Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przepraszam za mój lekki sarkazm ale jak szukasz porady to choć rozwiń troche pytanie bo to co napisałeś to raczej styl oznajmujący i nie wiem czy sie chciałeś pochwalić informacją że Ci leci przez okienko rewizyjne czy szukasz porady co z tym zrobić - bo wrażenie jest takie że jak Tobie sie nie chce (lub nie masz czasu) zadać konkretnie i poprawnie pytanie to nie oczekuj że komuś bedzie sie chciało (lub poświęcił czas) żeby Ci pomóc. Pozdrawiam

Opublikowano

karbex, a Ty czytałeś poprzedni post kolegi? bo też mam wrażenie że nie chciało Ci się rzucić okiem na poprzednią stronę tematu a kogoś zwymyślałeś od leni. Adamson, jak leci przez okienko od sprzęgła to najprawdopodobniej przeciek masz na tulejce wałka pośredniego napędu pompy. Ale to nie będzie olej hydrauliczny tylko ze skrzyni bo napęd pompy jest smarowany olejem ze skrzyni. Bez rozpołowienia na sprzęgle tego nie zrobisz.

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

Łoo kurna - czytałem w pracy i nie połapałem a teraz zerknołem i wziołem to za nowy temat bez zupełnego kontekstu - Adamson - przepraszam i oczywiście wycofuje to co napisałem powyżej i posypuje głowe popiołem. Mani - dzięki za kubełek zimnej wody. Jeszcze raz przepraszam za nieporozumienie. Pozdrawiam

Edytowane przez karbex
Opublikowano

Ewentualnie simering na wałku sprzęgłowym, jeśli leci przez okienko rewizyjne sprzęgła to jest to olej ze skrzyni. W obu przypadkach konieczne jest tak jak kolega wyżej wspomniał, rozpołowienie iwana na sprzęgle. 

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, karbex napisał:

Łoo kurna - czytałem w pracy i nie połapałem a teraz zerknołem i wziołem to za nowy temat bez zupełnego kontekstu - Adamson - przepraszam i oczywiście wycofuje to co napisałem powyżej i posypuje głowe popiołem. Mani - dzięki za kubełek zimnej wody. Jeszcze raz przepraszam za nieporozumienie. Pozdrawiam

Wybaczam 🤣

Dnia 11.05.2021 o 08:31, jahooo napisał:

Tak, ale wydaje mi się , że zbiornik jest od dołu szczelny, zobacz , czy otwór rewizyjny poziomu oleju nie ma pęknietej szybki, bo żeby pękł zbiornik - mało prawdopodobne

19 godzin temu, mani51 napisał:

karbex, a Ty czytałeś poprzedni post kolegi? bo też mam wrażenie że nie chciało Ci się rzucić okiem na poprzednią stronę tematu a kogoś zwymyślałeś od leni. Adamson, jak leci przez okienko od sprzęgła to najprawdopodobniej przeciek masz na tulejce wałka pośredniego napędu pompy. Ale to nie będzie olej hydrauliczny tylko ze skrzyni bo napęd pompy jest smarowany olejem ze skrzyni. Bez rozpołowienia na sprzęgle tego nie zrobisz.

 

16 godzin temu, Skoczek1994 napisał:

Ewentualnie simering na wałku sprzęgłowym, jeśli leci przez okienko rewizyjne sprzęgła to jest to olej ze skrzyni. W obu przypadkach konieczne jest tak jak kolega wyżej wspomniał, rozpołowienie iwana na sprzęgle. 

Przyjrzałem się sprawie dokładniej. Wyciek jest z dwóch miejsc.

Pierwszy to uszczelka obudowy filtra oleju hydraulicznego, dorobiłem młoteczkiem nową. Tu wyciek był największy, dolałem ok 10 litrów oleju.

Druga sprawa to faktycznie przeciek gdzieś z komory sprzęgłowej. Oleju w skrzyni ubyło ze 3,5 litra od ostatniej kontroli. Ciężko jest zlokalizowac miejsce.

Na razie będę jeździł i obserwował :) , ale po nawale pracy czeka mnie remoncik.

Zastanawiają mnie tylko te olejowe bąble spod podstawy zbiornika oleju. Moze odpowietrznik skrzyni?

Faktycznie chaotycznie opisałem tą usterkę ale zależało mi na odpowiedzi do rana następnego dnia.

Panowie Dziękuje za szybką reakcje i pomoc :)

Edytowane przez adamson330
blad
Opublikowano

Zamiast tego, co masz, mam założony taki https://static.connector-b2b.com/img/techmot/9768593d-c8ca-4b01-8e67-aecb6597750b/l/zawor-hamulcowy-mtz-stary-typ-a2961000b.jpg

przewody sztukowane giętkimi, bo sztywne nie pasowały (inne mocowania w innych miejscach), mocowanie na śruby i cięgiełko sterujące pasowało. musiałem je delikatnie skrócić

trochę zabawy jest, ale idzie to zrobić

Opublikowano

ostatnio zakładałem zawór nowego typu bo stary przepuszczał powietrze . Nowy typ jest mniejszy, trzeba  wywiercić nowe otwory w blaszanej podstawie zaworu bo oryginalne rurki się nie zmieszczą . Jeszcze można  założyć krótsze śruby do przykręcenia zaworu i jedną śrubę wspawać w nowy otwór -łeb śruby nie mieści się - i kupić nowego typu cięgło  zaworu powietrza , godzina roboty.

  • Thanks 1
Opublikowano

Witam, założyłem pływak i zegar do poziomu paliwa, pływak dałem że odchyla się wzdłuż zbiornika wtyczka 3 pin patrzy pinami w ten drugi zbiornik ale strasznie lata mi ta wskazówka od paliwa jak by nie wiadomo jak to paliwo się tam bujało, może inaczej muszę ustawić pływak?

Opublikowano

W ruskim jak już mało paliwa tak około 40 litrów to już tak nie lata a nawet w ogóle i dokładnie pokazuje. Wynika to z gęstrzego uzwojenia czujnika w okolicach rezerwy. Przynajmniej u mnie jak jest mało paliwa to prawie jak w samochodzie. Ale jak dużo to lata.

Opublikowano

A może założyłeś nie taki jak trzeba, u mnie przez 15lat wcale wskaźnik nie działał, ojciec paliwo wlewał mierząc kijem, ja założyłem.nowy zegar i nowy pływak i jest ok i wcale jakoś tam strasznie nie lata wskazówka rzekłbym nawet że jest leniwa😉 i już tak mam ze 4 lata.

Opublikowano

Dlatego zadałem pytanie w jakim kierunku ma być wtyczka albo pływak (teraz założyłem na wtyczkę 3 pin z rezerwą) wcześniej był ten z jednym kablem ale to od początku nie działało

Opublikowano

Grabiłem ruskiem trawę i zginął mi wom, żadnych zgrzytów i tym podobny nie było słychać po prostu przestał kręcić. Dźwignia zależne/niezależne pod siedzeniem włączona, w moście wymienione niemal wszystko taśmy, satelity, łożyska, wałek plus bęben. Zauważyłem że nie ma praktycznie żadnej reakcji podczas próby zmiany prędkości 540/1000. Kiedyś był niezły zgrzyt trzeba było go przestawiać podczas gaszenia, a teraz kręci się tym bez problemu i praktycznie żadnego odgłosu. Jakieś rady pomysły gdzie zajrzeć w poszukiwaniu awarii? Może pokrywa pod skrzynia koło zmiany prędkości walka czy nie tędy droga. 

Opublikowano

Bo ten drucik co jest pływak jest dość długi i np. do przodu nie da sie go dać, ja jedynie problem miałem z uszczelką ale juz nie pamietam dokładnie o co tam chodziło bo to już parę lat. A i widzisz tam jest na jeden kabelek ale są tak jakby dwie wsówki i tą drugą wsówkę dałem kabelek do masy w kabinie.

Opublikowano
Dnia 4.06.2021 o 15:28, Skoczek1994 napisał:

Grabiłem ruskiem trawę i zginął mi wom, żadnych zgrzytów i tym podobny nie było słychać po prostu przestał kręcić. Dźwignia zależne/niezależne pod siedzeniem włączona, w moście wymienione niemal wszystko taśmy, satelity, łożyska, wałek plus bęben. Zauważyłem że nie ma praktycznie żadnej reakcji podczas próby zmiany prędkości 540/1000. Kiedyś był niezły zgrzyt trzeba było go przestawiać podczas gaszenia, a teraz kręci się tym bez problemu i praktycznie żadnego odgłosu. Jakieś rady pomysły gdzie zajrzeć w poszukiwaniu awarii? Może pokrywa pod skrzynia koło zmiany prędkości walka czy nie tędy droga. 

Jeśli z tyłu wszystko wymieniłeś to obstawiałbym wałek napędzający od sprzęgła. Jak robiłem skrzynie w swoim to ten wałek właśnie był pęknięty wom mogłeś ręką kręcić.

Opublikowano (edytowane)

Pokrywe można odkręcić i zajrzeć, ale może być też przeniesienie napędu ze sprzęgła, na przykład zerwane nity w docisku na frezach napędu WOM

Edytowane przez jahooo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v