - to jest podobnie, jak z Ursusem, czyli agco kupiło całą markę i teraz wykorzystują to wraz z logiem do produkcji ciągników pod słynną nazwą Fendt, tyle tylko, że w Niemczech.

Albo Massey Ferguson - identyczny scenariusz, jak wyżej wymienione marki przeze mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Tylko że Agco rozwijała te ciągniki a nie kupiła gotowych w Indiach i przyklejała znaczki Fendt czy MF... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1458
13 godzin temu, Adrian_URSUS_1999 napisał:

Podzielam twoje zdanie akmaly. Też tak uważam że polmot wykorzystuje logo Ursusa do celów takich jak wspomniałeś. Ale co ja, Ty i inni mamy z tym zrobić? Jest już pozamiatane... nie odkrecimy tego. Stało się. Ursus wg mnie jest w nie właściwych rękach, które blokują jego rozwój. Koncern zagraniczny mający swoje zaplecze i wieloletnie doświadczenie z pewnością by lepiej wykorzystał potencjał Ursusa.

Za to że jest w niewłaściwych rękach podziękuj związkom zawodowym, co to bronili "własną piersią" sprzedaż spółki w 2001 roku do Steyer. Warszawski Ursus sam sobie zgotował taki los, więc nie ma co się nad nim żalić. 

  • Confused 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość 30pawel   
Gość 30pawel

pawel885 napisał:

Tylko że Agco rozwijała te ciągniki a nie kupiła gotowych w Indiach i przyklejała znaczki Fendt czy MF... 

Tagi gigant jak Agco miało ma i będzie miało kase na zrobienie nowego ciagnika od podstaw a polmot? niby co miał rozwijac? mido forte czy jak im tam bylo. A może wersje 16xx? mamy XXI wiek i ekonomiczniej(taniej) wychodzi kupić części i złożyć do kupy niż zaczynać produkcje swoich praktycznie od zera bo po roku oglosili by upadłość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709
7 godzin temu, zetorki12 napisał:

Jaki rozwój Ursusa ? Kupili logo . Jak by nie to , to nawet na żadnej nowej maszynie by tego napisu nie było .

Kto wie czy nie lepiej, przynajmniej pozostałaby legenda. 

Do tych co zaraz zaczną atakować o miejsca pracy itd - Polmot też się rozwijał i dawał miejsca pracy w Polsce, co z tego, że przy udziale kapitału rodem z Turcji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, akmaly napisał:

Kto wie czy nie lepiej, przynajmniej pozostałaby legenda. 

Do tych co zaraz zaczną atakować o miejsca pracy itd - Polmot też się rozwijał i dawał miejsca pracy w Polsce, co z tego, że przy udziale kapitału rodem z Turcji?

Oni na początku swojej działalności naklejali znaczek Ursusa na Hattacie, a dopiero po roku czy dwóch udało im się zrobić własne modele.

 

55 minut temu, MF675ursus napisał:

Za to że jest w niewłaściwych rękach podziękuj związkom zawodowym, co to bronili "własną piersią" sprzedaż spółki w 2001 roku do Steyer. Warszawski Ursus sam sobie zgotował taki los, więc nie ma co się nad nim żalić. 

Jaki los? Ursus rozwija się, nie stoi w miejscu. Ja uważam, że mogło być gorzej. Kupienie przez polmot marki Ursus było optymalnym rozwiązaniem (napewno lepszym, niż zostawienie Ursusa w Bumarze).

43 minuty temu, 30pawel napisał:

 

Tagi gigant jak Agco miało ma i będzie miało kase na zrobienie nowego ciagnika od podstaw a polmot? niby co miał rozwijac? mido forte czy jak im tam bylo. A może wersje 16xx? mamy XXI wiek i ekonomiczniej(taniej) wychodzi kupić części i złożyć do kupy niż zaczynać produkcje swoich praktycznie od zera bo po roku oglosili by upadłość.

Wiadomo, że nie ma mowy, żeby taki polmot 7 lat temu zaczął nagle silniki swoje z normami wypuszczać. Na to potrzeba czasu. Vigusa projektowali praktycznie zaraz po kupieniu marki Ursus i zaprezentowali w 2016 roku. Kroki podejmują takie, jak powinni, jedyne to to, że znacznie dłużej im to zejdzie niż takiemu AGCO, że względów kapitałowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1458
Napisano (edytowany)
19 minut temu, MARTINEZUrsus napisał:

(...) Jaki los? Ursus rozwija się, nie stoi w miejscu. Ja uważam, że mogło być gorzej. Kupienie przez polmot marki Ursus było optymalnym rozwiązaniem (napewno lepszym, niż zostawienie Ursusa w Bumarze).

(...)

To do tych, co teraz ciągle narzekają że zakładów nie przejął zachodni kapitał- miał chęć przejąć (Steyr i chyba AGCO) w czasach gdy jeszcze było co przejmować, ale Solidarność nie chciała o tym słyszeć. Więc pozostał upadek firmy i przejęcie przez Zarajczyka tego co pozostało po Turkach (Uzel był udziałowcem) i Bumarze (który miał kompletnie w d*pie te zakłady). Też nie uważam że Warfama to samo zło dla Ursusa, nie oszukujmy się, gdyby nie oni to Ursus skończyłby jak FSO. A tak- marka istnieje, nowe ciągniki po polach jeżdżą i są rozwijane

Edytowano przez MF675ursus
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Obecnie Steyr należy do CNH Industrial, podobnie jak Case.

Co do FSO i FSC, no to szkoda, że dalej nie są na rynku, bo polonezy i żuki były zarąbiste, ale chociaż ten Ursus jest pocieszeniem dla Polaków.

Bumar miał w d*pie Ursusa, tu się z tobą zgadzam, bo jedynymi modelami w ich ofercie były bodajże ten 6824 mido, jakiś tam 5xxx i 1674 forte, i kropka. Jeszcze wszystko z technologią jak na tamte czasy 15 lat do tyłu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28760
Napisano (edytowany)

w czym taki żuk był za***isty, bo parę lat temu wymieniliśmy go na T4, i jakoś mniej za***iście się nie zrobiło, powiem szczerze, wręcz przeciwnie

Edytowano przez bratrolnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, bratrolnika napisał:

w czym taki żuk był za***isty, bo parę lat temu wymieniliśmy go na T4, i jakoś mniej za***iście się nie zrobiło, powiem szczerze, nawet przeciwnie

za***isty to był w czasach, jak powstawał, ale chodziło mi o to, że gdyby dalej powstawał, to byłby tak samo dobry, jak transporter od VW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel94    21

Zarąbisty to mógł być Lublin, gdyby został wprowadzony do produkcji zaraz po ukazaniu się prototypów (Nysa 325), czyli na początku lat 80. Żuk był uklepanym na kolanie wytworem, tylko po to, aby zapchać dziurę w gamie samochodów dostawczych. Nie było w nim nic nadzwyczajnego. A co do porównywania żuka do transportera to tak samo jak porównywać Poloneza do Audi 80. Co innego prototypu Lublina do T3... Myślę, że w tym przypadku dyskusja miałaby sens. 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Potem jeszcze były produkowane Lubliny pod marką Daewoo i były jeszcze lepsze. Wielu rolników je posiada. Siedziałem w nim i może nie ma szału, ale podstawowe funkcje miał i przyzwoicie był wykończony w środku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Nikt nie każe robić jakiś supernowoczesnych ciągników czy samochodów ale dobrym rozwiązaniem jest kupowanie licencji - kupili by licencję na np fendty z lat 80/90 , założyli swoje maski i kabiny , fabryka miała by robotę i by się kręciło.... W meksyku i afryce do niedawna produkowali jeszcze golfy 1 - nie każdego stać na najnowszego golfa... Ale UE sprytnie hamuje takie zapędy normami spalin itp.... Jak byśmy mieli nowego golfa2 z silnikiem 1.9TDI za 25 tys to mogę się założyć że schodził by jak ciepłe bułeczki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość 30pawel   
Gość 30pawel
Mam pytanko dla znawców historii Ursusa. Jakie były "czysto? Polskie Ursusy bez żadnych kooperacji z innymi firmami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Znawcą nie jestem, ale z tych co do tej pory występują jeszcze w dużych ilościach na polskiej wsi to C-330 tylko i aż. A reszta poczynając od C-360 (C-4011) do ciężkiej serii to zetorki. Prototypowa seria U to był Polski pomysł. wiem że to mało także prosiłbym również o rozwinięcie tego co napisałem. MARTINEZUrsus na pewno będzie najlepiej wiedział. 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28760
1 godzinę temu, MARTINEZUrsus napisał:

Potem jeszcze były produkowane Lubliny pod marką Daewoo i były jeszcze lepsze. Wielu rolników je posiada. Siedziałem w nim i może nie ma szału, ale podstawowe funkcje miał i przyzwoicie był wykończony w środku.

Lubliny byly najlepsze w rdzewieniu na czas, nikt z nimi nie miał szans, może trochę polonez. No i w gwizdzie tylnego mostu też były niezłe, dźwięk był jakby tam było minimum biturbo. 

 

1 godzinę temu, pawel885 napisał:

Nikt nie każe robić jakiś supernowoczesnych ciągników czy samochodów ale dobrym rozwiązaniem jest kupowanie licencji - kupili by licencję na np fendty z lat 80/90 , założyli swoje maski i kabiny , fabryka miała by robotę i by się kręciło.... W meksyku i afryce do niedawna produkowali jeszcze golfy 1 - nie każdego stać na najnowszego golfa... Ale UE sprytnie hamuje takie zapędy normami spalin itp.... Jak byśmy mieli nowego golfa2 z silnikiem 1.9TDI za 25 tys to mogę się założyć że schodził by jak ciepłe bułeczki

Niestety normy to hamują takie pomysły do zera, a szkoda. Blacha jak na dwójce i silniki 1.9tdi już nie wrócą.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj