Ursus C-362 4P - prototyp
 

Ursus C-362 4P - prototyp

  • 34331 wyświetleń




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • Firewall88899
  • 284 1199
Opinie o nowych zetorach są naprawdę różne. Są ludzie co już trochę nimi przepracowali i uważają że za te pieniądze nie ma źle. Kup se najtańsza i najprostszą serię ciągnika obojętnie jakiej marki czy to nh czy nawet jd to wykonanie czy ogólnie jakość będzie porównywalna do zetora. Wiem bo u mnie na wsi kilku pokupowalo nh deutze itp takie po 80 - 90 km i też szału nie ma w dodatku kilku narzekalo że to słabe strasznie jak na moc niby na papierze. W zetorze przynajmniej czuć te konie. A jeszcze taka mała dygresja, wydaje mi się że zetor nie należący do żadnego dużego koncernu poprostu ma się trudniej dostosować do coraz to nowych norm itp poprostu chyba nie ma na tyle kasy co duże koncerny cnh, agco itp.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • PaweMariuszMokrzycki
  • 91 727

zetory byly produkowane i opracowywane przez rolnikow dla rolnikow a nie jak u nas w kraju przyjechal prezes w teczce oddelegowany przez partie co partia to i on co sie zyskalo psujac sprzet to ukradl po dojsciu do wladzy solidarnosci stal sie kapitalista oglosil upadlosc sprzedal zaklady dopchal sie na wiejska i siedzi taki złodziej pol wieku przy korycie ustawil finansowo rodzine na 10 pokolen w przod za komuny czerwony solidarnosci kapitalista a teraz pchaja sie mendy do brukseli chociaz byli przeciw uni

a ustrój byl taki ze w PGRze jak mialy przyjsc dostawy ciagnikow to prezes podchodzil do kierowcy bral 5kilowy mlot i w goracy blok byle nie poszło do rolnika po kasacji tylko na czesci do magazynu

a co do MTZów to oni maja inne warunki 2pory roku z czego ponad polowa to zima jak i skandynawi tzw ruska stal gniotzzi nie łamotzi

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • seweryn20
  • 825 12074

ja odpuszczam... przecież ten synek w jakimś wyimaginowanym świecie żyje. O płaskiej podłodze i innych pierdołach opowiada. jak zetor wprowadził małą wersję z dużą kabiną to przez lata produkcji nie zmienił nic. Kompletnie. Serie od siebie mało czym się różnią. Dla ciebie rozwiercenie bloku i wstawienie większych tulei to modernizacja? Bu ha ha ha. To ucieranie d*py drutem takim jak ty żeby żyli w świadomości modernizowania przez markę sprzętu.   Trzy rzeczy na krzyż w tych dwudziestu modelach zmienili... dosłownie.

Płaska podłoga? Chłopaki w 60-kach takie klepią w stodole a ty mi mówisz że to modernizacja... dla firmy z budżetem? he he he. 

Mogłeś jeździć  i stoma ciągnikami ale co z tego... nie masz co gdzie i dla czego zostało zmieniona, jakie były czasy, jakie możliwości. Pojęcia technicznego nie masz, bzdury o układach kierowniczych wypisujesz, o masce, zwolnicach.  Opowiadasz głupoty że zmiana silnika wpłynęła na wycie. W jaki sposób skoro cały hałas emituje układ napędowy???!!! Co ma piernik do wiatraka?  Nie wesz bo nie znasz technicznej konstrukcji tych ciągników i zasady jego działania.

I ostatni raz ci powtarzam... mała seria zetora z dużą kabina od  pierwszego egzemplarza do ostatniego nie różni się niczym poza trzema rzeczami o których wspomniałem. Więc gdzie zetor modernizował?  Podaj jedną rzecz? Przez 21 lat od 84-2005 były produkowane i guzik w nim zmienili.  Zacofali się do tego stopnia że przestali się na rynku liczyć. Ładnie na necie piszą modernizacja i takie tam bzdury ale gdybyś miał jakie kolwiek pojęcie techniczne nie doszukał byś się kolosalnych zmian między tymi ciągnikami a jedynie tymi sprzed 84 roku. I tłumaczę ci po raz ostatni bo widzę że nie dociera... to nie było lenistwo i chęć produkowania byle jak tylko ograniczenie na tamte czasy. Nie rozumiesz nie dyskutuj.

Zetory były opracowane  i produkowane przez rolników?  Nie masz pojęcia o czym piszesz, nie znasz nawet pobieżnie historii zetora i ursusa.  Bo gdybyś znał choć by byle jak to takich bzdur byś nie wypisywał. Człowieku ty jesteś fanatykiem pozbawionym jakiej kolwiek wiedzy!!! Przeczytaj sobie o stwórcach ursusa. To są znane nazwiska konstruktorów, przeczytaj o czechosłowackich... tak samo. Żaden z nich rolnikiem nie był. Poczytaj sobie o Polsko-Czechosłowackim Ośrodku  Badawczo-Rozwojowym Ciągników!!! Ty durnoty takie wypisujesz że nie da się tego w ogóle czytać. Fanaberie, bzdury wyssane z palca. 

 

MTZ ma dwie pory roku? Ty jesteś niedouczony. MTZ to fabryka a nie region i pór roku nie ma. Produkują i sprzedają ciągniki na cały świat które jeżdżą w każdym klimacie i robią swoją robotę tak samo jak każdy inny lepiej lub gorzej. 

O ustroju gdziekolwiek się nie wypowiadaj bo nawet nie znasz znaczenia tego słowa.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • PaweMariuszMokrzycki
  • 91 727

ja mowie o latach produkcji naszej serii lekkich ursusów czyli 4011-360 czyli 65-94 nasi nawet nie umieli nawet rozwiercic bloku w celu zwiekszenia mocy zsynchronizowac biegow czy poprawic konfortu pracy opracowac napedu jakos prosci wiesniacy bez szkoly inzynieryjnej umieja przedluzyc pedaly i wstawic kawalek blachy przystosowac most od aut czy rozwiercic blok pepiki mieli tyle modelów ciagnikow bo to byl sposób aby partia nie wtracała sie nie znaczne zmiany techniczne a poprawa konfortu uciagu i uniwersalnosci znaczna

Modernizacja – unowocześnienie, uwspółcześnienie produktu, trwałe ulepszenie, np. istniejącego obiektu budowlanego prowadzące do zwiększenia jego wartości użytkowej. Obejmuje prace związane z podnoszeniem walorów estetycznych i użytkowych budynku lub innego produktu.

czyli kazde dzialanie w celu poprawy walorow użytkowych usprawnienia to modernizacja nawet jak zmieniasz jakis tryb ktory poprawia komfort pracy nawet zwezenie ciagnika na sadownika to poprawa dla ogrodników czy hodowców bydla gdzie liczy sie zwrotność czy szerokość a dla kogos kto zajmuje sie transportem czy produkcja roslinna to sie nie koniecznie sprawdzi

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • krzysiek1979
  • 328 1841

Temat bardzo ciekawy ,kiedy chodziłem do technikum miałem sora od technologi nie żyjącego już pana Peczko który wiele razy opowiadał klasie o ursusach o nowych prototypach i całym tym zamieszaniu z licencją MF .Ursus kupił licencje na produkcje ciągników ale nie kupł dokumentacji technologicznej do ich produkcji .Kierownictwo fabryki nie zdawało sobie sprawy że przeliczenie z wymiarów calowych na metryczne zajmie im tyle czasu i że wiele częśći nie da się nawet wykonać w technologii metrycznej . Nie było obrabiarek CNC .z głowicami calowymi trzeba było by je kupić lub zaprojektować i wyprodukować a na to potrzebny był czas i pieniądze,  to był problem nie do przeskoczenia-ten nie szczęsny CAL .  Po jakimś czasie naciskani przez uwczesne władze-powtsawały właśnie prototypy takich wynalazków jak 30-ka 3P i 60-ka 4P .Gdyby licencja była kupiona z dokumentacją i produkcja ruszyła pełna parą jak zakładano inaczej by się to wszystko potoczyło.....

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Firewall88899
  • 284 1199
Moim zdaniem właśnie ta licencja z mf to był jak się później okazało strzał w kolano dla Ursusa. Podobnie zresztą jak Daewoo dla FSO. Te polskie mfy to była porażka i zacofanie.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • krzysiek1979
  • 328 1841

Porażka ponieważ od kupienia licencji a rozpoczęciu produkcji mf-a 255 mineło z 7 lat a 4512 jeszcze dłużej ...Gdzie angole już chyba w 87 roku zakończyli produkcję choćby serii 675 690 a zaczynali robić np. modele 30xx jak bardzo zaawansowane technologicznie...a my dopiero zaczynali 255 .

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Mikruss
  • 536 4576

tyle ze serie 6xx zastąpiła seria 3xx lekko zmodyfikowana, powiedziałbym lekki lifting zrobiony, w 91 roku rewers przy kierownicy zrobili a pod koniec lat 90tych zamiast seri 3xx weszła seria 42 w zasadzie mechanicznie nic nie zmieniona, dopiero po 2000 roku dali rewers elektrohydrauliczny. Mozna powiedziec ze od lat 70 tych od seri 5xx mf robił lekki lifting ktory polegał głownie na zmianie maski i kabiny, a mechanika delikatnie co 10 lat modyfikowana.

seria 3xxx to duza seria i zastepowała serie 2xxx i to byla calkiem inna bajka, to tak jak u nas miales c360 /u914

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • griga
  • AgroTeam
  • 1082 12445

A to wszystko i tak nie pomogło firmie MF która została przejęta przez AGCO w latach 90-tych. A nasze licencyjne ciągniki to nie przypadkiem coś z serii 200 MF-a?

Tak czy siak szkoda że nie dało się uratować rodzimego biura projektowego.

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • PaweMariuszMokrzycki
  • 91 727

taka prawda pierwotny plan to 3p do 330 a 4p do 60tki a w miedzyczasie wprowadzac serie licencyjna 255 265 275 i wyszłoby gdyby modernizowali uklady przeniesienia napedu jak hindusi 30che/eskorta czy pepiki zetora nasi pierwszy strzal w kolano zrobili nie wprowadzajac seri U bo dostali gotowa dopracowana 40stke kolejne dzialania polegaly na szukaniu oszczednosci okrajajac wlasciwosci tego modelu cofajac go w rozwoju bo trza bylo miec z czego krasc potem podpisali umowe z anglikami i mieli dzialac jak filia produkujac ciagniki na wschodni rynek tyle ze uklad calowy ich przerosl a np włosi w landini sobie poradzil szybko zastepujac silniki dwusuwowe perkinsami z MFa robiac 6500-8500

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • farmtrac8244
  • 441 3451

To jest prawda zamiast produkować swoje woleli kupić licencje mieli wybór opisane to jest nawet w książce.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ThePerkins
  • 935 5319
Niby, że ta licencja to strzał w kolano, ale przy licencyjnym Mfie to c360 nie ma nawet po co stać...

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • leszekd
  • 110 1227
Co w tym mafie cudownego? bez kabiny z fotelem na podnośniku. Nawet z kabiną to tragedia podłoga nie płaska i hałas jak w 60tce. Do wspomnianego tu 72xx niema porównania.
    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Adi96
  • 1848 11291

Oprócz że mf trochę mniej spali i mniej wyje nadal takie samo barachło jak 60tka a się ceni 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • PaweMariuszMokrzycki
  • 91 727

kupili licencje od MFa i mysleli ze dostana jak od zetora gotowy ciagnik bo po co promowac wlasna mysl techniczna latwiej gotowe jak po wojnie na ziemiach odzyskanych stały lanz buldogi zrobili ursusa c45 staly dkw zrobili wfmki shlki i wski i wiele innych maszyn gotowe brali bo latwiej a szwab przegral wojne to po co dawac pole do popisu naszym konstruktorom skoro stoi gotowe po co wprowadzac serie U skoro za poludniowa miedza stoi juz gotowy zetor tak samo bylo z perkinsem mysleli ze placac za silnik dostana odrazu ciagnik a przeciez seria 4512 w góre tzw postlicencyjne to kopia 265-290 specjalnie przeciagali wdrazanie produkcji i o dziwo angole wycofali swoje przestarzale modele a nasi ruszyli z produkcja

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Adi96
  • 1848 11291

Czlowieku co ty bierzesz po wojnie wszelcy inżynierzy nauczyciele zostali wybici kto miał zaprojektować jak Polska musiała się odbudować weź skończ pisać bo czytać się nie da na jakim ty świecie żyjesz.

    • Thanks 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • PaweMariuszMokrzycki
  • 91 727

to przez prawie pol wieku nie bylo wyksztalconych ludzi ze albo produkowalismy kradzione przywlaszczone konstrukcje lub na czyjejs licencji?  byli ludzie inteligentni ale ich nie dopuszczano do glosu a wszystkie projekty niszczono komuna nie lubila inteligentnych ludzi najlepiej bylo rzadzic cholota z np PGRusami ci nawet nie umieli wymienic zarowki i zaklad wysylal elektryka

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • Fendias
  • 5 81
Dnia 2.02.2014 o 15:57, rolniku360 napisał:

ursus to nie zetor że z biegiem czasu wszystko modernizowali ursus tak jak wykupił 4011 tak tłukli praktycznie taki sam ciągnik do końca istnienia a w zetorze w tym samym czasie już ciągnik z ogrzewaniem kabiną i lepszą budową

Tylko ze ursus wyprodukował do dzis 1700 000 ciagnikow a zetor niespelna 1300 000 to jest ruznica

Dnia 28.12.2017 o 13:19, Firewall88899 napisał:

Masz rację różnica między Ursusem a zetorem jest taka że dzisiaj ta druga marka jest nadal na rynku i ma się dobrze, rozwija się jak inne firmy i powoli idzie do przodu. Z Ursusem wiadomo jak jest, ale w perspektywie czasu niewiadomo czy się utrzymają na rynku, czy to wszystko nie padnie.

Tak zetor sie rozwija ze 40 % ludzi zwolnili produkcja spadla o polowe

Niedadza rady spelnic normy euro 5 do konca 2021 roku w tycb zacofanych silnikach 

Czemu od Deutz  kupuja silniki do majora i cristala ?? Nie umieja zrobic czg CO?

Sprzedaz zetora w Czechach spadla na 4 miejsce wyprzedzil ich new holland,john deere,Deutz fahr czemu nie sa na pierwszym jak dawniej???

Dnia 28.12.2017 o 00:05, PaweMariuszMokrzycki napisał:

gdyby nasi uzywali lepszych gatunkowo materiałów elementów przeniesienia napedu to by skrzynia byla tak pancerna jak w zetorach 72XX i 77XX i wytrzymalaby nawet perkinsa a4 248 70 kucy a po 2 zetor poprawial ciągniki od 4011 każde modernizacje sluzyly poprawie jakosci komfortu i walorów użytkowych a nasi psuli ten ciagnik by produkowac tanim kosztem pierwsza zmiana na zle cofanie w rozwoju to

amortyzowana os na jakieś sztywne gowno

zmiana przelożen zwolnic

zmiana układu kierowniczego na jeden drazek

zmiana maski zapewniajacej lepsza widoczność i dostęp do silnika

obciazniki pelne koło na krążki ktore nadawały sie na dociążenie bron konnych lub fiata by sie nie slizgał na drodze

zadnych plusów na zmiany z 4011 na 360 a u mnie w okolicy hula 4011 z silnikiem 4p bez problemów tylko koles zmienil mechanizm różnicowy na zetora (skośne zęby) aby bylo deko ciszej ale to jeszcze przy org silniku bo byl za duzy luz na trybach

Zetor tez zmienial kilka razy przelozenia zwolnic jes 5 wersi przelozen musisz sie douczyc 

Zetor w 72 roku mial zastapicz serie ur1( 4711 do 7745) seria ur 3 (7540 do 10540) tylko im braklo srodkow finansowych

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • PaweMariuszMokrzycki
  • 91 727

ja nie mówię że oni nie zmieniali przełożenia zwolnica tylko że powiedz mi skąd wzieli te parę kucy więcej w c360 do 4011 skoro silnik ten sam w obu przypadkach jedynie filtr zmienili

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • PaweMariuszMokrzycki
  • 91 727

jakoś każdy mechanik składa jednakowo czyli wychodzi że nie ważne czy to 40 50 czy 60tka ma jednakowe parametry techniczne silnika

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Adi96
  • 1848 11291

No jak każdy jednakowo skoro koła od 40 czy 55 się różnią od 60-tki mają gdzie indziej umiejscowione znaki.Składanie wychodzi z niewiedzy co się ma potem te ciagniki dymią nie mają mocy bo nie są poprawnie ustawione.Kąt 20 a 24 to jest bardzo dużo

    • Thanks 2

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Adi96
  • 1848 11291

Co mają zestawy naprawcze do ustawienia początku wtrysku?.Różnica była w początku wtrysku,wałek rozrządu czy rozrząd się nie różnił.Czego ty nie rozumiesz?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj