Polecane posty

SipmaZ224    81

Przekładnia kątowa napędu pompy daje dupy i tyle. Sam zmieniłem przekładnie na prawie idealna, jest lepiej ale spodziewałem się czegoś lepszego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gienek14999    11

U mnie prykał tak sporadycznie czasem mniej czasem więcej i jak ostatnio dałem do sprawdzenia wtryski i ustawił mi na 170 bo mówił że było po 140 i 150 i ustawiłem jeszcze zawory na 0.30 bo na niektórych zaworach było z 0.10 a nawet i mniej to po tym wszystkim pyrka jeszcze gorzej. Brak już sił na to pyrkanie. Nawet się zastanawiałem czy to nie wina tłumika że może przez niego taki dźwięk ale raczej wątpię w to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukash1992    1

Inny tłumik nic nie da już to przerabiałem, pompa paliwa też po sprawdzeniu ale nic nie pomogło. Jutro zabieram się za dalsze szukanie przyczyny ,,pyrkania,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel770    7

Silnik perkins 4cylidrowy class dominator 38 silnik ma 1800mg świeżo zakupiony z Norwegii. 

Jakim olejem zalać silnik?

Gospodarz  Przy zakupie mówił mi że chodził na 10w40 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gienek14999    11

Odświeżam swój temat czarnego paliwa w zbiorniku i "pyrkania" na wysokich obrotach. Winna była pompa wtryskowa. Zasysała olej z silnika i przez to brudziło paliwo i ubywało z silnika. Po regeneracji pompy skończyło się też to pyrkanie. Silnik pracuje idealnie równo i mam wrażenie że też jakoś ciszej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9241
1 minutę temu, Gienek14999 napisał:

Odświeżam swój temat czarnego paliwa w zbiorniku i "pyrkania" na wysokich obrotach. Winna była pompa wtryskowa. Zasysała olej z silnika i przez to brudziło paliwo i ubywało z silnika. Po regeneracji pompy skończyło się też to pyrkanie. Silnik pracuje idealnie równo i mam wrażenie że też jakoś ciszej.

Gdzie regenerowałeś pompę i jaki koszt ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gienek14999    11

Koszt ze sprawdzeniem wtrysków 312zł. Pompę woziłem to takiego małego zakładu koło Tomaszowa Lubelskiego bo tam mam najbliżej. Wymienił w niej jakieś łopatki wszystkie uszczelniacze i jakieś zaworki. Pompa od nowości jeszcze nie była robiona bo miała oryginalne plomby.

Dnia 30.05.2020 o 11:24, Daniel770 napisał:

Silnik perkins 4cylidrowy class dominator 38 silnik ma 1800mg świeżo zakupiony z Norwegii. 

Jakim olejem zalać silnik?

Gospodarz  Przy zakupie mówił mi że chodził na 10w40 

 

10W40 nie za rzadki? Może 15w40?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel770    7
18 minut temu, Gienek14999 napisał:

Koszt ze sprawdzeniem wtrysków 312zł. Pompę woziłem to takiego małego zakładu koło Tomaszowa Lubelskiego bo tam mam najbliżej. Wymienił w niej jakieś łopatki wszystkie uszczelniacze i jakieś zaworki. Pompa od nowości jeszcze nie była robiona bo miała oryginalne plomby.

10W40 nie za rzadki? Może 15w40?

Zalałem 15w40 kombaj pierwszy sezon u mnie pracował bez żadnych problemów. Tylko wydaje mi się że na 10godzin dzienie pracy za dużo pobierał oleju bo 0.6litra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gienek14999    11

U mnie ostatnio brał 2 litry w ciągu dnia przez pompę wtryskową. Też zalewam 15w40 ale myślę na następny sezon zalać coś gęściejszego bo w takie gorąco to się trochę wodnisty ten olej się robi. Może 20W50.

Edytowano przez Gienek14999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gienek14999    11

Pojawił się kolejny problem że wciąga mi olej do silnika z filtra powietrza. Zrobiło mi się to po wymianie wkładów na nowe. Czy może się to robić przez to że są za gęste i ciężko ma zasysać powietrze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9241

Dziwne, bo wkłady są ZA olejem w misce filtra, więc podciśnienie nie ma prawa się wytworzyć. Nie nalałeś ponad poziom albo zbyt rzadkiego oleju ? Jak wkład się moczy w oleju, też będzie ciągnąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gienek14999    11

Olej do strzałki nalany jak zawsze. Nigdy mi się to nie robiło tylko była sytuacja ostatnio jak kosiłem ostropest to zabiło te dziurki pod tym kapeluszem w filtrze. Zobaczyłem to dopiero na drugi dzień. Wyczyściłem i sprawdziłem olej i tylko na dnie było. Dolałem go i wczoraj przy koszeniu jęczmienia 6h sprawdziłem i dalej tak samo ubyło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9241

A czyściłeś włosy ? Może jak zabiło filtr  u góry, to włosie też i dlatego zaciąga olej ? Nie mam pomysłu. Ja bym zerknął od dołu , czy rurka nie ma przewężenia z kurzu ta co idzie do czapki, ja swoją czyszczę co roku bo się osadza sporo na ściankach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gienek14999    11

Ja czyszcze na bierząco tą rurę a te włosy to właśnie są nowe na górze i na dole filtra. Założłem dopiero stare bo może coś z tymi nowymi jest nie tak. Niby nic po nich nie widać tylko tyle że ten dolny to tak jakby go ścisnęło a te górne trochę są w oleju ale nie jakoś mocno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ovi    211

Mi teź wyciąga olej z filtra, góra i dół wkłady nowe olej do strzałki, na przyszły sezon myśle wymienić na suchy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gienek14999    11

To pewnie coś jest na rzeczy z tymi nowymi wkładami bo u mnie przed wymianą tych wkładów nigdy oleju nie ubywało. Tylko dałem nowe wkłady to od razu na drugi dzień wciągnęło olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9241

Ja zakładałem z MTZ-ta te włosy. Wkłady suche dość drogo wychodzą. Nie wiem, czemu ci ciągnie ten olej, może masz za dużo tych wkładów upakowane i sięgaja do oleju ?

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gienek14999    11

https://allegro.pl/oferta/wklad-filtra-powietrza-mokry-claas-624869-624875-9314740509?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Takie coś. Tylko że w katalogu podają że idą 3 takie same wkłady a u mnie były wyglądające na oryginalne 2 sztuki tylko że ten górny wyższy od dolnego. Jak dałem nowe dwa do kupy to miałem problem żeby to wcisnąć bo było wtedy za wysokie. Może za mocno było ściśnięte i był za słaby przepływ powietrza.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ovi    211

Ja też zakładam z mtz, 2 na góre 1 na dół są one grubsze niż orginalne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Najbardziej pasują od ciągnika Ursus C 380, zakładałem też od MTZ ,ale lepsze są właśnie z ursusa i je montuje już kilka lat.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9241

W zasadzie to ten wkład jest na lata - wypłukać, wysuszyć i montuję z powrotem. Wymieniałem w kombajnie jak go kupiłem bo były strasznie rozwalone, a w ciągniku raz, jak sąsiadowi MTZ złapał lewe obroty, to stopiło wkład :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frankoo    6

Odświeżam 😁

Czy uporał się ktoś z nierówną pracą perkinsa na wysokich obrotach?? 

Nowy ślimak i wałek załatwił sprawę??

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9241

Na dniach wymieniam wtryskiwacze i pompę , jak odpalę silnik, to napiszę, czy jest lepiej. U mnie po skasowaniu luzów w układzie napędu pompy jest o wiele lepiej ze szczekaniem, ale jeszcze nie idealnie. Silnik przydymia na wysokich obrotach, dlatego wymiana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrz17xd
      Witam wszystkich tutaj na forum. Piszę tutaj bo chciałbym się was poradzić w pewnej sprawie, a szczególnie chodzi mi o użytkowników którzy posiadają kombajn claas dominator 85. Chciałbym się dowiedzieć od czego służy lampka zaznaczona w kółeczko na zdjęciu. Domyślam się, że służy ona do retromatu, ale chciałbym się dowiedzieć co dokładnie ona sygnalizuje?


    • Przez marekkucybala2
      Witam, posiadam od kilku lat kombajn zbożowy Claas Dominator 98sl. Nie było z nim wcześniej żadnych większych problemów. W tym roku problem polega na tym że kiedy chciałem wyjechać kombajnem to odpala ale nie chce jechać. Co może być przyczyną?
    • Przez klakiergsi
      Witam.chciałbym opisać mój problem z zetorem proxima 90 2014 rok. A mianowicie po pięciu latach użytkowania i 1500mtg remont silnika.pierwszą objawą był dziwny gwizd silnika i to nie Turbo ale okazało się że wałki wyważające silnik.przy okazji wymienili pierścienie na tłokach bo troszkę dmuchał odmą no i sprzęgło bo ciężko się zmieniało biegi.czyli ciągnik rozebranyna dwie części....co wy o tym myślicie...? Z czego i jak oni robią te ciągniki!dodam że zetor pracował z turem i nie wykonywał ciężko prac i był ciągnikiem pomocniczym w gospodarstwie.
       
       
    • Przez Grzechooo
      Witam, Urwał mi się wytrząsacz w Senatorze i mam pytanie czy może ktoś wie czy taki wytrząsacz pasuje np z Mercatora lub protektora? czy były jakieś różnice w wytrząsaczach? jeśli tak to z czego jeszcze mogę go dobrać.?
    • Przez Szron88
      Witam.
      Sąsiad poprosił mnie o pomoc przy kupnie kombajnu. Sam posiadam JD 1065 i z Claasem nigdy nie miałem doczynienia. Prosiłbym użytkownikow dominatorów na co zwrócic szczególnie uwage bo jednak claas sie troszke różni od JD. Wyjazd na oględziny jutro rano więc mało czasu na zbieranie informacji. Z góry dzieki za pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj