Polecane posty

lukasz222    2883

Przy zwykłej C-330 żadnej blokady nie trzeba rozbierać, wystarczy zostawić półoś w pochwie, oczywiście najpierw odkręcając nakrętkę utrzymującą półoś w zwolnicy.

Łap instrukcję do ręki i wszystkiego się dowiesz, na czuja takich rzeczy nie polecam rozbierać

http://instrukcja.pl...lugi_ursus_c330

Edytowano przez lukasz222

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mory1971    1

jak juz poprzednik napisal,wszelkie naprawy zaczynamy od przeczytania instrukcji obslugi :) ew.instrukcji serwisowej.

 

inaczej ciesza sie mechanicy do ktorych jedziemy z "naprawionym sprzetem" a agrofoto i inne podobne fora pecznieja od tematow po naprawie niedzial,rozpadlo sie itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

ale z prawej strony trzeba rozebrać blokade i jak to zrobic?

Blokady nie musisz rozbierać tylko położyć ciężki odważnik na blokadę obrócić kołem żeby się zazębiła i możesz ściągać zwolnice.Co do instrukcji napraw piszę żeby odkręcić pół oś i zwolnica schodzi bez pół osi ale czasami mocno łożyska trzymają i tak wyjdzie z pół osią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KamilC-360    4

Tak ale ja też chce sciągnąć pochwe a tam blokate trzeba rozebrać. A tak ogułem to ile kosztuje taki remont zwolnic typu: łozyska i uszczelniacze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartolinii    2

ja jestem teraz właśnie na tym samym etapie, robie obie strony, zrzuciłem pochwy i zwolnice, na każdą stronę wchodzą dwa simeringi, jeden w pochwie, i jeden w zwolnicy, silikonowy simering kosztuje około 7zł, to masz 28zł za cztery, łożyska wymieniałem oba w zwolnicy od półosi, koszt jednego około19zł (polskie). Dolicz do tego dwa oringi, uszczelki, w 150zł sie zmieścisz, chyba ze chcesz od razu zrobić hamulce, to wtedy są dodatkowe koszta.

 

Ja sie zastanawiam, czy nie nabić po dwa simeringi w pochwie, chce mieć pewność że jak to poskładam to nie będzie znowu ciec, robił ktoś w ten sposób? a drugie pytanie, może i banalne, ale jak najlepiej przykręcić pochwę, na samej uszczelce? silikonie? czy silikon + uszczelka ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Blokade można łatwo złożyć odkręcając pokrywke nad nią, mniej doświadczony może skorzystać z porady @balcerka i zablokować przytrzymując jakimś drutem pedał blokady.

 

@bartolinii ja mam po dwa simeringi w pochwie w C-328, nawet jak były zużyte to z mostu nie było wielkich wycieków, zawsze to lepsza szczelność. Co do przykręcenia pochwy to sama uszczelka w zupełności starczy, tam nie ma ciśnienia żeby potrzebny był silikon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strd    4

wystarczy spokojnie jeden siemmerring, tylko trzeba uważać, żeby go nie zniszczyć przy montażu. Spokojnie da się złożyć pochwę ze zwolnicą i z półośką w środku a dopiero potem montować do mostu całą stronę. Wtedy dużo łatwiej nie uszkodzić siemmerringu i nie będzie przeciekać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KamilC-360    4

Dzięki wszystkim. Ja to dopiero będe robił koło kwietnia to jeśli będe potrzebować pomocy to będe pisac :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartolinii    2

Witam, pozwole się podpiać pod temat, zrobiłem w c-330 hamulce, jestem na etapie składania, prawa strona już złożona, chce zakładać lewą pochwę, ale zauważyłem że cały ten mechanizm różnicowy, tam gdzie wchodzą półosie, ma spory luz, można go lekko dzwigać do góry ( zdjęcie -> http://oi62.tinypic.com/xnyjhz.jpg ) ma to jakiś wpływ na to że po złożeniu, nadal moge mieć wycieki przez simeringi od pochwy, z powodu tego luzu? Jak ten luz skasować, lub chociać zmniejszyć ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Jak przykręcisz pochwę to łożysko oprze się o bieżnię która jest w pochwie i nie powinno być luzu jeśli dalej występuje to musisz zdjąć pokrywę podnośnika i tam są takie nakrętki z zabezpieczeniami którymi się reguluje luz łożysk i luz międzyzębny na ataku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    144

Zmieniałem sobie olej w zwolnicach i przy dokręcaniu korka kontrolnego poziomu oleju przy prawej zwolnicy coś tak dziwnie się miękko dokręcał, no ale dokręciłem w miarę mocno i zostawiłem po przejażdżce coś mi zaczęło tam podciekać to odkręciłem bo myślałem że podkładka źle siadła, ale się okazało że są 3 pęknięcia na gwincie

 

IMG0807JP_exrnehq.JPG

 

nałożyłem grubo kleju do gwintów i zakręciłem delikatnie korek.

Czy taki zabieg wystarczy? a jak by nie wystarczył to co robić?

 

http://s6.ifotos.pl/img/IMG0807JP_exrnehq.JPG

Edytowano przez Maniek101

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nitedor    1

Odkręcasz dekielek, pod dekielkiem masz 2 śruby (na schemacie 39) to jest zabezpieczenie. Po wykręceniu odejdzie Ci taka blaszka , no i później nic nie pozostaje jak użyć jakiegoś pobijaka , (żeby nie uszkodzić wałka ) i mocno pobijać aż w końcu wałek wyskoczy. Uszczelniacz tam musi być .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cysiu202    0

Witam tak jak w temacie coś gdzieś stuka jak jadę z górki i puszczę gaz asz strach jechać . Dodam że w dzień wcześniej dolewam olej do zwolnic i skrzyni pojechałem na pole i ledwo co przyjechałem zrobiłem zwolnice wszystkie łożyska i uszczelniacze wymieniłem co się dzieje ! Dodam że jak wlewalem olej do skrzyni to odkręcilem dekiel bo mi bieg się za kleszczył i może te widełki przedstawiłem za bardzo do tylu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Po twojej wypowiedzi wynika, że raczej nie wiesz, gdzie stuka "coś, gdzieś stuka". Jeżeli nie jesteś przekonany, że to ze zwolnic to po twoim opisie "gdzieś stuka, jak jadę z górki i puszczę gaz" wygląda na typowy objaw zużytego wałka atakującego.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Na początek postaraj się zlokalizować odgłosy.

Wałek atakujący znajduje się za skrzynią biegów, w tylnym moście pod korpusem podnośnika z ramionami. Radzę ci podnieś ten kospus a zobaczysz w jakim stanie jest wałek. Jeżeli jest zużyty należy go wymienić razem z kołem talerzowym sprzedawanym w komplecie.

Poniżej zamieszczam zdjęcia po zdjęciu korpusu:

post-81345-0-63659100-1409865796_thumb.jpg

post-81345-0-42154400-1409865864_thumb.jpg


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cysiu202    0

Ok zobaczę a jak się okaże że to. to będzie dużo rozbierania . A jeśli nie to to co jeszcze coś w skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Roboty jest sporo, dwie osoby w jeden dzień dadzą radę, pod warunkiem, że mają jakieś pojęcie o mechanice. :D

Czasem są problemy z wybiciem starego wałka i trzeba koniecznie odkręcać prawe koło z pochwą tylnego mostu.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cysiu202    0

Poznałem nowe szczegóły jak wrzucam większy biek to jak by się coś tarlo jak ruszam kołem to ma taki dziwny luz do tylu i do przodu taki jak by coś blokowało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Może hamulce nie odbiły i słyszysz jak okładziny trą.

Ruszając tylnym kołem zawsze jest luz, bo po drodze jest kilka elementów zazębionych, na których musi się skasować luz i dopiero jest opór skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez SebastianP
      Chciałbym samodzielnie zamontować wspomaganie do c330 napędzane z rozrządu. Oś okrągła. Montował ktoś? Jaki zestaw polecacie? Mile widziane linki, oceny i opis problemów przy montażu. Pozdrawiam.
    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
    • Przez Pumba2152
      Witam, przymierzam się do przekładki silnika i potrzebuje zakupić flansze/kryzę/obudowę sprzęgła aby spiąć wszystko razem 
      Czytałem na forum to kiedyś podobno jakieś Pan z okolic Częstochowy robił taki gotowy zestaw do montażu. Szukałem i wszystkie ogłoszenia nieaktualne. Ktoś coś wie gdzie można to zakupić?
      Jakiś namiar na człowieka co się tym zajmuje, bądź z czego można zastosować obudowę? Słyszałem że od raka pasuje ale nie wiem....
      Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj