mac1974

szersze opony z przodu

Polecane posty

ptaszyna    170

A więc tak, kupiłem założyłem i mogę potwierdzić że pasują felgi z oponami 11.5/80 15.3 idealnie do przodu sztywnego, nie trzeba obracać felg, przerwa od zwrotnicy ma ok.1,5 cm, do przerobienia(przegięcia) jest tylko pionowe ramię błotnika bo przyciera o felgę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yoda    535

A czy pasują koła od neptuna 12,5/80-18. na zdjęciach widać że też felga na 6 śrub. Mam juz zjechane opony 11,5-15,3 i chcę zmienić na inne bo te są za małe tzn wystarczy że koła trochę się zapadną i zamiast się krecić stoją a ciagnik to wszystko pcha. Chociaż i tak jest lepiej niż na standardowych gdzie w torfie nie szło ujechać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yoda    535

Ja nie zmieniałem. Wie ktoś coś o felgach od neptuna??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego od Neptuna trzeba przerabiac i ciężko jest dopasować rozstaw żeby nic nie tarło. Kupiłem koła od stara 266 (chyba) rozmiar 12,5x18 kowal dorobił mi środek z odpowiednim rozstawem szpilek i trochę odsunął za pomocą wspawania kawałka rury.
Jestem zadowolony z tych kół,a dużo pracuje z turem,aż zwtotnice i połosie nie wytrzymują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

Witam, mam pytanie do ludzi którzy zmienili laczki na 11,5x15,3 i mają tura, czy łamią wam się czopy zwrotnic na których zamocowane są piasty. Mam u siebie 1200x18 od stara i już cztery złamałem a wcześniej na 7.5x20 nie łamało się nic

Edytowano przez lukaskurp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yoda    535

Ja w rok złamałem obie odkąd zacząłem robić sianokiszonkę. Nie mam przeciwwagi i wcześniej dawałem przód na wymianę przy regeneracji więc czpory pewnie miały z 10 lat jak nie więcej. Jak założyłem nowe z agromy to na razie jest spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie gną się zwtotnice i czop tez jeden odpadł. Zawsze do większej pracy zakładam przeciwwagę bo inaczej nie ujadę bez napędu.np.akcja obornik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yoda    535

A przód masz amortyzowany czy na sztywno? Ja mam miekki i może dlatego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

amortyzowana oś, wydaje mi się, że problemem jest tu średnica kół od stara które są kilka cm wyższe od górnrgo dekla zwrotnicy, a te od rozrzutnika są sparo mniejsze i przy skręconych kołach genarują mniejszy moment gnący. Zawsze awaria występuje podczas skrętu, nigdy na prostej drodze. dlatego pytałem wcześniej czy zdaża sie to na kołach od rozrzutnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Orientujecie się, czy da radę dobrać jakieś nakrętki z kołnierzami do felg 15.3, żeby po ich obróceniu wentylem do środka nie trzebabyło nawiercać stożków? Mam miękki przód i jak widać normalnie raczej opona się nie zmieści...
Do orki zwęzaliście rozstaw przodu po zmianie kół na balonowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yoda    535

Ja nie rozumiem o co chodzi z tymi felgami. Masz w grene i innych sklepach felgi o nazwie ursus 360/385/ostrówek. Kupujesz felgę, zakładasz oponę i tyle. Skoro wiadomo że felga od przyczepy nie pasuje to po co ją kupować i kombinować z zataczaniem otworów itp?

A zakładał ktoś na te felgi oponę 12,5/80-15,3? Czy to już za szeroko i będzie trzeć o obudowę sprężyny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal8011    51

Jak masz teraz ustawioną przednią oś i jaki rozstaw z tyłu? Opony będą pasować bez problemu. Felgi musisz założyć większym odsadzeniem do zewnątrz czyli prawdopodobnie zawory będą od wewnątrz koła. Nie musisz nawiercać żadnych kołnierzy nic jak ktoś wyżej pisał. Normalnie przykręcasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal666    0

Dzięki, najwyżej jak przód będzie szerzej to zmniejszę rozstaw, mogę o jeden otwór zwęzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariank1    2

czy orientujecie się czy mogę zamienić opony 10/75R15.3 na opony 9.5R15 , bo mam już zjechane i nie da się na nich już robić a znalazłem z bieżnikiem prowadzącym właśnie 9.5R15

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

samochodówka moze nie wejsc z racji roznicy tych 0.3 cala bo na szer moze byc oki nie lepiej zalozyc normalne rolnicze niz kombinowac

 

Edytowano przez PaweMariuszMokrzycki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariank1    2

no to są rolnicze, tylko z prowadzeniem, bo nie bardzo chce zakładać nowe balonówki od przyczep bo w mokrym to tak nie do końca mi się sprawdzały - może dlatego ze dojechane były, ale znalazłem takie

1.jpeg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariank1    2

witam, kupiłem opony takie jak były 10/75R15.3  ale w zeszłym tygodniu musiałem zregenerować jedną stronę przodu z zakupem nowej zwrotnicy i niestety opona czasem mi przycierają o obudowę ze sprężyna. a wcześniej miałem tak 1.5 cm luzu, tuleje mosiężne założyłem nowe, zwrotnica nie luzu wiec nie wiem o co to chodzi, czy stara zwrotnica była jakaś przerobiona?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal666    0

Witam użytkuje ktoś te opony OPONY 11.5/80-15.3 VREDESTEIN MULTI RILL?  Czy warto w nie zainwestować czy ciągnik w nich tak się nie zapada?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariank1    2

Lepiej jest na pewno przy siewie czyli wtedy gdy mamy uprawione pole bo się nie zapada, ale z drugiej strony na takich szerokich jak mam 10/75-15 z podłużnym bieżnikiem jest naprawie utrudniony skręt potrafi pchać ziemie i nie skręcić. Miałem też przypadki w mokrym terenie wczesną wiosną że potrafił przód pchać ziemie i ciągnik się kopał. Więc szerokie opony na przodzie jak coś to tylko z bieżnikiem typowym dedykowanym do przednich osi lub może jodełka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal666    0

Te opony Vredestein Multi Rill  są dedykowane na przednią oś  115-80-153-vredestein-multi-rill-119a8-8

A jakbym chciał jednak opony jak od przyczepy to które brać, chodzi mi o to żeby ursus 1222 nie miał za nisko przodu, z tyłu mam 18.4 r34.

Edytowano przez michal666

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariank1    2

Ja mam w zetorze 8011 z tylu 16.9-34 i z przodu 10/75-15.3 to stoi równo, ale wydaja się wizualnie jakby za male. Chciałem kiedyś dokupić takie opony jak wrzuciłeś ale ceny są spore.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ArthuR34
      Witam wszystkich,
      wybaczcie jeśli pisze w nie tym dziale- jeśli tak to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu, dziękuję.
      Mój ojciec jakiś czas temu nabył Ursusa 902 i chciałbym się was doradzić w kwestii wspomagania kierwolnicy, nieposiadania przedniego napędu, miękkie przednie zawieszenie.
      Otóż w wyżej wymienionym traktorze jest fabryczne wspomaganie które bardzo ciężko wspomaga (czasem trzeba dużo gazu dać), zaczynają się pojawiać spore wycieki z serwomechanizmu. Dowiedziałem się od znajomego że nieopłaca się tego regenerować ponieważ już to przerabiał i po roku znowu miał problemy- zastąpił to gotowym zestawem zastępczym jaki można kupić w internecie (siłownik, pompa itp.) i po tym zabiegu może paluszkiem kręcić kierownicą a nie tak jak wcześniej.
      czy już ktoś to przerabiał z was lub wie co i jak taki zabieg przeprowadzić ? Jaki produkt wybrać ? czy oferowane w internecie gotowe zestwy są tej samej jakości/trwałości bo jest lekka rozbieżność cenowa?
      czy moglibyście polecić dobry produkt który będzie służył i pieniądze nie pójdą w błoto?
      czy jestem w stanie zamontować to razem z ojcem?
      Następna sprawa to biegi.
      strasznie ciężko wchodzą (wszystkie cztery- prawa dźwignia) - lewa dźwignia od wstecznego i biegów bolowo-szosowych chodzi bez zarzutu. 
       
      i kolejna sprawa to hamulce, hamulce działają ale wydaje mi się że lewe koło chyba trzyma ponieważ prawe koło zaczęło boksować na trawie podczas ruszenia z miejsca i lekko (20cm) się wkopał w ziemię, ogólnie to w środę kiedy szykowałem traktor na strajk to chciałem nim troszkę pojeździć po wsi ponieważ nie jeździłem jeszcze takim traktorem tylko czasami 60-tką więc musiałem ogarnąć biegi i troszkę się do niego przyzwyczaić ale po tych wszystkich usterkach które w nim zalegają dałem sobie spokój, ale na strajku we Wrocławiu byłem, od początku do końca:)
      pozdrawiam
    • Przez Porfavor
      Witam, planuje obecnie remont silnika w swoim Ursusie 385 i myślałem nad dodaniem do niego turbiny. Wiem, że były już tutaj takie tematy ale te najpopularniejsze które znalazłem mają już swoje lata więc chciałem się spytać dziś jak to powinno waszym zdaniem wyglądać. Ursus 385 jest z rocznika 1976 i z tego co sie orientuje ma w sobie silnik z7501. Na youtube itd widziałem sporo doładowanych turbiną c385 i stąd też taki pomysł by dodać mu trochę mocy. Co by było trzeba powymieniać i czy wgl jest sens tak naprawdę? planowałem dodać na pewno wtedy intercooler i rozumiem, że trzeba by było wymienić wtryskiwacze, słyszałem jeszcze o różnicy na ilości pierścieni na tłokach. 
    • Przez Kurwer21
      Witam, w zimę będę najprawdopodobniej malował felgi w c385, i pytanie ile litrów farby około pójdzie na przednie felgi z dwóch stron i tylnie od zewnątrz (środek jest zakonserwowany). może ktoś malował i się wypowie
    • Przez Kredkizosi
      Witam koledzy potrzebije pomocy w porównaniu cen a więc do sedna pacjent ursus c385 
      Do zrobienia tuleja przedniej osi zwrotnice ok więc narazie nie ruszamy
      chłodnica bo ma wyciek więc upierał bym się przy lutowaniu bo ta nowa to trochę tandeta
      Na krzyżakach kierowniczych są lizy więc również do wymiany 
      Ponoć są urwane jakieś śruby mocujące chłodnice więc ewentualne wiercenie i wydobywanie gwintów 
      I yeraz pytanie przy takim zakresie prac może kosztować robocizna w warsztacie niezależnym czy to się bierze z godziny czy od dzieła 
       
    • Przez szyszka
      Witam posiadaczy ursusow z chlodnica oleju przekladniowego, chcialbym takowa zalozyc lecznieweim dokladnie gdzie siee wpiac ??? prosze o zdjecia jesli byla by taka mozliwosc . z gory dzieki . a takze Kto ma dodatkowy rozdzielacz hydrauliki zamontowany , w swoim mam tylk odwa gniazda szybkozlacz
      a potrzebuje jeszcze dwa . dzieki czekam na pomocne porady.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj