przem

Szybka skrzynia w URSUS-ie [połączone]

Polecane posty

yarecki12    2

Dzięki yarecki12 za rzeczową odpowiedź. Skrzynię chciałem zmieniać przy okazji remontu żółwia. Przy przyczepach to on się nie zmęczy. Chodzi mi głównie o prędkość. Ciągnik pracuje przy pługu do śniegu, a skrzynia 25km/h strasznie ogranicza jego mobilność.

Myślę że w Twoim wypadku przeróbka będzie dobrą rzeczą bo szybciej dojedziesz na miejsce odśnieżania - poza tym nikt nie każe jechać z maksymalną prędkością, ja zazwyczaj nie jadę z pełną prędkością tylko mam trochę mniejsze obroty.

Spalisz mniej paliwa i dojedziesz szybciej dużo na miejsce

 

PS

jest też inna sprawa - ja mam szybką skrzynie w ciągniku bez napędu zatem mam tam miękką oś - w ciągniku z napędem na pewno komfort jazdy będzie gorszy przy pełnej prędkości jak i kontakt kół z podłożem i bezpieczeństwo może być gorsze - o ile 1224 ma 6 cyl i jest to długi ciągnik to taka 914/1014 może ładnie skakać po drodze ale to zależy też od innych czynników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukeczl    1

witam mam pytanie czy skrzynie 3 biegową (25km/h) można przerobić na 4 biegową szybka bo znajomy mi mówił że jest to możliwe ale jakoś nie chce mi się wierzyć. ja mam 1134 z szybką skrzynią jak pędzę pusto z górki to mierzyliśmy wyciąga ok 42 km/h. w polu idzie pięknie brak zastrzeżeń. na 4 ciągnąłem przyczepę z ładunkiem ok 20 t to dopiero pod ostrą górę musiałem wzmacniaczem się wspomagać i ma 3 redukowć ale na 3 dał radę wzniesienie ok15stopni i ok 1km długości. chciałbym go wymienić na 16245 i dlatego pytam bo większość ma wolne skrzynie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Chyba można ale trzeba całą zmienić.Wszystkie tryby a to nie wiem czy się tak opłaca.Lepiej szukać 4 biegową.Przeważnie z Niemiec miały 4 biegowe synchronizowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarekP5    67

Witam , mam Ursusa 1634 sprowadzonego z Niemiec , ma skrzynie 3 biegowa , zwykłą .. chce mu przerobić na szybką co jest potrzebne i jaki jest tego koszt o ile idzie przerobić 3 skrzynie na szybką ...

 

Pozdrawiam i czekam na szybką odpowiedź...


FENDT PoweR i nie ma mocnych !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarekP5    67

u nas ci którzy mają w 912/1012 szybką skrzynie to ich sprzęty lecą ponad 45km/ nawet miejscami z górki to prawie do 50 km/h dochodzi


FENDT PoweR i nie ma mocnych !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    1568

Ja mierzyłem nawigacją ;)

Ciekawe czym oni mierzyli ?

Zalezy tez jakiej wysokosci tylne opony są :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Czyli 20.8R38 + 16.9R24?

 

Jestem ciekaw czy ursusy czy zetory z fabrycznie szybką skrzynią miały mocniejsze hamulce? Bo standardowe nie są zbyt skuteczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin8410    1

Przerabiając skrzynie z 25/45km/h pamiętajcie że most przedni jak i tylny w ursusie ze skrzynią 25 km/h nie jest przystosowany do 45km/h wystarczy wziąć katalog i widać różnice oczywiście ciągnik 25 przerobiony na 45 jakiś czas pochodzi , a pierwsza poleci przystawka od przedniego napędu kiedyś również to przerabiałem więc proponuje dać wał przedniego napędu do wyważenia o ile nie ma luzu na frezach bo wtedy już nic nie pomoże

Edytowano przez marcin8410

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Witam , mam Ursusa 1634 sprowadzonego z Niemiec , ma skrzynie 3 biegowa , zwykłą .. chce mu przerobić na szybką co jest potrzebne i jaki jest tego koszt o ile idzie przerobić 3 skrzynie na szybką ...

 

Pozdrawiam i czekam na szybką odpowiedź...

Edytowano przez tomek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarekP5    67

Nie no oni maja 18.4R34 ale jakoś wysokie są , kilka cm. pod błotnikami są , kolega wyżej dał mi dożo do myślenia chodzi mi o te przystosowania mostu , nie wiedziałem , a nie chce zepsuc ciągnik :) wiadomo teraz wyrzuci się kasę na przeróbkę a potem na nowo się włoży stare części i do tego koszty remontu części które nie wytrzymały

 

Ps. Tomek pytam bo widziałem na allegro 16 na szybkiej 3 biegowej skrzyni

Edytowano przez PronarekP5

FENDT PoweR i nie ma mocnych !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

Witam , mam Ursusa 1634 sprowadzonego z Niemiec , ma skrzynie 3 biegowa , zwykłą .. chce mu przerobić na szybką co jest potrzebne i jaki jest tego koszt o ile idzie przerobić 3 skrzynie na szybką ...

 

Pozdrawiam i czekam na szybką odpowiedź...

 

Będziesz używać go tylko do transportu czy tez w polu? Bo jak do pola to nie popieram takiej modernizacji. W standardzie jest mało biegów, i duże różnice w szybkości(praktycznie to jest tylko 1 bieg do pracy w polu).


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Jak ja przerabiałem 4 to w sklepie powiedzieli że 3 nie przerobi,nie mają do nich trybów.Ale może gdzieś są.

Przeróbka kosztuje ok 500 zł.

Nie o to chodzi żeby się zawsze jechało te 40 km,ale jechać na obrotach silnika 1700,wtedy jedzie z 30 parę i starczy.

U mnie skuter pokazał 45 a Fendt do 40 km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavlo    0

hmmm co moge powiedzieć. Ja jestem przeważnie użytkownikiem motocykli, hmmm znaczy motocykli mam 14 lat i simsona s51 i ETZ 150.

I wiele wiem o tuningu simsona. Wchodzi w to większe strojenie itp. i właśnie dając większy kosz sprzęgłowy lub większą zębatkę zdawczą staje się bardziej mułowaty i ciężej ma wyjść pod górkę to jest logiczne. To samo pewnie dzieje się w tych ciągnikach. Dla mnie to ona się nie nadają do transportu. Zbyt wolne a chcąc dać inne przełożenia to zbyt słaby się wydaje. Ta skrzynia to naprawdę jest do kitu.

Tak samo ja mam w simsonie skrzynię 3 biegową i masakra, we 2 osoby cięzko sie jeździ przydał by się 1 czy 2 tryby.

O i co mogę powiedzieć czemu w 1614-1634 itp czemu stosowali skrzynię 3b.

To samo jest w simsonie, te ciągniki dysponują większą mocą i skrzynia 3 biegowa będzie wytrzymalsza pewnie tryby są szersze. To samo jest w simsonie, skrzynia 3 biegowa jest nie zniszczalna są nawet skrzynie 5 biegowe do niego, ale co z tego, tam już są cieniutkie tryby bardziej podatne na uszkodzenia.

To chyba tyle ode mnie. Ja osobiście powiem że mam sentyment do tych ciągników, jednak ta skrzynia to beznadziejna jest...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam, zrobiłby by ktoś skan schematu i opisu z katalogu części szybkiej skrzyni ursusa? Byłbym bardzo wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Nie wiem czy jest takie coś. Jak ja kupowałem tryby to sprzedawczyni miała na kartce napisane co trzeba zmienić.Po prostu 3 tryby się zmienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Napisano (edytowany)

No właśnie chciałbym numery katalogowe starych i nowych trybów żeby wiedzieć co kupic i wymienić. Nie wszędzie jest taki sprzedawca co dba o klienta i pomoże w zakupie tak więc trzeba sobie radzić samemu :rolleyes:

A i mógłby ktoś napisać dokładnie co należny przerobić w skrzyni na szybką? Przeczytałem cały temat i mi się mózg zlasował, każdy pisze co innego.

Edytowano przez zenekc330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
in2dex    0

Panowie jak to jest?

Mam ursusa 914 delux 4 biegowego z 84r. W transporcie to idzie wolno a pali dużo i chciałbym go przyśpieszyć.

Czy da rade za 4 bieg podmienić tryb i żeby pierwsze 3 biegi były tak jak są a na 4 biegu rozpędzał się do 40km/h?

A wg to czy da radę pociągnąć na 4 biegu 3 przyczepy 6tonówki czubate zboża? No bo jednak jakoś zmienia się to przełożenie.


To nie forum magii i czarów:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszek410    0

A gdzie Ty kolego będziesz ciągał te 3 przyczepy;D powiem tak, miałem U-1614 z 4 biegową skrzynią i przerobiliśmy go na szybką skrzynie, na równej drodze to sobie nawet ładnie radził (ciagał 2x10t) ale jeszcze dobrze górki nie było widać a silnik juz zmieniał głos;) Bez redukcji z ładunkiem sie nie obeszło gdzie na zwykłej skrzyni spokojnie sobie radził na 4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Panowie jak to jest?

Mam ursusa 914 delux 4 biegowego z 84r. W transporcie to idzie wolno a pali dużo i chciałbym go przyśpieszyć.

Czy da rade za 4 bieg podmienić tryb i żeby pierwsze 3 biegi były tak jak są a na 4 biegu rozpędzał się do 40km/h?

A wg to czy da radę pociągnąć na 4 biegu 3 przyczepy 6tonówki czubate zboża? No bo jednak jakoś zmienia się to przełożenie.

 

Jak sobie wyobrażasz dziurę w przełożeniach i skok z 15km/h na 40km/h?

To tak jak byś z ciężarem próbował przełączyć z 1 na 4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
in2dex    0

Dzięki panowie. Ja jednak zostawię tak jak jest bez zmian bo nie małe ciężary będę ciągał.

mam pole oddalone o 30km od gospodarstwa i potrzebuje jakiegoś rozwiązania. Chyba do słomy kupie jakiś mniejszy zachodni ciągnik z szybszą skrzynią

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

To nie forum magii i czarów:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Wcale nie ma takiego przejścia z 15 na 40.Powiedziałbym że na skrzyni 40 jest silniejszy a to dlatego że redukujesz z 40 a nie z 25. Więc jak dojdziesz do 25 to już po górce będzie. Podstawa to dobry żółw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
in2dex    0

Wg mnie to ciągnik nie przystosowany do takich prędkości. A przy 40 wypaść z drogi... to życie łatwo stracić. Z ładunkiem w takiej prędkości silnik dostaje po tyłku. Siada skrzynia bez stopniowa. Wał przeniesienia napędu w takich obrotach dostaje drgań i rozwala powoli skrzynię przedniego napędu. W skrzyni jest duży kawałek pustego miejsca co może być przyczyną pęknięć. Ciągnik nie ma amortyzacji.

Nawet gdyby nie było mi szkoda ciągnika to ze względu bezpieczeństwa nie decyduje się na przeróbkę.


To nie forum magii i czarów:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Szymon94
      Mam pytanie odnośnie pokrywki bocznej skrzyni biegów Ursus 1224. Chodzi o pokrywkę z prawej strony na korpusie skrzyni przekładniowej. Chciałbym ją zdemontować i obejrzeć wzmacniacz momentu. Do pokrywy jest przykręcona rurka olejowa. Od czego ona jest, to powrót oleju? Można tą pokrywkę zdemontować bez obaw że tam od tej rurki jakiś nypel nie odpadnie?
    • Przez Lukas1995
      Witam pacjent tak jak w tytule po wymianie sprzęgła nie idzie włączyć biegów dodam że przy wciskaniu sprzegła silnik przystaje na wciśnietym sprzegle traktor nie chce odpalić a gdy puszcze zapali gdzie szukać przyczyny ??? tarcz i docisk wymieniony został
    • Przez Andrzej66Lud
      Witam, wymieniam sprzeglo w mtz starego typu, czy założyć nowy typ czy słoneczko.  Które z nich jest lepsze. Zdjęcia różnych rodzajów dla podglądu 



    • Przez ursusikc330m
      Witam,co może być przyczyną że nie chce przeżucić z żółwia na zająca ani na zimnym ani na ciepłym jak jest włączony przedni napęd i przełoże dźwignie na zająca to gaśnie kontrolka od napędu i wyłącza przedni napęd ciśnienie w mikropompce chyba jest odpowiednie bo kontrolka się nie zapala,pacjent to Ursus 1634 
    • Przez Przemq
      Witam forumowiczów.  Mam problem od grudnia posiadam ursusa 1214w wersji de luxe sprowadzony z Danii w 2012 roku jestem drugim właścicielem w Polsce a mój  problem polega na tym, że przy przeglądzie okazała  się  być pęknięta obudowa skrzyni  biegów była dopiero ryska na farbie ale ze strachu , że nie  wytrzyma roboty w polu przy siewach wziąłem dobrego spawacza i mi to pospawal specjalnymi elektroda mi plus do tego całość skleilem klejem Belzona 1321 takzwanym płynnym metalem i wytrzymało to siewy lecz obawiam się czy na dłuższą metę zda to egzamin? Czy trzeba szukać  drugiej obudowy? Silnik i skrzynia mechanicznie są w bardzo dobrym stanie technicznym. Ciagnik bardzo  mało  pali około 9ltr na 1 ha przy agregacie uprawowo i 10 przy pługu 4 skibowym brix. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj