ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

zbyszekbrzuze    297

Pod pompę hydrauliczną umieszczoną na silniku są podłączone dwa przewody, jeden zasilający, drugi tłoczący do góry.
Jeśli czegoś nie wiesz to wstawiaj zdjęcia swojego ciagnika z zaznaczonymi elementami o które pytasz. Albo do tematu, albo na jakiś hosting np Zapodaj


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Nie wiem, o jaką rurkę może chodzić, skąd wychodzi, gdzie wchodzi?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Z kolumny kierowniczej ani jedna rurka nie jest podłączona do silnika.  Dwie  idą do pompy wspomagania i jedna do blokady. Tyle.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Zależy, co kto rozumie pod pojęciem "silnik".


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ja pod pojęciem ,,silnik" rozumiem właśnie że podłączona do obudowy silnika, a to że do pompy przy silniku to wiem dzięki za odpowiedzi jak nie będę jeszcze czegoś wiedział to się skieruję na forum :) jeszcze raz dzięki ^^



Edytuję, ponieważ czytałem ciekawy artykuł na temat wspomagania i wyczytałem że o zamontowaniu wspomagania niestety blokada nie będzie działać (chyba ze się wymieni półksiężyc, a sterowanie automatyczną blokadą będzie musiało być połączone w ten sposób ze linki będę ciągnęły tą stara dźwignię którą kiedyś kierowało serwo.
Zaciekawiło mnie również to że gdy montuje się wałek bez ślimaka wewnątrz kolumny to działa to bezkolizyjnie bez przeróbek, ale mnei ciekawi czy w takim przypadku będzie działać automatyczna blokada?
Mam tu na myśli aby założyć wałek bez ślimaka, tłok od wspomagania zamontować do dźwigni zwrotnicy tak jak powinno to być ale nie wymieniać ani drążka ani tych dźwigni zwrotnicy, w końcu sterowało to by blokadą, tylko zastanawia mnie czy takie rozwiązanie mogłoby działać bezproblemowo? Według mnie tak, lecz nie znając całkowicie budowy tego wolę się dopytać tu na forum bardziej doświadczonych
 

Edytowano przez MrRolnik4011

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Tyle razy już to wałkowaliśmy na forum. Jak zostawisz na dwa drążki to wszystko będzie działać jak trzeba, wystarczy zmienić ten wałek w serwie. Jedyny minus to więcej gałek na których może złapać luz. Ja mam tak zrobione. Tak było w wersjach przejściowych gdy zaczynali zakładać w fabryce orbitrol. Nawet w ciągnikach z orbitrolem pod kierownicą nadal były dwa drążki żeby działała automatyczna blokada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, przepraszam, że się pytałem, ale szukałem i nie znalazłem tego co chciałem
jeszcze raz dzięki i życzę wszystkim Miłej niedzieli :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ciągniki belarus  które nie mają kolumny serwo mają most krzyżakowy a w nim czujnik który steruje blokadą automatyczną. Ogólnie cała ta blokada auto jest o kant d*py rozbić i szkoda się nad nią rozwodzić.  To wariacja, wybryk natury szczała nie wart.....  Wywal to i zrób blokadę normalną.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Jakby jej troche czasu poświęcić na wyregulowanie to nie jest głupia sprawa. Ja z tą blokadą troche walczyłem i już dziala tylko muszę na drążkach podregulować bo sporo trzeba skręcić w prawo żeby puściła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldi33    1

mam pyt zy zwykly 820 na moscie ramowym da rade z agregatem siewnym agro masz 2,5m na grabkach wal packera siewnik na pojedynczym talerzu calos waga z zborzem 1,7t .chodzi mi o podnoszenie i stabilnosc podczas dojadu na pole droga

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9235

Przodek będzie w górze. Popatrz na masę ciągnika w stosunku do agregatu. Możesz dołożyć że 600 kg balastu i wzmocnić z tyłu podnośnik to może ci się uda jak nie masz gorek takich jak u mnie. Wujo ciąga brone 2,5m staltech to przy manewrach potrafi przód podnieść a ona waży 1100kg

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Belarus na krzyżaku ,jest stabilniejszy ,swoim dzwigam 1,2 t  agregat swojej produkcji +Poznaniak 3m  i zero problemów ,ale 500kg wiecej + długość ,może stwazac problem na uwrociach ,Pronar 82A dzwiga agregat Agro-masz 3m z siewnikiem ale wał rurowy  ,zasyp 300kg czyli zblizony do wagi o którą pytasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agros99    11

82 ts z agregatem agro tom 3 metry wał rurowy i poznaniak 3m. waga to około 1,5 t. na przodzie 200+180 kg obciążniki i daje rade. Ale widze ze to już maksimum jego możliwości.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ja po swoim widze, że w agregacie daje rade ale to jest męczarnia dla niego. Agregat waży jakieś 1200 plus 200 kg zasypu i na przodku oprócz tuza i sześciu obciążników (200kg) musze jeszcze zapinać 500 kg. 350 było za mało. oczywiście dołożyłem siłownik do podnośnika. W tym roku dociągałem wszystkie śruby między skrzynią a dyfrem. Ciekawe dlaczego popuściły? Mam tylko 10ha do obsiania i jeżdżę z tym agregatem jak z jajkami. Oprócz pytania czy da rade trzeba jeszcze pytać jak długo da rade.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Co te forum tak ucichło? MTZ- już zakonserwowane?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheLukasTeam    59

Ucichło zapewne przez zmiany tu wprowadzone ;) 

Kolega @mani51 dobrze prawi, oprócz tego, czy w danym momencie da radę, trzeba patrzeć na to, jak długo wytrzyma takie obciążenia, które nie ma co ukrywać, niekiedy są za duże jak na ciągnik typu MTZ. Swoim Mtz 82 targałem przez sezon 3 skibowy obrotowy pług na resorze, co waży prawie tonę i Rusek nawet sobie radził. Ale gdybym tak porobił nim kilka sezonów, to już tak kolorowo by nie było, bo jednak taka masa i balast na przodzie około 700kg niestety nie naprawia ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

koledzy po co balast czy to belarus czy mtz ,czy pronar jedno i to samo ,masa wlasna 4500kg i dziwię się ze dokładacie jeszcze te kg z przodu ,do 1,5 tony dzwiga i jest sterowny (biorąc pod uwagę długość sprzętu od tuz )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheLukasTeam    59

Kolego, jak założyłem pług obrotowy, co ma 3,5m długości i waży tonę, a na przodzie miałem standardowe obciążenie, to przy delikatnym ruszaniu podrywało przód do góry, a gdzie tu jazda z nieco wyższą prędkością. A po drugie to Mtz 82 nie chwyci 4500 kg masy własnej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Na krzyżaku 4450 kg plus/minus 100 kg. Mój waży na stożku  z balastem i  i podnośnikiem do pługa śnieżnego waży 4470.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

tu na forum jest taki co 4 w obrocie belarem na stozku 4 ki obrotowe ciaga i dziwiga i mowi ze jest spoko :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Spoko będzie zależy jaki pług, jedne są ciężkie a drugie lekkie. Osobiście wolał bym szeroką trójkę.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

u mnie pronar nie chcial UG 4 podniesc jak sie olej rozgrzał i miał 2 siłowniki pionowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj