Skocz do zawartości
przem

Szybka skrzynia w URSUS-ie [połączone]

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

przem    11

Witam moze ktos z Was przerabial skrzynie z wolnej na szybka w ursusie, chce przerobic w 1014 i zastanawiam sie jaki jest koszt takiej przerobki i czy nie beda sie dzialy jakies dziwne rzeczy z przekladnia. Predkosci na ktorych biegach sie zmienia i czy nie zacznie brakowac biegow do prac polowych, np. teraz orze 4 terenowa, a jak to bedzie wygladalo po przerobce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

luk2782    19

mie sie wydaje ze ta cała "szybka" skrzynia sprowadza sie do zmiany rozmiaru kół i zastosowaniu skrzyni z innego modelu ursusa np standardowo w 1634 masz kola przod 14,9-24 tył 18,4-38 i skrzynie 3' z na eksport robili 1634 14,9-28 przód a tył 20,8-38 i skrzynie 4' od tradycyjnej 1224 i juz masz "szybka" skrzynie:) takie jest moje zdanie nigdy nie słyszłem o "szybkiej" skrzyni w ursusie. jest to poprostu chwyt reklamowy dilerów sprzetu używanego za granicy którzy znajda ursusa który wycjaga ponad 30km/h i pisza "szybka" skrzynia. ta róznica była spowodowana róznica w kodeksie drogowym który w polscew dopuszczał predkosc maksymalna ciagników 30km/h a na zachodzi etego nie było. u nas tez teraz chyba jest 40km/h ale Ursus został przy swoim chyba ze na zamówienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przem    11

niestety jestes w bledzie zmiana polega na wymianie kol ale zebatych w skrzyni biegow i wtedy przy predkosci obrotowej silnika 1800obr/min zamiast 20 jedzie sie 30 km/h a przy obrotach powyzej 2000 osiaga sie ok. 40km/h. nie wiem jak teraz ale jeszcze kilka lat temu mozna bylo kupic ursusa z fabryczna tzw. szybka skrzynia. ja niestety posiadam model ze standardowa przekladnia a potrzebuje czegos szybszego wiec szukam opinii uzytkownikow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


LowRider    33

Na standardowej skrzyni '25' 4 biegowej montowanej w ursusach 912-1224 biegi 1 do 3 mają przełożenia zwalniające a bieg 4( w 1614 bieg 3) bezpośrednie o przełożeniu 1:1 co pozwala uzyskać prędkość 25.5km/h przy 2200obr/min.

W skrzyni '30' montowanej standardowo w ursusach 932-1734 biegi 1 i 2 mają przełozenia zwalniające, bieg 3 bezpośrednie 1:1 ( uzyskuje się na nim prędkość 25.5km/h) a 4 bieg ma przełożenie przyspieszające 1:0,86 co pozwala na uzyskanie 29.6km/h.

W skrzyni '35' jest podobnie jak w skrzyni '30' z tym że na 4 biegu uzyskuje się prędkośc 36km/h i wszystkie przełozenia oprócz 3 są inaczej poukładane. (prędkości podałem dla kół 18.4-34 i znam. obr. silnika)

Przeróbka standardowej skrzyni polega na wymianie dwóch kół zębatych ( koszt 600zł) i odbywa się to kosztem 3 biegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

damian9871    0

jak masz takie dane to podaj numery katalogowe trybów.chciałbym 4 biegową skrzynie w 6 przerobić.napisz co wyjdzie 30km/h czy 35km/h.jak dobrze wnioskuje to skrzynia 35 ma wszystko oprócz 3 inne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Arek    113

LowRider a czy przelozenia biegow polowych tez sie zmieniają? tzn. czy 4 polowa tez bedzie szybsza?

 

moglbys napisac ktore dokladnie kola sie wymienia? bo jesli dobrze rozumiem to tylko 3 i 4 biegu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


LowRider    33

Niestety nie mam katalogu części. Zmienia się koła zębate odpowiadające za 3 bieg i zamiast 17km/h można jechać na nim 36km/h i jednocześnie 3 polowa i 3 bieg wsteczny proporcjonalnie będzie szybszy. Pozostałe biegi będą bez zmian. Teoretycznie rzecz biorąc to zamieniając koła zębate 3 biegu miejscami wyszło by na to samo, ale gość sprzedający części do ciężkich ursusów i zetorów powiedział że trzeba je dokupić.

Na agroshow przedstawiciel Ursusa chwalił się, że jak zle złożyli skrzynie w fabryce w jednym ursusie to pracownicy nawet 80km/h nim szaleli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach





przem    11

LowRider dzieki za jakies konkretne informacje. Ja rozmawialem wlasnie ze znajomym mechanikiem i On ztwierdzil ze moze byc problem z dobraniem biegow w pracach polowych, no i w transporcie z wiekszym obciazeniem ciezka jest przelaczyc z 2 na 3 bieg. koszt nie jest wysoki tym bardziej ze i tak musze rozebrac skrzynie wiec mozna by ta przerobke polaczyc i wyszlo by naprawde tanio.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

luk2782    19

ja w swojej 16 nie zmienił bym juz nic w skrzyni bo i tak ma zamało biegów w dolnym zakresie roboczym. jeszcze jak bym ja naspidował to hoho:)moj z tego co zauwazyłem to 40km/h nie wyciagnie ale 35 napewno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


LowRider    33

Ja mam w ursusie skrzynie '30' i jest tam bardzo niewielka różnica pomiędzy 3 a 4 biebiem oraz 1 szosowa jest identyczna jak 4 polowa!!! Też myślę o zmianie przełozenia 4 biegu( tutaj 3 jest równa 4 w skrzyni '25') , dzięki temu zyskałbym podwójnie: szybszy ciągnik oraz dodatkowy bieg pomiędzy 1 a 2.

W 1634 i 16245 była w opcji montowana szybka skrzynia 3-biegowa tyle, że w polu ciężko było dobrać odpowiednie przełożenie i były poważne problemy z ruszeniem z miejsca z ciężkim ładunkiem ponieważ 1 szosowa była ustawiona zbyt wysoko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

yacenty    565

u mnie tez jest podobnie - zetorek 10245 jak ma 2 przyczepy 6 zaladowane konkretnie to musze mu dobrze przygazowac zeby z 1 ruszyl w polu, co do 3. i 4 to bsardzo ciezko jest je wrzucic z ladunkiem, ciagnik musi byc juz mocno rozpedzony zeby z 2 przezucic na 3 - widzialem charakterystyki skrzyni i jest potezna dziura miedzy 2 a 3, ciekawe kto to wymyslil?

fakt ciagnik leci na pusto ponad 40km/h ale co z tego? taka predkosc z obciazeniem to tylko marzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

luk2782    19

tego czecha za skrzynie do cieżkich zetorów i ursusów to bym powiesił!

fakt u mie tak z jedynki to ciezko sie rusza a nawet czasami to niemożliwe bo sie zadusi ma tak fatalna charakterystyke silnika w połaczeniu z archaiczna skrzynia. 1 szosowa to sieje i gruberuje ale na ciezkiej glebie to musze mu 3 terenowa zapodac bo pełno w portach ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U1224    1

Yacenty swiete slowa. Wlasnie najbardzie odczuwalna dziura jest miedzy 2 a 3 ale jak sie juz dobrze na 3 rozbujasz z ladunkiem to 4 zólwik potem zajec i sie kula nawet nawet.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

LowRider    33

U mnie dziura pomiędzy 2 a 3 jest jeszcze większa i jak jest ciężko to muszę odrazu dawać na 3 żółwia, a między 3 a 4 to czasem nie czuć różnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Arek    113

ja mam zwykla skrzynie 25 i jedyne co w niej brakuje to biegu miedzy 4 polowa a 2 szosowa( przy niektorych pracach 4 polowa jest za wolna a 2 szosowa juz ma ciezko..). miedzy 3 a 4 polowe jest 1 szosowa.

 

mam taka tabelke predkosci na poszczeglonych biegach, kazda predkosc uzyskana jest chyba przy 2200obrotach silnika

 

predkoscihm9.jpg

 

 

wie ktos jak bardzo zmienia sie predkosci na 3i 4 polowych przy szybszej skrzyni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

LowRider    33

Skrzynia '35' koła 18.4-34 2200obr/min

 

1 I 3,14

2 I 5,03

3 I 8,00

4 I 12,00

1 II 10,00

2 II 16,00

3 II 25,51

4 II 36,00

 

Tak mniej więcej to wygląda.

 

Skrzynia '30' (tragedia =( )

 

1 I 2,66

2 I 4,20

3 I 7,66

4 I 8,83

1 II 8,88

2 II 13,99

3 II 25,51

4 II 29,40

 

Skrzynia '25' ( 3 biegowa)

 

1 I 2,97

2 I 4,85

3 I 8,13

1 II 9,33

2 II 15,21

3 II 25,51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jaro    163

To faktycznie nieciekawe prędkości-ciekawe jak jest w 5714-sąsiad ma takiego-i widzę,że zawsze się jakoś tak zatrzymuje gdy coś ciągnie i coś tam wajchami kombinuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Arek    113

z Twoich danych wynika ze jednak nie tylko 3 i 4 bieg jest inny ale przelozenie glowne tez jest inne bo wszystkie biegi sa szybsze w porownaniu do tego co ja podalem... ale na 3 i 4 sa najwieksze roznice

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez saymon
      chciałbym aby ktoś powiedział mi jak używać wzmacniaczy aby go nie popsuć.
    • Przez Rafal99
      Witam, przy moim ursusie nie dawno zaczeło szwankować sprzeglo, otóż problem polega na tym, ze kiedy wrzuce 1 bieg i zaczynam po woli puszczac sprzeglo ursus nie startuje normalnie tylko zaczyna szarpac. Prosze o pomoc, moze jest jakaś regulacja czy cos?
    • Przez Szmyksu1014
      Witam mam problem w ursusie otóż gdy rozgrzeje się olej w skrzyni podczas orki,cofając na 2 biegu,bieg tak jakby się ślizga czyli że rusza pomału a potem przyspiesza.Co może być przyczyna? Napęd i wałek wom działa wzorowo
    • Przez tata1
      Witam
       
      Robiłem ciągnik tamtego roku - wymieniałem pompę hydrauliczną, ą wewnątrz skrzyni. Wzmacniacza nie ruszałem bo było wszystko OK. Teraz się wzmacniacz odezwał. Tarczki ciągną - idzie jak automat, czym ma ciężej tym wolniej idzie (to nie sprzęgło bo robiłem). Teraz żałuje jak ...........że od razu tam nie zajrzałem.
      Wiem że części do półbiegów wychodzą dużo, a czy ktoś zamiast kosza półbiegów zakładał wałek zastępczy, są takie w sprzedaży. Na kanał olejowy zakłada sie zaślepkę. Całość wychodzi 450zł i znikają problemy razem ze wzmacniaczem. Można by zaspawać kosz, ale dalej będzie strata ciśnienia oleju. A tak bym wzmacniacz wrzucił na półkę, a zastąpił go rozwiązaniem zastępczym - czy to się sprawdza - robił to ktoś?
    • Przez ArkadiuszZaganiacz
      Witam. Posiadam 1634 ze skrzynią 4-ro biegową z wajchami po prawej stronie. Wajcha biegó I, II i R jest sztywna i biegi wchdzą idealnie, natomiast wajcha od biegów 1-4 jest luźna, biegów dosłownie trzeba szukać, między skrzynią a kabiną jest tam jakaś dziwna przystawka, z której wychodzą wspomniane wajchy do kabiny. Czy poblem może tu występować?
×