Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Robić scyzoryki gdzie nie ma potrzeby Tr, ymać się wymiaru to jedno a mechanizmy współpracujące że sobą drugie.
Stal utwardzana czy ulepszana a obrabiana termicznie to całkiem co innego. Widokowych warunkach nie jesteś wstanie choć by zaazotować, o obróbce skrawaniem twardej stali większość małych czy średnich warsztatów może pomarzyć. Nie stać ich na narzędzie. Chcesz rób ale jedno jest pewne długo to nie wytrzymam, a ty sam nie będziesz miał pewności kiedy to się rozleci.

Opublikowano (edytowane)

Tę stal ktoś kiedyś wymyślił i opracował. Poza tym robić a przerabiać to dwie różne sprawy. Można zastosować orginalny palec wybieraka a dorobić tylko boczny mechanizm. Można tez zastosować wybierak np. ze stara 25/28/66

https://spplthumb.blob.core.windows.net/540x405/cd/31/f9/skrzynia-star-28-sprzeglo-tarcza-sprezarka-sochaczew-107419047.jpg

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ78X7BS84YElsCht-orLwA69jeap0q70VPIQ5ePwxtJRdUzvH1

 

z przeróbkami , zamiast tego cuda na kiju plus wejście na wałek z boku wieżyczki

Edytowane przez jahooo
Opublikowano

A ja tam wolę kupić gotowca niż się bawić z wybierakami bo to jak z polem minowym (nie wiadomo czego szukać ) a w rusaku biegi są dosyć blisko siebie to nie jak w zetorze 5211 że biegi dosyć wyraźnie się wrzuca , a Lepić będę lepił kabinę z Mf bo wartość Mtz82 z małą jest śmieszna i nie będę sprzedawał . Coś się ulepi , to tylko kabina mocowania można przerobić , wyspawać , zastanawiam się nad jeszcze kwestią sprzęgła i hamulca bo bym chciał żeby były w pulpicie a nie mechanicznie w podłodze , jeszcze tego nie wiem ale może jakoś na linki , macie pomysły a może nowsze Mtz inaczej miały ??? 

Opublikowano

Nowsze mtz ty a na pewno pronary mają hamulce hydrauliczne. Wszystko jest tak samo tylko w kabinie pompki i podwieszane pedały a przy samych hamulcach inna dźwignia i siłownik.

Jak mam coś poprawiać na siłę wiedząc że jest oryginał i to całkiem niezły to wolę się powstrzymać i dorobić oryginału.

Opublikowano

Wracając do tematu. Czy zamontowanie turbo TKR6 do d240 z pompą bez korektora da jakiś wymierny efekt ? Czy pozostawić obroty max na 2200rpm . Koszt prawie 2tys

Inaczej jak to wyjdzie jak tylko założę turbo i skoryguję dawkę na oko by nie dymił za bardzo.

Opublikowano

Obroty maksymalne 2400. Spokojnie.  Mimo że normalnie się na takich nie jeździ to czasem się przydaje. Mi kręci do 2600, wiadomo nie używam, mało kiedy 2400 wykręcę jazda do 2200 w każdej robocie czy transporcie wystarczy.

Opublikowano

Chyba nie wszyscy mnie zrozumieli. Wspomniany tachometr jest urządzeniem kontrolnym a nie do użytku stałego. Od kiedy zacząłem mierzyć rzeczywiste obroty i porównywać je z wskaźnikami (obrotomierzami) to zdarzyło się tylko raz że obrotomierz nie przekłamywał. Liderem przekłamań są obrotomierze w Bizonie i to od młocarni jak i silnika. Tak samo obrotomierze napędzane z alternatora, można je tylko nazwać wskaźnikami, bo obroty mierzą mało dokładnie. Również w Zetorach gdzie napęd idzie jeszcze z prądniczki też nie jest super dokładnie. Dlatego o tym wspominam, bo we wspomnianym ciągniku gdzie skazówka  nieźle się buja w obrotomierzu, to jego wskazania mogą mocno odbiegać do rzeczywistości. Taki tachometr powie nam prawdę o różnicy wskazań.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v