Skocz do zawartości

Zdjęcie

silnik perkins 6 w merkatorze


269 odpowiedzi na ten temat

#201 Share jacenty113

jacenty113

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 48 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 lipiec 2015 - 09:18

silnik perkins 6 w merkatorze

To że słychać (ktoś chyba kombinował bo oryginalnie przewody paliwowe są prześwitujące na przelewie) to nie znaczy że nie zapowietrza. A powietrze może ciągnąć nawet z zaworem...

Co to jest kuźwa "gaszak"?

 

"gaszak" to takie coś co jak przestawisz dźwignie tą drugą, nie od obrotów to odcina dopływ paliwa do pompy

zresztą awaria usunięta i pompa sprawdzona

narazie wszystko działa, reszta wyjdzie w praniu bo dziś myśle wyjechać kosić



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
silnik perkins 6 w merkatorze Dzisiaj, 21:23
  •  

#202 Share SipmaZ224

SipmaZ224

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 548 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubartów

Napisany 21 lipiec 2015 - 21:10

silnik perkins 6 w merkatorze

Kolego. rozbawiłeś mnie to łez. Taką wiedzę to Ty przekazuj dzieciom z podstawówki to Ci może uwierzą.

 

To zaczyna być zabawne. Może nawet pobijecie tego kolesia co to do nowego Deutza lał Mixol :)

 

No więc może zacznę od końca.

Biały dym jest od tego że silnik nie pali paliwa. Nie koniecznie na wszystkich tłokach - wystarczy jeden, albo dwa i juz wybieramy papieża. Wersja dla melepetów. Przypomnij sobie jak wygląda dym z twojego ursusika kiedy w zimę rozrusznik kręci, ale silnik jeszcze nie złapał.

 

Biały dym to jest PARA WODNA, a nie niespalone paliwo.

 

Czarny dym? Olej dostaje się do komory spalania i spala się w mieszance z paliwem powodując sztucznie zbyt bogatą mieszankę. Taki sam efekt można otrzymać depcząć gaz w opór we wspomnianym ursusiku, kiedy ten ma co robić. Lejesz więcej paliwa do cylindra, ale silnik go nie spala w całości powodując (z chemi coś takiego jak półspalanie - wartopoczytać) zamiast tworzenia CO2 czyli dwutlenku węgla, CO czyli sadzę, która osadza się na układzie wylotowym, oprócz kwestii dymu jak z lokomotywy.

Przyczyn oleju w komorze jest dużo, ale stare perkinsy najczęsciej puszczją uszczelniaczami na zaworach.

 

To olej z paliwem czy samo paliwo?

Masło maślane.

Czarny dym to niespalone paliwo, koniec i kropka.

 

Niebieski dym? Kiedy wtrysiwacz jest uszkodzony (końcówka) to zamiast pylić paliwem, najnormalniej sika jak pistolet na wodę. Sęk w tym że diesle są silnikami z zapłonem samoczynnym więc potrzebują dobrej mieszanki paliwowo-powietrznej. Inaczej nie zapalą, albo po zapaleniu nie będą osiągać pełnej mocy. Wystarczy jeden uszkodozny wtryskiwacz, żeby paliwo w tym cylindrze zamiast spalać się w całości, odparowywało tworząc piękną niebieską chmurę. Byłbym zapomniał - przykład dla melepetów. Tym razem potrzebna jest nam WueSKa. Źle wyregulowany gaźnik i co zostawia za sobą dwusów?

 

No i znowu nie trafiłeś. Niebieski dym to tym razem spalony olej.

Jak silnik bierze olej to dymi na NIEBIESKO, a nie na czarno.

przykład: uszkodzone uszczelniacze zaworowe, puszczasz gaz z maximum na minimum, silnik puszcza niebieską chmurę dymu.

 

Z wueską też nie trafiłeś. Ten silnik puszcza niebieski dym bez względu na to jak ma ustawiony gaźnik, dlaczego? Ano dlatego że silnik spala mieszankę paliwa z olejem który służy do smarowanie komory korbowej (gaźnik nie ma nic z tym wspólnego).

 

No to jedno mam załatwione.

 

Teraz muszę ogarnąć co to jest dla was to "pyrkanie". Strzelanie w tłumnik? Wątpię. Może nierówna praca? No to tu byłaby winna pompa, bo albo zasilająca nie podaje dobrze na wtryskową i czasami się zapowietrza jedna sekcja, albo wtryskowa nie podaje jednakowego ciśnienia na wszystkie sekcje i jeden tłok zamiast odbijać to nawet hamuje, a kiedy już złapie to strzeli troszkę dymu w tłumnik.... kuźwa nie wiem....

Starzy ludzie, a urzywają terminu "pyrkanie". Co to k**wa jest pyrkanie? Może jakby ktoś był taki miły to by mi wytłumaczył bo nie ogarniam tego

 

 

Odpuść kolego już tą teorię tylko zajmij się praktyką.

 

Pozdrawiam

 

 

 

Zrobiłem swoje wtryskiwacze, rozpylacze oryginał CAV-a, cztery przeszlifowane, dwa tylko wyregulowane ciśnienie.

Silnik dalej kulawo chodzi na średnich i wysokich obrotach.

Przestawiłem pompę w prawo, silnik chodzi jeszcze gorze. No to teraz w lewo prawię do samego końca no i widać dużą poprawę.

Chciałem ustawić jeszcze zawory, a tu okazuję się że jeden zawór jest rozpięty. Na szczęście chodzi bez zacięć więc się nie uszkodził.

Jutro będę miał nowy talerzyk i zabezpieczenie to dam znać jak chodzi po złożeniu.

 



#203 Share wojtoon

wojtoon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 21 lipiec 2015 - 21:20

silnik perkins 6 w merkatorze

Jest takie powiedzenie: "Głupi nie zrozumie, a mądry pomyśli że tak trzeba"



#204 Share Markant5698

Markant5698

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 36 postów

Napisany 22 lipiec 2015 - 10:50

silnik perkins 6 w merkatorze

Witam panowie mam problem a mianowicie że robiłem szlif wału w silniku perkins 6 w protectorze i po założeniu nie odpala puści dyma a nie odpala mianowicie chyba źle ustawiłem rozrząd mógłby mi ktoś popdpowiedzieć jak ustawić ten rozrząd głównie na pompie?Prosze o bardzo szybką odpowiedź



#205 Share wojtoon

wojtoon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 22 lipiec 2015 - 18:35

silnik perkins 6 w merkatorze

Szóstka w protektorze to zbytek łaski moim zdaniem, no ale do rzeczy. Jeśli przed szlifem chodził, to wystarczy dobrze ustawić znaki na kołach zębatych napędzających pompę wtryskową i po wszystkim. Moim zdaniem po prostu jest bardzo dobrze zapowietrzony i dlatego nie łapie.



#206 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1012 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 lipiec 2015 - 21:22

silnik perkins 6 w merkatorze

Przeczytaj posty od 86 do 93 i wszystkiego się  dowiesz jak się ustawia i gdzie są znaki do ustawiania tam szczegółowo jest opisane w dodatku pokazane na zdjęciach bez sensu jest pisać w koło to samo.



#207 Share Markant5698

Markant5698

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 36 postów

Napisany 23 lipiec 2015 - 08:39

silnik perkins 6 w merkatorze

ok dzięki dzisiaj rozebrałem pokrywe i machłem sie z rozrządem chyba dzisiaj będe ustawiał



#208 Share Zitro

Zitro

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 26 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pomorskie
  • Zainteresowania:cross, quad, offroad

Napisany 24 lipiec 2015 - 09:49

silnik perkins 6 w merkatorze

A jest jakiś sposób na ustawienie 1 tłoka na górze w kompresji bez zdejmowania pokrywy zaworów? Mam rozrząd rozebrany i to będzie podstawa do jego prawidłowego złożenia.



#209 Share patryk945

patryk945

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 lipiec 2015 - 12:50

silnik perkins 6 w merkatorze

Witam koledzy.

Mam problem z moim mercatorem który pryka na wyszych obrotach.

Nie mam pojęcia co to może być, zrobiłem już pompe, wtryski i nic jak prykał tak pryka i niewiem jak to zwalczyć.

Prosze pomóżcie



#210 Share wojtoon

wojtoon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 26 lipiec 2015 - 14:51

silnik perkins 6 w merkatorze

Co to kuźwa znaczy "pryka"? Język polski jest tak bogaty, a i tak zawsze ludzie wymyślą sobie nowe słowa których znaczenie tylko oni rozumieją.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
silnik perkins 6 w merkatorze Dzisiaj, 21:23
  •  

#211 Share dawid464

dawid464

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 159 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 lipiec 2015 - 18:44

silnik perkins 6 w merkatorze

to może zmięcie  tłumik to nie będzie prykać 



#212 Share patryk945

patryk945

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 lipiec 2015 - 19:37

silnik perkins 6 w merkatorze

Patrzeliśmy to nie tłumnik.

a jeśli chodzi o to ,że pryka to znaczy ,że nierówno pracuje.

 



#213 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1012 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 lipiec 2015 - 20:30

silnik perkins 6 w merkatorze

Zawory może należy ustawić oraz ustawić (zmienić )kąt wtrysku.



#214 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 579 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 27 lipiec 2015 - 06:49

silnik perkins 6 w merkatorze

Co to kuźwa znaczy "pryka"? Język polski jest tak bogaty, a i tak zawsze ludzie wymyślą sobie nowe słowa których znaczenie tylko oni rozumieją.

Obejż się Gustlika i jego powiedzenie: "Pyrkołsz, pyrkołsz, a nie jedziesz" U mie jakoś perkins (odpukać w niemalowane i w puste) chodzi równiutko jak autobana



#215 Share volvo1150

volvo1150

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 304 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 27 lipiec 2015 - 08:32

silnik perkins 6 w merkatorze

nie cmoka ci ??? albo pompa paliwa daje o sobie znać lub podkładka pod wtryskiem i będzie cmokał lub też pod głowicą może być wywalona



#216 Share Markant5698

Markant5698

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 36 postów

Napisany 27 lipiec 2015 - 20:28

silnik perkins 6 w merkatorze

pany prosze napiszcie mi jak ustawić wałek pompy wtrsykowej i na który wtrsyk ma pierwsze paliwo podać prosze o szybką odpowiedź



#217 Share Rolnik1973

Rolnik1973

    Polska w naszych rękach

  • Members
  • PipPipPip
  • 2885 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LUBELSKIE [ LBI ]
  • Zainteresowania:Pamiętaj! Kupując zagraniczne produkty wspierasz konkurencję która wykańcza nasz kraj.

Napisany 27 lipiec 2015 - 20:34

silnik perkins 6 w merkatorze

to może zmięcie tłumik to nie będzie prykać

Dziś w agrobiznesie był pokazany dyminator jak kosił i fukotał czarnym dymem to właśnie taka bolączla 6p

#218 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1012 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 lipiec 2015 - 21:31

silnik perkins 6 w merkatorze

pany prosze napiszcie mi jak ustawić wałek pompy wtrsykowej i na który wtrsyk ma pierwsze paliwo podać prosze o szybką odpowiedź

Jeśli ustawiłeś rozrząd zgodnie ze znakami i wałek pompy też jest zgodnie ze znakiem to po co Ci szukać momentu wtrysku którego kolwiek cylindra ,ustawiasz pompę wstępnie na znaki co są na pompie i poniżej na obudowie i odpalasz ,a potem w zależności od pracy silnika regulujesz kąt wtrysku jak jest potrzeba gdy silnik nie pracuje jak potrzeba, i mam nadzieję że znalazłeś znaki wałka pompy i znak na obudowie w wewnątrz, bo pewnie o to Ci chodzi jak wynika z tego co piszesz, jeśli dokładnie przeczytałeś posty które wskazałem i dokładnie obejrzałeś zdjęcia które tam są to musiałeś te znaki zobaczyć, bo tylko dziecko mało rozgarnięte by tego nie znalazło.



#219 Share SipmaZ224

SipmaZ224

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 548 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubartów

Napisany 27 lipiec 2015 - 21:49

silnik perkins 6 w merkatorze

Zastanawiacie się głupio co to znaczy "pyrka".

Jakby któryś z Was usłyszał tą prace silnika nie sadze że znalazłby inne określenie.

 

 

@patryk945 u mnie wtryskiwacze i regulacja zaworów nie pomogła, dopiero przestawienie pompy maksymalnie w lewo spowodowało dużo lepszą pracę silnika. Jeszcze nie jest idealnie ale już jest do zniesienia "strzelanie w tłumik".

 

Podejrzewam że ktoś źle zamontował pompę paliwa po regeneracji, istnieje w ogóle taka możliwość? Czy pompa może zazębić się z napędem tylko w jednym ustawieniu?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
silnik perkins 6 w merkatorze Dzisiaj, 21:23
  •  

#220 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1012 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 lipiec 2015 - 22:15

silnik perkins 6 w merkatorze

Pompy inaczej na wałek nie wstawisz na frezach ma specjalny jeden gruby frez ze nie sposób inaczej wstawić, a jeśli dałeś na maxa w lewo pompę czyli dałeś bardzo duży kąt wyprzedzenia wtrysku, a co za tym idzie głowica będzie się przegrzewać i będzie wypalać zawory i gniazda zaworów ,uszczelkę pod głowicą, uszczelniacze na zaworach od temperatury momęnt diabli wezmą, wówczas zacznie pchać olej w tłumik i zanim zauwarzysz że jest olej w tłumiku to może już być za pużno na co kolwiek ,zostaje tylko porządna gaśnica aby ogień ugasić pod warunkiem że w porę go zauważysz tak może nierozważne majstrowanie może sie zakończyć mizernym skutkiem, jeśli do końca nie zna się pewnych regół pracy silnika,jeśli chodzi o to pyrkotanie to znam takie określenie i wiem o co chodzi może nie wszyscy są domyślni i trzeba wyłożyć kawę na ławę aby zrozumieli przyczyna tegoż objawu może mieć kilka powodów m.in.pompa do naprawy do dobrego warsztatu ,różnica ciśnień na tłokach w komorze spalania, ciśnienie wtrysków nie równe,luz zaworów itd.



Podobne tematy class mercator nierowne obroty silnika perkins 6354 silnik matador