Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

przecież są dwa krzyżaki pod kierownicą. 4 lata już chodzi i w końcu ciągnikiem mogę normalnie jechać a nie od pobocza do pobocza. Nawet za cenę wymiany tego orbitrola to chociaż nie strach wrzucać 9.

Opublikowano

Ja jak założyłem orbitrol to zrobiłem na sztywno i zaraz miałem problemy. Raz że kabina chodziła na poduszkach a dwa że kolumna wspomagania wychylała się przód tył szczególnie jak miałem założony obciążnik z przodu. W pewnych momentach blokowało mi kierownicę.

Opublikowano
9 minut temu, mani51 napisał:

Ja jak założyłem orbitrol to zrobiłem na sztywno i zaraz miałem problemy. Raz że kabina chodziła na poduszkach a dwa że kolumna wspomagania wychylała się przód tył szczególnie jak miałem założony obciążnik z przodu. W pewnych momentach blokowało mi kierownicę.

u mnie ta ostatnia część na wielofrez nie ma żadnej blokady (orginalnie tak było w MTZ-50) i może się swobodnie poruszać po wielowypuście

Opublikowano

No właśnie o to mi chodziło że ma być w jednym miejscu możliwość przesuwania przód tył bo zrozumiałem że całkiem na sztywno to macie. A swoją drogą po zmianie na orbitrol na tyle lżej chodzi kierownica że nawet na tym krzyżaku luzu szybko nie będzie.

Opublikowano

Musi być nowy i musi być do MTZ? Generalnie nie jest to super ciągnik do tura ale myślę że Metal-Technik MT02 byłby rozsądnym wyborem. Tylko nie bierz amortyzacji w komplecie - samemu zrobisz za połowę ceny.

Opublikowano
Dnia 11.12.2022 o 13:20, marcianjargit napisał:

Ktorego mtz nowego polecicie do tura ,?

Ten nowy MTZ Belarus powinien wystarczyć do wszystkich zadań specjalnych. Tylko trzeba mu dorobić TUR-a.

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, karbex napisał:

Idealny do tura - w małej stodole się obróci bez problemu ;)

razem ze stodołą

Mi się podobają te nowe MTZ-ty  typy 622 - mniejsze , zwrotne, zamiast C-360

Edytowane przez jahooo
  • Like 1
Opublikowano

Mam problem z zwolnica. Był luz na piaście koła w związku z od kręconymi śrubami zabezpieczającymi.
Wymieniłem wszystkie trzy łożyska:  2 stożkowe, jedno wałeczkowe.
Pierścień żeliwny dystansowy zostawiłem stary 6,8mm grubości. Pierścień jest zgodnie z katalogiem między łożyskami stożkowymi. Bieżnie łożysk osadzone do końca.
Bieżnia łożyska walcowego,  wystaje nad piastę koła. Dokręcanie śruby i w zależności jak mocno do kręcę może być luz, brak luzu i łożyska/piasta stoi. Czy tak ma być? Chyba nie

IMG_20221221_165121_compress34.jpg

Opublikowano

masz na myśli te śruby  z czerwonym lakierem ? widocznie pierścień jest za cienki i za mocno się skręca, dawno już to rozbierałem, ale tam jeszcze mogą iść podkładki  w środku

Opublikowano (edytowane)

mtz-belarus-reduktor-zwolnica-mostu-prze

a nie , jednak z tą uszczelką bym cię wpuścił w maliny, ona tylko uszczelnia, tu masz regulację:

3 72-2308121-02 PIERŚCIEŃ PÓŁOSI MTZ 6,1mm 72230812102 (b/d) (b/d)
+
-
szt.  
 
3 72-2308121-04 PIERŚCIEŃ PÓŁOSI MTZ 6,24mm 72230812104 (b/d) (b/d)
+
-
szt.  
 
3 72-2308121-06 PIERŚCIEŃ PÓŁOSI MTZ 6mm 72230812106 (b/d) (b/d)
+
-
szt.  
 
3 72-2308121-07 PIERŚCIEŃ PÓŁOSI MTZ 6,6mm 72230812107 (b/d) (b/d)
+
-
szt.  
 
3 72-2308121-08 PIERŚCIEŃ PÓŁOSI MTZ 8mm 72230812108 (b/d) (b/d)
+
-
szt.  
 
3 72-2308121-09 PIERŚCIEŃ PÓŁOSI MTZ 7,07mm 72230812109 (b/d) (b/d)
+
-
szt.  
 
3 72-2308121-10 PIERŚCIEŃ PÓŁOSI MTZ 7,28mm 72230812110 (b/d) (b/d)
+
-
szt.  
Edytowane przez jahooo
Opublikowano

Dokładnie. O pozycji nr 3 piszemy. Ale to nic jakby u mnie nie zmieni. Gdyz bieżnia łożyska walcowatego wystaje nad piastę. Na to przychodzi gruba podkładka i dwie śruby. Dokręcanie śruby napręża cały układ...

Opublikowano

Czasem pierścień trzeba przeszlifować, ale to skrajny przypadek. Pierścień ma blokować wewnętrzne pierścienie , aby ich nie skręcić na sztywno, czyli u ciebie trzeba grubszy niż teraz masz

Opublikowano

Trzeba dokupić podkładki dystansowe albo dorobić grubszy pierścień. To nie są żadne kosmiczne technologie. W tej chwili jak pierścień jest za krótki to przy skręceniu śrub wewnętrzne bieżnie ściskasz za mocno i dlatego piasta przestaje się obracać.

Opublikowano
Dnia 24.12.2022 o 22:14, mani51 napisał:

Trzeba dokupić podkładki dystansowe albo dorobić grubszy pierścień. To nie są żadne kosmiczne technologie. W tej chwili jak pierścień jest za krótki to przy skręceniu śrub wewnętrzne bieżnie ściskasz za mocno i dlatego piasta przestaje się obracać.

Cos jest nadal nie tak. Założyłem dwa pierscienie na próbę 2x6,75mm. Nadal mocne dokręcanie dwóch śrub blokuje łożyska.

Łożyska są zgodne z katalogiem do mtz 82. Niestety stare łożyska nie mogły iść na wzór bo się rozpadły i brak napisów. Czy były dwa rodzaje zwolnic? Niby bierzcie zewnętrzne idealnie pasują w gniazda.

Szukałem i znalazłem na jednym filmie że łożysko stożkowe zewnętrze można przełożyć przez gniazdo simmeringa. U mnie to nie przechodzi, może w tym szkopuł...

4min 40s widać o czym mówię.

IMG_20230114_185645_compress11.jpg

IMG_20230114_185641_compress26.jpg

Opublikowano

Może problemem jest osadzenie któregoś z łożysk ? niemożliwe, aby 12mm nie wystarczało do odpowiedniego zluzowania łożysk, zerknij, czy pierścień łożyska zewnętrzny wchodzi do końca a także zmierz grubość pierścienia wewnętrznego starego łożyska i porównaj z tym, co zakładasz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v