Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie, w MTZ-cie jak leci olej po przedniej feldze to co najprawdopodobniej poszło? i co po kolei robić?
i jeszcze jak olej leci tam gdzie jest miękki przód, w sensie tam gdzie się chowa i wychodzi ta tuleja, to tam są jakieś gumowe uszczelniacze czy metalowe pierścienie?
Przepraszam jeżeli źle to określiłem.

Opublikowano

Jak po  talerzu felgi to do wymiany są uszczelniacze na osi koła a jeśli z tulei zwrotnicy to do wystarczy otwór pod łożyskiem w zewnętrznej wywiercić, kalamitki założyć  i spokój nawet nie zakładając oringów.

Opublikowano

Wielkie dzięki :D
A co do tego otworu to możesz dać jakieś zdjęcie, gdzie to powinno być wywiercone, bo jeszcze nie do końca się orientuję w tym MTZ-cie (w jego złożeniu), ale uczę się i dość mi to idzie :D

Opublikowano

Dziękuję, przepraszam, ze o wszystko się tak pytam, ale jeszcze tak nie opanowałem wszystkich remontów w MTZ-cie, ale coraz to bardziej mnie zaskakuje swoimi rozwiązaniami technicznymi i według mnie to one nie są wcale aż takie do tyłu, tylko trochę trzeba nad popracować.
Ogólnie to mam jeszcze takie pytanie czy mógłbym prosić o rady, bo do rozpoczęcia sezonu chcę założyć mu głowicę która jest obecnie regenerowana, potem wymienić dolny zbiornik w chłodnicy (o to się już pytałem na forum wcześniej)
i teraz co do wymiany sprężyn od mostu przedniego (miękki przód) i uszczelniaczy od wału koła, to czy na coś warto zwrócić uwagę?
I jeszcze chcę w nim zrobić coś z tym wyciem (chcę zajrzeć do tylnego mostu tak jak mi tu doradzono, mam nadzieję że to tylko poluzowana nakrętka, jednak trochę obawiam się łożysk w skrzyni, bo jak ciągnik jest odpalony i stoi wolno bez biegu to coś poklepuje w skrzyni, ale w czasie jazdy nic, no chyba że na 9 biegu to trochę coś tam słychać.
I jeszcze chcę zobaczyć w ten WOM, bo w ogóle się nie wyłącza a na dźwigni na której powinno być wyłączanie to tylko zmienia mi obroty wałka z wolnych na szybkie, a ta śruba pod skrzynią to według mnie w tym moim MTZ-cie nic nie daje, tylko na środkowej pozycji mogę wyłączyć WOM. Więc proszę o rady które mogą być przydatne podczas robienia tych rzeczy.

Opublikowano

Jak wyżej. U mnie niby wszystko ok ustawione ale raz się nie wyłączył wałek mimo wyłączenia dźwigni. Ale czemu staje na środkowej pozycji zmiany prędkości?

Opublikowano
1 godzinę temu, LTZ55a napisał:

Jak wyżej. U mnie niby wszystko ok ustawione ale raz się nie wyłączył wałek mimo wyłączenia dźwigni. Ale czemu staje na środkowej pozycji zmiany prędkości?

na zmianie prędkości staje bo to jest skrzynia 2 biegowa z luzem po środku gdyby tego luzu nie było doszło by do zablokowania sie  trybów między różnymi prędkościami

Opublikowano

Mógłby mi ktoś podrzucić schemat alternatora 9 diodowego z wbudowanym regulatorem od MTZ? Szukałem na internetach ale jest schemat tylko do 6 diodowego. Alternatory były bodajże takie same w T25/JUMZ.

Opublikowano

Uruchomiłem alternator, co prawda bez regulatora napięcia bo nie miałem akurat tego typu na stanie. Problem tego alternatora to zbyt duże koło pasowe na wirniku. Trzeba było by przetoczyć koło pasowe chociażby od A142 (Polonez/Fiat) oraz wentylator który należało by przypunktować do koła pasowego i mamy ładowanie jak książka piszę. Muszę jeszcze znaleźć wymiary koła pasowego w alternatorach nowego typu "wzmocnionych". Może to już tam poprawili.

Opublikowano

Albo drugie rozwiązanie to stoczenie oryginalnego koła pasowego o ile wyda. Przy napędzie 1490 obr/min i przełożeniu prawie 1:1 oryginał osiągnął tylko 13,50V. Po dosztukowaniu koła pasowego średnicą podobną do A142 alternator ładował jak marzenie, niestety jechałem na ślizgającym się pasku czyli dużo dużo niższych obrotach niż miał napęd (brak regulatora).  Spokojnie osiągnie 14,4V przy jakiś 500-600 obr/min.

Opublikowano

Takie ma wymiary metalowe koło pasowe alternatora mtz-ta.  Pomiar 53 jest  niezbyt pewny. Zmierzyłem głębokość rowka na tyle na ile udało się wejść suwmiarką i wyliczyłem. Może być błąd do 2 mm. 

IMG_20171229_214338.jpg

Opublikowano

Dzięki,  i jak Ci ładuje na wolnych obrotach  (400-600 obr/min)? To oryginał 700W czy wersja wzmocniona 1000W?

Ten oryginał co ja mam ma wymiar zew/wew 118/90 mm, A142 (Polonez, Fiat) ma 70/45 mm a ja napędzałem go później kołem 45/35 mm. Stoczyć tego oryginalnego co ja mam nie da jednak rady.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v