Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem z silnikiem/pompą paliwa C-360


13 odpowiedzi na ten temat

#1 Share wotomek

wotomek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 16 czerwiec 2010 - 10:24

Problem z silnikiem/pompą paliwa C-360 Problem polega na tym że mój ursus C-360 stracił moc. Nawet z niewielkim obciążeniem ledwo wkręcał się na obroty. Doszedł do tego również problem z zapalaniem - rozrusznik musiał bardzo dobrze rozpędzić wał, aby silnik "załapał". Pomyślałem - problem z filtrami lub odstojnikiem. Wyczysciłem więc odstojnik (co nie pomogło). Wymieniłem filtry paliwa (też były czyste), odpowietrzyłem układ, przepompowałem pompką paliwo. Uruchamiam silnik, pomimo tego iż nie dodaję gazu, od razu po odpaleniu silnik wchodzi na maksymalne obroty! Wskazówka obrotomierza praktycznie obrkęciła się do okoła! Dopiero odłączenie przewodu paliwowego spowodowało że silnik zgasł. No i nie wiem w czym teraz może być problem, boję się nawet kolejny raz uruchamiać silnik. Dodam tylko że jeszcze 4-5 dni temu wszystko było ok, ciągnik normalnie odpalał i pracował.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z silnikiem/pompą paliwa C-360 Dzisiaj, 05:13
  •  

#2 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 16 czerwiec 2010 - 10:38

Problem z silnikiem/pompą paliwa C-360 To na pewno pompa. Odkręć pokrywą na pompie wtryskowej i sprawdz czy listwa zębata nie jest zablokowana. Jeśli chodzi lekko to więcej z pompą nic nie zrobisz. Możesz jeszcze nalać do niej świeżego oleju jeśli w niej jest sama ropa. Ropa nie jest za tłusta i czasem może coś złapać. Ale pompa na bank jeśli się nie rozrusza to śmiało wyciągaj i pompiarz.
KPK Kumurun Team

#3 Share zenekbizon

zenekbizon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 283 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:J_W
  • Zainteresowania:Polskie maszyny rolnicze i część zagranicznych

Napisany 16 czerwiec 2010 - 12:42

Problem z silnikiem/pompą paliwa C-360 regulator obrotów w pompie wtryskowej lepiej nie odpalaj bo ci korbowody mogą bokiem wyjść daj pompe do dobrego fachowca i tyle

#4 Share PAATRYKK5

PAATRYKK5

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 87 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Rypin/Półwiesk

Napisany 16 czerwiec 2010 - 13:11

Problem z silnikiem/pompą paliwa C-360 zenekbizon:
korbowody od takich obrotów bez obciążenia zaraz nie wylecą, nie jest to wskazane ale znowu nie do przesady!

#5 Share grzesiu09091987

grzesiu09091987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 472 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 czerwiec 2010 - 14:10

Problem z silnikiem/pompą paliwa C-360 Tak jak mówi @ zenekbizon rozkręcił ci się regulator obrotów. Sam tego nie zrobisz musisz zawieżć do dobrego mechanika.

#6 Share wotomek

wotomek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 16 czerwiec 2010 - 20:15

Problem z silnikiem/pompą paliwa C-360 Pompa już u mechanika, dzięki za pomoc :)

#7 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 17 czerwiec 2010 - 04:31

Problem z silnikiem/pompą paliwa C-360 doszło do zacięcia listwy w pompie- mogłeś odkręcić dekielek i zerknąć

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z silnikiem/pompą paliwa C-360 Dzisiaj, 05:13
  •  

#8 Share wotomek

wotomek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 17 czerwiec 2010 - 19:37

Problem z silnikiem/pompą paliwa C-360 Ale czy odblokowanie tej listwy rozwiązało by problem ze spadkiem mocy? Jednak wolę też nie mieć kolejnych przypadków z zacięciem tej listwy.

#9 Share masato

masato

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kalisz

Napisany 17 czerwiec 2010 - 23:36

Problem z silnikiem/pompą paliwa C-360 Dużo osób ma problemy z pompą przez paliwo złej jakości. Np przez biopaliwo. Zalepia się wszystko, listwa się zacina i finisz. Ale chyba u Ciebie coś z regulatorem się dzieje.
Ciekawe co Ci powie pompiarz. Oni przeważnie tną w h.... Nie ma co ich słuchać, chyba, że masz dobrego kolegę.

#10 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 18 czerwiec 2010 - 10:20

Problem z silnikiem/pompą paliwa C-360 Z pompą w domowych warunkach nie da się nic zrobić, pompiarze to wiedzą i wykorzystują ten fakt. Remont pompy to nie takie straszne pieniądze a na pewno się to wryci w paliwie jeśli była już zużyta. Robiłem pompę w 60-ce... Nowe sekcje, kasowanie luzów w regulatorze, regulacja pompy i wtrysków, nowe końcówki zapłaciłem 380zł.
KPK Kumurun Team

#11 Share masato

masato

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kalisz

Napisany 25 czerwiec 2010 - 00:04

Problem z silnikiem/pompą paliwa C-360 Da się zrobić w domowych warunkach prawie wszystko. Mój ojciec robił pompy swego czasu. Nasze ciągniki w domu mają pompy zrobione przez ojca. Nie ma tam żadnej filozofii. Same sekcje, zaworki, łożyska, regulacja dawek itd to pikuś.
Z własnego doświadczenia wiem, że pompiarze czasami nie robią nic. Miałem kilka pomp za które było skasowane 350 zł, a była tylko dawka paliwa dowalona.

Teraz mamy znajomego co robi nam po znajomości, ale to i tak mu nie wierzymy. Nikt się nie przyzna Wam co zrobił. Jakby przyszło wymienić wszystko solidnie w pompie to nie zostałoby na jego zapłatę. Ojciec teraz już nie robi pomp, bo jak mówi marny z tego interes. Wielu nie interesuje, że jak ojciec zrobi to będzie lepiej, ale drożej. Oni wolą iść do jakiejś firmy, zapłacić, dostać picerską gwarancję i żyć w nieświadomości. A w pompie to samo co było.

Samym dawkowaniem podczas pracy silnika możemy już wiele wyregulować. Co nam po idealnie wyregulowanej pompie na stole, skoro wkładamy ją do starego silnika, który ma już nierówne sprężanie na tłokach. Wtedy i tak trzeba podregulować pompę, zmienić dawki, żeby nie strzelało z poszczególnych wydechów, wyrównać pracę silnika itd.
Temat rzeka.

P.s.
Tylko, że teraz ciężko czasem znaleźć dobre sekcje.

#12 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 25 czerwiec 2010 - 05:39

Problem z silnikiem/pompą paliwa C-360 Jak byś chciał zrobić pompę jak należy to samymi kluczami wymienić wymienisz ale nie ustawisz jak należy. Charakterystyka regulatora obrotów jest nie do sprawdzenia bez sprzętu. Tak samo jak nie wyregulujesz urządzenia zmieniającego początek wtrysku ani mechanicznego ani podciśnieniowego (w starych ciągnikach tego nie ma). Sekcje wymienić w sumie żadna filozofia, dawki wyrównać od biedy się da i na tym koniec regulacji w domu. W regulatorze za bardzo nic nie ma... pokasować luzy i jakoś jeszcze będzie chodził. 60-ka czy 30-ka mają proste pompy tak że racja... da się w domu od biedy. Z innymi był by problem. Czasem niestety zdarz się że pompa padnie w starym silniku wtedy niestety... remont pompy i wkładamy do starego. Na pewno nie zaszkodzi to silnikowi ani pompie. Pojeżdzić trochę, zebrać kasę i remont jak trzeba. Tylko że mało kto tak zrobi przynajmniej z tych dziadków co jeżdżą ciągnikami. Myślą że lak jedną pierdołę wymienisz to silnik mają jak nowy i znów 10 lat będzie chodził. Albo po prostu kasy nie ma i musi jeszcze wytrzymać. A z pompiarzami jest faktycznie różnie... tak jak z każdym kto świadczy usługi. Jeden lepszy drugi gorszy, tańszy czy droższy... po prostu trzeba uważać i znać swoje prawa.
KPK Kumurun Team

#13 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7797 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 25 czerwiec 2010 - 06:46

Problem z silnikiem/pompą paliwa C-360 Ja mam teścia takiego magika że w 30 sam pompę zrobił i działa.W 60 też ale musiał dać na stół do regulacji bo nie ma szans inaczej.

Z 3 lata temu robił w 60 to pojechał do pompiarza i był przy remoncie.Gość był cały mokry jak ją robił bo teściu kaszany nie dał wstawić.Pompa miała z 20 la a pompiarz stwierdził że symeryngów nie trza zmieniać.

Trafić dobrego pompiarza to jest sztuka a i on niekiedy zrobi coś nie tak.

Mamy takiego [80 km ode mnie] ale jak kiedyś pompę zrobił do 1634 to 2 nie chciała ruszyć,robił ją 3 razy i dopiero zmienił regulator ciśnieniowy to chodzi.Ja kiedyś do 1224 to pompę to 3 razy wyciągałem i woziłem dopiero ją dobrze ustawili.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z silnikiem/pompą paliwa C-360 Dzisiaj, 05:13
  •  

#14 Share masato

masato

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kalisz

Napisany 29 czerwiec 2010 - 22:53

Problem z silnikiem/pompą paliwa C-360 Ja nie mówię, że zrobi się w domu pompy rotacyjne, common rail itd...
Od c 360 i c 330 zrobi się bez problemu. Jak z regulatorem nie ma żadnych większych problemów to nie ma co ruszać. Zresztą ile to już mieliśmy pomp po pompiarzach. Od wszelakiej maści sprzętów, ciągniki, busy, ciągniki siodłowe. Jedyne pompy jakie były dobrze zrobione to od ciągników siodłowych. Czasem od 30 i 60.
Tak to fuszerka i robienie głupiego.

Jakiś czas temu wymieniłem w pompie od 3p, mimośród i te węglowe łopatki. Czyściłem też filterek. Jednak to nie pomogło. Zawiozłem do pompiarza. Przyjeżdżam za parę dni, a on mi mówi, że wymienił mimośród, łopatki i filterek czyścił. Stwierdził, że były bardzo zużyte. To ja mówię gnojowi, po co wymieniałeś skoro ja to robiłem kilka dni wcześniej. On, że nie możliwe. Pytam ile płace, on 150zł. Ja mówię rachunek proszę, to mu się nie widziało. I tak skończyła się przygoda z tym dziadem.

Podobne tematy