Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
1 godzinę temu, Zetix napisał:

Kupiłem na ten sezon  Platinum agro supereme 10w40... Zobaczymy co z tego oleju będzie ;)

👍 

Prawdopodobnie za rok zamienię Fuchsa właśnie na ten Platinum Agro Supreme 10W-40. Olej raczej dobry. Być może bardzo dobry. Sam producent rekomenduje do maszyn mocno obciążonych, pracujących w ciężkich warunkach. 

BTW, kupiłeś ten olej czytając i dowiadując się o nim z tych naszych rozmów, czy sam wybrałeś ten olej i wpadłeś o nim napisać? Jesteś pierwszą osobą z tego tematu, która kupiła ten olej.  

Opublikowano (edytowane)

Kończąc temat olejowy w moim 2812 dziś wymieniłem po 30 latach olej hydrauliczno-przekładniowy. Finalnie zdecydowałem się na Agrol U, czyli ten sam co kiedyś zalała fabryka. Napisałem trochę i dałem fotki w moim temacie.

 

Edytowane przez emigrant_
Opublikowano (edytowane)
Dnia 23.05.2022 o 07:03, samtech84 napisał:

Nie myślałeś, żeby przejść na oleje 10w40? 

Właśnie dziś to zrobiłem. Po roku i 233 mtg do 2812 wleciał Orlen Platinum Agro Supreme 10W-40. Wcześniej był Fuchs Agrifarm MOT 15W-40. Mam teraz jakieś porównanie z Turdusem 15W-40 i Fuchs Agrifarm MOT 15W-40. Pi razy drzwi roczne mtg podobne. Ciągnik tylko jeździ, żadnych prac polowych. Turdus po zlaniu woda a Fuchs miał tę swoją jeszcze gęstość i pewnie mógłby jeszcze trochę mtg zrobić. Minął rok, więc wymiana bez względu jaki stan oleju. Poza tym bez analizy fizyko-chemicznej oleju to tylko gdybanie, czy ten Fuchs jest jeszcze dobry. Od tego sezonu wlatuje Orlen 10W-40. Głównie z myślą o odpalaniu ciągnika zimą. W filtrze powietrza też wymieniłem olej. Będzie dodany do oleju jeszcze Archoil AR9200 v2. 

Panowie, zostaje mi zawsze 3 litry oleju, bo do 2812 wchodzi 6,8 litra. Ten olej mogę wykorzystać za rok, czy lepiej tego nie robić? Wtedy kupię tylko jedną bańkę 5 litrów. 5 litrów świeżego i 1,8 litra sprzed roku. Dwie świeże bańki co 2 lata by wychodziły. 

 

IMG_0141.JPG

Edytowane przez emigrant_
Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, samtech84 napisał:

E7 spełnia, więc można brać pod uwagę.

Myślałem że czym wyższe literki i liczby w klasyfikacji to olej jest do bardziej nowoczesnych silników a do c360 wystarczy ( a nawet będzie lepiej) jak olej będzie miał API CF, CG lub nawet CD oby tylko miał dość dużą lepkość w 100 stopniach i w miarę wysoką liczbę zasadową TBN.

Edytowane przez seba2017
Opublikowano (edytowane)
Dnia 24.05.2023 o 12:22, emigrant_ napisał:

Po roku i 233 mtg do 2812 wleciał Orlen Platinum Agro Supreme 10W-40.

No i długo Orlenem się nie pocieszyłem. Trzeba spuszczać i wymienić na nowy olej. Po 30 latach zaczęła przepuszczać membrana w pompce. Zawsze leję olej pod max na bagnecie. Dziś zaglądam a tam 5 mm oleju ponad max. na bagnecie, więc przybyło tyle od maja... Po tylu latach membrana miała prawo się zużyć. Płynu chłodniczego nie ubyło nic a lanie wtrysku wykluczam. Kogo nie pytałem to każdy mówi, żeby głowy sobie nie zawracać wtryskami tylko na 100% skończył się żywot membrany. Koszt nieduży nowej pompki, więc się wymieni. 

 

edit:

Pompka wymieniona na nową bez zabawy w wymianę samej membrany. W starej pompce była popękana membrana. Po 30 latach miała prawo. Zalany nowy olej ten sam Orlen Platinum Agro Supreme 10W-40. Dokupiłem tylko 5 litrów, bo z maja zostało 3 litry. 

Edytowane przez emigrant_
Opublikowano

Ktoś tu jeszcze zagląda? Co wlac do starszego NH t6000 silnik jeszcze po bożemu czyli bez CR, dpf, egr innych ulepszeń. Rozważam delvaca i fuscha , chociaż do pozostałych mam wlany orlen i też jeździ, ale 15w40 czy 10w30? W zimie nie jeżdżę więc raczej 15? 

Opublikowano
Andpol napisał:

Kiedyś stary mechanik powiedział że nieważne jaki olej zalać ale ważne żeby w ogóle był bo zdarzało się że go tam wcale nie było.

to też nie jest dobra droga. Spróbuj wlać taki nowoczesny olej do silników z DPF/ scr do jakiegoś starodawnego . Może nie od razu , ale o ile to będzie traktor do roboty a nie jakichś rekreacyjnych przejażdżek to to w ciągu paruset godzin zatrzesz. W skrócie, jak widzisz że olej ma w nazwie Low Saps, to go absolutnie nie używaj do starych silników, bo to proszeni się o kłopoty.

Opublikowano

W skrócie.

SAPS to jest skrót od Sulphated Ash, Pfosphorus, Sulphur, a wiec po naszemu popiół siarczanowy, fosfor i siarka.

Low, to po angielski mało, wiec znaczy tyle, ze oleje low saps, maja obniżony poziom tych składników.

 

A to są substancje, które odpowiadają za właściwości smarne oleju. Czyli dzięki nim olej lepiej smaruje, silnik się wolniej zużywa itp

 

Ale mają jedną wadę- zapychają filtry dpf.

 

Wiec w pojazdach w nie wyposażonych stosuje się olej Low Saps, żeby filtr wytrzymał dłużej.

Gdyby nie filtr czastek, nikt by o zadnych low sapsach nie myslał, bo one zamiast sprawdzonych i skutecznych dodatków uszlachetniajacych, muszą mieć dodawane inne, nie tak dobre jak te poprzednie, za to bardziej ekologiczne.

tak jeszcze jakbys był ciekawy pare zdan ze strony producenta oleju.

 

Co oznacza nazwa Low SAPS?

 

Skrót "SAPS" odnosi się do trzech składników, których ilość jest ograniczona w olejach tego typu:

  • "SA" reprezentuje Sulphated Ash, czyli popiół siarczanowy, który powstaje w wyniku spalania fosforu i siarki zawartych w oleju i przyczynia się do zapychania filtrów DPF lub GPF. Ograniczenie wytwarzania się popiołu pomaga w zmniejszeniu tworzenia się osadów w silniku i zmniejsza negatywny wpływ na układy wydechowe oraz filtry cząstek stałych.
  • "P" oznacza Phosphorus, czyli fosfor, składnik dodawany do oleju silnikowego, aby zwiększyć jego właściwości smarne i przeciwzużyciowe. Jednak wysoka zawartość fosforu może negatywnie wpływać na skuteczność katalizatorów i układów redukcji emisji spalin, takich jak katalizatory SCR. Ilość fosforu w olejach Low SAPS zazwyczaj nie przekracza 0,05%.
  • "S" oznacza Sulphur, czyli siarka, dodatek przeciwutleniający, który zapewnia stabilność oksydacyjną oleju i zapobiega jego gęstnieniu i tworzeniu się szlamu. Oleje Low SAPS mają niską zawartość siarki, zazwyczaj w granicach 0,2%. Redukcja zawartości siarki pomaga w zmniejszeniu emisji związków siarki do atmosfery, co przyczynia się do zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko i poprawy jakości powietrza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez martinezo
      Witam.
      Zwracam się z pytaniem, jakim środkiem lub olejem konserwujecie swoje maszyny po zakończonym sezonie??
      Wiadomo, że najpierw trzeba maszynę dokładnie umyć, ale jak już wyschnie to stosujecie jakąś powłokę ochronną np. z jakiegoś oleju?? jeśli tak to, proszę o wskazówki jaki środek najlepiej zabezpiecza przed korozją elementy robocze i lakier maszyny (pomijamy olej przepracowany).
      Pozdrawiam użytkowników
    • Przez MFargo
      Ile jest w filtrów od hydrauliki w Massey Ferguson 2 czy 3 i jakie zamawiacie?
    • Przez przemek111447
      Witam.slyszałem ze jest dobrym rozwiazaniem dolanie benzyny do oleju napedowego w ilosci 5l na 70l oleju napedowego.Czy to dobre rozwiazanie i czy ktos to praktykował?A moze macie inne rozwiazania o ktorych nie wiem .....chetnie poczytam o tym i moze cos innego wybiore.Takie rozwiazanie z benzyna chce zastosowac w zetorze 7340 z 2003r i 3 letniej 110km forterze.
    • Przez jgcentrum
      Szanowni Państwo,
      W przypadku zapotrzebowania na wszelkiego rodzaju filtry (m.in. powietrza, oleju, hydrauliczne, przemysłowe) oraz łożyska, uprzejmie proszę o przesyłanie zapytań ofertowych. Z przyjemnością przygotujemy dla Państwa indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb.
      W razie pytań służę pomocą.
      Z wyrazami szacunku,
      [Twoje imię i nazwisko]
      JG Centrum Techniczne
      📞 +48 453 238 260
      📧 kontakt@zaopatrzenieprzemyslu.pl
      🌐 www.zaopatrzenieprzemyslu.pl
      Zapraszam również do zapoznania się z filtrami na naszym sklepie allegro link poniżej:
      https://allegro.pl/uzytkownik/Jgcentrum
    • Przez arty
      Mam lamborghini 775 f plus z 1993 i zetor major 3011 z 1962r - obydwa aktualnie sa na turdusie 15w40  - czytam ostatnio opinie ze turdus to juz nie to co kiedys i nie ma rewelacji  - chce przejsc w obydwu ciagnikach an Shell Rimula R4x 15w40 lub  valvoline ALL FLEET SAE 15W-40. Ktory z tych 2 byscie wybrali? - Ktory lepiej trzyma parametry?  jakies przeciwwskazania na zamiane oleju ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v