Skocz do zawartości
przem

Szybka skrzynia w URSUS-ie [połączone]

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
przem    11

Witam moze ktos z Was przerabial skrzynie z wolnej na szybka w ursusie, chce przerobic w 1014 i zastanawiam sie jaki jest koszt takiej przerobki i czy nie beda sie dzialy jakies dziwne rzeczy z przekladnia. Predkosci na ktorych biegach sie zmienia i czy nie zacznie brakowac biegow do prac polowych, np. teraz orze 4 terenowa, a jak to bedzie wygladalo po przerobce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk2782    19

mie sie wydaje ze ta cała "szybka" skrzynia sprowadza sie do zmiany rozmiaru kół i zastosowaniu skrzyni z innego modelu ursusa np standardowo w 1634 masz kola przod 14,9-24 tył 18,4-38 i skrzynie 3' z na eksport robili 1634 14,9-28 przód a tył 20,8-38 i skrzynie 4' od tradycyjnej 1224 i juz masz "szybka" skrzynie:) takie jest moje zdanie nigdy nie słyszłem o "szybkiej" skrzyni w ursusie. jest to poprostu chwyt reklamowy dilerów sprzetu używanego za granicy którzy znajda ursusa który wycjaga ponad 30km/h i pisza "szybka" skrzynia. ta róznica była spowodowana róznica w kodeksie drogowym który w polscew dopuszczał predkosc maksymalna ciagników 30km/h a na zachodzi etego nie było. u nas tez teraz chyba jest 40km/h ale Ursus został przy swoim chyba ze na zamówienie.


Nie ma piękniejszego dzwięku niz ryk 7,1 litrowego Deutza - muzyka dla moich uszu:)

szacunek dla NH ale respekt uznanie i oddanie dla DEUTZ-FAHR-a:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przem    11

niestety jestes w bledzie zmiana polega na wymianie kol ale zebatych w skrzyni biegow i wtedy przy predkosci obrotowej silnika 1800obr/min zamiast 20 jedzie sie 30 km/h a przy obrotach powyzej 2000 osiaga sie ok. 40km/h. nie wiem jak teraz ale jeszcze kilka lat temu mozna bylo kupic ursusa z fabryczna tzw. szybka skrzynia. ja niestety posiadam model ze standardowa przekladnia a potrzebuje czegos szybszego wiec szukam opinii uzytkownikow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

LowRider    33

Na standardowej skrzyni '25' 4 biegowej montowanej w ursusach 912-1224 biegi 1 do 3 mają przełożenia zwalniające a bieg 4( w 1614 bieg 3) bezpośrednie o przełożeniu 1:1 co pozwala uzyskać prędkość 25.5km/h przy 2200obr/min.

W skrzyni '30' montowanej standardowo w ursusach 932-1734 biegi 1 i 2 mają przełozenia zwalniające, bieg 3 bezpośrednie 1:1 ( uzyskuje się na nim prędkość 25.5km/h) a 4 bieg ma przełożenie przyspieszające 1:0,86 co pozwala na uzyskanie 29.6km/h.

W skrzyni '35' jest podobnie jak w skrzyni '30' z tym że na 4 biegu uzyskuje się prędkośc 36km/h i wszystkie przełozenia oprócz 3 są inaczej poukładane. (prędkości podałem dla kół 18.4-34 i znam. obr. silnika)

Przeróbka standardowej skrzyni polega na wymianie dwóch kół zębatych ( koszt 600zł) i odbywa się to kosztem 3 biegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian9871    0

jak masz takie dane to podaj numery katalogowe trybów.chciałbym 4 biegową skrzynie w 6 przerobić.napisz co wyjdzie 30km/h czy 35km/h.jak dobrze wnioskuje to skrzynia 35 ma wszystko oprócz 3 inne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    131

LowRider a czy przelozenia biegow polowych tez sie zmieniają? tzn. czy 4 polowa tez bedzie szybsza?

 

moglbys napisac ktore dokladnie kola sie wymienia? bo jesli dobrze rozumiem to tylko 3 i 4 biegu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Niestety nie mam katalogu części. Zmienia się koła zębate odpowiadające za 3 bieg i zamiast 17km/h można jechać na nim 36km/h i jednocześnie 3 polowa i 3 bieg wsteczny proporcjonalnie będzie szybszy. Pozostałe biegi będą bez zmian. Teoretycznie rzecz biorąc to zamieniając koła zębate 3 biegu miejscami wyszło by na to samo, ale gość sprzedający części do ciężkich ursusów i zetorów powiedział że trzeba je dokupić.

Na agroshow przedstawiciel Ursusa chwalił się, że jak zle złożyli skrzynie w fabryce w jednym ursusie to pracownicy nawet 80km/h nim szaleli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczupak    1

...a później sprzedali jako samochód :cool:


,,Nigdy nie podpisałbym się własnym nazwiskiem pod produktem, który nie ma w sobie tego, co jest najlepsze we mnie'' - John Deere :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przem    11

LowRider dzieki za jakies konkretne informacje. Ja rozmawialem wlasnie ze znajomym mechanikiem i On ztwierdzil ze moze byc problem z dobraniem biegow w pracach polowych, no i w transporcie z wiekszym obciazeniem ciezka jest przelaczyc z 2 na 3 bieg. koszt nie jest wysoki tym bardziej ze i tak musze rozebrac skrzynie wiec mozna by ta przerobke polaczyc i wyszlo by naprawde tanio.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk2782    19

ja w swojej 16 nie zmienił bym juz nic w skrzyni bo i tak ma zamało biegów w dolnym zakresie roboczym. jeszcze jak bym ja naspidował to hoho:)moj z tego co zauwazyłem to 40km/h nie wyciagnie ale 35 napewno


Nie ma piękniejszego dzwięku niz ryk 7,1 litrowego Deutza - muzyka dla moich uszu:)

szacunek dla NH ale respekt uznanie i oddanie dla DEUTZ-FAHR-a:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Ja mam w ursusie skrzynie '30' i jest tam bardzo niewielka różnica pomiędzy 3 a 4 biebiem oraz 1 szosowa jest identyczna jak 4 polowa!!! Też myślę o zmianie przełozenia 4 biegu( tutaj 3 jest równa 4 w skrzyni '25') , dzięki temu zyskałbym podwójnie: szybszy ciągnik oraz dodatkowy bieg pomiędzy 1 a 2.

W 1634 i 16245 była w opcji montowana szybka skrzynia 3-biegowa tyle, że w polu ciężko było dobrać odpowiednie przełożenie i były poważne problemy z ruszeniem z miejsca z ciężkim ładunkiem ponieważ 1 szosowa była ustawiona zbyt wysoko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    656

u mnie tez jest podobnie - zetorek 10245 jak ma 2 przyczepy 6 zaladowane konkretnie to musze mu dobrze przygazowac zeby z 1 ruszyl w polu, co do 3. i 4 to bsardzo ciezko jest je wrzucic z ladunkiem, ciagnik musi byc juz mocno rozpedzony zeby z 2 przezucic na 3 - widzialem charakterystyki skrzyni i jest potezna dziura miedzy 2 a 3, ciekawe kto to wymyslil?

fakt ciagnik leci na pusto ponad 40km/h ale co z tego? taka predkosc z obciazeniem to tylko marzenia


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Blog o uprawie roślin na Dolnym Śląsku - Nasze uprawy - AgroFoto.pl
My agri pictrues

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk2782    19

tego czecha za skrzynie do cieżkich zetorów i ursusów to bym powiesił!

fakt u mie tak z jedynki to ciezko sie rusza a nawet czasami to niemożliwe bo sie zadusi ma tak fatalna charakterystyke silnika w połaczeniu z archaiczna skrzynia. 1 szosowa to sieje i gruberuje ale na ciezkiej glebie to musze mu 3 terenowa zapodac bo pełno w portach ma.


Nie ma piękniejszego dzwięku niz ryk 7,1 litrowego Deutza - muzyka dla moich uszu:)

szacunek dla NH ale respekt uznanie i oddanie dla DEUTZ-FAHR-a:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
U1224    1

Yacenty swiete slowa. Wlasnie najbardzie odczuwalna dziura jest miedzy 2 a 3 ale jak sie juz dobrze na 3 rozbujasz z ladunkiem to 4 zólwik potem zajec i sie kula nawet nawet.


c330, 5120, 155.54 MLT626T & E514

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

U mnie dziura pomiędzy 2 a 3 jest jeszcze większa i jak jest ciężko to muszę odrazu dawać na 3 żółwia, a między 3 a 4 to czasem nie czuć różnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    131

ja mam zwykla skrzynie 25 i jedyne co w niej brakuje to biegu miedzy 4 polowa a 2 szosowa( przy niektorych pracach 4 polowa jest za wolna a 2 szosowa juz ma ciezko..). miedzy 3 a 4 polowe jest 1 szosowa.

 

mam taka tabelke predkosci na poszczeglonych biegach, kazda predkosc uzyskana jest chyba przy 2200obrotach silnika

 

predkoscihm9.jpg

 

 

wie ktos jak bardzo zmienia sie predkosci na 3i 4 polowych przy szybszej skrzyni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Skrzynia '35' koła 18.4-34 2200obr/min

 

1 I 3,14

2 I 5,03

3 I 8,00

4 I 12,00

1 II 10,00

2 II 16,00

3 II 25,51

4 II 36,00

 

Tak mniej więcej to wygląda.

 

Skrzynia '30' (tragedia =( )

 

1 I 2,66

2 I 4,20

3 I 7,66

4 I 8,83

1 II 8,88

2 II 13,99

3 II 25,51

4 II 29,40

 

Skrzynia '25' ( 3 biegowa)

 

1 I 2,97

2 I 4,85

3 I 8,13

1 II 9,33

2 II 15,21

3 II 25,51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

To faktycznie nieciekawe prędkości-ciekawe jak jest w 5714-sąsiad ma takiego-i widzę,że zawsze się jakoś tak zatrzymuje gdy coś ciągnie i coś tam wajchami kombinuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    131

z Twoich danych wynika ze jednak nie tylko 3 i 4 bieg jest inny ale przelozenie glowne tez jest inne bo wszystkie biegi sa szybsze w porownaniu do tego co ja podalem... ale na 3 i 4 sa najwieksze roznice

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez CIAPEK1981
      Witam, jako że nie mogę znaleźć jakiegoś posta na temat wyciągnięcia wzmacniacza momentu więc pisze nowy temat. A więc chce usunąć wzmacniacz momentu i wstawić wałki. Pytanie jest następujące jak to zrobić? Rozjechać ciągnik, odkręcić skrzynie pośrednią, odkręcić i wyciągnąć wzmacniacz w miejsce wzmacniacza momentu wstawić dwa wałki zastępcze (sprzęgłowy i taki krótki) podobno trzeba jeszcze coś zaślepić, żeby olej nie leciał i zrobić coś z podstawą wzmacniacza (wybić tulejke i coś odciać). W pokrywie górnej skrzyni biegów z tego co wiem jest rozdzielacz który rozdziela olej podawany z mikropompki na wzmacniacz momentu i sprzęgło WOM. Czy trzeba zaślepić ten przewód który idzie do wzmacniacza momentu żeby olej nie leciał do wzmacniacza którego tan naprawde juz tam nie ma? Według instrukcji obsługi ursusa 912 (schemat str 148) olej z wzmacniacza oleju idzie znowu do rozdzielacza (po co) i czy to też trzeba zaślepić. I następna sprawa w pokrywie skrzyni biegów jest rozdzielacz tam jest taka sprężyna (taka dosyć duża ze śrubą przechodząca przez środek z dużą podkładką i nakrętką ) czy jest to zawór bezpieczeństwa, który przy zbyt dużym ciśnieniu w rozdzielaczu upuszcza nadmiar oleju? Bo jeżeli bym miał zaślepić jakis przewód (jeszcze nie wiem jaki) to żeby ten olej czegoś nie rozsadził w przypadku gdy bym przez przypadek przestawił dźwignie na żółwia.
      To moze jeszcze jedno pytanie a mianowicie na zimnym oleju (lato ranem, jesień, zima) podnośnik mi nie podnosi albo podnosi skokowo (szarpie ale podnosi) latem jest prawie dobrze ale jesienia albo zimna to nie raz nie podnosi. Jak jest zimno olej jest gęsty i nie ma siły zaciagnąć i zaciaga gdzieś lewe powietrze tylko gdzie? Tylko niech mi nikt nie mówi że to filtry albo pompa albo podnośnik bo wszystko zrobione. Jak odkręciłem śrube zaraz za pompą olejową to olej był taki jakiś szary i z pęcherzykami powietrza. Wieć zaciąga gdzieś lewe powietrze. Na starej pompie było tak samo jak na nowej czyli pompa odpada.
       
      Z góry dziękuje i pozdrawiam.
    • Przez ggrigor
      Jak w ursusie 1224 dokonuje sie regulacji wzmacniacza momentu obrotowego? Ciagnik jest z 1990roku.
      Dowiedzialem sie ze za regulacje odpowiada ta skosna sruba w obudowie wzmacniacza. Jednak jaka jest procedura tej regulacji tzn krok po kroku ile obrotow wkrecic itd
       
      Mam tez problem w WOM. Nie kreci sie. Po przestawieniu dzwigni przy kierownicy, walek WOM daje sie luzno krecic reka lub nie mozna go ruszyc(w zaleznosci od polozenia dzwigni). Oczywiscie Wom jest wlaczony dzwignia przy fotelu. Co moze byc przyczyna??
    • Przez Robson76
      Witam, czy może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego są gałki zmiany biegów do serii "U" z biegiem 3 albo 4 przy ustawieniu dźwigni do przodu? chciałem kupić ale jak na razie mój tarator jest w remoncie i nie sprawdzę jakie biegi gdzie są, da się to jakoś sprawdzić po oznaczeniu skrzyni czy coś?, mam ursusa 912.

    • Przez saymon
      chciałbym aby ktoś powiedział mi jak używać wzmacniaczy aby go nie popsuć.
    • Przez Robson76
      Witam wszystkich, nabyłem właśnie ursusa 912 i takie pytanie: na pokrywie skrzyni biegów pomiędzy wyjściami przewodów do sterowania WOM jest wyjście jak podejrzewam do chłodnicy oleju której nie mam w ciągniku i teraz czy mogę to poprostu  korkiem zaślepić czy muszę robić połaczenie do przewodu zwrotnego biegnącego na filtr pod podłogą aby "zastąpić" chłodnicę?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.